Par pitanjca vezana za gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartman
    CBC Početnik
    • 02.08.2008
    • 9
    • Beograd

    Par pitanjca vezana za gas

    Procitao sam dosta tema, i obisao sam sajtove domacih srvisa za ugradnju gasa, ali neke stvarcice mi nisu jasne.
    Naime planiram da ugradm gas u Hyundai Getz 1.1 (47kW/66KS) i to sekvencijalni sistem (jedino njega i mogu), i to najverovatnije onu varijantu ACR1 koju radi AC Rasic.
    Ono sto me intresuje je sledece:
    Nameravam da uzmem bocu mesto rezervnog tocka, pa me zanima koliko gasa u nju maksimalno staje? Dakle koliko litara gasa?
    Da li u kabini postoji neki merac na kome se ocitava koliko gasa ima u rezervoaru, jer kod par ljudi koji imaju gas nisam video nista tog tipa, a ne bi voleo da vozim na "osecaj".
    Takodje me zanima jer postoji mogucnost da se auto pali na gas odmah, a ne prvo na benzin pa kada se ugreje da se prebaci na gas. To vas pitam jer mahom vozim na kracim relacijama, pa zimi mi se ugasi lampica za hladan motor na vise od pola predjenog puta, a posto vozim dobar deo puta pod uslovno receno saugom, potrosnja mi dosta skace. Dakle jel je moguce izvesti sekvencijalni sistem tako da se odmah pali na gas?
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    U "toro" bocu (umesto rezervnog tochka) maksimalno staje 80% od nominalnog kapaciteta iste A koji je kapacitet zavisi od velichine raspolozhivog prostora, tj. od velichine tochka. Za klasu Getz ne nadaj se boci sa 50+ litara...

    Merach u kabini sa pokazivachem i prekidachem za prebacivanje u vozhnji dobijash pri ugradnji, pokazivach nivoa plina u boci se mozhda doplacuje ali nije nishta strashno u pitanju...

    Da izvedesh sistem koji se pali odmah na gas mozhe (a shta danas ne mozhe ) ali nije ti dobra ideja...

    Uostalom ako nameravash da idesh u AC Rasic mozhesh tamo lepo i detaljno da se raspitash o svemu, ljudi su vishe nego predusretljivi i profesionalni. Samo ne znam kakvo ce mishljenje imati Ivan o tvojoj ideji da auto odmah pali na gas...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Bartman
      CBC Početnik
      • 02.08.2008
      • 9
      • Beograd

      #3
      Ma bitno mi je da u bocu moze da stane bar 30-35 litara gasa.
      Sto se tice paljenja, OK nije problem da upali na benzin, ali posle 10 sekundi da prebaci na gas, a ne zimi cekam 5 minuta da ugreje motor pa da ga prebacuje na gas. Ako ce da radi na benzin pod saugom dok se ne zagreje, onda nemam neku veliku vajdu od gasa (mislim imam ali ne onoliku koliku sam hteo).
      Inace jel drasticna razlika izmedju tog Tomasetto i Landiranzo paketa, tj. da li vredi dati vise love za Landirenzo, ako nece biti surove eksplaotacije, posto prelazim izmedju 10 i 15.000 km godisnje?
      Inace koliko sam shvatio nijedan proizvodjac gasa nema sve svoje delove za ceo sistem, vec glavne sam proizvodi, a pomocne kupuje od OEM proizvodjaca, zar ne?

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Mnogo puta je o Tomassetu bilo besede po forumu...

        Search
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • bili
          CBC Senator
          • 13.11.2007
          • 208
          • NS

          #5
          Sekvencijalni sistem prebaci na gas čim postigneš sledeće uslove:

          temp. rashladne tečnosti 40 stepeni,
          35 sekundi rada motora,
          1600 obrtaja.

          Ovo je uglanom standardno fabričko setovanje većine proizvođača. Mogu se menjati, ali nije preporučljivo.

          Moraju sva tri uslova.
          VW über alles.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            nije problem da upali na benzin, ali posle 10 sekundi da prebaci na gas, a ne zimi cekam 5 minuta da ugreje motor
            isparavanje gasa trosi ogromne kolicine toplote, dakle mora da bude zagrejan motor bar minimalno, za besprekoran rad.

            ako zaista zimi treba 5 minuta, tj tako sporo se zagreva bojim se da tu nema prostora za napredak.
            prosto, konstrukcija auta nije bas prilagodjena za zimske uslove (kratkih) voznji.

            za 10 sekundi nema sanse da se gas zagreje do faze pouzdanog isparavanja, a sto je nuzno kod sekvencijalnog sistema.

            inace, ima prosto takvih auta koji nisu pogodni za zimsku voznju, razni modeli i tu ne mozes nista ti kao pojedinac da uradis.

            ali, svaki predjeni km voznje na gas, bilo leti bilo zimi je direktna i sigurna usteda.

            investicija u gasni uredjaj je jedina investicija u auto koja sama sebe otplacuje i vraca ulozeno kroz finansijsku ustedu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Bartman
              CBC Početnik
              • 02.08.2008
              • 9
              • Beograd

              #7
              Ma OK, nije problem ni pola minuta, ali glupo mi je da cekam da mi se ugasi plava lampica, sto zimi zna da bude i do 5 minuta. Pa cilj mi je da ako vec vozim pod saugom onda neka trosi jeftinij gorivo (citaj gas). Mislim izem ti ustedu ako za 20 litara voznje na gas treba da kupim 10 litara benzina. OK mi je da za recimo 30 litata gasa potrosim recimo do 3 litra benzina.
              Inace slazem se da je investicija u gasni uredjaj svakako isplativa, ali da li je opravdana u mom slucaju?
              Dakle, jel neko imao iskustva za koje vreme motor (bilo kog proizvodjaca) od 1000 ccm u proseku dostigne temperaturu antifriza od bar 40 stepeni?

              Comment

              • uglavnom.bezopasni
                - 42 -
                • 03.02.2005
                • 2235
                • Novi Sad

                #8
                Za početak šta radi plava lampica i kada se ona gasi? Ti imaš 36, a 40 je malo toplije, znači tek osetiš da je mlačkasto, a kad to osetiš na crevu znači da je unutra bar 60, pa proceni ako nemaš neki precizniji način da izmeriš...
                Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                11.04. 0:12 #2
                Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                Comment

                • Bartman
                  CBC Početnik
                  • 02.08.2008
                  • 9
                  • Beograd

                  #9
                  Plava lampica se upali kada upalim kola i ona pokazuje kao merac za ulje. Tada auto radi sa povisenim brojem obratja na leru i to negde izmedju oko 1200-1300 obrt/min, a kada se ugasi plava lampica pada na 800-900 obrt/min.

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    nije samo temperatura isparivaca problem... postoji i cold start enrichement, tj obogacivanje smese kod hladnog motora, sto je kontraproduktivno pri voznji na gas, a posto sekvent ubacuje gasa srazmerno sa kolicinom benzina koju je ecu predvideo , dolazimo u situaciju da ubacujemo hladan gas (gust), i plus vise nego sto ga treba jer ecu nema pojma da ide na gas.
                    kod mene sam napravio prostu foru, prebacujem na 20C, (znaci odmah, osim kad je mraz )), ali istovremeno sa prebacivanjem gasa menjam vrednost ntc senzora temperature motora tako da benz ecu u tom trenutku pocinje da radi kao da je motor topao. naravno u pocetku vozim na vrh gasa dok se isparivac malo ne zagreje. usteda benzina je znacajna, pogotovo na mom motoru (2.5t), treba malo uci u fazon ali su rezultati zadovoljavajuci.
                    sad, da li je to izvodljivo na hyundaiu, ne bih znao, ali ako ides na varijantu brzeg prebacivanja na gas to ti je neki smer u kome treba da gledas.
                    naravno sa svim tim ces dobro izmaltretirati gas majstora , ako te uopste bude razumeo sta hoces (cast izuzecima sa foruma), i pitanje da li ce uopste hteti da se zeza s time...
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • bili
                      CBC Senator
                      • 13.11.2007
                      • 208
                      • NS

                      #11
                      Ranije na forumu sam napisao:

                      Posto sam od skoro na LPG-u, komplikovani proračun na maloj kilometraži (čitaj šacometrija) mi kaže da je potrošnja benzina daleko ispod 1 l na 100 km, računam negde oko 0,5 l, a možda i manje.
                      Doduše auto stoji u garaži sa grejanjem i na plin prebacuje posle 45 s, verovatno je to onaj period dok komp. proveri parametre i bla bla.
                      i ovo:

                      Isteram iz garaže, zatvorim istu, krenem i prebaci na gas.
                      Samo da dodam, oko 0,5 je leti, zimi je nekad i 1,2-1,3. Prosečna godišnja je negde oko 1l benzina na 100 km grubo računato.

                      Zimi dođem na posao, a auto još nije postigao radnu temeraturu (dođe do oko 70).

                      Pitanje je na koliko se tebi gasi ta plava lampica. To nadji u uputstvu za auto ili pitaj ovlašćene servisere.
                      VW über alles.

                      Comment

                      • samir
                        CBC Član
                        • 07.03.2007
                        • 39
                        • Sarajevo

                        #12
                        Kakve veze ima plava lampica sa prebacivanjem na gas.
                        Plava lampica se moze gasiti na 70, 80, 90 ili 320 stepeni, a na gas se prebacuje na 40 stepeni bez obzira na plavu lampicu.

                        Ako ti plava lampica toliko smeta, iscupaj je

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          za koje vreme motor (bilo kog proizvodjaca) od 1000 ccm u proseku dostigne temperaturu antifriza od bar 40 stepeni
                          leti, oko 15 sekundi
                          zimi, iznad nule oko 30-90 sekundi
                          zimi, ispod nule oko 2 minuta do evenutualno 3 minuta.

                          pri tome pricam o voznji odmah nakon starta motora, nista stajanje u mestu i slicno.

                          odnosi se na motore (i vozila) koja su optimizovana i za zimske uslove rada nevezano za kubikazu.

                          opet, nekim motorima treba ispod nule i 5 minuta ili 7-8 minuta voznje dok se zagreju.


                          kod modernih konstrukcija motora, voznja pod saugom, je oko 3-5 sekundi, a broj obrtaja na leru je prakticno odmah po startu onaj minimalni (700-800 ili koliko vec za dati motor).

                          kod sekevnt gasnih uredjaja, ti kao vozac nemas nista sa gledanjem lampica ili instrumenta za vodu niti bilo kakvim postupkom.

                          upalis auto, krenes u voznju i sve se samo dalje odvija prema programu u kompjuteru koji vodi doziranje kako benzina tako i gasa.

                          kada se steknu uslovi voznje na gas, automatski se prebacuje neosetno na gas, isto tako kada se steknu uslovi voznje na benzin automatski se isto neosetno perbaci na benzin i tada obicno zapisti preko" zvucnka" upozorenje da je prebaceno na benzin.

                          brzina zagrevanja motora zavisi ne toliko od kubikaze koliko od menadzmenta procesom sagorevanja i samom geometrijom motora odnosno konstrukcijom.
                          recimo, pomeranje tacke paljenja u funkciji temeprature ubrzava zagrevanje hladnog motora (to radi kompjuter).
                          zatim, termicka izolacija od hladnog vazduha ispod motora zimi takodje ubrzava zagrevanje.

                          pa zapreminski protok rashladne tecnosti, koja se uopste ne hladi dok se zagreva motor, i optimizacija njene kolicine u malom i kolicine u velikom kruznom toku. (nije isto zagrevati zimi 2 litra antifriza u bloku motora ili 3 litra u bloku- druga varijanta je 50% duzi proces u istim toplotnim uslovima).


                          itd, prosto neki auto je dobar za zimu u staju kada napusti proizvodnu traku, neki nije dobar.
                          ne kazem los, vec razlicita je orijentacija proizvodjaca, razlicita konstrukcija po prioritetima.

                          u tvom slucaju, sta je tu je sto se auta tice i ti ne mozes prakticno nista da promenis u konstrukciji auta koja bi poboljsala osobine pri hladnom startu motora.
                          mozda da odaberes drugi auto koji ima manju potrosnju zimi, kraci rad pothladjenog motora, ali to je mislim vise filozofska nego realna opcija jer ima sigurno razloga zasto si odabrao bas ovaj model auta.

                          srecna okolnost je sto mali motori generalno trose i malo goriva za svoj rad.

                          moguce resenje- ugraditi dopunsko grejanje motora spoljnim uredjajem tako da pre pokretanja motora vec bude podgrejan motor, antifirz , ulje. moze cak i kabina zimi da bude podgrejana.
                          ima snagu oko 5kW, trosi benzin (ili dizel) oko 0.5 litara na sat, ima svoj mali elektro motor-pumpu za vodu, ima svoj auspuh itd.

                          dosta cesto je u ponudi za moderne dizel motore, koji upravo imaju problema sa presporim zagrevanjem zimi.

                          druga varijanta sistema je grejac na struju, prikljucuje se na mrezu 230V dovodnim kablom (prethodno mora da postoji izgradjena infrastruktura tu gde mislis da koristis auto, recimo ispred garaze kuce, na ulici) a sam uredjaj se ugradjuje u blok motora pa time podgreva antifriz i ulje.

                          znaci, tehnickih resenja ima..
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Dren
                            CBC Senator XXL
                            • 24.08.2005
                            • 1068
                            • Sarajevo

                            #14
                            Mislim da puses na hladno, koliko znam na Hyundai-u se ta lampica gasi kada se postigne radna temperatura, tj. ona ispod koje se fabrika potrudila da te "prepadne" da ne turiras auto u zahtjevnijim rezimima...

                            Ne znam koja je to tacno temperatura, ali nije ispod 70-ak stepeni Celzijusa, a na plinskom kompjuteru se npr. programira da sa temperaturom od 35-40 stepeni Celzijusa prebaci na plin... Znaci nema direktne veze sa plavom lampicom, osim ako ti se ne programira da tek gasenje plave lampice u kabini pali plin, a to niko ne radi...

                            I da, trosice ti vise benzina zimi nego ljeti, ali ne onoliko koliko pretpostavljas.

                            Comment

                            • Bartman
                              CBC Početnik
                              • 02.08.2008
                              • 9
                              • Beograd

                              #15
                              Ne znam na kojoj se temperaturi gasi lampica, mada se slazem da je fabrika sigurno namestila da to bude neka visoka temperatura (tipa 70 do 75C).
                              Ako moj auto zimi razvije temperaturu od 40C za 30 do 60 sekundi, to mi je OK, ali ako mu treba 5 minuta onda mi je bedak, jer ce mi auto onda opet skoro sve vreme raiti na corbu. U svakom sucaju moracu da odem do servisa i da njih iscimam da mi daju neke okvirne podatke.
                              U svakom slucau koliko vidim potrosnja ide oko 1l corbe na 100 km pri koriscenju gasa. To znaci da na 10 litara gasa ide 1 litar benzina na 100 km, sto mi je potpuno prihvatljivo !

                              Comment

                              Working...
                              X