e ovako...
pre par meseci moj dobar drugar je prodavao gore napomenuti auto i nezadovoljan ciframa koje su mu preprodavci nudili odlucio je da skine plin sa nje i da ga na kraju krajeva da za nudjene pare ali bez plina.
tako smo i uradili. jedno poslepodne smo skinuli ceo plin sa auta i auto je posle 2 dana prodat. plin ceo je od ugradnje inace presao svega 15ak hiljada km.
nedugo zatim moj prvi komsija je kupio identicnu corsu sa istim motorom. ja sam se tada setio da smo sa istog auta skinuli plin i da bi njemu taj plin mogli dati za skoro duplo manje para nego sto kosta nov i to na rate. jbg, isao sam zdravom logikom znam i jednog i drugog, jednome treba plin a ovaj drugi ga ima i stoji mu u podrumu. daj da pomognem obojici.
plin je ugradjen, odmah sutradan i atestiran. (nije na masincu
) i sve u redu. posle par dana novi vlasnik je primetio da mu povremeno prilikom zaustavljanja na semafor auto sa plina vrati na benzin i cim krene odmah vrati na plin ponovo. posto ja ne radim taj sistem prvo stelovanje je odradio Ranko RR iz Zemuna (hvala Ranku za strpljenje i sve najbolje o njemu) pa smo kod njega ponovo otisli i taj problem je resio. i opet je sve bilo ok...
jednog dana Damir je krenuo na put za Hrvatsku i na autoputu corsa je pocela da stuca i upalila je check. Vratio je na benzin nastavio put i pri povratku na testeru nam je prijavio CYL 3 MISSFIRE. Prvo smo probali sa zamenom svecica-isto. prestelovali ga-isto. zamenili filter tecne i gasne faze-isto. promenili trecu diznu-isto.
napominjem da se problem samo desava na otvorenom pri opterecenju i pri brzinama 130+. injace njena max brzina je 150.
nekada, cak i izvuce do 150 na plinu ali ubrzo pocne da trza i tada kada pocne trzati, trza i u cetvrtoj i u trecoj brzini na visokim obrtajima.
epilog isti-CYL 3 MISSFIRE...
ranko je promenio i dizne (doduse bile su polovne) ali opet isto. posto sam skapirao da smo mu dosadili resio sam da negde nabavim software i interface za brc i da se sam probam poigrati.
prvo sam probao da pored njegovog nakacim nas isparivac. znaci, brc sa nasim isparivacem-isto. posto sam isparivac vec namontirao reko, daj da stavim ceo nas "leteci" plin preko ovoga da vidimo kako ce se ponasati. do panceva i nazad sve 150 ni jednog jedinog trzaja i bez checka. time sam otklonio sumnju da je u pitanju bobina ili bilo kakav nepravilan rad motora jer smo nagadjali da se i tko nesto moze desiti s obzirom na to da se lanac mnogo cuo dok auto radi na leru. taj lanac mu dodje kao neka mana na tim trocilindrasima. znaci sa drugim plinom auto radi. ok. skinem ja taj plin i pocnem simstemom eliminacije.
posto se isto ponasa i sa njegovim i sa nasim isparivacem skinem nas i zakljucim da on nije problem. uzmem nas kompletan rail valtecov cviknem kablove sa njegovih dizni jer dzekovi nisu isti, dodam nase dzekove i prikacim rail na Y racvu jer brc rail na sebi pored dizni sadrzi i map senzor. znaci pritisak plina je samo dolazio do brcovog raila a valtecov rail je ustvari bio taj sto je ubrizgavao. i znate sta se desilo? ...isto.
map senzor nisam menjao (iako kazu da je to mana BRCu) jer u voznji na laptopu kada pocne da se desava trzanje pritisak ostaje isti. nema nikakvog setanja.
uzmem od Ranka drugi kompjuter i probam sa njim. Isto.
Jedino nisam promenio kablazu. I to uzmem od Ranka. I opet isto. nisam mogao da verujem...
Skontao sam da jedini deo koji nisam promenio su ustvari oni kablici koji seku benzinske dizne i prikupljaju vreme ubrizgavanja. skinem taj deo instalacije i rasturim u param parcad da vidim sta bi tu moglo koji moj da za*ebava. i naidjem na nesto sto me je zacudilo. svaka zica je oznacena gde ide. i to pise na samoj zici. npr INJ1BENZ, INJ2BENZ itd... i za svaki injektor je bitno na koju stranu ide koja zica (logicno) da li prema dizni ili prema benzinskom racunaru. e ono sto sam ja video rasklapajuci te dzekove je to da svaka zica sa svake dizne se ustvari spaja sa istom zicom koja ide na tu diznu. znaci sa prvog injektora ustvari ne idu 2 zice do glavne plinske kablaze nego jedna. ista stvar se ponavlja na drugoj i trecoj dizni. videvsi to, uopste mi nije bilo jasno zasto postoje po dve zice i jos nejasnije mi je bilo zasto onda treba voditi racuna o tome koja ide na koju stranu kada se one ustvari spajaju u jednu?
Posto te kablove nisam imao sutradan sam otisao do momaka na ledinama Pane AG servis je u pitanju. Glavni majstor Vaske, nam je dao tu novu kablazu. Ustvari ova nova je bila sa dzekovima (kao emulator) bez ikakve sece zica samo shklap-shklap. poveze on svoj laptop sednemo u auto i krenemo ka aerodromu. Krenem ja da vozim i auto pocne da trza... pita me on jer to taj problem? Ja kazem jeste. Klimne on glavom kaze: aha, aj` sad` probaj. Krenem ja da razvlacim frezu i stvarno ne trza. Sa nevericom preticem sva kola i gledam u prekidac na kojem je gorivu auto. Smeje se on i kaze: na plinu je, na plinu je... Ja sav srecan i odusevljen insistiram da okrenemo jos jedan krug do aerodroma kako bih se uverio da je to to (verujte mi nisam spavao brdo noci zbog tog auta) i stvarno corsa je isla ko blesava i nije trzala.
sta mu je uradio ja ne znam, i nije me interesovalo da budem iskren. bilo mi je samo toliko drago sto je problem resen.
posle par dana javi mi se vlasnik i kaze da auto pokazuje da je na plinu inace svo vreme ustvari radi na benzin i naravno trosi benzin. ja sam hteo u zemlju da propadnem...
odem ja do njega, vidim da prekidac pokazuje da je auto na plinu otvorim haubu iskljucim jedan po jedan konektor sa raila a auto ostane i dalje da radi...
puk`o sam...
kolege moze li mi neko pomoci sa ovom corsom ili me bar uputiti na nekoga ko bi eventualno imao zivaca da procacka malo dublje...
zahvalan i ocajan
izvinjavam se na dugackom postu znam, i sebe sam smorio
pre par meseci moj dobar drugar je prodavao gore napomenuti auto i nezadovoljan ciframa koje su mu preprodavci nudili odlucio je da skine plin sa nje i da ga na kraju krajeva da za nudjene pare ali bez plina.
tako smo i uradili. jedno poslepodne smo skinuli ceo plin sa auta i auto je posle 2 dana prodat. plin ceo je od ugradnje inace presao svega 15ak hiljada km.
nedugo zatim moj prvi komsija je kupio identicnu corsu sa istim motorom. ja sam se tada setio da smo sa istog auta skinuli plin i da bi njemu taj plin mogli dati za skoro duplo manje para nego sto kosta nov i to na rate. jbg, isao sam zdravom logikom znam i jednog i drugog, jednome treba plin a ovaj drugi ga ima i stoji mu u podrumu. daj da pomognem obojici.
plin je ugradjen, odmah sutradan i atestiran. (nije na masincu

jednog dana Damir je krenuo na put za Hrvatsku i na autoputu corsa je pocela da stuca i upalila je check. Vratio je na benzin nastavio put i pri povratku na testeru nam je prijavio CYL 3 MISSFIRE. Prvo smo probali sa zamenom svecica-isto. prestelovali ga-isto. zamenili filter tecne i gasne faze-isto. promenili trecu diznu-isto.
napominjem da se problem samo desava na otvorenom pri opterecenju i pri brzinama 130+. injace njena max brzina je 150.
nekada, cak i izvuce do 150 na plinu ali ubrzo pocne da trza i tada kada pocne trzati, trza i u cetvrtoj i u trecoj brzini na visokim obrtajima.
epilog isti-CYL 3 MISSFIRE...
ranko je promenio i dizne (doduse bile su polovne) ali opet isto. posto sam skapirao da smo mu dosadili resio sam da negde nabavim software i interface za brc i da se sam probam poigrati.
prvo sam probao da pored njegovog nakacim nas isparivac. znaci, brc sa nasim isparivacem-isto. posto sam isparivac vec namontirao reko, daj da stavim ceo nas "leteci" plin preko ovoga da vidimo kako ce se ponasati. do panceva i nazad sve 150 ni jednog jedinog trzaja i bez checka. time sam otklonio sumnju da je u pitanju bobina ili bilo kakav nepravilan rad motora jer smo nagadjali da se i tko nesto moze desiti s obzirom na to da se lanac mnogo cuo dok auto radi na leru. taj lanac mu dodje kao neka mana na tim trocilindrasima. znaci sa drugim plinom auto radi. ok. skinem ja taj plin i pocnem simstemom eliminacije.
posto se isto ponasa i sa njegovim i sa nasim isparivacem skinem nas i zakljucim da on nije problem. uzmem nas kompletan rail valtecov cviknem kablove sa njegovih dizni jer dzekovi nisu isti, dodam nase dzekove i prikacim rail na Y racvu jer brc rail na sebi pored dizni sadrzi i map senzor. znaci pritisak plina je samo dolazio do brcovog raila a valtecov rail je ustvari bio taj sto je ubrizgavao. i znate sta se desilo? ...isto.
map senzor nisam menjao (iako kazu da je to mana BRCu) jer u voznji na laptopu kada pocne da se desava trzanje pritisak ostaje isti. nema nikakvog setanja.
uzmem od Ranka drugi kompjuter i probam sa njim. Isto.
Jedino nisam promenio kablazu. I to uzmem od Ranka. I opet isto. nisam mogao da verujem...
Skontao sam da jedini deo koji nisam promenio su ustvari oni kablici koji seku benzinske dizne i prikupljaju vreme ubrizgavanja. skinem taj deo instalacije i rasturim u param parcad da vidim sta bi tu moglo koji moj da za*ebava. i naidjem na nesto sto me je zacudilo. svaka zica je oznacena gde ide. i to pise na samoj zici. npr INJ1BENZ, INJ2BENZ itd... i za svaki injektor je bitno na koju stranu ide koja zica (logicno) da li prema dizni ili prema benzinskom racunaru. e ono sto sam ja video rasklapajuci te dzekove je to da svaka zica sa svake dizne se ustvari spaja sa istom zicom koja ide na tu diznu. znaci sa prvog injektora ustvari ne idu 2 zice do glavne plinske kablaze nego jedna. ista stvar se ponavlja na drugoj i trecoj dizni. videvsi to, uopste mi nije bilo jasno zasto postoje po dve zice i jos nejasnije mi je bilo zasto onda treba voditi racuna o tome koja ide na koju stranu kada se one ustvari spajaju u jednu?
Posto te kablove nisam imao sutradan sam otisao do momaka na ledinama Pane AG servis je u pitanju. Glavni majstor Vaske, nam je dao tu novu kablazu. Ustvari ova nova je bila sa dzekovima (kao emulator) bez ikakve sece zica samo shklap-shklap. poveze on svoj laptop sednemo u auto i krenemo ka aerodromu. Krenem ja da vozim i auto pocne da trza... pita me on jer to taj problem? Ja kazem jeste. Klimne on glavom kaze: aha, aj` sad` probaj. Krenem ja da razvlacim frezu i stvarno ne trza. Sa nevericom preticem sva kola i gledam u prekidac na kojem je gorivu auto. Smeje se on i kaze: na plinu je, na plinu je... Ja sav srecan i odusevljen insistiram da okrenemo jos jedan krug do aerodroma kako bih se uverio da je to to (verujte mi nisam spavao brdo noci zbog tog auta) i stvarno corsa je isla ko blesava i nije trzala.
sta mu je uradio ja ne znam, i nije me interesovalo da budem iskren. bilo mi je samo toliko drago sto je problem resen.
posle par dana javi mi se vlasnik i kaze da auto pokazuje da je na plinu inace svo vreme ustvari radi na benzin i naravno trosi benzin. ja sam hteo u zemlju da propadnem...
odem ja do njega, vidim da prekidac pokazuje da je auto na plinu otvorim haubu iskljucim jedan po jedan konektor sa raila a auto ostane i dalje da radi...
puk`o sam...
kolege moze li mi neko pomoci sa ovom corsom ili me bar uputiti na nekoga ko bi eventualno imao zivaca da procacka malo dublje...
zahvalan i ocajan

izvinjavam se na dugackom postu znam, i sebe sam smorio
Comment