Fuel Trim različit na plinu i benzinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rascho123
    CBC Član
    • 26.01.2007
    • 30
    • Dugo Selo, Hrvatska

    Fuel Trim različit na plinu i benzinu

    Postoji jedan problem koji sam ja riješio, a nešto se slično javlja sada kod jednog prijatelja. Pa da pojasnim.
    Ja imam Ladu 112, a prijatelj Opel Astru turbo. Obadvojca imamo Landi Renzo Omegas. Kod mene se problem javio dva puta i oba puta je bio u pitanju senzor koji mjeri tlak u railu plina. Senzor nije davao točne podatke i plinski sustav je davao prebogatu smjesu. Pošto ja imam OBD tester prije nego sam otišao na servis malo sam pogledao parametre i događalo se je sljedeće.
    Kada se prebaci sa benzina na plin Short Term Fuel Trim vrlo brzo padne na -25%(mislim da mu je to minimum), dok lambda ode u područje zasićene smjese (oko 0.8). Kada se prebaci sa plina na benzin onda, naravno STFT skoči na +25%(maksimum), dok lambda padne u područje siromašne smjese (ispod 0.1). Nakon duže vožnje na plin i Long Term Fuel Trim padne na -25%, što naravno prouzrokuje probleme pri paljenjeu na benzin i ranoj jutarnjoj vožnji kada se auto vukao ko crknut konj. Dakle sve je to riješeno zamjenom spomenutog senzora.
    Isti takav problem ima moj jedan prijatelj, ali znatno blaže izražen. Npr. Kod prebacivanja plin->benzin STFT ide na +10%, a sa benzin->plin oko -10%. S tim da se kod njega nakon nekoliko minuta te vrijednosti normaliziraju pa se kreće oko 0(šetajući iz plusa u minus). Long Term Fuel Trim je kod njega -3,9%. To je sve vrlo jasna indikacija da smjesa na plinu i benzinu nije jednaka, tj. da auto kada se prebaci sa plina na benzin pokušava obogatiti smjesu, a suprotno sa benzina na plin pokušava osiromašiti smjesu. Također su jutarnji problemi s paljenjem kod njega vrlo blagi i jedva se primjete. Naravno problem nije postojao od početka nego se je javio naknadno. On nije prešao niti 15000km od ugradnje. (Morao sam ovo malo detaljnije)
    Pitanje je, da li je to kod njega isti problem kao kod mene, tj. da li bi se moglo riješiti podešavanjem plinskog sustava, ili postoji mogućnost (na koju sumnjamo) da su zaštopane benzinske dizne, pa da zbog toga smjesa bude nešto siromašnija na benzinu nego na plinu. Želimo biti sigurni jer čišćenje dizni i nije baš jeftino, a ako neće pomoći onda je glupo bacati novce.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    U principu gleda se LTFT jer je on merodavniji. To bi otprilike išlo ovako do +- 10 je ok u toleranciji, od 10 do 15 već sugeriše neki kvar a preko 20 jeste neki kvar.

    Taj podatak s menja u toku vožnje tako da se gleda na duži period a STFT daje trenutno stanejkoej ako traje par sekundi niej problem.

    U svakom slučaju treba težiti da se približi što više nuli da bi se izbeglo bagovanje ECU-a ili paljenje mil lampice. Lampica nebi trebalo da se pali na manje od 15% ali imao sam jednu Tojotu koja ga pali na 6%.

    Tako da mislim da bi malom korekcijom plina dobili još bolji rezultat mada je i ovako kako si opisao sasvim dobar kod kolege dok kod tebe sigurno nije bio dobar.

    Pravilno čišćenje dizni svakako pomaže ali ne znam koliko su prešle do sada ukupno.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • rascho123
      CBC Član
      • 26.01.2007
      • 30
      • Dugo Selo, Hrvatska

      #3
      Znači, misliš da ako LTFT nije kritičan, to se može ovako voziti do sljedećeg servisa (on kaže da će uskoro na redovni servis), pa da tamo pregledaju plinski sustav da vidimo šta će reći. Možda mala korekcija smjese na kompjuteru pomogne.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Sigurno nije kritično i neka vozi tako do servisa.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Kada se prebaci sa plina na benzin onda, naravno STFT skoči na +25%(maksimum), dok lambda padne u područje siromašne smjese (ispod 0.1).
          Ovo mi ne lici na ispravan benzinski sistem.Ili su zacepljene dizne ili je problem sa pritiskom goriva.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            To je objašnjavao za svoj motor koji je popravio...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              Hmm,bice da je tako...

              Comment

              • rascho123
                CBC Član
                • 26.01.2007
                • 30
                • Dugo Selo, Hrvatska

                #8
                Da, da, moj je popravljen. Greška je bila u plinskom sustavu koji je onda poremetio benzinski sustav. Nakon popravka plina sve super radi.

                Comment

                Working...
                X