Postoji jedan problem koji sam ja riješio, a nešto se slično javlja sada kod jednog prijatelja. Pa da pojasnim.
Ja imam Ladu 112, a prijatelj Opel Astru turbo. Obadvojca imamo Landi Renzo Omegas. Kod mene se problem javio dva puta i oba puta je bio u pitanju senzor koji mjeri tlak u railu plina. Senzor nije davao točne podatke i plinski sustav je davao prebogatu smjesu. Pošto ja imam OBD tester prije nego sam otišao na servis malo sam pogledao parametre i događalo se je sljedeće.
Kada se prebaci sa benzina na plin Short Term Fuel Trim vrlo brzo padne na -25%(mislim da mu je to minimum), dok lambda ode u područje zasićene smjese (oko 0.8). Kada se prebaci sa plina na benzin onda, naravno STFT skoči na +25%(maksimum), dok lambda padne u područje siromašne smjese (ispod 0.1). Nakon duže vožnje na plin i Long Term Fuel Trim padne na -25%, što naravno prouzrokuje probleme pri paljenjeu na benzin i ranoj jutarnjoj vožnji kada se auto vukao ko crknut konj. Dakle sve je to riješeno zamjenom spomenutog senzora.
Isti takav problem ima moj jedan prijatelj, ali znatno blaže izražen. Npr. Kod prebacivanja plin->benzin STFT ide na +10%, a sa benzin->plin oko -10%. S tim da se kod njega nakon nekoliko minuta te vrijednosti normaliziraju pa se kreće oko 0(šetajući iz plusa u minus). Long Term Fuel Trim je kod njega -3,9%. To je sve vrlo jasna indikacija da smjesa na plinu i benzinu nije jednaka, tj. da auto kada se prebaci sa plina na benzin pokušava obogatiti smjesu, a suprotno sa benzina na plin pokušava osiromašiti smjesu. Također su jutarnji problemi s paljenjem kod njega vrlo blagi i jedva se primjete. Naravno problem nije postojao od početka nego se je javio naknadno. On nije prešao niti 15000km od ugradnje. (Morao sam ovo malo detaljnije)
Pitanje je, da li je to kod njega isti problem kao kod mene, tj. da li bi se moglo riješiti podešavanjem plinskog sustava, ili postoji mogućnost (na koju sumnjamo) da su zaštopane benzinske dizne, pa da zbog toga smjesa bude nešto siromašnija na benzinu nego na plinu. Želimo biti sigurni jer čišćenje dizni i nije baš jeftino, a ako neće pomoći onda je glupo bacati novce.
Ja imam Ladu 112, a prijatelj Opel Astru turbo. Obadvojca imamo Landi Renzo Omegas. Kod mene se problem javio dva puta i oba puta je bio u pitanju senzor koji mjeri tlak u railu plina. Senzor nije davao točne podatke i plinski sustav je davao prebogatu smjesu. Pošto ja imam OBD tester prije nego sam otišao na servis malo sam pogledao parametre i događalo se je sljedeće.
Kada se prebaci sa benzina na plin Short Term Fuel Trim vrlo brzo padne na -25%(mislim da mu je to minimum), dok lambda ode u područje zasićene smjese (oko 0.8). Kada se prebaci sa plina na benzin onda, naravno STFT skoči na +25%(maksimum), dok lambda padne u područje siromašne smjese (ispod 0.1). Nakon duže vožnje na plin i Long Term Fuel Trim padne na -25%, što naravno prouzrokuje probleme pri paljenjeu na benzin i ranoj jutarnjoj vožnji kada se auto vukao ko crknut konj. Dakle sve je to riješeno zamjenom spomenutog senzora.
Isti takav problem ima moj jedan prijatelj, ali znatno blaže izražen. Npr. Kod prebacivanja plin->benzin STFT ide na +10%, a sa benzin->plin oko -10%. S tim da se kod njega nakon nekoliko minuta te vrijednosti normaliziraju pa se kreće oko 0(šetajući iz plusa u minus). Long Term Fuel Trim je kod njega -3,9%. To je sve vrlo jasna indikacija da smjesa na plinu i benzinu nije jednaka, tj. da auto kada se prebaci sa plina na benzin pokušava obogatiti smjesu, a suprotno sa benzina na plin pokušava osiromašiti smjesu. Također su jutarnji problemi s paljenjem kod njega vrlo blagi i jedva se primjete. Naravno problem nije postojao od početka nego se je javio naknadno. On nije prešao niti 15000km od ugradnje. (Morao sam ovo malo detaljnije)
Pitanje je, da li je to kod njega isti problem kao kod mene, tj. da li bi se moglo riješiti podešavanjem plinskog sustava, ili postoji mogućnost (na koju sumnjamo) da su zaštopane benzinske dizne, pa da zbog toga smjesa bude nešto siromašnija na benzinu nego na plinu. Želimo biti sigurni jer čišćenje dizni i nije baš jeftino, a ako neće pomoći onda je glupo bacati novce.
Comment