Izvinjavam se mozda nije tema, cisto da pitam jer sam uradio sam dijagnostiku i poslacu je majstoru da vidi jer je 200Km daleko pa da se ne bi stalno vozikali, dakle neko misljenje o ovoj mojoj mapi!
Vreme urizgavanja benzinskih dizni kada auto radi na gas je nesto duze nego kad radi na benzin, sto ne bi trebalo da je tako. Vremena ubrizgavanja trebaju da su ista bilo auto radio na gas ili na benzin, tj da su mape pokplopljene. Uzrok mora majstor da ti pronadje.
Mapa mnozioca je ok.
Koliko sam ja do sada ovde procitao, mape gasa i benzina ne bi trebalo da se poklope !
Inace radi se o A6/2002 2.4 V6 a potrosnja gasa je 15L grad i 13L otvoreno, ne znam je li ovo OK!?
Auto ide odlicno, samo prilikom dodavanja gasa u malim obrtajima malo secne!
AC Stag 300+, Zavoli isparivac...
Nisi dobro pročitao, treba da se poklope. Samo mi nije jasno kako je zaključeno da je vreme ubrizgavanja benzinskih dizni duže kad radi na gas. Sa slike se vidi da su dizne (gasne) male i time nije ni množilac dobar.
Koliko je meni poznato zelena mapa predstavlja vreme ubrizgavanja kad motor radi na gas a plava na benzin pa se vidi iz mapa da su kraca vremena za benzin ili nesto ne kapiram?
Mapa mnozioca odgovara onome sto pise u manualu podesavanje STAGa: na leru mnozilac izmedju 1 i 1.6 , na max RPM mnozilac sto blize 1, a mozda postoji i jos nesto...to ni u kom slucaju nije tema.
Mapa mnozioca odgovara onome sto pise u manualu podesavanje STAGa: na leru mnozilac izmedju 1 i 1.6 , na max RPM mnozilac sto blize 1, a mozda postoji i jos nesto...to ni u kom slucaju nije tema.
Kod vecine motora (preko 90%) je pozeljno na leru imati visi mnozioc i to oko 1.4-1.6, dok je na maximalnom opterecenju to oko 1 ili nesto ispod. Izuzetak mogu da budu motori koji imaju ubrizgavanje u punoj grupi i gde mapa mnozioca moze da bude dosta strmija i da se zavrsava oko 0.5, ali je to retko.
Najgore od svega je to sto vecina servisera nije procitala uputstvo pa im mapa mnozioca pocne na 0.8 i zavrsi na 0, ili pocne na 2.2 i zavrsi na 1.8 i onda im nije jasno kako je to moguce....
Nije fabrički turbo, nije fabrički ECU, nisu dizne benzinske (dosta veće), nema ništa fabričko sem samog motora (blok i glava) i na kraju ispadne monstrum mapa To nije uobičajeno tako da takva mapa nije za primer
Mapa mnozioca odgovara onome sto pise u manualu podesavanje STAGa: na leru mnozilac izmedju 1 i 1.6 , na max RPM mnozilac sto blize 1, a mozda postoji i jos nesto...to ni u kom slucaju nije tema.
Kod vecine motora (preko 90%) je pozeljno na leru imati visi mnozioc i to oko 1.4-1.6, dok je na maximalnom opterecenju to oko 1 ili nesto ispod. Izuzetak mogu da budu motori koji imaju ubrizgavanje u punoj grupi i gde mapa mnozioca moze da bude dosta strmija i da se zavrsava oko 0.5, ali je to retko.
Najgore od svega je to sto vecina servisera nije procitala uputstvo pa im mapa mnozioca pocne na 0.8 i zavrsi na 0, ili pocne na 2.2 i zavrsi na 1.8 i onda im nije jasno kako je to moguce....
Hoces li mi molim te pojasniti koliko onda da ja stavim mnozilac kod moje mape, ja sam ga malo podigao na leru ali ne do 1.4 i po krivama se vidi da je siromasnija smesa na gasu, znaci da bi trebao da dizem u svim tackama ili ne?
Da li je to individualna stvar svakog automobila? Meni je recimo sa ovim podesavanjima u leru 1.2 rad auta nesto nemirniji nego na benzinu, da li bi podizanje mnozioca imalo za posledicu bolji rad?
Auto je A6/2002 2.4 V6
Vidi.....prvo je jako bitno da znas kako uredjaj funkcionise kako bi mogao da ga ispravno nastelujes, a sudeci po tvom postu smatram da jos uvek nije najjasnije kako "sve to radi" .
Uradi auto kalibraciju, nakon koje ces imati pocetni mnozioc, postavljen u nekoj poziciji...ma koja bila. Na osnovu te pozicije ces(cemo) znati da li su mlaznice odgovarajuceg precnika, a ostatak mape se formira i steluje u voznji. Kompletno mapiranje, koje treba da bude ispravno se desava u prvih 1.000km i toku te voznje treba imati makar 30% voznje na benzin, kako bi se uredjaj pravilno izmapirao. Nakon toga se vrsi zavrsna kalibracija i izjednacavanje - poklapanje benzinske i gasne mape. Naravno, moze se i u medjuvremenu, na manjim intervalima vrsiti pomeranje tacaka mnozioca, kako bi doslo do poklapanja mapa.....
Da u pravu si da nisam strucan iz te oblasti, niti to planiram da budem. Ovo cisto radim jer volim perfekciju u svemu, a narocito kad je auto u pitanju. Zato ovde i trazim pomoc, a vidim da ti ovo poznajes i zelis da pomognes i hvala ti na tome!
Ja sam pre neki dan ubacio novi firmware, mislim da je 5.4 ili 5.7 nisam siguran i uradio sam autokalibraciju, pocetni mnozilac je mislim 1.2 ili 1.3
Ono sto mene nervira i zasto mislim da nesto nije nastelovano kako treba je da auto u leru radi nekako nemirno i da kad dajem gas u malom obrtaju oce da secne ili onako zadrhti malo!
Inace kad ga vozim na otvorenom upali mi se "check engine" a u gradu ne!
Ukoliko si siguran da nema fals vazduha, da je varnica u perfektnom stanju, da ventili dobro zaptivaju, onda nemiran rad na leru moze da bude uzrokovan gasnim sistemom. Ono sto ja stalno ponavljam kako papagaj je da gasni brizgaci tipa Valtek, Rail, ALex i ostali koji su na istom principu moraju da budu perfektno nastelovani sa istim hodom klipa i pravilno izabranim hodom za odredjeni tip motora. Kada je sve ostalo u redu to je osnova od koje treba poci, kako bi se dobio ispravno nastelovan sistem. Nazalost vecina servisera to ne radi i nisu ni culi da to treba uraditi.
BTW
Ovo cisto radim jer volim perfekciju u svemu, a narocito kad je auto u pitanju.
Comment