Vracanje investicije u sekvent gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • simbioza
    CBC Član
    • 07.05.2010
    • 17
    • NS

    Vracanje investicije u sekvent gas

    Pretpostavke:
    na benzin mi trosi npr. 8L --> 8x119.64=957din
    na gas mi trosi npr. 8.1L + 0.8L benzina --> 8.1x53 + 0.8*119.64 = 429 + 95 = 524din

    Usteda 433din/100km ~ 4.3eur
    S druge strane je: cena ugradnje + jedna zamena filtera + eventualno nesto drugih troskova (par desetina eur da kazem).....


    Zakljucak (a mozete ispraviti ako ovo nije tacno): investicija se svakako isplati u proseku za nekih 15000km (par hiljada manje ili nekoliko vise), i to konzervativna procena pri ovim cenama, sto je drasticno manje nego u nekim drugim zemljama.
    Pri tome, usteda (time i rok vracanja investicje) pri vecim potrosnjama je srazmerno veca, a o venturi instalaciji da ne pricam...

    Da li je sve doslo na svoj emesto da se iskoristi ova privilegija i da autogas zaista postane realno alternativno gorivo u Srbiji, a ne samo gorivo za taksiste?
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Vracanje investicije u sekvent gas

    Nisam baš razumeo šta si ovim hteo reći, gas u autu odavno nije privilegija taksista, kilometraža je tu otprilike u zavisnosti koliko auto troši. Nešto je manja u proseku ali nisi ukalkulisao 10 do 15 posto uvećanu potrošnju gasa u odnosu na benzin.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • tomamega
      CBC Senator XXL
      • 19.03.2009
      • 715
      • Beograd / Crna burma, prim. prev.
      • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

      #3
      Re: Vracanje investicije u sekvent gas

      Originally posted by simbioza
      Pri tome, usteda (time i rok vracanja investicje) pri vecim potrosnjama je srazmerno veca, a o venturi instalaciji da ne pricam...

      Da li je sve doslo na svoj emesto da se iskoristi ova privilegija i da autogas zaista postane realno alternativno gorivo u Srbiji, a ne samo gorivo za taksiste?
      Neki od nas su odavno uvideli tu šansu, i uveliko je koriste. Ne treba biti Ajnštajn i uvideti da će razlika između plina - benzina biti sve veća, tako da ova tvoja statična formula ne daje precizne informacije, već će trebati sve manje kilometara za isplatu sekventa.

      A svaki normalan vozač treba malo više da vozi i na benzin, pisano je već o tome, a ne samo prvih par minuta.

      Comment

      • simbioza
        CBC Član
        • 07.05.2010
        • 17
        • NS

        #4
        Re: Vracanje investicije u sekvent gas

        Nije privilegija taksista, naravno, vec odavno. Mislim na privielegiju zbog specificnih faktora u Srbiji da se LPG u autu jos masovnije prihvati. Kad vec posoje toliki monopoli, raznorazni neovoljni faktori zasto ne prihvatiti nesto sto realno moze obicnom smrtniku poboljsati kvalitet zivota? to je retko danas.
        Cinjenica je samo da jos (nadam se ne dugo) ipak provladava misljenje da ovo "nije za one koji malo km prelaze". Prosto imam utisak da su se kvantitativno stvari izmenile za kriticnu masu ljudi: 1) benzin skuplji, 2) uradnja jeftinija

        Korekcija (mada sam uzeo 0.8L benzina sto je mozd malo iznad proseka):
        na benzin mi trosi npr. 8L --> 8x119.64=957din
        na gas mi trosi npr. 9L + 0.8L benzina --> 9x53 + 0.8*119.64 = 477 + 95 = 572din

        Usteda 385din/100km ~ 3.9eur na 100km

        Poenta ostaje ista.

        Comment

        • Davor
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2005
          • 498
          • Novi Sad

          #5
          Re: Vracanje investicije u sekvent gas

          Sad ti je racunica dosta realnija,sad se vidi koliko je isplativ gas.ja ga imam vec 5 godina i zadovoljan sam bas.
          Sad kako cena goriva raste i oni koji su vozili stedljive dizelase prelazice na benzinske motore(prehranjivane) i na tng,jer svako realan koji vozi auto sa jacim dizelskim motorom 1.9 (od 120-150ks) reci ce da mu po gradu trosi 9l +/-1l sto mu dodje po sadasnjoj ceni euro dizela oko 1100din/100km,a iste snage benzinac na tng nece trositi vise od 12-15l(govorim o gradskoj voznji) 53*14l=750din + 100din na potrosnju benzina.I tu je usteda vec osetna i dolazimo na razliku najosetniju a to je autonomija voznje jer na tng je poseta pumpi u proseku na 300-400km dok dizelas ima dosta vecu autonomiju(naravno nisam racunao da se ugradjuje bure od 100l umesto rezervoara .

          Comment

          • jomini
            CBC Senator XXL
            • 11.03.2007
            • 490
            • Novi Sad

            #6
            Re: Vracanje investicije u sekvent gas

            I još cena ugradnje plina... Pa cena još jednog dodatnog servisa, još eventualnih dodatnih problema...
            Samo ako se puno prelazi isplati se.
            A i tada...
            San ispunjen. Impreza Turbo.

            Comment

            • Vlada_nbgd
              CBC Senator XXL
              • 11.09.2005
              • 1066
              • Novi Beograd/Topcider
              • ford focus sport pack

              #7
              Re: Vracanje investicije u sekvent gas

              Sta tada?
              Evo bas me interesuje,ja vise od 5 godina vozim na plin pa bi voleo da mi objasnis o problemima i troskovima voznje,cisto ako mi je nesto promaklo.
              Bez uvrede ali misilm da su najveci problemi plina predrasude.
              FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

              Comment

              • bmiillan
                CBC Senator XXL
                • 18.04.2005
                • 393
                • beograd
                • clk 200k

                #8
                Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                jomini:
                "Samo ako se puno prelazi isplati se.
                A i tada..."

                gresis u racunici

                UVEK SE ISPLATI sad da li za 3 meseca ako puno vozis ili za 2 godine nije bitno
                a i podizes vrednost vozila

                sto ce cene dodatnih sevisa tice ne moras da ih radis kao sto ne moras da radis
                ni servis na motoru koji koristi samo benzin, tako ces dosta ustedeti bar u pocetku
                nemoj na silu uzmi veci cekic

                Comment

                • Davor
                  CBC Senator XXL
                  • 02.03.2005
                  • 498
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                  To je navedeno u startu,sad se jos ranije isplati jer je gorivo poskupelo dosta u odnosu na prethodne godine(3-4),a cena ugradnje je manja.

                  Sto se tice servisiranja,imas svakih 10hkm filter da zamenis(koji kosta 100-150din), i na 60hkm reparaciju isparivaca,za sekvent uredjaje nek kaze neko koliko kosta odrzavanje redovno.

                  Comment

                  • jomini
                    CBC Senator XXL
                    • 11.03.2007
                    • 490
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                    Ma nemojte me pogrešno shvatiti, naravno da se isplati, ali 15 ili 20 hiljada kilometara da bi došao do nule... A i svi automobili koji naknadno ugrađuju plin su češći u servisima nego oni netaknuti. Ne svi bukvalno, ali recimo, ja ne znam nijednog čoveka koga nisu zezale dizne, nekakvi dismoduli, filteri, čuda... Radije bih se vozio skuplje nego da sam češće u servisu. Ali to je samo moje mišljenje...
                    San ispunjen. Impreza Turbo.

                    Comment

                    • jomini
                      CBC Senator XXL
                      • 11.03.2007
                      • 490
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                      Originally posted by Vlada_nbgd
                      Sta tada?
                      Evo bas me interesuje,ja vise od 5 godina vozim na plin pa bi voleo da mi objasnis o problemima i troskovima voznje,cisto ako mi je nesto promaklo.
                      Bez uvrede ali misilm da su najveci problemi plina predrasude.
                      Jedno vreme sam vozio Astru H. Prešao 150000km na plin. Čuda se izdešavala i ne samo na mom autu (službena vozila su bila). Tu mi se samo pojačala averzija prema plinu. Mada moguće je i da je do radionice koja je ugrađivala, da sad ne ispadne da uopštavam.
                      San ispunjen. Impreza Turbo.

                      Comment

                      • bmiillan
                        CBC Senator XXL
                        • 18.04.2005
                        • 393
                        • beograd
                        • clk 200k

                        #12
                        Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                        moj drugar psiholog: ISTINA JE U TVOJOJ GLAVI

                        ako ti mislis da se ne isplati moze te ceo forum ubedjivati da se isplati dzaba nam trud.
                        al nemoj ni ti nas da ubedjujes da se ne isplati jer i mi imamo svoju istinu.

                        bolje da vozis na benzin nego da nemozes da spavas, ili da za svaki kvar na kolima mislis
                        da je zbog gasa ili sta bi bilo kad bi bilo.
                        sipaj po 120 din i uzivaj a mi cemo da se mucimo sa problemima, dodatnim servisima i da
                        se vozimo za 53 din
                        nemoj na silu uzmi veci cekic

                        Comment

                        • jomini
                          CBC Senator XXL
                          • 11.03.2007
                          • 490
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                          Ne ubeđujem ja vas ni u šta, iznosim moje mišljenje i neko skromno iskustvo, što lično, što ono što sam čuo i video. Možda ja i jesam čudan jer verujem da je "skup" auto onaj koji je često kod majstora i kome je često hauba otvorena, a ne onaj koji mnogo troši. Ja i dan danas, posle više od tri godine vlasništva na sadašnjem autu moram da se saginjem da vizuelno potražim gde je poluga za otvaranje haube.
                          Znači, nisam se uključio ovde ni da mene iko ubeđuje, a još manje da ja ikog ubeđujem. Samo iznosim svoje mišljenje. Jasno mi je da sam na forumu gde preovladavaju majstori i ljudi koji više vole da vide otvorenu nego zatvorenu haubu na svom automobilu, kao i da ima mnogo njih koji vole da popravlaju i ispravne stvari. Baš zato ne želim da se ubeđujemo, nego da kažemo svoje stavove, pa gde se ko nađe od zainteresovanih, Bože moj...
                          Samo mirno i drugarski.
                          San ispunjen. Impreza Turbo.

                          Comment

                          • bmiillan
                            CBC Senator XXL
                            • 18.04.2005
                            • 393
                            • beograd
                            • clk 200k

                            #14
                            Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                            Originally posted by jomini
                            A i svi automobili koji naknadno ugrađuju plin su češći u servisima nego oni netaknuti.
                            volio bih da ovo dokumentujes. statisktikom tehnickih pregleda ili izvestajem neke merodavne institucije.

                            od ortaka ortak cuo da je od ortaka brat video ne prilici argumentovanom razgovoru

                            naravno da je drugarski nema razloga da bude drugacije
                            nemoj na silu uzmi veci cekic

                            Comment

                            • shone190
                              CBC Senator XXL
                              • 10.12.2004
                              • 1877
                              • Beograd
                              • Dodge Charger 8.1l

                              #15
                              Re: Vracanje investicije u sekvent gas

                              I ja sam imao problemcica sa plinom na karburatorskim motorima, ali samo iz razloga sto sam vec kupio auto sa ugradjenim plinom ko zna gde. Od kako sam ugradio u Ford Escort sa karb motorom plin kod Ivana, a i u GSI sekvent, takodje kod njega, imam samo reci hvale. Nikad nista zucnulo nije, a evo proslo je godinu dana. Zakljucak je, ugradi kako treba i gde treba i nema da brines

                              Comment

                              Working...
                              X