Lično znam za jednog Aven**** 1.8 i Corollu 1.6 sa po 70 ili 80k km na plinu, a pre toga sa preko 100k na benzinu i cepaju i dalje. Uređaji su BRC i Stag 200 ili 300 i nema nikakvih problema, osim malo protrulelih zadnjih lonaca i zaprljanih benz dizni kod 1.6 motora. Ipak ljudi 20% km prelaze i na benz pa to možda ublažava efekte.
A za Hondu je tačno 1.8 vtec ima problema sa ventilima ali tek preko 100k, čak i sa lubom!
Šta znači problem? Dal su ventili već štelovani pa više nije moguće, ili se tek tad prvi put javila potreba za štelovanjem?
Ako su ventili pregoreli, to uglavnom (al ne i uvek) znači da nikad nisu štelovani, pa je kvar onda i delom krivica vozača obzirom da je fabrički predviđena kontrola ventila na svakih 40k km čak i kad se vozi na benzinu.
Ja sam imao istu dilemu pre ugradnje. Kad sam našao kod nas a na dosta mesta i u inostranstvu Honde, Toyote i ostale ''opasne'' za ugradnju sa preko 100k km na plinu prestao sam da brinem, ali ne i da pazim.
Polovna kupljena u Delti 2008 godine, redovno održavana, ugrađen plin, vožen pretežno po putu BG NIŠ i BG LJU, A ponekad i BG BEČ. I posle ugradnje održavana u Delti sa normalnim servisnim intervalima. Skoro izgubila snagu neznatno, u servisu procenili da mora glava da se skida. Skinuta glava i sve čisto kao suza, ali sicevi i izduvni ventili van mera. Predložena zamena cele glave, čovek stavio auto na šlep pa vozio u drugi servis. Urađeno šta treba i sada vozi 30:70 benz gas. Ipak, isplati se.
Kod Toyote nisam čuo za problem, mada mislim da je taj lube šarena vodica! Ali ovde tome nije mesto!
Čuo sam za sličan slučaj na novom akordu i sve rešeno samo štelovanjem ventila.
Imaš li informaciju dal je menjao ventile i stavljao nove siceve i koliko je to koštalo?
NA kraju ne znam šta su mu radili, ali uzeli su mu 550 evra i dali garanciju godinu dana, a on je za par meseci već prešao 20k km, videćemo. ZA godinu dana će po njemu auto biti amortizovan, a ostatak je rezidualna vrednost, što znači prodaće, pa šta dobije.
Inače, ulje mu je bilo kao novo na 10k km, a i svećice posle 30k km!!!!
Zajedničko Hondi i Toyoti je to što su obe firme iz Japana, i tu prestaje svaka sličnost, neznam zašto ljudi pričaju o hondama kada čovek eksplicitno pita za Toyotu Avensis. Kažem opet, care ugradi STAG 400 i glava da te ne boli. Moja Toyota Jare radi odlično i svaki put me obraduje kad stanem da sipam gorivo. Za 1500din se vozim više od 300km po gradu, šta da tražim više?! A oni koji misle pokvariće se ovo-ono, ventili, bla bla... ljudi,pa vozite na benzin i glava da vas ne boli, ali onda nemojte ono vaše "au skup benzin", vozi i ćuti. A što je najsmešnije u celoj situaciji, opet će se kola pokvariti jer nisu napravljena da traju 200god
Evo odgovora koji mi je stigao od italijanske Toyote posle moje molbe za preporuku plinskog uredjaja:
"In reference to your kind note, we would like to inform you that Toyota does not allow the assembly of LPG in after sales. Thanking you in advance for the attention given to our brand.
Best Regards,
Servizio Clienti
Toyota Motor Italia Spa "
Haha, trebao je da doda i ovo- But you can order new one with already installed LPG (landirenco), mislim... šta reći osim "plin je dobar samo ako vam ga mi (ovlašćeni dileri) ugradimo za debele novce".
Ja sam u moju toyotu ugradio plin i ne kajem se ich, zadovoljan sam u potpunosti. Ako se i malo dvoumiš nemoj da ugrađuješ.
Evo odgovora koji mi je stigao od italijanske Toyote posle moje molbe za preporuku plinskog uredjaja:
"In reference to your kind note, we would like to inform you that Toyota does not allow the assembly of LPG in after sales. Thanking you in advance for the attention given to our brand.
Best Regards,
Servizio Clienti
Toyota Motor Italia Spa "
Haha, trebao je da doda i ovo- But you can order new one with already installed LPG (landirenco), mislim... šta reći osim "plin je dobar samo ako vam ga mi (ovlašćeni dileri) ugradimo za debele novce".
Ja sam u moju toyotu ugradio plin i ne kajem se ich, zadovoljan sam u potpunosti. Ako se i malo dvoumiš nemoj da ugrađuješ.
Ha...ista misao mi je prosla kroz glavu cim sam procitao mail.
A mislim da cu staviti Landirenzo
Dobro mislite.
Na ovom forumu je mnogo toga napisano i mnogo toga se može pročitati. Ipak,neke činjenice koje se odnose na pomenutog proizvođača su nepobitne:
više od 50 godina postojanja, milioni eura uloženi u istraživanje, razvoj i proizvodnju, OEM kooperacija (Fiat, Dacia,itd...)
Sve su to reference koje nešto znače.
Koga interesuje da sazna više, evo linkova:
imaš i tuneup aditiv koij se sipa u plinski rezervoar koji ima istu ulogu kao flashlube
TUNAP (http://www.tunap.de ili http://www.ekoluka.com) i FlashLube možda imaju istu ulogu ali je osnovna razlika način doziranja. TUNAP se dozira kroz goriva (TNG i benzin), dakle kontrolisano.
Originally posted by migun
Landirenco je morao da reši potencijalni problem sa pregorevanjem ležišta ventila zbog visoke temperature koju plin proizvodi prilikom sagorevanja.
Sa adekvatnim uređajem, softverom, ugradnjom i kalibracijom nema potencijalnih problema,tako da LR nije ni imao šta da rešava. Inače, gas ne može da razvije toliku temperaturu kao što se misli iz dva razloga: manji stepen kompresije motora od potrebnog (treba bar 12:1) i manji koeficijent punjenja cilindra zbog zagrejanog gasa. Porast temperature izduvnih gasova je oko 3 % u odnosu na benzin i to pri režimima bliskim maksimalnoj snazi,mereno pre katalizatora. Razlozi pregorevanja ventila su drugi. Tako mi reče jedan čovek iz Italije.
Originally posted by legenda
Ne znam sta se desava sa katalizatorom,ja katalizator ionako secem...
Izvinite onda, mislio sam da znate, zato sam i pitao...Inače, jel' prodajete ono iz katalizatora i pošto je kilo?
Originally posted by Dora
Inače, LR uopšte nije bolji od Staga, samo je malo skuplji.
Slažem se....
Ih bre, Doro, ti stvarno ne znaš za šalu!
Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
Comment