sekvent za karburatorske i K Jet motore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    sekvent za karburatorske i K Jet motore

    Interesuje me da li ima zainteresovanih tj dobrovoljaca koji su zainteresovani za konverziju karburatora ili K Jet u elektronsko ubrizgavanje gasa.

    Isto me interesuje ako je neko to radio, kakva su iskustva i koja je oprema uportebljena sto se tice ECU gasa.

    G6 klasa novih ECU moze da radi sada potpuno samostalno, ima svoje senzore, ima svoje mape, moze da radi uz bilo koje gorivo bilo samostalno samo na gas bilo mesovito zajedno benzin + gas kada je potrebna puna snaga kod motora velike snage(tako da nije vise potreban extra veliki kapacitet gasnog isparivaca za motore velikih snaga).

    Takav ECU i softverska podesavanja sam video samo kroz komercijalni opis fabrike, do sada nisam ni znao da mehanicko ubrizgavanje benzina ili prosto obican karburator mogu da se prebace na sekvent gasa pa sam zaintrigiran koliki je to napredak u praksi ili jos nije sazrelo za primenu tj treba da se ispegla nacin formiranja nove mape ubrizgavanja.

    ECU koristi senzore temperature,MAP, i broja obrtaja za kalkulaciju mape uz korekciju lambda sondom.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #2
    Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

    Ja sam jako zainteresovan, ali me takodje, ineteresuje neko iskustvo, neki savet strucnijih i naravno cifra.
    Long Live CBC!!!

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

      Cifru ne znam a jedini problem je pravljenje mape, ne znam kako...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • banekg
        CBC Senator XXL
        • 06.09.2010
        • 1274
        • Nis
        • Toyota Carina e 2.0

        #4
        Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

        ECU koristi senzore temperature,MAP, i broja obrtaja za kalkulaciju mape uz korekciju lambda sondom.
        Ja sam iz ovoga shvatio da pravi mapu uz pomoc parametara koji daju ovi davaci, ili sam lose shvatio

        Jedino ovaj MAP nemam i ne znam da li se moze naknadno ugraditi?
        Long Live CBC!!!

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

          Pretpostavljam da može neki uobičajeni Boš ili slično tako da je ugradnja probušiti jednu rupu ako je već nema i par crevaca...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • MN026
            CBC Senator XXL
            • 18.01.2009
            • 348
            • SMEDEREVO

            #6
            Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

            radi se uspesno.neznam dali posecuje ovaj forum ali covek je pod nikom zebra iz knjazevca je.mozda ga gasadzije i znaju jer je jedan od uvoznika gasne opreme.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

              na karburator sekvent?, jel mu treba bar neki senzor radilice.kako zna gde je klip,kad da baci gas?
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                @sw.brick:
                Iz Vašeg posta mi nije jesno o kom uređaju govorite pa bih molio ili da postavite link ili da postavite neki dokument koji se odnosi na pomenuti uređaj. Hvala unapred.

                @FORUM:

                Pre faznih elektronski kontrolisanih sistema za ubrizgavanje gasa postojali su mehaničko-elektronski sistemi kao potreba za uvođenjem gasovitog goriva što bliže usisnim ventilima radi eliminisanja rizika od oštećenja usisnog trakta u slučajevima detonacije.

                Regulacija količine gasa vršena je na osnovu lambda signala pomoću elektromehaničkih aktuatora (step-motora, npr) a ubrizgavanje gasa bilo je mehaničko,na osnovu razlike pritiska u usisnom kolektoru cilindra sa otvorenim i zatvorenim usisnim ventilima. Drugim rečima,gas se "i****vao" iz dozatora samo na cilindru koji je u taktu u****vanja.

                Da bi takav uređaj radio na motoru sa karburatorom potrebno je imati:

                -RPM signal
                -lambda signal
                -TPS signal

                Dakle, dovoljno je postaviti lambda senzor (0-1V, "narrow band") na izduvnu granu i TPS na osovinu leptira.

                Signal temperature rashladne tečnosti na motoru sa karburatorom je suvišan i ne može se koristiti iz razloga što nije moguće napraviti bilo kakav sistem za automatsku promenu goriva, kao kod motora sa ubrizgavanjem. Promena goriva bi se vršila "ručno", običnim preklopnikom kao za regulatore pritiska sa vakuumskim mehanizmom.

                S obzirom da bilo koji ovakav sistem ima elektronsku kontrolu smeše, uvek je manja potrošnja gasa i uvek su bolje performanse motora u svim režimima.

                Nedostatak ovakvog sistema je komplikovano rukovanje i otežana promena goriva, što se može olakšati postavkom prekidača koji ima opciju punjenja karburatora...

                Ovakav sistem je ugrađivan na motore sa K-Jet ubrizgavanjem bez ikakvih problema a na karburatorskom motoru sam video jedan na Opel Kadetu E 1,6 sa elektronskim P2E karburatorom ("Ecotronic" system). Radilo se o uređaju Landirenzo IGS.

                A ovo o čemu je pisao sw.brick mi je totalno nejasno ...
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                  Originally posted by zoranbg View Post
                  na karburator sekvent?, jel mu treba bar neki senzor radilice.kako zna gde je klip,kad da baci gas?
                  Moze da ima senzor radilice, ali nije potreban za rad uredjaja. (kao i kod ECU za ubrizgavanje benzina, recimo Lh 2.4 Bosch radi preko informacije o varnici, nema poseban senzor radilice niti ga zanima gde je klip. fabricko resenje na Volvou).
                  Saznanje o kretanju klipa se regenerise na osnovu varnice na svecici.
                  Pobrojao sam ranije potrebne senzore za kalkulaciju kolicine ubrizganog gasa.
                  Last edited by sw.brick; 27.01.2012, 19:57.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                    Originally posted by slavko_bgd View Post
                    @sw.brick:
                    Iz Vašeg posta mi nije jesno o kom uređaju govorite pa bih molio ili da postavite link ili da postavite neki dokument koji se odnosi na pomenuti uređaj. Hvala unapred.


                    A ovo o čemu je pisao sw.brick mi je totalno nejasno ...
                    Hocu da podelim saznanja ali prvo zelim da se upoznam detaljno sa programiranjem i softverom i da eventualno dobijem vise podataka od proizvodjaca.

                    Nije u pitanju opisani klasicni sistem sa regulacijom preko step motora i vakuumskim u****vanjem gasa.

                    Potpuno elektronski sekvent ubrizgavanja (pod pritiskom) identican poznatim sekventima.

                    Komplet sadrzi ECU sa MAP senzorima koji su integrisani u ECU, potrebnu kablazu i senzore, reduktor sa regulacijom pritiska (fabricki je na 1,20 bara natpritisak), rail sa elektricnim diznama, RS232 veza za programiranje i naravno softver za izradu mapa.
                    Softver ima 2 gasne i 1 benzin mapu (u stvari moze da bude bilo koje gorivo ukljucivo i etanol) sa 64 posebne korekcije mape za obogacivanje i 16 korekcija mapa za osiromasenje mesavine prema zelji odnosno prilagodjavanje potrebama motora.

                    ECU ume da istovremeno upravlja sa 2 seta elektro dizni tako da moze istovremeno da mapira korektnu kolicinu LPG + benzin ili LPG+ dizel ili LPG+ etanol ili etanol + benzin...

                    Koliko ja vidim iz softvera moguce su kombinacije kolicine goriva vec prema zelji odnosno temperaturi tj korekciji radnih uslova.

                    Uredjaj ne koristi TPS jer nije potreban kao senzor opterecenja motora.

                    ECU automatski prebacuje sa benzina (karburatora ili K Jet) na benzin, zadavanjem parametara temperature, vremena kasnjenja i broja obrtaja a prebacivanje sa LPG na benzin zavisi od temperature gasa i pritiska gasa.

                    ECU pamti i vremena rada tako da moze automatski da podseca na potreban servis.


                    ECU programabilno preko bipera moze da obavestava o stanju LPG i benzina, prebacivanju, greskama, vremenu za servis, rezervi goriva itd.

                    Softver ima za mene jednu manu, mape se definisu tabelarno sto znaci dosta posla mada ima i 3D graficki prikaz gotove mape.

                    Ali ne moze graficki da se vrsi izrada mape kao sto moze recimo AC Stag.

                    Osciloskop za povratnu informaciju o sagorevanju sa lambda sonde mi se cini nedovoljno rezolutan mada to je samo na osnovu fabrickog demo programa sto ne znaci da ne mogu drugacije da se X i Y osa kalibrisu (mozda, nisam siguran).


                    Jos jedna uslovno mana softvera je sto ne postoji jos engleska verzija pa sam imao napora da razumem/ prevedem neke pojmove i termine iz softverskih podesavanja.


                    Meni se svidja sto se u softveru moze odrediti da pri programiranom opterecenju motora uz LPG dodatno pusti i recimo benzin tako da nema sanse da dodje do osiromasenja smese usled nedovoljnog kapacitet reduktora pri naglom stiskanju pedale gasa.


                    ECU podrzava i turbo motore, softverska opcija.

                    Ne koristi se ni u kakvom obliku mesac vec rail sa elektro diznama- puni sekvent.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                      Meni i dalje nije jasno kako se pravi mapa?
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                        Instalater pravi mapu, u softveru koji ima za to namenjeni deo.

                        Slicno kao kod sistema ubrizgavanja benzina gde je benzin jedino gorivo.

                        Jedina razlika je sto softver ima pomocne alatke da pomognu instalateru da pravilno konstruise mapu.

                        Jedna od tih alatki je kalkulator precnika dizne u railu prema radnim karakteristikama motora.

                        Ja sam probao za moj 2,3 turbo motor probnu kalkulaciju i softver je pogodio tacno, u 0,10mm precnik dizne sa napomenom da je mozda potrebna korekcija od 0,10mm tako da je softverski proracun od 2,70mm tacno onaj koji ja i zapravo sada koristim.

                        Ono sto ne znam jos je kako instalater da proverava svoju mapu koju napravi.
                        Ja znam da napravim mapu ali ne znam da unapred preocenim da li je dobra ili losa.

                        Jedna opcija softvera je automatsko mapiranje ali ima samo to, klikni misem i sacekaj bez daljeg obrazlozenja sta treba da radi instalater dalje i sta ako nesto ne valja kasnije u praksi osim mogucnosti da se mapa rucno u tabelama doradjuje.


                        Softver za programiranje jos nema uputstvo za upotrebu, tek je u izradi fabricko uputstvo za ugradnju koje je javno dostupno ali se daje napomena sa spiskom zvanicnih servisa gde se prodaje uredjaj uz ugradnju, naravno u zemlji proizvodjaca.


                        Za mene je potpuna novost takav tip uredjaja pa jos ne razumem sve detalje da bih mogao da objasnim ili pojasnim.

                        Zato i pitam da li se neko sretao sa slicnim tipom uredjaja koji jedino zahteva da na motoru postoji leptir sa kucistem i lambda sonda (komplet karburator uopste nije potreban).
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                          Mounting of LPG/CNG controller in engines with mechanical injection or carburettor
                          The new models LPG/CNG controllers are able to be mounted in mechanical injection or carburettor engines. In the software there is a panel added for this working regime.


                          The RPM in these cars are measured directly from the Hall sensor,which sends the signal synchroniously with the spark (signals = sparks). If this sensor is not present the signal for the RPM is taken directly from the spark coil. The LPG/CNG controller developes virtual benzine injection times in dependence of the engine's load (the vacuum in the intake manifold) and in this way the controller can be used with its full functionality.
                          The mechanical injection regime can be used in the two new models LPG/CNG controllers -


                          proizvodjacki opis funkcije uredjaja.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                            To što si opisao u prethodnoj poruci je neki samoštelujući softver.
                            Pošto nemam pojma o čemu se radi, ne bih da unapred pričam ali to će biti (ili bi bila) revolucija u tom segmentu jer ako sam dobro shvatio ubacim koji god motor u auto, nabacim taj softver i hardver, stisnem dugme i voila... to radi... Nešto sam skeptik da će Nira, Vems, Autoronik i ostale oblande da zatvore kapiju...
                            To što tebe buni je ratlog zašto pitam kako se pravi mapa, može i baba kurana da napravi mapu ali kako da znam da je dobra?

                            Mogu da znam na valjcima ali to onda gubi smisao ovogao čemu pričamo.. Ako ugradnja daleko nadmašuje cenu auta ne vidim da ćeneko baš da sezaleće a karburatori i K glave su matora vozila...

                            Ja teram na Vems ali to se ja igramsa svojim motorom pa kad pusti čarobnidim ja ga uduvam ponovo, neznam koliko će rado mušterije gledati na tako nešto

                            Nije ni ovaj sekvent savršen ali ima uzopr u benziskoj mapi iu zavisnosti od softvera do softvra može se lakše ili teže naparavljena mapa porediti sa Benzinskom koju je neko pravio kako treba na valjcima i sve ostalo.
                            Ovde nema uzora, to me malo buni...
                            Ako radi kalo lambda kontrola samo ima dizne da bi bilo preciznije, onda džaba trumbetiramo jer ne veruejm da će biti jeftino.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              Odg: sekvent za karburatorske i K Jet motore

                              Mounting of LPG/CNG controller in engines with mechanical injection or carburettor

                              The new models LPG/CNG controllers are able to be mounted in mechanical injection or carburettor engines. In the software there is a panel added for this working regime.
                              The RPM in these cars are measured directly from the Hall sensor,which sends the signal synchroniously with the spark (signals = sparks). If this sensor is not present the signal for the RPM is taken directly from the spark coil. The LPG/CNG controller developes virtual benzine injection times in dependence of the engine's load (the vacuum in the intake manifold) and in this way the controller can be used with its full functionality.
                              The mechanical injection regime can be used in the two new models LPG/CNG controllers -
                              The kit does NOT include LPG tank, charger, probe and pipes to the gas valve!

                              1. LPG/ CNG ECU

                              2. Wiring
                              • Automotive relay, 5 pins, 25А (not included for 4.4LC)
                              • Twin MAP sensor (not included for 4.4LC)
                              • Fuse holder
                              • Fuse - 15A or 20А
                              • Injectors clamps
                              • Panel-button
                              • Buzzer
                              3. Injector rails
                              • Intake manifold orifices
                              • Injectors rail orifice (1.6mm)
                              • Pressure orifice (For twin rails in 5,6 cylinders cars)
                              • Inner orifice
                              4. Reducer
                              • Water knee-joints
                              • Blend or a knee-joint for the intake LPG
                              • Mounting plank
                              5. LPG filter

                              6. LPG valve

                              7. Hoses
                              • Fuel hose 12.5mm - 1.5m (from the reducer to the filter and the injectors rail)
                              • Fuel hose 5mm - 2m (from the injectors rail to the intake manifold and the MAP)
                              • Vacuumm hose 3mm - 2m (for vacuum from the intake manifold and to the reducer and the MAP)
                              • Water hose 16mm - 2m (for warming of the reducer)
                              8. Clutches
                              • Clutches for a hose 5mm - 2 pcs. (for the pressure in the injectors rail)
                              • Clutches for a hose 12.5mm-16mm - 12 pcs.
                              9. Threefolds
                              • Threefolds for a hose 3mm - 2 pcs.
                              • Threefolds for a hose 16mm - 2 pcs.
                              The kit does NOT include LPG tank, charger, probe and pipes to the gas valve!
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X