Imam gore pomenuti problem vec duze vreme.. Ugradjen STAG 200 sa zutim (1ohm) diznama, u pocetku sve radilo kako treba, prosecna potrosnja oko 8 litara, sve super, ja prezadovoljan.. ali..
Naravno moram da pocnem malu istoriju problema (ja se unapred izvinjavam mozda cu poceti malo da smaram ali moram da napomenem usputne kvarove, jer kad sam otisao kod bilo kog majstora za plin obilaze me u sirokom luku kad pocnem da pricam a evo i zasto
pa mozda ce me ovde neko razumeti, bar se nadam..
Sve je pocelo od glupog creva za vodu, puklo.. crevo resio kod ovlascenog servisa i ubrzo potom problem na plinu-prebacuje u toku voznje na benzin, zasto? slucajno pipnem isparivac kad on ladan dok je motor na radnoj temperaturi, (razlog - stvorio se vazdusni cep, zasto? dal nisu u servisu ozracili ceo motor ne znam, necu da gresim dusu da nisu jer je to najosnovnije kad se menja tecnost u sistemu za hladjenje ali nebitno), pa mi naravno od toga ode i dihtung glave, pa pomesa ulje i vodu pa haos.. Uglavnom resio sam i to, na benzinu radi super, na plinu radi samo na tri cilindra.. Problem dizne, jedna se zapusila, i to je reseno.. ali u medjuvremenu sam naravno imao i jos problema sa diznama (probijanje spulna, opet zaglavljivanje klipica u diznama, cak sam imao i jednu reklamaciju kontrolera), ali to se uglavnom brzo resavalo kod majstora kod koga sam ugradio uredjaj dok je naravno bio u garanciji.. Vise sam smorio i samog sebe koliko puta sam ga posetio samo zbog tih dizni, mislim da kad bi otisao ponovo kod njega da bi mu se digla kosa na glavi koju nema ali.. sala
opet problem, i drugi problem pored tih dizni, velika potrosnja.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Citajuci forume i uputstvo o STAG-u lepo pise da STAG 200 ne podrzava zute 1ohm dizne i da prilikom takve ugradnje ne priznaje se garancija. Necu da ulazim u dilemu zasto je moj majstor izabrao tu opciju ako je znao da se ove dve komponente hardverski ne podrzavaju ali ne bitno, to je radilo dok je uredjaj bio u garanciji (redovni servisi su se podrazumevali).. Odlazio sam i kod drugih majstora, reko aj da promenim mozda ce mi to nesto pomoci ali izgleda da nisam imao srece.. Verujte da sam svasta video, od stelovanja hoda dizni bez komparatera (na uho), da pritisak u isparivacu i nije toliko bitan "sve se to softverski podesava", da otvor dizni ide od toga dal hocu da mi auto ide brze i bolje nego na benzin, i da ne pominjem dalje..
Citajuci forume saznao sam dosta toga, nabavio interfejs, nove dizne valtek (crvene 3ohm) ajde one se mirisu sa STAG-om 200, creva nisam dirao i krenuo redom po uputstvu da vidim sta ce da bude.. od pritiska isparivaca 0.9-1.5 bara, do dizni precnika 1.5-3mm, hod dizni sam isto menjao (bez komparatera jer ga nemam), pa kalibracija.. Uglavnom kalibracija je prolazila najbolje ovako: otvor dizni 2mm, pritisak isparivaca 1bar, hod dizni minimalan - otprilike 0.4mm, kalibracija uspesna, pocetni mnozioc od 1.1, greske u toku kalibracije nije prijavljivao.. Pa onda voznja na benzinu par kilometara, plava linija ima, onda voznja na plinu na istoj relaciji i uslovima, zelena linija ima.. skoro pa da su se poklopile, mala korekcija mnozioca i mape se poklapaju, razlika ubrizgavanja benz. dizni kada motor radi na benzin i kada radi na plin je otprilike 1ms, naravno brzina ubrizg. plina veca od brzine ubrizg. benzina, brzina ubrizg. benz. dizni se ne menja u momentu kada prebacim sa benzina na plin (mozda ima razlike 0.3), defleksija u granicama normale +-10%.. ler dobar, voznja relativno OK, osecaju se blagi trzaji na manjim brzinama (u ubrzanju i usporenju NE) na vecoj brzini to se ne desava (desava se na plinu i na benzinu, na plinu vise).. Potrosnja ludilo, od 15-20 lit u zavisnosti od toga dal je grad ili otvoren put.. uspeo sam uz odredjene korekcije mape da jedva navedem na potrosnju od 13 litara prosek ali i to je puno u odnosu na to koliko je ranije trosio (prosek 8-9 litara).
Zamenio kablove, svecice, ocistio step motor, ocistio ceo usis, klapnu, predihtovao celu usisnu granu i nista. Opet citam forume, za model mog auta pezo 406 '96god 1.6ccm 65kw (VF38B6FZA) brzina ubrizgavanja benz. dizni se krece od 3ms do 9ms.. Malo vreme brizganja, saznao ful grupa.. Dal je mozda u tome problem? Dal uopste moze stag 200 da radi ful grupu u tom vremenskom intervalu ubrizgavanja? Procitao sam da jeste problem nastelovati plin u tako malom vremenskom intervalu brizganja, moze li to da se odradi kako treba i da li uopste moze? Ako zaista jeste ful, koji uredjaj to moze..? Procitao sam da vecina uredjaja moze ali sam procitao i sasvim suprotno i da plinadzije bukvalno izbegavaju takav motor? Sta je najbolje i najbezbolnije da uradim po tom pitanju? Prvi put kad sam bio da se raspitam za ugradnju plina za moj auto secam se da mi je jedan baja koji je radio u citroenovom servisu rekao da prodam auto i ugradim na bilo koji drugi, na ovom cu imati samo probleme.. Kaze da u principu moze ali cu ga posecivati bar dva puta nedeljno.. Toga se dobro secam al jbg, moja volja bila jaca da se vozim jeftinije a prosao tri puta skuplje..
Ocekujem prvenstveno komentare od Dore i IvanaT kao izvrsne poznavaoce ovih sistema (izvinjavam se sto sam izostavio druge a znam da ih ima na ovom forumu), pa onda pravac Rasic.. Ne zato sto je najbolji nego zato sto mi je najblizi
ko razume shvatice
Mozda sam unapred dao odgovor mom problemu ali ipak bih zeleo da cujem neki komentar.. Unapred zahvalan!!
Naravno moram da pocnem malu istoriju problema (ja se unapred izvinjavam mozda cu poceti malo da smaram ali moram da napomenem usputne kvarove, jer kad sam otisao kod bilo kog majstora za plin obilaze me u sirokom luku kad pocnem da pricam a evo i zasto

Sve je pocelo od glupog creva za vodu, puklo.. crevo resio kod ovlascenog servisa i ubrzo potom problem na plinu-prebacuje u toku voznje na benzin, zasto? slucajno pipnem isparivac kad on ladan dok je motor na radnoj temperaturi, (razlog - stvorio se vazdusni cep, zasto? dal nisu u servisu ozracili ceo motor ne znam, necu da gresim dusu da nisu jer je to najosnovnije kad se menja tecnost u sistemu za hladjenje ali nebitno), pa mi naravno od toga ode i dihtung glave, pa pomesa ulje i vodu pa haos.. Uglavnom resio sam i to, na benzinu radi super, na plinu radi samo na tri cilindra.. Problem dizne, jedna se zapusila, i to je reseno.. ali u medjuvremenu sam naravno imao i jos problema sa diznama (probijanje spulna, opet zaglavljivanje klipica u diznama, cak sam imao i jednu reklamaciju kontrolera), ali to se uglavnom brzo resavalo kod majstora kod koga sam ugradio uredjaj dok je naravno bio u garanciji.. Vise sam smorio i samog sebe koliko puta sam ga posetio samo zbog tih dizni, mislim da kad bi otisao ponovo kod njega da bi mu se digla kosa na glavi koju nema ali.. sala

Citajuci forume i uputstvo o STAG-u lepo pise da STAG 200 ne podrzava zute 1ohm dizne i da prilikom takve ugradnje ne priznaje se garancija. Necu da ulazim u dilemu zasto je moj majstor izabrao tu opciju ako je znao da se ove dve komponente hardverski ne podrzavaju ali ne bitno, to je radilo dok je uredjaj bio u garanciji (redovni servisi su se podrazumevali).. Odlazio sam i kod drugih majstora, reko aj da promenim mozda ce mi to nesto pomoci ali izgleda da nisam imao srece.. Verujte da sam svasta video, od stelovanja hoda dizni bez komparatera (na uho), da pritisak u isparivacu i nije toliko bitan "sve se to softverski podesava", da otvor dizni ide od toga dal hocu da mi auto ide brze i bolje nego na benzin, i da ne pominjem dalje..
Citajuci forume saznao sam dosta toga, nabavio interfejs, nove dizne valtek (crvene 3ohm) ajde one se mirisu sa STAG-om 200, creva nisam dirao i krenuo redom po uputstvu da vidim sta ce da bude.. od pritiska isparivaca 0.9-1.5 bara, do dizni precnika 1.5-3mm, hod dizni sam isto menjao (bez komparatera jer ga nemam), pa kalibracija.. Uglavnom kalibracija je prolazila najbolje ovako: otvor dizni 2mm, pritisak isparivaca 1bar, hod dizni minimalan - otprilike 0.4mm, kalibracija uspesna, pocetni mnozioc od 1.1, greske u toku kalibracije nije prijavljivao.. Pa onda voznja na benzinu par kilometara, plava linija ima, onda voznja na plinu na istoj relaciji i uslovima, zelena linija ima.. skoro pa da su se poklopile, mala korekcija mnozioca i mape se poklapaju, razlika ubrizgavanja benz. dizni kada motor radi na benzin i kada radi na plin je otprilike 1ms, naravno brzina ubrizg. plina veca od brzine ubrizg. benzina, brzina ubrizg. benz. dizni se ne menja u momentu kada prebacim sa benzina na plin (mozda ima razlike 0.3), defleksija u granicama normale +-10%.. ler dobar, voznja relativno OK, osecaju se blagi trzaji na manjim brzinama (u ubrzanju i usporenju NE) na vecoj brzini to se ne desava (desava se na plinu i na benzinu, na plinu vise).. Potrosnja ludilo, od 15-20 lit u zavisnosti od toga dal je grad ili otvoren put.. uspeo sam uz odredjene korekcije mape da jedva navedem na potrosnju od 13 litara prosek ali i to je puno u odnosu na to koliko je ranije trosio (prosek 8-9 litara).
Zamenio kablove, svecice, ocistio step motor, ocistio ceo usis, klapnu, predihtovao celu usisnu granu i nista. Opet citam forume, za model mog auta pezo 406 '96god 1.6ccm 65kw (VF38B6FZA) brzina ubrizgavanja benz. dizni se krece od 3ms do 9ms.. Malo vreme brizganja, saznao ful grupa.. Dal je mozda u tome problem? Dal uopste moze stag 200 da radi ful grupu u tom vremenskom intervalu ubrizgavanja? Procitao sam da jeste problem nastelovati plin u tako malom vremenskom intervalu brizganja, moze li to da se odradi kako treba i da li uopste moze? Ako zaista jeste ful, koji uredjaj to moze..? Procitao sam da vecina uredjaja moze ali sam procitao i sasvim suprotno i da plinadzije bukvalno izbegavaju takav motor? Sta je najbolje i najbezbolnije da uradim po tom pitanju? Prvi put kad sam bio da se raspitam za ugradnju plina za moj auto secam se da mi je jedan baja koji je radio u citroenovom servisu rekao da prodam auto i ugradim na bilo koji drugi, na ovom cu imati samo probleme.. Kaze da u principu moze ali cu ga posecivati bar dva puta nedeljno.. Toga se dobro secam al jbg, moja volja bila jaca da se vozim jeftinije a prosao tri puta skuplje..
Ocekujem prvenstveno komentare od Dore i IvanaT kao izvrsne poznavaoce ovih sistema (izvinjavam se sto sam izostavio druge a znam da ih ima na ovom forumu), pa onda pravac Rasic.. Ne zato sto je najbolji nego zato sto mi je najblizi


Mozda sam unapred dao odgovor mom problemu ali ipak bih zeleo da cujem neki komentar.. Unapred zahvalan!!
Comment