pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • araps81
    CBC Veteran
    • 09.02.2012
    • 144
    • Beograd
    • BMW E36 320

    pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

    Imam gore pomenuti problem vec duze vreme.. Ugradjen STAG 200 sa zutim (1ohm) diznama, u pocetku sve radilo kako treba, prosecna potrosnja oko 8 litara, sve super, ja prezadovoljan.. ali..
    Naravno moram da pocnem malu istoriju problema (ja se unapred izvinjavam mozda cu poceti malo da smaram ali moram da napomenem usputne kvarove, jer kad sam otisao kod bilo kog majstora za plin obilaze me u sirokom luku kad pocnem da pricam a evo i zasto pa mozda ce me ovde neko razumeti, bar se nadam..

    Sve je pocelo od glupog creva za vodu, puklo.. crevo resio kod ovlascenog servisa i ubrzo potom problem na plinu-prebacuje u toku voznje na benzin, zasto? slucajno pipnem isparivac kad on ladan dok je motor na radnoj temperaturi, (razlog - stvorio se vazdusni cep, zasto? dal nisu u servisu ozracili ceo motor ne znam, necu da gresim dusu da nisu jer je to najosnovnije kad se menja tecnost u sistemu za hladjenje ali nebitno), pa mi naravno od toga ode i dihtung glave, pa pomesa ulje i vodu pa haos.. Uglavnom resio sam i to, na benzinu radi super, na plinu radi samo na tri cilindra.. Problem dizne, jedna se zapusila, i to je reseno.. ali u medjuvremenu sam naravno imao i jos problema sa diznama (probijanje spulna, opet zaglavljivanje klipica u diznama, cak sam imao i jednu reklamaciju kontrolera), ali to se uglavnom brzo resavalo kod majstora kod koga sam ugradio uredjaj dok je naravno bio u garanciji.. Vise sam smorio i samog sebe koliko puta sam ga posetio samo zbog tih dizni, mislim da kad bi otisao ponovo kod njega da bi mu se digla kosa na glavi koju nema ali.. sala opet problem, i drugi problem pored tih dizni, velika potrosnja.. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Citajuci forume i uputstvo o STAG-u lepo pise da STAG 200 ne podrzava zute 1ohm dizne i da prilikom takve ugradnje ne priznaje se garancija. Necu da ulazim u dilemu zasto je moj majstor izabrao tu opciju ako je znao da se ove dve komponente hardverski ne podrzavaju ali ne bitno, to je radilo dok je uredjaj bio u garanciji (redovni servisi su se podrazumevali).. Odlazio sam i kod drugih majstora, reko aj da promenim mozda ce mi to nesto pomoci ali izgleda da nisam imao srece.. Verujte da sam svasta video, od stelovanja hoda dizni bez komparatera (na uho), da pritisak u isparivacu i nije toliko bitan "sve se to softverski podesava", da otvor dizni ide od toga dal hocu da mi auto ide brze i bolje nego na benzin, i da ne pominjem dalje..

    Citajuci forume saznao sam dosta toga, nabavio interfejs, nove dizne valtek (crvene 3ohm) ajde one se mirisu sa STAG-om 200, creva nisam dirao i krenuo redom po uputstvu da vidim sta ce da bude.. od pritiska isparivaca 0.9-1.5 bara, do dizni precnika 1.5-3mm, hod dizni sam isto menjao (bez komparatera jer ga nemam), pa kalibracija.. Uglavnom kalibracija je prolazila najbolje ovako: otvor dizni 2mm, pritisak isparivaca 1bar, hod dizni minimalan - otprilike 0.4mm, kalibracija uspesna, pocetni mnozioc od 1.1, greske u toku kalibracije nije prijavljivao.. Pa onda voznja na benzinu par kilometara, plava linija ima, onda voznja na plinu na istoj relaciji i uslovima, zelena linija ima.. skoro pa da su se poklopile, mala korekcija mnozioca i mape se poklapaju, razlika ubrizgavanja benz. dizni kada motor radi na benzin i kada radi na plin je otprilike 1ms, naravno brzina ubrizg. plina veca od brzine ubrizg. benzina, brzina ubrizg. benz. dizni se ne menja u momentu kada prebacim sa benzina na plin (mozda ima razlike 0.3), defleksija u granicama normale +-10%.. ler dobar, voznja relativno OK, osecaju se blagi trzaji na manjim brzinama (u ubrzanju i usporenju NE) na vecoj brzini to se ne desava (desava se na plinu i na benzinu, na plinu vise).. Potrosnja ludilo, od 15-20 lit u zavisnosti od toga dal je grad ili otvoren put.. uspeo sam uz odredjene korekcije mape da jedva navedem na potrosnju od 13 litara prosek ali i to je puno u odnosu na to koliko je ranije trosio (prosek 8-9 litara).

    Zamenio kablove, svecice, ocistio step motor, ocistio ceo usis, klapnu, predihtovao celu usisnu granu i nista. Opet citam forume, za model mog auta pezo 406 '96god 1.6ccm 65kw (VF38B6FZA) brzina ubrizgavanja benz. dizni se krece od 3ms do 9ms.. Malo vreme brizganja, saznao ful grupa.. Dal je mozda u tome problem? Dal uopste moze stag 200 da radi ful grupu u tom vremenskom intervalu ubrizgavanja? Procitao sam da jeste problem nastelovati plin u tako malom vremenskom intervalu brizganja, moze li to da se odradi kako treba i da li uopste moze? Ako zaista jeste ful, koji uredjaj to moze..? Procitao sam da vecina uredjaja moze ali sam procitao i sasvim suprotno i da plinadzije bukvalno izbegavaju takav motor? Sta je najbolje i najbezbolnije da uradim po tom pitanju? Prvi put kad sam bio da se raspitam za ugradnju plina za moj auto secam se da mi je jedan baja koji je radio u citroenovom servisu rekao da prodam auto i ugradim na bilo koji drugi, na ovom cu imati samo probleme.. Kaze da u principu moze ali cu ga posecivati bar dva puta nedeljno.. Toga se dobro secam al jbg, moja volja bila jaca da se vozim jeftinije a prosao tri puta skuplje..

    Ocekujem prvenstveno komentare od Dore i IvanaT kao izvrsne poznavaoce ovih sistema (izvinjavam se sto sam izostavio druge a znam da ih ima na ovom forumu), pa onda pravac Rasic.. Ne zato sto je najbolji nego zato sto mi je najblizi ko razume shvatice

    Mozda sam unapred dao odgovor mom problemu ali ipak bih zeleo da cujem neki komentar.. Unapred zahvalan!!
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

    Prvi put kad sam bio da se raspitam za ugradnju plina za moj auto secam se da mi je jedan baja koji je radio u citroenovom servisu rekao da prodam auto i ugradim na bilo koji drugi, na ovom cu imati samo probleme.. Kaze da u principu moze ali cu ga posecivati bar dva puta nedeljno.. Toga se dobro secam al jbg, moja volja bila jaca da se vozim jeftinije a prosao tri puta skuplje..
    Posle mnogo godina neko se potrudio da opiše problem

    Citirao sam deo koji ti je bitan a koji nisi poslušao... Uglavnom ako je stag 200 onaj onomad, nadero si, ako je noviji onda možda imaš šanse. Vrme na leru je manej od tih 3ms a maksimum ne znam tačno ali ako je 9 onda je još i dobro Crtu su video i sam, kao da se penješ na platu Albanije
    Matori Stag=zamena za noviji.

    Trebaju ti žute dizne, treba ti komparator, mislim ako si sve naradio šta si napisao šta je bio problem da odeš na bubanj i kupiš komparator za 1500 dinara sa sve stalkom, treba strugar da ti napravi adapter da se uvrne i duža igla.

    Hod dizni može biti minimalan, ali ako su spore to ne vredi, svaka dizna ima svoje karakteristike koje se mogu naći kod proizvodjača. Ako negde prikopčaš osciloskop videćeš šta se dogadja.

    Sumnjam da je potrošnja od 8-9 litara gasa normalna jer to znači da benzina troši 7-7.5 litara o onda šta će ti gas
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kdi
      CBC Senator
      • 16.11.2010
      • 238
      • leskovac

      #3
      Odg: pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

      po mom iskustvu ne trebaju ti brze(zute)dizne,uvek sam stavljao dizne od 3 oma ali u kombinaciji sa stag 4 i sve je bilo ok..
      jedina razlika u odnosu na neke druge automobile je ta sto je posle kalibracije trebalo jos malo stelovanja u voznji..
      pozdrav

      Comment

      • araps81
        CBC Veteran
        • 09.02.2012
        • 144
        • Beograd
        • BMW E36 320

        #4
        Odg: pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

        @Dora


        Probao sam i to, nabavio drugi stag 200 (noviji 01/2010), probao i opet isto..
        Znaci i stari stag je bio ispravan, mada sam sumnjao da je kod starog otisao izlazni stepen za kontrolu brizgaljki.. video sam i slucaj gde na novom stagu 200 izrazito pise da je samo za dizne od 3ohm.
        Novi Stag 200 koji sam ja nabavio dat je u prilogu, al opet je pitanje dal i taj stag podrzava zute dizne od 1ohm..


        Slike mape i parametara isto su dati u prilogu.. (sa diznama od 3ohm, otvor dizni 2mm, hod minimalan, pritisak isparivaca 1bar)
        Sve je to radjeno sa crvenim diznama al opet trosi i trzaka pri voznji..


        Potrosnja benzina na otvorenom putu 6.5 lit, u gradu zna da bije i do 11 lit (tezak je pa mora, ima 65kw, tako pise i u uputstvu) prosek oko 7.5-8.. a plin trosi za litar vise (ustvari trosio je :-) )..


        Ovako, probacu da stavim novi stag 200 sa zutim diznama promera 2mm i minimalnim hodom klipa (naravno uz pomoc komparatera), nece mi biti tesko da odem do bubnja sobzirom da nisam znao gde ga mogu kupiti, a nalazio sam na netu za cenu od nekih 5000 dindzi i da vidim sta ce da bude pa javljam..


        al prvo da otklonim trzakanje i na benzinu, doduse mnogo manje se oseca nego na plinu al opet prvo to da resim da budem siguran da je na benzinu sto posto ispravan. Zahvaljujem na odgovorima, javljam se cim resim to da podelim iskustvo.. Pozdrav!




        @kdi


        Hvala druze na savetu ali mi se zaista ne isplati da menjam ceo prednji kit. Videcu sta jos mogu da ucinim sa postojecim uredjajem na autu jer je radio kako treba, ehh sad.. ako ne bude sve bilo OK poslusacu tvoj savet jer auto zaista zelim da zadrzim za sebe. Da nije tako odavno bi pezo poljubio internet..




        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

          Bez komparatora ne vredi da pipaš dizne tako da ne gubi vreme sa tim. Ovo na slici su male dizne, vidi se po množiocu i po vremenu otvaranja gasnih dizni. Hod ne treba dirati ak oej dobro podešaen fabrički oko 0.40-42, nije dobro ni kad je premali jer onda nema dovoljno gasa kad treba. Može dizna biti otvorena 5 minuta ali nema poprečni presek da izadje dovoljno gasa.
          Mućkaj dok množilac ne bude malo niže...

          Nije ovo tako mali raspon, može to lepo da radi i sa 3 oma diznama. Sredi prvo struju, bobinu i proveri da ne vuče negde falš vazduh, velik je potpritisak za ler.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • araps81
            CBC Veteran
            • 09.02.2012
            • 144
            • Beograd
            • BMW E36 320

            #6
            Odg: pezo 406 '96 1.6 65kw problem velika potrosnja

            Vidis, uopste nisam obratio paznju na podpritisak usisne grane.. Primetio sam da ako MAP ide ispod 0.5 onda je ler odlican (motor bukvalno prede), a cim predje preko onda ler varira (kao da radi na tri cilindra).. JOs sam primetio da cim ga opteretim sa strujom (ukljucim farove, grejanje, maglenke..) opet MAP predje preko 0.5 i ler zeza.. Verovatno i otuda ono trzakanje u toku voznje. Sta jos moze da utice na promenu podpritiska u usisu? Moze li biti da je MAP senzor na plinu neispravan, elternator da ne daje struju dovoljno pa stuca, vuce fals vazduh.. Promenio sam svecice, kablove, bobinu, ocistio step motor, leptir i prostor oko u****, creva su sasvim OK.. Ako moze preporuka ko pedantno to moze jos da pogleda ovde u BG? Hvala puno na odgovorima, bar znam odakle da pocnem.. Pozdrav!

            Comment

            Working...
            X