ugradnja drugog rezervoara za lpg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pajapatak
    CBC Početnik
    • 16.03.2012
    • 3
    • banja luka

    ugradnja drugog rezervoara za lpg

    pozdrav svima,
    imam sekvent lpg sistem, lovato, sa bocom u gepeku i radi ok.

    interesuje me, moze li se ugraditi i drugi tank za lpg, umjesto tocka, i da se koriste oba?

    razlog je povecanje autonomije. iako je doseg i sa ovim tankom od efektivnih 60 litara, cca 600 km, nekad mi na duzim relacijama ustreba veci doseg.

    ima neko misljenje o ovom?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

    zabranjeno pravilnikom (citati nije legalno i ne moze se registrovati takav auto) za putnicko vozilo.
    za detalje, pogledati u sam pravilnik gde je taksativno navedeno sve oko ugradnje rezervoara, koji tip, koje velicine,gde i kako itd.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

      Daj čoveku link tog pravlnka za susednu nam državu...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • kdi
        CBC Senator
        • 16.11.2010
        • 238
        • leskovac

        #4
        Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

        Originally posted by pajapatak View Post
        pozdrav svima,
        imam sekvent lpg sistem, lovato, sa bocom u gepeku i radi ok.

        interesuje me, moze li se ugraditi i drugi tank za lpg, umjesto tocka, i da se koriste oba?

        razlog je povecanje autonomije. iako je doseg i sa ovim tankom od efektivnih 60 litara, cca 600 km, nekad mi na duzim relacijama ustreba veci doseg.

        ima neko misljenje o ovom?
        da moze se to odraditi i funkcionise bez problema..imao sam tri takva zahteva do sad i sis je odradjen kvalitetno i bezbedno...
        a sto se tice pravila i atesta nisam u toku i nisu me interesovala u sva tri slucaja jer su automobili radjeni za grcku...
        ako ti trebaju neke dodatne informacije izvoli..
        pozdrav iz nase lepe srbije!!!

        Comment

        • pajapatak
          CBC Početnik
          • 16.03.2012
          • 3
          • banja luka

          #5
          Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

          hvala na odgovorima.
          zanima me da li postoji neki veci tehnicki problem oko takve instalacije, sta treba prespojiti, treba li kakvu elektroniku dodavati, i generalno, da li to moze napraviti neke probleme oko cijele instalacije.
          toroidni rezervoar bez problema fizicki staje u prostor za rezervni tocak, ali kako to povezati, ima li neki relej, kako rijesiti prebacivanje potrosnje iz jednog tanka na drugi ili vuce istovremeno plin iz obadva...

          i kolike je tezine tank, da li bi doslo do znacajnijeg disbalansa vozila (trkanje me ne zanima)?

          Comment

          • slavko_bgd
            CBC Senator XXL
            • 24.03.2009
            • 771
            • Batajnica
            • Stilo 1.6 16V MW

            #6
            Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

            Kao što reče kolega "sw.brick" za putnička vozila dozvoljena je ugradnja jednog rezervoara najveće zapremine do 100L a za teretna vozila najviše 2 rezervoara ukupne zapremine do 200L. Znači, tehnički je moguće ugraditi 2 rezervoara.
            Kaže dalje pravilnik, rezervoari moraju da imaju razdvojeno punjenje (svaki rezervoar zaseban ventil i cev za punjenje) dok je cev za pražnjenje moguće koristiti kao zajedničku ("Pravilnik o ispitivanju vozila",Sl.glasnik RS 8_2012 od 6.2.2012., član 4.2.2.2. "Uslovi za ugradnju rezervoara za TNG" ,stav 5)

            U Vašem slučaju, u vozilo (ne znamo koje je) bi se postavio dodatni torusni rezervoar sa sopstvenom linijom za punjenje. Izlazna cev bi se preko odgovarajućeg priključka spojila sa postojećom, oba rezervoara bi se praznila istovremeno. Razdvajanje rezervoara (korišćenje jednog pa drugog) nije dobro rešenje i to se u principu ne radi. Izvodljivo je ali je komplikovano, značajno povećava troškove a nema nikakvog benefita od toga.

            Ukoliko je na vozilu sekvencijalni tip uređaja(jeste, to ste naveli u prvom postu) a multiventilske grupe sa elektromagnetnim vetilima (to se ne zna), moguć je problem sa dijagnostikom gasnog uređaja (Lovato, ali ne znamo koji) jer se udvostručuje opterećenje na izlazu ka gasnim ventilima. Dakle, u zavisnosti od gasnog računara različita su i rešenja. Ukoliko su multigrupe bez elektromagneta nema nikakvih uticaja na elektro veze i dijagnosistem gasnog uređaja. Indikatori nivoa gasa u jednom i drugom rezervoaru se moraju elektronski razdvojiti jer nije moguće istovremeno pratiti signal sa oba senzora.

            U Srbiji smo kolege i ja već mnogo puta radili ovakve modifikacije i na putničkim i na teretnim vozilima.

            Masa torusnih tankova (prazan tank) se kreće od 18kg pa naviše, na to se dodaje masa gasa koji stane do 80% nominalne zapremine rezervoara.
            Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

            Comment

            • pajapatak
              CBC Početnik
              • 16.03.2012
              • 3
              • banja luka

              #7
              Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

              Originally posted by slavko_bgd View Post
              Kao što reče kolega "sw.brick" za putnička vozila dozvoljena je ugradnja jednog rezervoara najveće zapremine do 100L a za teretna vozila najviše 2 rezervoara ukupne zapremine do 200L. Znači, tehnički je moguće ugraditi 2 rezervoara.
              Kaže dalje pravilnik, rezervoari moraju da imaju razdvojeno punjenje (svaki rezervoar zaseban ventil i cev za punjenje) dok je cev za pražnjenje moguće koristiti kao zajedničku ("Pravilnik o ispitivanju vozila",Sl.glasnik RS 8_2012 od 6.2.2012., član 4.2.2.2. "Uslovi za ugradnju rezervoara za TNG" ,stav 5)

              U Vašem slučaju, u vozilo (ne znamo koje je) bi se postavio dodatni torusni rezervoar sa sopstvenom linijom za punjenje. Izlazna cev bi se preko odgovarajućeg priključka spojila sa postojećom, oba rezervoara bi se praznila istovremeno. Razdvajanje rezervoara (korišćenje jednog pa drugog) nije dobro rešenje i to se u principu ne radi. Izvodljivo je ali je komplikovano, značajno povećava troškove a nema nikakvog benefita od toga.

              Ukoliko je na vozilu sekvencijalni tip uređaja(jeste, to ste naveli u prvom postu) a multiventilske grupe sa elektromagnetnim vetilima (to se ne zna), moguć je problem sa dijagnostikom gasnog uređaja (Lovato, ali ne znamo koji) jer se udvostručuje opterećenje na izlazu ka gasnim ventilima. Dakle, u zavisnosti od gasnog računara različita su i rešenja. Ukoliko su multigrupe bez elektromagneta nema nikakvih uticaja na elektro veze i dijagnosistem gasnog uređaja. Indikatori nivoa gasa u jednom i drugom rezervoaru se moraju elektronski razdvojiti jer nije moguće istovremeno pratiti signal sa oba senzora.

              U Srbiji smo kolege i ja već mnogo puta radili ovakve modifikacije i na putničkim i na teretnim vozilima.

              Masa torusnih tankova (prazan tank) se kreće od 18kg pa naviše, na to se dodaje masa gasa koji stane do 80% nominalne zapremine rezervoara.
              odlicne informacije. vozilo je alfa 166 2.0 twin spark. ovo za tip uredjaja i multigrupe (sta god bile), nemam pojma, ali cu provjeriti u servisu koji je radio instalaciju sljedece sedmice pa cu javiti ovdje.
              koliki kapacitet toroidalnih tankova moze biti? u sadasnji tank mogu max napuniti nekih 55-60 litara.
              mozete li reci kolika je okvirna cijena ove ugradnje, pod uslovom da su one multiventilske grupe pogodne za to?

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Odg: ugradnja drugog rezervoara za lpg

                U Alfu 166 može stati torusni rezervoar maksimalno 53L (630x220mm), u idealnim uslovima puni 42,4L gasa (80%). O ceni se ne bih izjašnjavao ovde, to treba da Vam saopštiti servis koji prihvati da radi prepravku.
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment

                Working...
                X