Metan Tartarini Sekvent na Opel Vectra A - pomoc potrebna!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vukica
    CBC Član
    • 26.03.2013
    • 16
    • BG
    • Vectra A

    Metan Tartarini Sekvent na Opel Vectra A - pomoc potrebna!

    Click image for larger version

Name:	Modify carb.JPG
Views:	1
Size:	75.2 KB
ID:	884862Click image for larger version

Name:	tart prog.JPG
Views:	1
Size:	135.8 KB
ID:	884863Tartarini c20ne vectra a.pdf
    Dakle u Vectru A 2.0 8V C20NE motor ugradjen Tartarini skinut sa 5cil Lancie. Kablaža je korektno odrađena džek A koji premoštava benz. dizne se poklapa sa džekom A koji ide na plinsku diznu itd. RPM(braon) povezana na bobinu, lila na lambda sondu. Drugi džek za preostale dizne(pošto je u pitanju ECU za 5,6,8cil) nije povezan.

    Koristim softver Tart. Seq. 6.1 i u njemu kao i u svim drugim verzijama postoje žuta polja koja izgleda mogu samo uz pomoć USB ključa da se promene ipak ja sam uspeo promeniti tip rada, tip dizni, broj cilindara na 4 pored parametara koji se regularno daju promeniti, jednino nisam uspeo promeniti IGNITION TYPE gde je trebalo stajati "RPM senzor 1" umesto "...2" no prikazivanje i očitavanje RPM je korektno. Ovo je bitno možda zbog autokalibracije koja mi nije uspela.

    Autoklaibracija: ugrejem auto, startujem autokalibraciju, sačekam, klik <ENTER> bez potrosaca na benzin, ponovo klik <ENTER> sad sa ukljucenim potrosacima takodje na benzin i odmah posle toga prebacuje na gas i program trazi da se pedala gasa drzi fiksno, iako nije navedeno u kom polozaju?? U nekom od uputstava sam pronasao da bi se trebala drzati tako da se dostigne ~3000obrtaja/min?
    ECU podesava vreme ubrizga i to je izgledalo ovako... Tinj na benzin stoji na ~2.5ms dok ECU podize ubrizg do preko 10ms i nakon 30ak sekundi auto se ugasi ili ako pritisnem pedalu gasa ostaje upaljen no nakon nekog vremena izbaci poruku da se ECU zaglupio ili sto tome slicno. Pokusano 10ak puta i skoro uvek beyuspesno izuzev jednom kad je taj korak prosao ali sam zapeo na sledecem koraku :-) taj put kad je to proslo je bilo odmah nakon zagrevanja auta jedino bi mi bilo logicno da ima neke veze sa lambda sondom iako mislim da ona radi u predvidjenim granicama.

    Nakon neuspesne autokalibracije presao sam na rucni mod :-) i cackao podesavanja direktno u mapi ubrizga(Modify Carb).
    Jedan od rezultata, akvizicija podataka, je dat u atachmentu kao i ss programa i parametara u mapi ubrizga.

    Moram napomenuti da imam APACH RAIL IG1 dizne 2Om za koje vredi da ima je min. vreme ubrizga ~3ms pa sam iz liste izabrao
    Matrix koje imaju isto min. vreme ubrizga. Dizne su precnika 3mm i to sam pronasao kao adekvatne za snagu koju ima ovaj motor.

    Auto ne radi korektno na leru, sa ovakvim podesavanjem sam ga malo umirio, takodje trza pri ubrzanju npr. trecom i narocito pri oduzimanju gasa(problem min. vremena otvorenosti dizni ??) u svim ostalim modovima deluje ok i mislim da ce to graf mnogo bolje opisati.

    Ako neko moze da pomogne oko podesavanja mape bi bih mu zahvalan kao i ako neko ima vec odradjenu mapu za ovaj motor C20NE koji je inace tzv. polusekvent(rade 2 po 2 dizne u paru). Takodje ako neko ima ideju zasto autokalibracija ne prolazi?

    Ja se raspisao nadam se da ce neko imati strpljenja sve ovo procitati, pomoci :-)

    Unapred zahvalan!
  • bmiillan
    CBC Senator XXL
    • 18.04.2005
    • 393
    • beograd
    • clk 200k

    #2
    ubrizgavanje ti je podešeno na SEQUENTIAL, a ti imaš 2+2, kao što i si i sam video.
    ako u tom softveru nema opcija za 2+2 ili eventualno FULL GROUP, teško ćeš ga naterati da radi kako treba.
    nemoj na silu uzmi veci cekic

    Comment

    • vukica
      CBC Član
      • 26.03.2013
      • 16
      • BG
      • Vectra A

      #3
      Na sekvential ce ispratiti takav rad dizni(nisam proverio ali mislim da je to jedino logicno) i na taj nacin ne radi korektno na
      leru jer vremena otvaranja padaju ispod 3ms, tako da sam zakljucio da ili cu da smanjim dizne sa postojecih 3mm na 2, 2.5 ili cu da napravim malu elektroniku da lazira plinski ecu kao da je benz. motor pun sekvent i to bih najvise volio jer sam nekako plinske dizne pozicionirao bas blizu bloka motora. Moram otici i do nekoga ko ima USB kljuc za tartarini softver da ZUTE opcije trajno promenimo.
      Uspeo sam odraditi autokalibraciju no ona nije dala zadovoljavajuce rezultate. Trenutno sam napravio nekakvu rucnu mapu koja koliko toliko radi.

      Svaka nova ideja je dobrodosla! :-)

      Comment

      • eunet
        CBC Član
        • 28.02.2011
        • 19
        • BGD

        #4
        ne razumem zasto ne zelis da ga podesis na polu sekvent

        Comment

        • vukica
          CBC Član
          • 26.03.2013
          • 16
          • BG
          • Vectra A

          #5
          Originally posted by eunet View Post
          ne razumem zasto ne zelis da ga podesis na polu sekvent
          Nastaje malo konfuzija oko termina, moja je pretpostavka da dizne za plin prate benzinske jer je ECU plinski konfigurisan za rad
          kao "sequential" i onda raditi realno kao polu-sekvent kako i radi na benzin.

          Mislim da ću i uraditi to što pričaš tj. ostaviti taj režim rada i samo ugraditi nozzle sa manjim dijametrom, najverovatnije 2mm.

          U datasheet-u od RAIL dizni su stvaili tabelu prema kojoj bi za moj motor odgovarao otvor od 3mm(28.75KS/cilindru) međutim to je dato za pritisak od 1bar i za rad u pravom sekvencijalnom režimu. Ja sam nešto kalkulisao i zaključio da bi usled većeg pritiska kod mene koji je 2bara(iako ne kontam da li ima razlike TNG CNG) posmatrajući grafove date u priloženom pdf fajlu bilo potrebno upotrebiti nozzle dijametra 2.5mm kad na to još dodamo da bi radile dve dizne istovremeno potrebno je dodatno umanjiti dijametar jer bi u tom slučaju protok bio duplo veći. NA taj način dolazim do potrebnog dijametra koji bi bio između 1.5 i 2mm.

          Ipak ostaje mi nejasno kako je moguće da su sad vremena otvorenosti dizni u konfiguraciji "sequential" sa nozzle-ama dijametra 3mm, jako približna vremenu otvorenosti benz. dizni.

          Čekam subotu da odem na bubanj potok i kupim potrebne nozzle pa da isprobam :-)

          Comment

          • vukica
            CBC Član
            • 26.03.2013
            • 16
            • BG
            • Vectra A

            #6
            Chomikuj.pl to przyjazny serwis do przechowywania i udostępniania plików. Darmowa, nieograniczona przestrzeń i mnóstwo plików do pobrania.

            Comment

            • bmiillan
              CBC Senator XXL
              • 18.04.2005
              • 393
              • beograd
              • clk 200k

              #7
              Originally posted by vukica View Post
              Nastaje malo konfuzija oko termina, moja je pretpostavka da dizne za plin prate benzinske jer je ECU plinski konfigurisan za rad
              kao "sequential" i onda raditi realno kao polu-sekvent kako i radi na benzin.
              pogrešna ti je pretpostavka
              nemoj na silu uzmi veci cekic

              Comment

              • eunet
                CBC Član
                • 28.02.2011
                • 19
                • BGD

                #8
                Originally posted by vukica View Post
                Nastaje malo konfuzija oko termina, moja je pretpostavka da dizne za plin prate benzinske jer je ECU plinski konfigurisan za rad
                kao "sequential" i onda raditi realno kao polu-sekvent kako i radi na benzin.

                Ipak ostaje mi nejasno kako je moguće da su sad vremena otvorenosti dizni u konfiguraciji "sequential" sa nozzle-ama dijametra 3mm, jako približna vremenu otvorenosti benz. dizni.

                Čekam subotu da odem na bubanj potok i kupim potrebne nozzle pa da isprobam :-)
                moja je pretpostavka da ako vec postoji podesavanje za polusekvent, mora za to imati neki razlog.

                presiroke dizne stvaraju nestabilan rad na ler, a cini mi se da vreme otvaranja
                plinskih dizni treba du bude priblizno duplo u odnosu na benzin
                Last edited by eunet; 04.04.2013, 21:40.

                Comment

                • vukica
                  CBC Član
                  • 26.03.2013
                  • 16
                  • BG
                  • Vectra A

                  #9
                  Originally posted by bmiillan View Post
                  pogrešna ti je pretpostavka
                  Dok ne proverim, može pojašnjenje? da li onda to znači da plinski komp uključuje jednu po jednu? može da zaključi kako od polusekvent signala da napravi (pun)sekvent signale?

                  Drugar ima STAG ugradjen i koliko me sećanje služi kad podesi "sequential" onda plinske dizne prate rad benzinskih.

                  Comment

                  • vukica
                    CBC Član
                    • 26.03.2013
                    • 16
                    • BG
                    • Vectra A

                    #10
                    Originally posted by eunet View Post
                    moja je pretpostavka da ako vec postoji podesavanje za polusekvent, mora za to imati neki razlog.

                    presiroke dizne stvaraju nestabilan rad na ler, a cini mi se da vreme otvaranja
                    plinskih dizni treba du bude priblizno duplo u odnosu na benzin

                    U podesavanjima ima

                    "Sequential"
                    "Full group" i
                    "MJ Sequential"

                    Za sad mi je jedino jasan "Full group" ondnosno jasan mi je i "sequential" na motorima za sekvencijalnim ubrizgavanjem.

                    MJ sekvential mislim da znači rad u sekvencijalnom režimu dok pri visokim obrtajima prelazi na polu-sekvent ili "full group"

                    Ajmo ljudi pomoć da ovo demistifikujemo!

                    Hvala unapred!

                    Comment

                    • vukica
                      CBC Član
                      • 26.03.2013
                      • 16
                      • BG
                      • Vectra A

                      #11
                      Stavio manje dizne, 1.5mm i auto radi skoro kao na benzin. Vremena ubrizga su znatno povecana za 3ms benzin, 5.3ms gas... razmisljam samo malo da prosirim dizne na 1.8mm npr. i da zavrsim sa tim :-) Hvala svima na pomoci!

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        A da ti ipak odeš kod nekog ko ima softver koji radi sve... Sad tek čitam da si stavio matrix dizne a imaš druge... koliko me pamćenje slluži matrix su 4 ili 6 oma, rekao bih 6 a tvoje su 20 ili si pogrešno napisao.. To je u tom domenu toliko slično kao što je zemlja kocka...
                        Treće nema veze koliko je vreme gasnih dizni ako je vreme benzinskih isto. Ima veze jedino ako je vreme preveliko što znači da će na opterećenju biti malo goriva.
                        1.5 na tom motoru je PREMALO pa taman sa si sttavio Pinokia a ne Tartarini.
                        Ukratko nećeš se ti smiriti dok ne slejbeš taj motor.

                        Totalno brkaš pojmove oko semisekventa, načina rada, sekventa full grupe i ostale gamadi.
                        Hteo ne hteo, nije to za početnika.
                        Idem dalje da pravim sajt...
                        Sad mi je lakše
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • bmiillan
                          CBC Senator XXL
                          • 18.04.2005
                          • 393
                          • beograd
                          • clk 200k

                          #13
                          vidis kakva je privilegija administratora, pravi svoj privatni sajt, nervozan da dodje
                          ovde da se istresa na napaćene članove. gde ti je razumevanje
                          nemoj na silu uzmi veci cekic

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Svako može praviti svoj privatan sajt.. to je danas već od 1 dolar po mesecu A ima bogami i besplatno...

                            A gde je razumevanje, ostalo u tražionici
                            Aaaa... učini mi se sumnjivo pa sam opet čitao početak, metan je u pitanju što je još gore ako se čačka a nema se čim...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • bmiillan
                              CBC Senator XXL
                              • 18.04.2005
                              • 393
                              • beograd
                              • clk 200k

                              #15
                              ima se čim. vidiš da čovek ima volju da čačka.

                              alat i znanje su za pacere koji nemaju volje
                              nemoj na silu uzmi veci cekic

                              Comment

                              Working...
                              X