Na plinu se gasi na leru, nije nas problem (by plinadzija)!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dasabaja
    CBC Početnik
    • 06.04.2013
    • 4
    • Beograd
    • Punto Classic 1.2

    Na plinu se gasi na leru, nije nas problem (by plinadzija)!?

    Pozdrav, narode.
    Treba mi vasa pomoc i savet. Ukratko: imam Fiat Punto Classic 1.2 8V, star 3 godine, presao 30k kilometara, redovno odrzavan. Pre dve nedelje ugradjen sekvent plin u AC Rasic. Ugradjen je Stag 200 Tomasetti. Meni to ne znaci puno, birao sam majstora a ne uredjaj. Majstor vazi za jedne od najboljih, ako ne i najbolji u gradu.

    Problem koji imam nakon ugradnje plina je sledeci: dok je hladan (a nekad i kad je potpuno zagrejan) krenu da mu padaju obrtaji u leru, toliko da se par puta i ugasio. Ovo se ne desava uvek. Prodje dan-dva bez incidenata a onda mi se recimo ugasi tri puta za redom. Gas prima normalno, ubrzava prakticno kao na benzinu ali ler gas je problematican. Ja sam se, odmah naravno, zaputio nazad u servis i nakon opisa problema majstor koji steluje uredjaj mi je rekao odprilike sledece:

    "plinski uredjaj ne kontrolise ler gas. Njega kontrolise "benzinski" deo. On na benzinu dok je u leru radi malo nemirno, primetim ja. Plinski uredjaj je nastelovan pod konac. Plin je osetljiviji kao gorivo od benzina i zato se gasi na plinskom leru a na benzinskom leru samo radi malo nemirno a ne gasi se."

    Ja sam mu na to odgovrio da mi nema nikakvog smisla da ja odem u Fiatov servis i kazem "znate, gasi mi se na plinu, znam da nemate veze s tim uredjajem al...eto..."
    Pri tom nije znao tacno da mi kaze sta to s benzinskim delom nije u redu, bili to kablovi, bobina, dizne...Ti "kikovi" na benzinskom leru su toliko neprimetni da me malo i sramota da odem u servis. Na plinskom leru (kad radi kako treba) radi zaista mirno.
    Ono sto su na kraju uradili je, citiram, adaptacija klapne. Ne znam sta to tacno podrazumeva. I to, kao, nije nas posao al ajde...
    Ostalo je na tome da ga provozam sad par dana pa da vidim kako je.

    Zaista ne znam sta cu ako se opet ugasi. Da li zaista treba da odem u Fiatov servis i trazim da srede benzinski ler, koji po mom nekom subjektivnom osecaju radi normalno ili da odem u plinski servis i kazem alo, gasi se na plinu - sredi ne zanima me.

    Otovren sam za sve tipove saveta.

    Pozdrav.
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Originally posted by dasabaja View Post
    Ostalo je na tome, da ga provozam par dana, pa da vidim kako je.
    Vozi, pa se javi!

    Comment

    • Plinadzija
      CBC Senator XXL
      • 29.07.2008
      • 1514
      • Paracin

      #3
      Ciji je onda posao adaptacija klapne ako ne njihov? 90% problema sa ler gasom dolazi od prljave klapne, ne znam da li su je ocistili pre nego sto su uradili adaptaciju, verovatno nisu ako to nije njihov posao...
      UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

      Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

      Comment

      • dasabaja
        CBC Početnik
        • 06.04.2013
        • 4
        • Beograd
        • Punto Classic 1.2

        #4
        Ne znam ni sta znaci "adaptacija klapne" a jos manje ciji je to posao. Nadam se da se ler na benzinu nece zeznuti. Danas popodne me ceka malo duza voznja pa cu da vidim kakva je situacija. Ovo je drugi put da sam bio na reklamaciji, prvi put je nesto kratko samo menjana mapa. Prekjuce sam im ostavio auto na ceo dan.

        Javljam sigurno sta se desava. Ali vec odprilike se nazire da cu, ako bude bilo potrebe, voziti auto na ciscenje te klapne i eventualno jos neceg sto regulise ler.
        Voleo bih da znam sta je to, kad odem kod majstora moram tacno da mu kazem sta hocu da uradi.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Ako si radio u AC Rašić, neće biti potrebe, da im objašnjavaš, šta da rade!

          Comment

          • dasabaja
            CBC Početnik
            • 06.04.2013
            • 4
            • Beograd
            • Punto Classic 1.2

            #6
            Kao sto navedoh u prvom postu, da, u AC Rasic je radjen plin. Vodeci se njihovom reputacijom, tamo sam otisao.
            A izgleda da se nismo se razumeli. Ne mislim da treba Rasicima da objasnjavam plin kako se sredjije, vec sto cu (ako se ovo ne sredi) morati da odem u Fiatov servis i kazem im "znate, gasi se na plinu, s benzinom je sve ok...al eto ja dosao".
            Ja se nadam da je problem resen adaptacijom klapne. Za nekih sat vremena idem u jednu duzu gradsku voznju. Mene zanima ako se gasenje ponovo desi - sta da radim. Posto sam iz AC Rasic od lika koji steluje plin odprilike dobio odgovor "dovezite ga ako ne radi al mi smo odprilike uradili sta smo mogli". Hocu da se informisem medju iskusnijim forumasima sta i kako da bih izbegao ping-pong-tamo-vamo situaciju izmedju AC Rasic i ovlascenog Fiat servisa (ili kog vec dobrog majstora za Fiate).
            Ja se zaista verujem da je sve sredjeno u petak, jbg, ne bi svi redom hvalili AC Rasic, ali volim da se informisem unapred.
            Svakako javaljam u toku veceri ili sutra prepodne kakva je situacija.

            Comment

            • vazlan
              CBC Član
              • 30.08.2012
              • 25
              • Sombor
              • mitsubishi lancer

              #7
              Ako sam dobro shvatio u toj auto je ugradjen Stag 200 uredjaj.Ja se slazem da taj uredjaj radi na tvom autu ali koliko sam se ja interesovao na sajtu proizvodjaca(AC Stag)taj uredjaj je predvidjen za motore starije generacije odnosno euro2.Ti naravno imas auto sa motorom euro3 ili cak euro4 tako da taj uredjaj koji su ugradili,po preporuci prizvodjaca,nema tu sta da radi.Pogledaj na Sajtu proizvodjaca koji uredjaj je preporucen za tvoj auto I mislim da ce ti biti jasnije.Imao sam priliku da se sretnem sa ugradnjom uredjaja koji nisu namenjeni za motor na koji su ugradjeni I kao po pravilu pre ili kasnije dolazi do problema.Naravno ti koji su ga ugradili ce uvek imati dobru pricu kako je sa njihove strane sve u redu.Prvenstveno mislim da je samo u pitanju CENA.Kako?Tako sto je cena uredjaja koji je ugradjen u tvoj auto ..... a cena uredjaja koji je trebao tu da bude oko 30% veca.To ce ti malo ko reci nego ce te navuci cenom da ugradis bas kod njih plin.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Ja ne volim taj model samo zbog plastičnog lošeg kućišta tako da sam pristrasan na drugu stranu ali cena (razlika) od 30 posto je nerealna pošto je u praksi stvar jeftinija oko 20 evra max. tako da cena svakako ne igra ulogu i ne služi obmani.

                Nisam u toj priči i ne navijam ni za koga, ovo sam pisao samo radi činjenica oko cene.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • vazlan
                  CBC Član
                  • 30.08.2012
                  • 25
                  • Sombor
                  • mitsubishi lancer

                  #9
                  Dobro,nije 30%.Ja sam mislio na Stagov isa2 koji mislim da bi dio idealan za tog Fiata a znam da bi posao mogao da odradi I Stag 4 plus koji ima kacenje na obe lambda sonde.Imao sam prilike da vidim da neki "cuveni" majstori u ,slucaju ugradnje Stag 200,ne zakace zicu ni na jednu sondu(a naravno auto ima dve sonde).Ja postujem ljude koji znaju vise od mene I trudim se da ih saslusam.Mislim da smo mi,generalno,kao nacija skloni onome"....ma sta oni znaju moze to I bez toga....ne treba to...ma to moze I ovako.....vidis da radi..."Mozda ce neko reci da filizofiram ali ipak mislim da to bolje od mene rade oni koji ugradjuju onako po svom nahodjenju a ne onako kako je to prizvodjac naveo.

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #10
                    Izvinite, Vi se bavite ugradnjom gasa ili ne?
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      I ISA2 je skuplji od Staga 4 nešto sitno evra tako da opet nije 30 posto... Nisam zapeo za 30 posto da bi se kačio nego da ukažem da cena nije presudni faktor u izboru uredjaja, mada ukupno izmedju staga 200 i staga ISA2 ima razlike oko 40 do 50 evra ali sam stoposto siguran da i taj stag 200 može uraditi sve za taj motor pošto ima skoro isti softver kao stag 4 i osnovna razlika je u kućištu koje je skrndž...
                      To za dve sonde, pročitaj još malo šta i kako. Taj Zunto bi morao imati 8 cilindara da bi kačio i drugu sondu a nema na žalost svih Puntista
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • speedplus
                        RIP Bio nam je drug!
                        • 15.01.2007
                        • 2419
                        • LAZAREVAC

                        #12
                        Originally posted by vazlan View Post
                        Dobro,nije 30%.Ja sam mislio na Stagov isa2 koji mislim da bi dio idealan za tog Fiata a znam da bi posao mogao da odradi I Stag 4 plus koji ima kacenje na obe lambda sonde.Imao sam prilike da vidim da neki "cuveni" majstori u ,slucaju ugradnje Stag 200,ne zakace zicu ni na jednu sondu(a naravno auto ima dve sonde).Ja postujem ljude koji znaju vise od mene I trudim se da ih saslusam.Mislim da smo mi,generalno,kao nacija skloni onome"....ma sta oni znaju moze to I bez toga....ne treba to...ma to moze I ovako.....vidis da radi..."Mozda ce neko reci da filizofiram ali ipak mislim da to bolje od mene rade oni koji ugradjuju onako po svom nahodjenju a ne onako kako je to prizvodjac naveo.
                        Da ne bi zbunjivali krajnjeg korisnika: Kacenje Lambda sonde,u slucaju,AC Stag 200 i 4,je samo informativnog karaktera ocitavanja vrednosti lambda signala,a ne utice nikako na rad uredjaja,ni pozitivno ni negativno,To jest,ECU(gasni),ne uzima u obzir ovaj signal.
                        Inace ovaj model motora,je poznat sa problemom gasenja,u povratku na ler.I upravo je najcesci problem,zaprljan ili neispravan leptir.Na tom motoru,obrtaji,u povratku na ler,znaju da padnu ispod 700,sto ukazuje na neispravnost.E sad,karakteristike rada na benzinu su takve,da je moguce izvuci motor iz mrtvih,pre gasenja,dok je to na plinu,skoro pa nemoguce.Ne branim Rasica,ali ako on kaze da problem nije u plinu,evo i ja stojim iza toga.Mnogo skuplji uredjaji,na tom autu imaju isti problem.I problem je,bar u mom slucaju,uvek bio na autu.

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Jeste, ja mislim meni je jasno pa je i svima ostalima... Kačenje sonde pomaže prilikom podešavanja ili kasnije kontrole ali nema veze sa radom motora i realnom vremene, bila zakačena ili ne..

                          Napisao sam iz razloga što se malo pročita upšutstvo a znaje je na nivou kak oaj slikama a to ej čiča gliša pa se poveže ima dve sonde u prirodi pa onda ima i dve mogućnosti za dve sonde i eto mašte u bestraga, kad bi zakačili obe red bul bi bio kornjača a mi bi imali krila... Tako ispadne iz pisanja, samo da su zakačili obe sonde išao bi makar 220 i ne bise gasio kao visoka peć, nikad...

                          Naravno da nija tako, druga sonda služi za katalizator i na šemi jasno piše za obe sonde PRE katalizatora a to znači za aute koji imaju DVE sonde PRE katalizatora...
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • zokce
                            CBC Član
                            • 06.05.2008
                            • 26
                            • Leskovac
                            • Renault Laguna II 1,8 16V

                            #14
                            Slazem se sa konstatacijom o prljavom leptiru. Meni se desilo odmah po ugradnji plina, ali nisam odmah napao majstora da resi plinski uredjaj, ali jesam da mi ocisti leptir. Na prethodom autu kad sam ugradio plin, bilo je eksperimentisanja oko podesavanja protoka plina, pa sam znao da neke `sitnice`, da ih tako nazovem, ne smetaju smesi benzina i vazduha, a da se to kad je plin u pitanju bas oseti, pa nisam panicio. Samo mi je smetalo kad mi iza coska ugasi na sred raskrsnice.
                            Cim je leptir ociscen, nestala je razlika u ler gasu izmedju benzina i plina.
                            Renault Laguna II 1,8 Privilege, juni 2004

                            Comment

                            • kokerer
                              CBC Početnik
                              • 02.09.2018
                              • 9
                              • Leskovac
                              • Leskovac

                              #15
                              Posle dve i po godine trazenja zasto mi se gasi auto na leru kada je opterecen (klima i/ili servo volana) nasao sam kvar ali i platio danak neiskustvu. Zato cu ovde da navedem sta ljudi treba da rade ako imaju slican kvar kako ih sve ne bi skupo kostalo. Idemo redom, prvo opis kvara:

                              Sledece navedeno javlja se samo na plinu ili najcesce na plinu ali moze i na benzin. Vozite i prilazite semaforu, usporavate i stisnete kvacilo i auto se ugasi. Ili skrecete i pritiskate kvacilo i auto se ugasi. Cesto moze da vam se desi da vam vrati sa plina na benzin prilikom promene brzine (iz visu u nizu kada usporavate i stiskate kvacilo naravno) pa vrati na plin ponovo ili vam padnu obrtaji pa se vrate na ler kada radite gore navedeno ali auto prezivi i ne ugasi se (ovo najcesce ljudi ne primecuju jer ne obracaju paznju na obrtometar vec primete tek kada im se ugasi). Mnogo je bitno da se stvari istestiraju i provere na benzin jer benzin je jace gorivo i motor s njim cesto prezivi pad obrtaja pa ljudi to i ne primete pa misle da im radi na benzin a na plin ne i onda krecu da se muce samo oko plina. Ako vam se javljaju gore navedeni siptomi (iako vam se mozda stvarno javljaju samo na plin) uradite sledeci test:

                              Upalite auto i vozite ga da se zagreje na 90C, potom nadjite neki duzi kvalitetni prav put i vozite ga u cetvrtoj (moze i treca ili veca, ali po meni najbolje u cetvrtoj) brzini na 1500 do 1800 obrtaja ravnomerno nekih 500m do 1km (naravno sve vreme klima da bude ukljucena na maksimum). Potom pustite pedalu gasa i pustite da auto usporava (napomena: auto sve vreme da bude ubacen u brzinu i klima radi sve vreme znaci motor opterecen). Kada auto uspori na nekih 1000 do 900 obrtaja (bitno je da bude nekih 200 do 300 obrtaja vise od vaseg lera, nemojte da dozvolite da padne na ler jer se motor tada stabilizuje i test nece imati efekta). Naglo, istovremeno, okrenite volan, onako na cim i pritisnite kvacilo ako vam obrtaji drasticno padnu, recimo na 500 a vrlo cesto i nize 300 (mada dovoljno je i nekih 100 obrtaja ispod vaseg lera) i skazaljka se vrati ponovo na ler ili se auto ugasi onda treba da uradite sledece provere. Ako vam skazaljka padne lepo na ler ponovite test bar jedno 5 do 10 puta (posto vam je auto zagrejan samo pocnite sa ravnomernom voznjom od 500m do 1km i ponovite postupak cimanja volana i pritisak kvacila). Ovaj test obavezno ponovite na benzinu i na plinu odvojeno. Ako se bilo gde manifestuje pad obrtaja uradite sledece:

                              1. Proverite gas klapnu (ili kako se jos zove leptir gasa ili step motor klapna ili na engleskom throttle body). U sustini to vam je usis vazduha i trebalo bi da ga ocistite. Ciscenje klapne je jednostvano, vidite klipove na internetu. Ako niste vicni idite kod majstora i zamolite ga da vam ocisti gas klapnu (cena ciscenja je od 500din do 1000din mozda vam ako se znate nista i ne uzme). Kod novijih automobila koji imaju elektronsku kontrolu leptira (gas klapne) potrebno je preko dijagnostike odraditi adaptaciju klapne. Nemoj te da se plasite ili brinete to traje 5 do 10 sekundi. Poveze se dijagnostika na auto, klasicno kao i uvek i klikne se adaptacija gas kalpne i posle 5 sekunde gotovo. Kod nekih automobila cak ni ta adaptacija nije potrebna vec on sam kroz kracu voznju (od recimo 5km do 10km voznje u svim uslovima, kako gradskim tako i na otvoreno) sam adaptira klapnu ali u svakom slucaju ako imate ko dam vam odradi tu adaptaciju odradite je (sto da ne kad se moze ).

                              2. Proverite akumulator kod nekih servisa ili radnji koji prodaju akumulatore. To je vrlo jednostavno. Ne moraju da vam skidaju akumulator ali i moze. Proveri se zacas i to je to. Znate na cemu ste sa akumulatorom. Ako je lose moracete da nabavite novi ili neki koliko toliko dobar akumulator. Nakon toga obavezno uradite i sledeci test.

                              3. Nakon toga ako vam je sve OK onda to je to ali ako se ponovo desava da vam se gasi uradite ono za sta sam ja platio danak neiskustvu, URADITE TEST KOMPRESIJE MOTORA. Taj test ne traje duze od 5min, vrlo je jednostavan i svaki mehanicar ce vam to uraditi a ujedno cete proveriti i svecice. Mozda je cak i lakse od ciscenja gas klapne a govori mnogo, mnogo toga. Radi se tako sto se skinu svecice i krece se pojedinacno za svaki cilindar. Prvo se ubaci u prvi cilindar specijalan manometar umesto svecice i zavergla se auto 3 do 5 sekunde i ocita se manometar i tako se uradi za svaki cilindar. Postoji suvi i mokri test kada se prvo odradi test a potom se u cilindru kapne vrlo malo ulja i ponovi se test (mada taj mokri ne mora ni da radite, objasnicu posle zasto). Ako vam kompresija bude niska ili neujednacena po cilindrima (niska kompresija je sve ispod 9 bara za tacne specifikacije vaseg motora potrazite na internetu ali za bilo koji motor ispod 9 bara sigurno vec nije dobro. Dobra kompresija je 10 bara recimo). Znaci ako vam je kompresija na svim cilindrima niska ili na nekim dobra a na nekim manja onda ste nasli problem. A to su ventili i/ili karike. Da objasnim zasto ne morate da radite mokri test je a to je sto vam on pokaze da li su u pitanju ventili ili karike ali i jedan i drugi problem moracete da resite otvaranjem glave motora a kada je vec otvarate onda cete sigurno zameniti i karike tako da sta vam vredi da znate sta je kada cete to najbolje zameniti i sigurni ste narednih 100000km u uslovima koji vaze u Srbiji (lose gorivo, losi putevi i neadekvatna i neredovna odrzavanja) ili ti recimo nekih 8 do 10 godina. Znam da recimo skidanje glave motora kosta oko 50 evra i ciscenje glave recimo oko 20 evra i karike oko 50 evra i dihtung glave oko 10 evra znaci sve ukupno 130 evra i neplanirani troskovi jos 20 evra znaci oko 150 evra popravka ali ste zato mirni narednih 10 godina. Znam da vam se cini drasticno ali ako vam kompresija ne valja to je nesto sto morate pre ili kasnije da odradite jer tu druge nema. Meni je recimo kompresija na skoro svim cilindrima bila 6 do 7 bara sto nikako nije dobro i zato je auto pri niskim obrtajima znao da izgubi snagu i pritiskom kvacila se gasio i zato nisam imao nikakvih gresaka na kompjuteru jer je sve bilo do lose snage motora. Kazem vam bolje da date 150 evra nego da kruzite ko kisa oko Kragujevca i da menjate druge dobre ili pak dovoljno dobre delove i da vam majstori uzimaju novac. Ja sam kod mene bio odradio veliki servis, kupio nov akumulator, kupio drugi jaci alternator sa novim reglerom, cistio klapnu do besvesti, zbog "majstorskih" saveta da je klapna u pitanju iako je bila kao nova (postao sam strucnjak za gas klapne rastavljam ih do svakog zupcanika i nazad ). Jos jednom obavezno odradite ovaj test da vas posle ne bi sve

                              4. Ako je kompresija dobra onda proverite struju u autu. To mozete kod elektricara ili ako imate unimer mozete i sami. Podesite unimer na merenje jednosmernog napona (DC voltage) i podesite skalu na 20V (ko je radio sa unimerom zna sta pricam, to mozda izgleda kao da ne znam sta treba da uradite ali je ustvari samo okretaj prekidaca unimera ). Nakon toga minus (uzemljenje) sondu unimera stavite na minus akumulatora a plus sondu na plus akumulatora i izmerite napon i to tako sto cete ici sledecim redosledom:
                              1. Kada je auto hladan nemojte ga paliti nego prvo izmerite napon akumulatora. Ako je manji od 12.1V akumulator vam je otisao. Akumulator mozete da proverite kao sto je gore pomenuto u servisu za akumulatore ili radnji koje ih prodaju.
                              2. Ako ste proverili napon ugasenog auta. Upalite auto ali iskljucite sve potrosaca (svetla, klimu, radio, znaci sve) i izmerite napon na leru trebalo bi da bude bar minimum 13.6V do maksimalnih 14.4V. Ovde ima jos jedna napomena. Ova merenja vam zavise koliko vam je dobar i tacan unimer i da li mu je uopste baterija dobra. Verovali ili ne tacnost unimera moze da varira i do 0.4V. Moj recimo meri manje 0.35V. Tako ako imate jos nekog ko ima zaista dobar pozajmite unimer od njega da proverite tacnost vaseg jer ovde su 0.1V ili 0.2V razlike od presudnog znacaja da li je nesto u redu ili nije. Nakon toga ukljucujte potrosace jednog po jednog i merite napone tako cete da vidite koji vam potrosac oduzima najvise snage. Mozete i da kombinujete potrosace jer cesto se desavada vam recimo klima oduzima recimo 0.5V a samo volan kada okrecete 0.3V a da zajedno oduzimaju 1.5V umesto 0.8V koliko nalaze zdrava logika. Ovo sve ispitajte, pored lera i na 1500 obrtaja. Ako negde imate drasticne padova napona recimo napon bude nizi od 13V i ne stabilise se brzo po prestanku opterecenja (najcesce serva ili klime) odnosno ne vrati se na 13.5V ili 13.6V u roku od 10 sekundi onda nesto nije u redu sa strujom i trebalo bi da se poseti auto elektricar koji ce to detaljnije da ispita jer mozda regler zeza na alternatoru. Nov regler je oko 30 evra.

                              5. Ako je i sa strujom sve u redu proverite senzor temperature rashladne tecnosti. To se proverava auto dijagnostikom isto je prosto kao i svako ocitavanje dijagnostikom jedino vam treba dijagnostika. Ako je nemate moracete kod majstora ili kod nekog druga ako ima dijagnostiku.

                              6. Proverite MAP senzor. Isto dijagnostikom. Ne znam da li postoji jos neki vid testiranja map senzora sem dijagnostike, mozda i postoji ali to vec majstor zna. Ali sve su to osnovne provere i prosta ocitavanja nista komplikovano da bi vas neko vukao za nos. MAP senzor moze da bude zaprljan i on se cisti ali mora da se bude pazljiv i da se cisti specijalnim sredstvom za sicenje senzora pritiska vazduha. Mada mislim i da 96% alkohol isto moze da se iskoristi i to iskljucivo kao sprej nemoj slucajno da potapate senzor. Nego se strcka sprejem oko njega i pazljivo u njega ali ne jako i ne bas pod pravim uglom nego malo u stranu. Ne koristite WD sprej ili Ne dao bog Nitro razredjivac. Rekao sam najbolje specijalno sredstvo ili 96% alkohol u spreju. MAP senzor se kod nekih modela motora nalazi zavuce i teze mu se prilazi tako da ako niste vicni najbolje je da vam to majstor skine i ocisti. To vam je moj savet.

                              7. Sledeca stvar koju treba da proverite da li vam termostat lepo drzi temperaturu motora. To cete videti tako sto upalite auto i pustite da se zagreje do 90C potom pocnite da ga vozite i vozite ga na otvoreno, ako vam temperatura pada i ne vraca se na 90C tokom voznje (ne smete da stajete jer ako stanete temperatura ce se popeti na 90C i necete znati da li vam termostat radi ili ne) onda vam termostat ne valja. Termostat nuzno ne izaziva probleme sa gasenjem ali vam povecava potrosnju jer motor stlno radi u usovima kada je hladan a tada zna i da secka i da trosi vise i to se dosta odnosi na plin. Napmena tokom voznje normalno je da skazaljka temperature padne malo (za recimo jedan podeok, recimo 1mm) od 90C ali se nakon nekog vremena vrati na 90C i sve tako u krug. To je normalna pojava jer se termostat ukljucuje i iskljucuje.

                              8. Proverite klimu kod klimadzije.

                              9. Proverite remenice alternatora, radilice i klime, PK kais i roler i natezac. Luft u remenicama od nekih pola milimetara kada se remenica pomera rukom levo i desno po meni nije opasan i nije to sto izaziva gasenje ali to ce vam vec mehanicar najbolje reci.

                              I to je to. Ako je sve u redu onda je do plina. Mozda vam ove provere izgledaju dugotrajne i teske i komplikovane ali verujte mi sve to se brzo radi i sve ovo moze za recimo 3 sata da se odradi uz skidanje glapne i map senzora, pa cak i zamena termostatai sve provere i adaptacije. Sve osim skidanje i, remontovanje i vracanje glave motora naravno

                              Toliko od mene nadam se da sam pomogao i da cu nekom da pomognem kada meni niko nije pa sam sam morao da istrazujem.

                              Comment

                              Working...
                              X