Landirenzo MED - zvuk dizni tokom predgrevanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Hvala, iako nisam zadovoljan odgovorom. Tačno, da Dora nije naveo tu strategiju predgrevanja, ali se vide sve postavke, odgovarajuće za rad na TNG. Zabuna je izazvana tvrdnjom, da u tajmeru postoji i kalendar. Ne javljam se, da pametujem, nego da pomognem, a često i da naučim.

    Kao što indijanci imaju običaj, po ovom pitanju, ja sam rekao svoje.

    Comment

    • Hermes
      CBC Senator XXL
      • 14.02.2006
      • 1306
      • https://t.me/pump_upp
      • bemve

      #17
      Ja kao nepristrasni posmatrac mogu da izjavim da je Slavko kriv




      ...jer nije stavio jos veci smajli iza ove svoje opservacije o kalendaru
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • speedplus
        RIP Bio nam je drug!
        • 15.01.2007
        • 2419
        • LAZAREVAC

        #18
        Originally posted by Hermes View Post
        Ja kao nepristrasni posmatrac mogu da izjavim da je Slavko kriv




        ...jer nije stavio jos veci smajli iza ove svoje opservacije o kalendaru
        kriza je,mora da se štedi bez obzira šro meni i Slavku fale po još samo 999.900 eura,pa da budemo milioneri

        Comment

        • slavko_bgd
          CBC Senator XXL
          • 24.03.2009
          • 771
          • Batajnica
          • Stilo 1.6 16V MW

          #19
          Dok moderatori ne promene naslov teme u nešto tipa "Landirenzo MED - zvuk dizni tokom predgrevanja", u par rečenica da pokušam da objasnim čemu služi ova strategija.

          Poznato je:
          - da je temperatura gasa uvek manja od temperature rashl. tečnosti i da je najveća razlika kod nezagrejanog motora. Gas je mnogo hladniji u tom periodu, kasnije što motor duže radi gas postaje topliji i razlika se smanjuje;
          - da je temperatura isparavanja svakog fluida direktno proporcionalna pritisku;
          - da se u tng-u može naći tzv gasno ulje, koje kao i svako ulje menja svoju gustinu sa promenom temperature:temperatura manja=ulje gušće,lepljivije i suprotno.

          Da se ne bi nepotrebno rasipao benzin grejanjem motora na višu temperaturu, prelazak na gas se odvija po pravilu na 40-ak stepeni temperature rashladne tečnosti. U tom momentu gas u injektorima je hladan, mnogo hladniji od motora. U prvim momentima po uključenju gasnog uređaja, pomenuto gasno ulje može zalepiti pokretne delove-klipove u injektorima, što za posledicu može imati grub prelazak na gas i loš rad uređaja u prvim minutima. Druga posledica je veliko opterećenje drajvera u kontroleru što vremenom može izazvati njihovo pregorevanje. Treća moguća negativna pojava je ubrizgavanje nedovoljno isparenog gasa što opet vodi ka lošem radu motora na gas. Da bi se ove pojave što je moguće više umanjile, LR je uveo strategiju kratkotrajnog naizmeničnog otvaranja pojedinačnih gas-injektora. Na ovaj način se injektori "odlepljuju" od nataloženog ulja, smanjuje se pritisak gasa u kućištu injektora (podpomaže se isparavanje hladnog gasa i dodatno rasterećuju drajveri u kontroleru) i pritom se dovodi iz isparivača već zagrejan gas, čime se mnogo brže podiže temperatura u injektorima. Sve ovo je sa ciljem da obezbedi nesmetan rad uređaja u periodu dok se ne postigne dovoljna temperatura motora odnosno ne uspostavi temperaturni ekvilibrijum sistema (ravnoteža temperature).

          Tačne parametre na osnovu kojih ova strategija radi ne znam jer ih ni jedan LR program ne prikazuje, tako da pretpostavljam da je prvi temperatura gasa a drugi pritisak gasa. Vreme otvorenosti i "duty cycle" gas-injektora tokom ove strategije nije moguće videti jer svi programi za to vreme prikazuju 0,00 vreme brizganja gasa. Temperatura rashladne tečnosti kod LR'a je opcioni parametar i po pravilu se ne koristi. Tačnije, koristi se ili u pojedinačnim slučajevima kada nije moguće nekim drugim podešavanjima obezbediti pravilan prelazak motora na gas. Gotovo sam siguran da taj parametar ne određuje strategiju "razmrdavanja" gasnih dizni.

          Video sam pre dosta godina neke uređaje kod kojih su se gas-injektori grejali pomoću rashladne tečnosti motora. Znači da su te "negativnosti" bile poznate proizvođačima tng uređaja odavno. To je bilo "mehaničko rešenje", ružno i rogobatno ali neophodno i svrsishodno. Vremenom, kada je razvoj hardvera i softvera omogućio druge opcije za eliminisanje negativnih pojava Landi Renzo ih je primenio i to je kod tog proizvođača standard.

          Dakle, odgovor na pitanje "zašto se injektori nisu čuli letos i jesenas?" mogao bi biti "sigurno zato što su temperatura i i pritisak gasa bili izvan vrednosti za aktiviranje strategije nakon pokretanja motora". Sada kada je nastupilo hladno vreme strategija radi i sve je OK.

          "Kalendar" i "grejna sezona u Srbiji" je bilo zezanje,čisto da tema ne bude suvoparna...
          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

          Comment

          • speedplus
            RIP Bio nam je drug!
            • 15.01.2007
            • 2419
            • LAZAREVAC

            #20
            Nisam ni sumnjao da ćeš da objasniš,ali ovooooliko Ti bi u Tanjug-u,primao tri plate,kad bi se plaćalo po svakom napisanom slovu a da,morali bi da ti nabave i tastaturu od prohroma,sposobnu da izdrži taj ritam

            Comment

            • slavko_bgd
              CBC Senator XXL
              • 24.03.2009
              • 771
              • Batajnica
              • Stilo 1.6 16V MW

              #21
              Hvala ti. Ako su "zeljkoci" i "potyo" nasli odgovore na svoja pitanja vredelo je...
              Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

              Comment

              • banekg
                CBC Senator XXL
                • 06.09.2010
                • 1274
                • Nis
                • Toyota Carina e 2.0

                #22
                Slavko, Vi ste jedan veliki Gospodin, prava retkost. Komplimenti za svaki post!
                Long Live CBC!!!

                Comment

                • slavko_bgd
                  CBC Senator XXL
                  • 24.03.2009
                  • 771
                  • Batajnica
                  • Stilo 1.6 16V MW

                  #23
                  Hvala....
                  Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                  Comment

                  • zeljkoci
                    CBC Veteran
                    • 12.05.2008
                    • 143
                    • La
                    • Fiat Punto. 1.2

                    #24
                    Hvala svima. Odgovori su sasvim jasni

                    Comment

                    • potyo
                      CBC Član
                      • 30.04.2013
                      • 97
                      • Ada
                      • Laguna 1.6 16V 1999

                      #25
                      Originally posted by slavko_bgd View Post
                      Hvala ti. Ako su "zeljkoci" i "potyo" nasli odgovore na svoja pitanja vredelo je...
                      Jesmo, hvala ti na detaljan odgovor

                      Comment

                      • offset41
                        CBC Početnik
                        • 23.04.2016
                        • 4
                        • europe
                        • logan

                        #26
                        Originally posted by slavko_bgd View Post

                        Tačne parametre na osnovu kojih ova strategija radi ne znam jer ih ni jedan LR program ne prikazuje, tako da pretpostavljam da je prvi temperatura gasa a drugi pritisak gasa. Vreme otvorenosti i "duty cycle" gas-injektora tokom ove strategije nije moguće videti jer svi programi za to vreme prikazuju 0,00 vreme brizganja gasa. Temperatura rashladne tečnosti kod LR'a je opcioni parametar i po pravilu se ne koristi. Tačnije, koristi se ili u pojedinačnim slučajevima kada nije moguće nekim drugim podešavanjima obezbediti pravilan prelazak motora na gas. Gotovo sam siguran da taj parametar ne određuje strategiju "razmrdavanja" gasnih dizni.




                        Comment

                        • slavko_bgd
                          CBC Senator XXL
                          • 24.03.2009
                          • 771
                          • Batajnica
                          • Stilo 1.6 16V MW

                          #27
                          Eto, za dve-tri godine svašta novo se pojavi .
                          Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                          Comment

                          Working...
                          X