Pomoć oko podešavanja plina na Hondi CR-V 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bgmarko
    CBC Početnik
    • 02.11.2013
    • 8
    • Beograd
    • Honda CR-V

    Pomoć oko podešavanja plina na Hondi CR-V 2.0

    Zdravo svima,

    U decembru sam ugradio LPG u auto, sve radi perfektno jedino sa potrošnjom kuburim pa sam se zainteresovao i to da dovedem u red ukoliko je moguće.

    Evo osnovnih stvari:
    Auto je Honda CR-V 2.0 110kW, 150KS R20A2 motor 2009. godište
    Auto je prešao 42.000 km u trenutku ugradnje plina, sada je na 50.500 km
    Plinski računar je AC Stag IV+
    Valtek dizne crvene

    Kao što rekoh auto podjednako dobro radi i na plin i na benzin ali potrošnja plina ubija. Testirao sam bord potrošnju kada je na benzinu i u decimalu je tačna, ako piše da je trošio 12 i po pumpi trošio je 12 po gradu, ako piše da je trošio 7,8 na putu toliko je i trošio na putu. U početku su odstupanja na plinu bila drastična, pa mi se dešavalo da na bordu piše da je potrošnja 11.6 a na punpi vidim da je trošio 16.8. Pa sam par puta posećivao servis i malo su ga uštelovali. Tako da su odstupanja postala manja, tipa pokazuje da troši 12l a ustvari je potrošio 14.5l. U ovoj fazi je servis koji je ugradio gas rekao da je to to, ne može da troši manje. Od tada auto idalje radi lepo ali povremeno pali CHK ENG lampicu, a kao grešku prijavljuje "fuel trim too lean" ili slabu smešu gasova. U servisu tvrde to je normalno jer sada radi na plin. Do poslednje intervencije nije prijavljivao ovu grešku.
    U jednom navratu otišao sam i do drugog servisa (tu sam ugradio plin u prethodni auto) ali su tamo rekli ako se samo želim na potrošnju da nema potrebe da gledaju jer ako piše 12 a troši 14.5 to je normalno. Tu su se moji dalji odlasci po servisima završili.
    Elem u trenutncima dosade na netu naleteo sam na kabl za AC Stag pazario isti i počeo da čitam uputstvo, forume...
    Prva slika je slika kako je servis koji je ugradio ostavio podešen računar:




    Posle malo igranja uspeo sam da uteram linije da se više poklapaju:




    Sada auto više ne prijavljuje CHK ENG grešku, osetno bolje povuče kada stisnem gas, mada ruku na srce i pre je lepo vukao, ali se oseti promena. Kao neželjeni efekat javila se opet povećana potrošnja. Auto ponovo troši 4l plina više nego što piše na bordu. Tipa ako piše 12l troši 16l ili jače, nekad zna i do 18,5l plina da potroši, kada je gužva u gradu pa i bord kaže da bi benzina trošio 14,2l.

    Da ono što je interesantno je da potrošnju plina nikako nisam uspeo da spustim ispod 12.5l, čak i kada je brod pokazivao da bi benzina trošio 7l.

    Imate li ideju šta dalje ili koji servis da posetim ?
    Da li je potrebno još nešto od informacija ?

    Hvala unapred svima na savetima i sugestijama, ako neko neće da reklamira nekoga a misli da bi mogao da pomogne neka šalje PM.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Ne znam zašto svi misle da su te dve crte magične... One su krajnji rezultat a da bih znao kako je došlo do toga treba mi sve ostalo, što se na slici ne vidi a nema ni uopisu...

    Pritisak, potrpitisak, temperatura, obrtaji, lambda.. blatruć...

    Što se tvoje dileme tiče, ukratko..
    Bord pokazuje potrošnju benzina na osnovu vremena otvorenosti dizni i šta bi bilo kad bi se babi snilo naspram kilometara.
    Kad propišti neka dizna i krene da sipa potošnja će realno biti veća od prikazane pošto kvar nije ukalkulisan.

    Vreme (procenjena potrošnja) treba da su isti na plin i na benzin, ne bih sad da tupim zašto.
    Realno potrošnja plina je veća jer je slabije gorivo... Veća je za to koliko je slabije, 15 posto otprilike u našim uslovima.

    Honda (a ni ostali) nije predvidela da bord pokazuj potrošnju plina.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • bgmarko
      CBC Početnik
      • 02.11.2013
      • 8
      • Beograd
      • Honda CR-V

      #3
      Dora,

      Najpre hvala na brzom odgovoru,

      Naravno da mi ne smeta ukoliko bord ne pokazuje tačnu potrošnju, ono što mi je smetalo je što je motor na prethodnim podešavanjim non stop prijavljivao slabu smešu i palio CHK ENG lampicu. Na podešavanjima sa poslednje slike više to neradi. Sada je ostao "samo" problem povećane potrošnje koji pokušavam da rešim, sve ostalo radi savršeno.

      Sutra ću uraditi print screen tako da se vidi kompletan ekran, pa ako možeš onda da pomogneš.

      Hvala i pozdrav.

      Comment

      • ndjukic
        CBC Član
        • 22.04.2014
        • 15
        • Kragujevac
        • Ford Focus

        #4
        to je veliki problem serviserima,naći balans između toga kako auto vuče, kvaliteta sagorevanja i potrošnje... grubo rečeno,ti spuštanjem linije osiromašuješ smešu gasa i samim tim smanjuješ potrošnju,u idealnim uslovima(koji su uglavnom nemogući) te dve linije će se poklopiti i auto će trošiti tih 10-20% plina više.

        što se board ekrana tiče,on ne može da ti pokazuje ispravnu potrošnju plina ni u kojem slučaju,kao što je Dora objasnio.

        auto je nešto snažniji,pritisak je dosta bitan faktor,napiši i koji je reduktor u pitanju...

        pošto nam je kvalitet plina u zemlji katastrofa,mislim da taj motor MORA da troši nekih 30% više ako je sve podešeno kako treba,znači da vuče isto kao na benzinu. ne moraš da osuđuješ servisere,oni rade samo ono što im ti kažeš ja sam serviser pa mi ford focus 1.8 85kw troši 13-14l po gradu

        Comment

        • bgmarko
          CBC Početnik
          • 02.11.2013
          • 8
          • Beograd
          • Honda CR-V

          #5
          Još jednom hvala na odgovorima.

          Mislim da ste me pogršeno razumeli, ja momka koji je ugradio plin i hvalim, jer je jako pedantan i na kolima se ne primećuje igde da je plin ugrađen, u motoru je sve ušuškano maltene ne primetno, što nije bio slučaj sa prethodnom ugradnjom na drugim kolima i u drugom servisu. Da dodam da sam ga i preporučio za par ugradnji, jer sam zadovoljan kako je uradio posao.

          Cilj diskusije na forumu mi je da probam da izvučem maksimum, ili bolje rečeno da postignem svoj balans a usput i naučim nešto. Inače serviser koji je ugradio gas je svaki put imao strpljenja za moja pitanja i dodatna podešavanja, samo meni je postalo naporno da svako malo idem kod njega pa sam počeo sam da čačkam . Vama svakako hvala na pomoći. Evo postavljam još slika i detalja koje znam. Za reduktor nisam siguran slikao sam ga pa možda prepoznate sa slike, taman da i ja znam koji je .

          Evo slika:
















          Hvala unapred na daljoj pomoći i recite ako treba još nešto da uradim da bi mogli da date savet.
          Hvala

          Comment

          • ndjukic
            CBC Član
            • 22.04.2014
            • 15
            • Kragujevac
            • Ford Focus

            #6
            par stvari su mi upale u oko:


            lambda senzor nije prikacen,a reduktor koji imas je pravljen za motore snage do 100kw


            moze da bude da i ovaj skroz fino funkcionise ukoliko ti se nije dogadjalo da auto prebacuje sa plina na benzin pri velikim opterecenjima,tj da znatno pada pritisak gasa


            ubrizgavanje gasa je okej,injektori su verovatno probuseni kako treba.


            ukoliko ti pritisak ne pada znatno,rekao bih da bi morao da se pomiris sa potrosnjom. imas uvek varijantu da spustis dole multiplier do momenta dok ti auto znatno ne pocne gubiti snagu,ali to ne mogu da ti preporucim posto ce siromasnija smesa losije sagorevati i palice ti se check eng lampica

            Comment

            • bgmarko
              CBC Početnik
              • 02.11.2013
              • 8
              • Beograd
              • Honda CR-V

              #7
              OK,

              eto pohvalim čoveka sad ispade da sam se prešao , meni deluje da je reduktor AT09, na zvanično sajtu proizvođača piše da je do 140KS tj. fali mu 10 konja, Tomasetto Achille S.p.a. - AT-09 Alaska

              Da li bi to povezivanje lambda senzora rešilo nešto tj. ima li potrebe to da radim ?
              Nisam osetio nikakve probleme, auto je automatik i retko ga stiskam u visoke o brtaje a i kada ga stisnem ne vidim da se guši već naprotiv vuče ko blesav, ima li potrebe da menjam taj reduktor za jači ?, koliko to uošte košta ?

              Kako se još manifestuje taj pad pritiska, osim vraćanjem na benzin (ovo se nikad nije desilo).
              Ako se odlučim da smanjujem potrošnju tako, da li može nešto da se pokvari ako bi imao siromašniju smešu, osmi check eng lampcie, valjda neće da pregori (lampica)

              Još jedno pitanje kada povežem laptop sa Stagom prijavljuje mi da postoji novija verzija i nudi ažuriranje, da li da ažuriram, tj. ako uradi isto da li će posle trebati neko ponovno podešavanje ili će popamtiti stara. Da li uopšte raditi te nadogradnje ?

              Hvala na brzom odogovoru,
              Pozzzz
              Last edited by bgmarko; 19.05.2014, 22:21.

              Comment

              • ndjukic
                CBC Član
                • 22.04.2014
                • 15
                • Kragujevac
                • Ford Focus

                #8
                niko te nije prevario,ne boj se,ukoliko ti se to nikad nije dogadjalo sve je u redu,nema potrebe da menjas reduktor(koji jeste at09 alaska i odlican je). taj pojacani tomasetto (antartic) je svakako skuplji nekih 20 30 eu od alaske, ali se i nije bog zna kako pokazao u praksi. sve je u redu sa pritiskom na tvom autu,reduktor moze da izgura pricu bez ikakvih menjanja i podesavanja

                lose sagorevanje MOZE da dovede do dosta problema,ali ja nisam video nikad da je direktno zbog siromasne smese plina nesto konkretno stradalo. lampica ne bi trebalo da pregori,vidjao sam ljude da stavljaju nalepnicu preko nje

                azuriranje kompjutera podrazumeva da se verzija update-uje na neku novijeg datuma i time ce se obrisati sva podesavanja i mapa,u sustini ne moras to da radis ali ce te pitati on da li zelis da sacuvas podesavanja,ti ih sacuvaj,apdejtuj program pa ih loaduj i to je to.

                Comment

                • Ji 4Tze
                  CBC Senator XXL
                  • 04.05.2006
                  • 806
                  • bg
                  • Honda CR-V 4WD

                  #9
                  siromašna smesa će da napravi pičvajz samo tako..

                  Comment

                  • ndjukic
                    CBC Član
                    • 22.04.2014
                    • 15
                    • Kragujevac
                    • Ford Focus

                    #10
                    ja mu ne predlažem to da radi,ali imam zapažanja kakva imam i to je to

                    Comment

                    • bgmarko
                      CBC Početnik
                      • 02.11.2013
                      • 8
                      • Beograd
                      • Honda CR-V

                      #11
                      Hvala svima na sugestijama,

                      Pozdrav

                      Comment

                      Working...
                      X