Podešavanje mape CNG i Tartarini ECU na Laguni 2 2.0 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vukica
    CBC Član
    • 26.03.2013
    • 16
    • BG
    • Vectra A

    Podešavanje mape CNG i Tartarini ECU na Laguni 2 2.0 16V

    Molim nekoga ko se razume u podešavanje mapa da pogleda fajl iz priloga i ako ima da da neki komentar. Moram reći da je u pitanju CNG,
    Tartarinijev sistem, a izabran je "MJ Sequential" i sa tim podešavanjem urađena kalibracija. "Extra injection sensitivity" je na max. kao i "enrichment in acceleration". Ono što je specifično, dešava se da lambda sonda signal padne na vrednost blisku nuli i onda počinje trzanje na gasu jer ECU podiže vrednost ubrizga a realno lambda nije nula. Da li je to problem sa lambda sondom ili se to dešava kod rada na gas?

    Hvala unapred svima na odgovorima!

  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Iz ove slike će slabo ko imati šta da zaključi.
    Kako to padne blizu nule a realno nije nula.Čime je to utvrđeno?
    Kod rada na gas dešava se isto kao kod rada na benzin, ako nevalja smeša lambda će se isto ponašati.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • vukica
      CBC Član
      • 26.03.2013
      • 16
      • BG
      • Vectra A

      #3


      Evo nadam se da će ova slika biti bolja za pregled samo je potrebno zumirati da vertikala bude razvučena i onda skrol levo desno.
      Što se tiče lambde nju sam danas zamenio pa ćemo videti, inače se dešavalo da u jednom momentu lambda padne na 0.1 i plinski ECU diže ubrizg i onda se auto guši. To je bilo najlakše uočiti na leru. Kad bi tada prebacio na benzin lambda bi bi dalje ostajala niska sve dok se nakon nekog vremena ne bi vraćala u normalu. Ovu pojavu nisam primećivao u radu samo na benzin. Na žalost ovo se ne vidi na grafu.

      Mislim da bi bilo najbolje videti osciloskopom kako u stvari benzinski ECU daje impulse na dizne, jer koliko sam shvatio mimo standardnog sekvencijalnog rada mogu se dešavati situacije kada ECU daje po još jedan kratkotrajni impuls radi uravnoteženja rada valjda. Podešavanje reagovanja plinskog ECU-a na ove pojave se reguliše valjda parametrom "extra injection sensitivity". Druga pojava je da pri višim obrtajima može da se pređe u polusekvencijalni rad. Kod tartarinija postoji režim rada "MJ sequential" koji bi trebalo upravo da prati ove pojave.

      Kod mene unatoč pokušajim auto na plinu i dalje ne radi kako treba. Pri višim obrtajima iznad 3k obrtaja počinje trzanje i neće da ubrzava kako treba. Druga stvar je kad vozim konstantnom brzinom reda 100km/h n aplinu i na benzinu za isti režim rada bord kompjuter pokazuje različite potrošnje. 11l/100km na plin u odnosu na 9l/100km na benzinu. to bi trebalo značiti da mapa nije podešena kako treba.
      Ako neko zna kako to rešiti molim ga za savet ili još bolje da to podesimo uz neku nadoknadu, naravno!
      Last edited by vukica; 18.09.2014, 21:11.

      Comment

      • vukica
        CBC Član
        • 26.03.2013
        • 16
        • BG
        • Vectra A

        #4
        Evo i grafa sa novom lambda sondom, brisk svećicama za cng lpg, i ponovno kalibrisan sa "sequential" opcijom. Za velike ubrizge povećanje od 20-30% radi toga što pri stiskanju pedale gasa do kraja lambda ostajala na nuli a na benzinu je išla u crveno. Sad deluje dosta bolje ipak ta fina podešavanja ne znam kako da uradim. Molim predloge ako ih ima!


        Comment

        • vukica
          CBC Član
          • 26.03.2013
          • 16
          • BG
          • Vectra A

          #5
          Evo i izgleda mape

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Ja stvarno nemam pojma oko tog Tartarinija na Metan, ali pravilo je isto... Jedan vozi drugi gleda parametre i podešava.
            Ono što pomaže je ako se ima dijagnostika pa se usput prate trimovi i smeša ali može i bez toga.

            Ne znam zašto svi upalite sve te linije za praćenje, iz tog šarenila teško šta se vidi.
            Pali se ono što ti treba u tom trenutku. lambda (smeša) obrtaji i pritisak. Posebno vreme ubrizgavanja gasa i benzina ako ga ima itd...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • vukica
              CBC Član
              • 26.03.2013
              • 16
              • BG
              • Vectra A

              #7
              Da eto to za podešavanje je tako najlakše ipak ako može neko dati sugestiju kako podesiti?

              Comment

              • Plinadzija
                CBC Senator XXL
                • 29.07.2008
                • 1514
                • Paracin

                #8
                Podesiti tako da u svim rezimima ima adekvatnu smesu.
                UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

                Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

                Comment

                Working...
                X