Zavoli Alisei N korekcija mape

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 86Markom
    CBC Početnik
    • 26.09.2010
    • 7
    • Beograd
    • volvo 850 t5

    Zavoli Alisei N korekcija mape

    Pozdrav,
    zamolio bih za pomoc u vezi korekcije plinske mape
    Automobil je volvo 850 2.0 t5
    Plinski uredjaj je Zavoli Alisei N, dizne su PAN
    Uredjaj se servisiran redovno i dizne su ociscene preventivno jer je jedna kasnila po hladnom vremenu kada se auto prebaci na plin.
    Imam nekoliko problema koje bih voleo da resim kako bi sve radilo kako treba.
    Auto na benzin ne pali nikakvu gresku, a na plin pali samo kada se duze vozi lagano, recimo predjem 60ak kilometara Ibarskom pa mi prijavi gresku "Long term fuel trim", u gradu je potrebno da predjem barem 250km da bi eventualno to upalio pa onda ugasio. Pretpostavljam da je zato sto u gradu stalno u open loop rezimu.
    Druga stvar koju sam primetio je da je auto na plin prilikom ubrzavanja sa niskih obrtaja vise lenj i da ima neko sitno kliktanje koje se cuje samo kada se prozor spusti.
    Treca stvar koju sam uocio je da ako idem 50kmh u 4. na ravnom putu bord kompjuter pokazuje trenutnu potrosnju recimo 9,6l-11,2l, a ako prebacim na benzin onda pokazuje izmedju 6,4-7,8l (uvek praceno na istom parcetu puta).
    Pretpostavljam da sve ovo ukazuje na siromasnu smesu, pa me zanima koliko i u kom delu mape podici vrednosti multiplikatora.

    Jos jedna stvar koju sam uocio, na plin, je da kada pustim gas retko kad, bas na velikim nizbrdicama pokaze potrosnju 0, obicno drzi na 4-5l, dok na benzin dosta brze padne na 0. Pored toga otpustanjem gasa ispod 2000 obrtaja dok je na plinu oseti se da secne, dok je a benzinu sve glatko.

    Trenutna potrosnja na otvorenom je oko 8l dok je plina 11,5l, u gradu nisam puno vozio na benzin pa nemam tacan podatak a plin se krece 16-22l

    Hvala vam unapred

    Trenutna mapa:
    Last edited by 86Markom; 17.01.2016, 19:50.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    To je jedan nesrećan i seratorski uredjaj, ja ga nevolem pa sam pristrasan a javiće ti se neko ko ga radi ili vole
    Da bi taj neko znao šta da ti kaže onda moraš znati podatak za "Long term fuel trim" koliki je u procentima i da li je plus ili minus.

    Što se tiče da ti neko kaže gde da čačneš na mapi, treba ti neki vilenjak pošto nije fer da teramo Vilu da sedi pod haubom na ovu zimu

    Ukratko dok se neko pametniji ne javi.. Nekom dijagnostikom moraš pratiti parametre kad voziš na plin, smeša, obrtaji i eventualno opterećenje a zatim to isto gledati kad voziš na plin ali sad na plinskom programu, ako znaš da li je trim plus ili minus i ako znaš na kojim je to obrtajima i opterećenju onda to u tim procentima korigovati u tim poljima gde je trenutno kursor..

    Malo zjebano zar ne

    To je razlog zašto je uredjaj malo nesrećan... Teški kretenizam od softvera... I ostali aeboliki usroliki softveri braće talijana...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • 86Markom
      CBC Početnik
      • 26.09.2010
      • 7
      • Beograd
      • volvo 850 t5

      #3
      Hvala na brzom odgovoru, auto je 1994 godiste pa ima samo obd1 dijagnostiku, jedini nacin da mu pratim parametre je preko plinskog uredjaja.
      Pretpostavljam da mi preostaje da pratim vreme otvaranja plinskih dizni pa da na istom putu u istim uslovima, koliko je to moguce, podesim plinske dizne tako da vreme otvaranja benzinskih bude isto...
      Pitanje je bilo vise teoretski upuceno, kako bih znao u kom pravcu da korigujem mapu, pa cu naravno, uz pracenje nadam se doci do zeljenih rezultata.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Cilj svakog podešavanja je da vreme benzinskih dizni bude isto kad radi na plinu. Problem kod tog softvera je što je to slabo uočljivo, kursor skakuće ali ako si baš uporan da se to napraviti... Ako se vreme benzinskih dizni poveća, treba dodati gasa i obrnuto...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • 86Markom
          CBC Početnik
          • 26.09.2010
          • 7
          • Beograd
          • volvo 850 t5

          #5
          Jasno, probacu sa snimanjem grafika na istim deonicama puta. Hvala

          Comment

          • 86Markom
            CBC Početnik
            • 26.09.2010
            • 7
            • Beograd
            • volvo 850 t5

            #6
            Probao sam danas da malo korigujem mapu, pa cu videti rezultate za nedelju do dve.
            Jedini problem koji imam je sto na leru osecam plin iz auspuha, a parametri traze da se jos vise poveca otvaranje plinskih dizni...
            Cist benzin radi na 2,3ms dok ako plin stavim na 4,8 benzin radi na oko 2,7ms, sve manje od toga penje benzin preko 3ms.
            Pritisak isparivaca je 1,4bar, da li mozda neka od dizni ne zatvara kako treba?

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Rekao bih obrnuto da nemaš dovoljno gasa i da su dizne male. Da je neka otvorena vreme bi bilo kontra, smanjivalo bi se vreme benzinskih dizni.
              Opet čitam prvu poruku, te dizne su relativno dobre i od onih koje su se pre ugradjivale su u vrhu po karakteristikama i trajnosti pa ne vidim razlog zašto bi jedna dizna kasnila sem kvara a to se ne popravlja. Nisi napisao koliko je predjeno sa gasom, to jest sa tim diznama... Dizne imaju manu da precvikaju žicu (kabel) i to je jedini razlog da sam menjao par komada...

              Mislim da je u startu stavljeno da su dizne manje nego što treba.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • 86Markom
                CBC Početnik
                • 26.09.2010
                • 7
                • Beograd
                • volvo 850 t5

                #8
                Sa gasom je predjeno oko 70000km, na 62000 je radjen remont isparivaca, i pre 1000km je radjeno ultrazvucno ciscenje dizni, i samo je jedna bila znatno prljavija od drugih... nakon tog ciscenja mi se vise ne desava da kada po hladnom vremenu auto predje na gas radi sa 4 umesto sa 5 cilindara.

                Softver kaze da je otvor dizni bas kako treba, bas na sredini correct drzi pokazivac.
                Samo me taj miris buni, ali probacu da povecam vreme otvaranja pa da vidim.

                Comment

                • 86Markom
                  CBC Početnik
                  • 26.09.2010
                  • 7
                  • Beograd
                  • volvo 850 t5

                  #9
                  Nakon duzeg puta gde sam na mestu suvozaca bio za laptopom i podesavao vreme otvaranja plinskih dizni tako da vreme otvaranja benzinskih bude isto i na benzinu i na plinu rezultati su sledeci:
                  Postrosnja plina na otvorenom je pala sa 11,5 na oko 8,5l plina (8,2 od plovka do plovka, ali je deo vozen na benzin)
                  Greska se vise ne pali
                  Potrosnja u gradu u najvecoj guzvi je sa oko 21l spala na oko 16l plina
                  Auto ide dosta bolje
                  Jedino sto je faktor multiplikacije u nekim delovima mape morao da se popne na 2,05 (to je max) i uglavnom je izmedju 1,5 do 1,9 kako bih postigao isto vreme otvaranja benzinskih dizni na oba goriva, tak oda sada softver prijavljuje da su dizne i dalje odgovarajuce velicine, ali da naginju ka premalim.

                  Hvala puno na savetima i pomoci, interesuje me jedino za koliko bi eventualno trebalo povecati otvor na diznama, i posto mi posle 2011 kada je gas ugradjen ove godine ide reatest zanima me koju oznaku treba da nosi crevo od 12mm koje treba da ide od isparivaca pa do dizni i map senzora

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Na crevu treba da ima upisan standard 67R-01 xxxxx a za dizne ima tablice za bušenje koji mi nisu pri ruci..
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • zilot
                      CBC Član
                      • 03.04.2017
                      • 19
                      • bg
                      • opel

                      #11
                      Имам исти овакав уређај, дакле Zavoli са испаривачем Zeta N да не бих отварао нову тему, овде ћу написати о чему се ради

                      ауто на ком је инсталиран уређај је Вектра Б, x18xe мотор, 85кw. Све је радило добро једно 7 год, око 70000км пређених километара... Јесенас је почео система неуједначено да ради на леру...променио сам филтере, течне и гасне, и очистио дизне, мало као да је то решило проблем, али и даље се дешавала по некад да не ради мирно на леру...преко зиме ауто нисам много возио па нисам ни пратио шта се дешава, али рецимо да је било подношљиво...

                      Од недавно је почео да ми троши више плина, и опет да по некад прави проблем на леру, а и да дими у тим ситуацијама (плави дим), не нешто много, али види се дим... скинуо сам испаривач очистио га, вратио бакарне опруге како су и биле и заменио мембарне, ставио Мемтех. После тога се потрошња вратила на 10л, и све је изгледало да је ок, радило је око 300км све добро, и онда опет почело да прави проблеме, на леру као трактор да ради (на бензину све ради лепо...)....

                      пошто сам овде и на неким местима читао да те мемтех мембране и нису нешто квалитетне ставим мембране из Заволи сета, оригинал, и деловало је да је то решило проблем, после 100км опет почело да не ради добро на леру, и у вожњи исто да се лоше понаша.. (на бензину све лепо ради)....Иначе овај сет сам купио код Станишића из НС, у сету је била и велика опруга, коју сам такође ставио уместо старе, иначе та нова опруга је краћа од оне старе....

                      заменио сам и свећице мислећи да је то проблем, међутим исто се дешава. Премерио сам све дизне, отпорност мало већа од 3 ома, и све реагују на побуду од 12в....

                      Питање је, колики треба да буде притисак плина на овом уређају?, имам дијагностику, и као постављач теме покушавао сам да мењам времена убризгавања тако да се поклопе времена бензинских дизни на плину и бензину. Притисак плина ми је рецимо око 1.2бара. То све некад (кад се ауто загреје до рецимо 80 степени, ради јако лепо, као у најбољим временима) а некад и поред тога што је ауто загрејан не ради никако....опет некад и кад је хладан ради добро, онда тако ради неко време и опет се "усере"....

                      на том испаривачу има један шраф имбус у средини, којим колико сам схватио се подешава притисак плина, њега сам окретао мислећи да мали притисак прави проблем...међутим ништа нисам добио повећањем притиска...опет се дешава да некад ради као трактор на леру.. у тим ситуацијама мења јако и број обртаја и гуши се. После кад се загреје, угасим и упалим врати се у нормалу, ради супер....

                      чак сам мислио да је можда проблем у дизнама да кад су хладне не раде како треба, па сам пробао да пре паљења аута загрејем дизне феном за топли ваздух, међутим нема никаквих промена.


                      има ли неко идеју шта је проблем? сумњам на испаривач, да ли да купим нов? мада не знам шта је толико могло да се поремети на њему после чишћења и замене мембрана, да ли има још неко подешавање на том испаривачу (осим тог шрафа у средини) да може да утиче на овај проблем?

                      хвала

                      Comment

                      • zilot
                        CBC Član
                        • 03.04.2017
                        • 19
                        • bg
                        • opel

                        #12
                        Нашао сам шта је био проблем (можда неком буде од помоћи ако има проблем са овим истим системом)

                        изгледа да дизне нису добро затварале..временом ослаби опруга која треба да врати клип кад дизна није поларизована, а и на крају клипа се направи "сиц" дубљи на гуми (пластици) која належе на отвор кроз који пролази плин, то смањи силу опруге јер за толико дужа него што треба да буде и клип не затвори добро отвор кроз који иде плин... Кад се то све загреје, вероватно се гума на крају клипа мало олабави и боље належе на отвор, а и прљавштина на опрузи отпусти па има већу флексибилност, те је у стим случајевима радило ок.

                        проблем сам решио тако што сам натегао опруге у свим дизнама, то и није баш неко решење јер је непрецизно (потребно је прецизно наштеловати ход клипа, али овде ја не видим да код ових дизни има та могућност), међутим рад аута се стабилизовао, сад ради мирно и уједначено. На мапи се ово одма видело после аутокалибрације, сви фактори су доста већи, мада вероватно ће се временом смањити.

                        Покушаћу да нађем комплет за репарацију ових ПАН дизни (ако неко има нека јави био бих веома захвалан), колико сам видео сет има опругу и тај клип.

                        Comment

                        • zilot
                          CBC Član
                          • 03.04.2017
                          • 19
                          • bg
                          • opel

                          #13
                          Da li neko zna koliko treba da bude hod klipa kod Zavoli Pan N dizni, nasao sam komplet za reparaciju kod Stanisica, ostaje da ih podesim jos...

                          Comment

                          • speedplus
                            RIP Bio nam je drug!
                            • 15.01.2007
                            • 2419
                            • LAZAREVAC

                            #14
                            mislim da je oko 0,7 ali pitaj kod Stanišića,oni to znaju

                            Comment

                            • zilot
                              CBC Član
                              • 03.04.2017
                              • 19
                              • bg
                              • opel

                              #15
                              E hvala, pitacu

                              -----------------------------

                              pitano

                              kazu da treba da bude 0.64mm tako da si bio u pravu
                              Last edited by zilot; 05.05.2017, 14:24.

                              Comment

                              Working...
                              X