Brže prebacivanje na plin pri hladnom startu.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • splatz
    CBC Član
    • 30.03.2016
    • 12
    • Osijek
    • astra h z14xep

    Brže prebacivanje na plin pri hladnom startu.....

    Pozdrav,
    Trenutno posjedujem astru g iz 1999. godine, 1.6/55kW sa lambda control plinskim uređajem lovato, koji trenutno koristi moja kći.
    Prebacuje na benzin nakon par sekundi, i po ljeti i po zimi, i za 110tkm sam jednom mijenjao membrane i filter.
    Uglavnom dobro radi, osim povremenih "zezalica": nekad se ugasi pri prvom paljenju, nekad se ugasi u vožnji kada stisnem kvačlilo, ali naučio sam s tim živjeti....
    Prije par dana sam kupio astru h 2008 godina, 1.4/66kW i želim montirati plinski uređaj.
    Poznato mi je da novi auto mora ići plinski uređaj novije generacije, koji će prebacivati na plin kada rashladna tekućina dostigne 35-40C, i razumijem zašto je to tako, i ne želim ići protiv pravila struke.
    Želim smanjiti potrošnju benzina odnosno vrijeme do prebacivanja na plin na način koji neće štetiti motoru/plinskom uređaju, koji će biti legalan i siguran za upotrebu.
    Pa pitam, može li se isparivač grijati električnim grijačem, dok se motor dovoljno ne zagrije? Ako sam barem približno točno izračunao, za isparavanje 3kg LPG na sat (što bi recimo bilo dovoljno za manji auto, za laganu gradsku vožnju) treba par stotina wata električni grijač, što bi mogao dati prosječan alternator/akumulator u trajanju bar 10ak minuta bez problema....
    Drugo pitanje je, bi li prekapacitirani isparivač mogao skratiti vrijeme prebacivanja na plin?
    I konačno, ako bi pri vanjskoj temperaturi recimo -10C predgrijao plin prije ulaska u isparivač, uzmimo na +60C, bi li tada mogao prebaciti na nižoj temperaturi rashladne tekućine?
    Naravno, ne cijeli plin u boci, samo zadnji metar bakrene cijevi koji dovodi plin do isparivača?
    Je li to uopće sigurno, i koliko manje energije treba za isparavanje predgrijanog plina u odnosu na hladni plin?

    Hvala,
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    ova neimastina ce nam doci svima glave.

    kupi bajs i teraj, nema druge.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • Markedjani
      CBC Senator XXL
      • 24.07.2007
      • 968
      • BG-Cerak
      • Ford Escort RS2000 M

      #3
      Ugradi plin sa ubrizgavanjem u tečnoj fazi, tu ne treba grejanje.
      fordclubserbia.org

      Comment

      • Saša
        CBC Senator
        • 05.11.2006
        • 277
        • NS

        #4
        Samo mu treba jedno 2000€ minimum na uređaj.

        Splatz, druže, pa i taj (teoretski postavljen) električni grejač bi radio na struju, dakle kad ga uključiš opteretiće ti alternator što će opet dovesti do nešto veće potrošnje benzina nego inače tako da ništa time nećeš dobiti. Jedino da ti neki majstor postavi nižu temperaturu prebacivanja na gas ali to opet verovatno nije dobro iz više razloga.

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #5
          Jednostavan odgovor na tvoje pitanje je ne moze to tako lako kako si ti zamislio. Uzeo si primer -10 stepeni. Sam isparivac preko noci vetrom moze da se ohladi i ispod te temperature. Za samo grejanje isparivaca do temperature od 40 stepeni elektricnim grejacem potrebno je dosta vremena. Zice do tog grejaca bi morale da budu podebele pa bi bilo potrebno ugraditi poseban relej za isti. Rashladna tecnost tj antifriz cirkulise kroz isparivac pa bi grejanje istog bilo totalno beskorisno ako bi se on hladio antifrizom. Znaci morao bi da se montira elektro-ventil na ulaznom crevu antifriza tj ispred isparivaca. Sam plin je hladan a bakarna cev je odlican prenosnik toplote pa i ona hladi isparivac. Dakle nije nemoguce ali je potpuno suludo i neisplativo tako nesto raditi.

          Druga stvar je sto ni ta temeratura isparivaca od 35 stepeni nije uvek dovoljna. Ako je ulazna temperatura plina +5 stepeni onda je dovoljna a ako je ulazna temperatura plina -10 onda plin ne isparava u potpunosti i isparivac da bi odrzao zadati pritisak pusta i tecnu fazu plina sto dovodi do prebogate smese i remecenja benzinske mape.

          Comment

          • splatz
            CBC Član
            • 30.03.2016
            • 12
            • Osijek
            • astra h z14xep

            #6
            Pretjerao sam sa temperaturom -10C, potražih meteo statistiku i nađem da je prosječna temperatura u slavoniji u siječnju +2C.
            Pa, uz pomoć internet kalkulatora, pronađem da treba 41 kJ za zagrijati 1,2 kg aluminija sa +2 na +40C, i i 400kJ za isparavanje 1 kg LPGa (otprilike potrebna količina plina za manji motor u laganoj gradskoj vožnji u trajanju 20 minuta, dok se antifriz ne zagrije).
            I to ispadne 120Wh, znači da dva grijača od dizela (2X15AX12V=360W) mogu zagrijati isparivač za dvije minute, i ispariti 1kg plina u 20 minuta.
            Da, treba još i relej, termostat, elektroventil i malo žice.....ali je izvodljivo, čak i u "sam svoj majstor" izvedbi....
            Pogledaj ovaj isparivač
            AC - pionier w zakresie instalacji LPG. Instalacja gazowa 5 generacji w samochodzie. Najlepsze sterowniki LPG.

            to je normalni isparivač sa dodatna 3 grijača od dizela.....
            E sad, jel to isplativo.....da bi u prosjeku potrošio litru benzina manje, a litru plina više....
            Last edited by splatz; 04.04.2016, 22:24.

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #7
              A da li ta astra posle venturi plina radi ispravno na benzin?

              Odgovor na pitanje za veci isparivac je da veci isparivac se bolje ponasa pri prebacivanju na niskim temperaturama. Mali isparivac zna da izgubi temperaturu pri jacem gasu i da vrati na benzin.

              Sve u svemu jeftinije ti je da kupis grejac antifriza i da ga prikljucis na kucnu 220V instalaciju i auto odma prebacuje na plin posle paljenja.
              Last edited by b_samardzic; 04.04.2016, 22:31.

              Comment

              • splatz
                CBC Član
                • 30.03.2016
                • 12
                • Osijek
                • astra h z14xep

                #8
                Originally posted by Saša View Post
                Samo mu treba jedno 2000€ minimum na uređaj.

                Splatz, druže, pa i taj (teoretski postavljen) električni grejač bi radio na struju, dakle kad ga uključiš opteretiće ti alternator što će opet dovesti do nešto veće potrošnje benzina nego inače tako da ništa time nećeš dobiti. Jedino da ti neki majstor postavi nižu temperaturu prebacivanja na gas ali to opet verovatno nije dobro iz više razloga.

                Nisam mislio grijati cijeli motor, znam da za to treba značajno više energije....samo isparivač.....kilu i po aluminija....i kilu plina za prvih 20 minuta vožnje....i to na plin, ne na benzin.....

                Comment

                • splatz
                  CBC Član
                  • 30.03.2016
                  • 12
                  • Osijek
                  • astra h z14xep

                  #9
                  Originally posted by b_samardzic View Post
                  A da li ta astra posle venturi plina radi ispravno na benzin?

                  Odgovor na pitanje za veci isparivac je da veci isparivac se bolje ponasa pri prebacivanju na niskim temperaturama. Mali isparivac zna da izgubi temperaturu pri jacem gasu i da vrati na benzin.

                  Sve u svemu jeftinije ti je da kupis grejac antifriza i da ga prikljucis na kucnu 220V instalaciju i auto odma prebacuje na plin posle paljenja.
                  Stara astra radi uglavnom dobro, smetnje su samo povremenog karaktera....
                  Nažalost, auto stoji na javnom parkingu, pa nema šanse grijanja na 220V....

                  Znači, jači isparivač bi mogao normalno raditi sa nešto nižom temperaturom antifriza....moram pitati koliko bi uređaj bio skuplji ako tražim jači isparivač, vjerujem da na ukupno 950E uređaja, montaže, papirologije, atesta i ostalih izdataka neće biti više od 20-30E za sam isparivač...

                  Comment

                  Working...
                  X