Na forumu ima dosta majstora za tng,pa bih zamolio za misljenja o ovoj tematici.Naime Jeli moguce sloziti secvent tng instalaciju na monopoint,da plinske dizne uzimaju signal sa monopoint dizne i da to sve radi kao full group sistem ubrizgavanja?(golf 2 1,3i).Cuo sam za neke tng uredjaje Stilo gas i Coltec koji u svom interfejsu imaju opiju za rad na monopoint ubrizgavanju...Odavno vec istrazujem ovu tematiku ali nisam naisao na nesto konkretno o ovome,a i nema nesto detaljno po forumima o ovome..Pozz
Secvent na monopoint ubrizgavanje
Collapse
X
-
Bilo bi moguće pod uslovom da je:
- upravljanje monopoint-diznom tehnikom saturacije a ne "Peak&Hold". Razlog je što ( ograđujem se jer ne znam da postoji takav) multipoint gasni kontroler ne može da "čita" peak&hold signal otvaranja benzinske brizgaljke.
- moguće optimizovati gasni kontroler i injektore da rade u režimu "fullgroup" na tng u svim režimima rada motora. To znači da bi trebalo obezbediti da gasni injektori imaju takav prečnik i brzinu otvaranja da mogu da daju malu količinu goriva na "leru" a veliku količinu goriva na "maksimumu" za ograničeno vreme;
Oblik signala upravljanja monopoint-injektorom je lako identifikovati osciloskopom ako nema dostupne proizvođačke literature.
"Stilo gas", "Coltec", Landirenzo "IGS" i slični sistemi su mogli da rade na monopoint-ubrizgavanju bez obzira na tip komandnog signala benz.brizgaljke jer su to bili pneumatski (mehanički) sistemi za doziranje gasa u usisnu granu a regulacija smeše je bila na osnovu lambda-signala. Ti sistemi se inače odavno više ne proizvode. Na monopoint-ubrizgavanju nisu imali praktično nikakvu prednost u odnosu na lambda-kontrolere (gotovo iste performanse, potrošnja, emisioni kriterijum i sl) a bili su daleko skuplji i komplikovaniji za montažu. I čak i za tadašnje kriterijume pouzdanost im nije bila jača strana. Dakle, mogli su se montirati ali je njihova upotreba na monopointu bila besmislena. Jedina prednost tih "pneumatskih sekvent-uređaja" u odnosu na "mikser-sisteme" bila je kod multipoint-ubrizgavanja i plastičnih usisnih kolektora velike zapremine, jer se značajno smanjivao rizik od razaranja usisne grane. Pojavom, razvojem i dostupnošću danas poznatih sekvencijalnih faznih gasnih uređaja i nestajanjem vozila za koja bi bili potrebni lambda-kontroleri i "pneumo-sekventi" - poslednje pomenuti su nestali sa tržišta.Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...
-
Comment