audi a4 b5 1,8 92kW mapa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hirurg83
    CBC Senator XXL
    • 26.02.2014
    • 398
    • Banjaluka
    • VW Jetta

    #31
    Originally posted by zeljkoci View Post
    U pravu si, to je ono glavno, ali zaboravljas da i dodatni parametri uticu na mapu i to podosta. Ponekad u velikoj meri. A to je npr. faktor temp ubrizg gasa. Sam si to objasnio u svom postu. Potvrdio si moju recenicu. Nisu iste mape ubrizgavanja kad je temp gasa 10 ili 50°C.
    Jednostavno receno, kada podesimo mapu ubrizgavanja gasa pri temp gasa od 70°C (bilo da je to u voznji ili u mestu), bez pipanja temp. koeficijenta gasa (neka bude na 0%) moze da se desi da dobijemo 100% idealnu mapu. Ali onda dodje djavo po svoje, dodje zimsko vreme, vozimo se magistralom, temp. gasa nece da predje 30°C, i gle cuda!!! Mapa je u velikoj dilataciji?! Zasto? E, pa zato sto je temp. faktor gasa na 0%. Kad bi to mrdnuli malo gore-dole sve bi doslo na svoje mesto. Tako bismo dobili i na ekologiji, i na snazi, i na potrosnji, i odsustvo stucavice i sl. Da ne nabrajamo.

    Danasnji proizvodjaci gasnih softvera, manje vise svi imaju podesavanja koeficijenta temp. gasa.
    Ima ga i Landirenzo. Samo treba malo proceprkati. Onaj ko ga nema, ima samo jednu funkciju manje i nesto manju mogucnost preciznosti.
    Bas kao sto imamo obicnu rernu i turbo rernu. Obe rade, ali ova druga ima funkciju vise, za bolju iskoriscenost. Pile se pece i u jednoj i udrugoj, ali postoji razlika na kraju. Zato je i skuplja. Nekome odgovara ta cena, a nekome ne. Slazemo se?



    Los protok vode moze biti izazvan samo losom vod.pumpom, smanjenim poprecnim presekom creva ili prisustvom nekog blata u sistemu. Resenje se tada ne sagledava u podesavanju plinskog sistema, jer je to sarena laza. Milon puta smo ponovili da benzinski sistem mora biti sto ispravniji, pa onda pristupamo podesavanju gasa. Ako imamo prisutan los protok vode zimi, onda ga imamo i leti. Zar nece doci do kuvanja na letnjim temp.?!

    Dora, nemoj sebe toliko omalovazavati. Ti si veoma strucan, renomiran i priznat servis. Sve ti znas i mozes kad hoces. Kao i vecina dobrih servis kao sto je tvoj. U ovome sam i vise nego siguran. Potpuno sam iskren. Ako nekad i preskocite nesto sto je po protokolu o podesavanju gasa (eto npr, gore si pomenuo da podesavas gas, jer je mozda slab protok vode. Resenje se trazi na drugom mestu), razumem zasto je to tako. Veliki servisi nemaju kad da se bakcu po nekoliko dana sa nesto zahtevnijim klijentom za male pare ili za nikakve pare. Bez obzira na to sta je razlog njegovog dolaska. Drugi kijent vec stoji na kapiji i mase parama da mu se resi jednostavniji problem sa manje vremena i naravno odlazi u sledeci servis, nemajuci vremena za cekanje u redu.

    Pod P.S.2 si objasnio da samo 3 drzave imaju problem sa autogasom. Ako uzmemo u obzir da se TNG proizvodi pod jednim standardom EN589, kako onda nekolicina ima problem sa istim, a velika vecina nema?!
    Problem je tu ili za sve ili za nikoga. Pojedinacne jedinke ne uzimam u razmatranje.

    Dora, reci cu jos, vazis za veliki servis, veliko ime, strucnog coveka..... vremena se menjaju. U neimastini posla svako se vata za sve i svasta, svuda u svetu. Konkurencija je velika. Znam da to donosi vise usavrsavanja, zastite, manje slobodnog vremena, vise ulaganja za onoga ko zeli ispravno da radi. Na svim poljima se treba boriti kvalitetom i dobrim radom, inace, dobar klijent ode dalje.... doslo je vreme kad poslodavac treba pruziti mnogo vise, za iste pare nego pre.
    Pogledajmo samo danasnju rentabilnost ugradnje gasnog uredjaja u odnosu na pre 15g ili 10g. Niti je razlika u gorivu ista, niti su nameti u legalizaciji isti.
    I sad ce jos nekome da padne na pamet da trosi dodatna sredstva i vreme i da odlazi kod majstora da svoje vozilo dovede do savrsenstva. Retki su takvi klijenti, a i majstori.

    Znanje je na prvom mestu, a zatim ljubaznost. Pa neka kosta. Ja tako razmisljam.
    Kamo srece da tako razmislja ceo svet. Gde bi nam kraj bio....
    Zamolio bi sliku jedne korekcije temperature da vidim kako izgleda idealno. Inace inzenjer iz Staga mi je objasnio kako se to radi pa cisto da vidim da li sam ja ili ti upravu i gdje gresimo. Ja sam primjetio nekakve razlike u radu koje su sada bolje kako sam pomjerao.

    Comment

    • zeljkoci
      CBC Veteran
      • 12.05.2008
      • 143
      • La
      • Fiat Punto. 1.2

      #32
      Ne mogu sad da izlazim do nekog auta, da bih ti samo uslikao jednu korekciju temp. Uostalom, ta korekcija zavisi od milion faktora. Meni i tebi nece biti ista korekcija. Ali evo pokusacu da ti objasnim jos jednom bas onako detaljno. Nadam se da je ovo zadnji put. Nije lako uraditi, pa ako nisi sposoban za tako nesto, a voleo bi, onda nema druge nego pravac u nesto jaci servis.

      Elem,
      TNG KOREKCIJA TEMPERATURE:

      Ukoliko se vremena ubrizgavanja benzina menjaju sa promenom TNG temperature dok motor radi na gas, potrebno je korigovati temp. faktor. Da bi se korekcija valjano uradila porebno je početi od hladnog starta. Cim motor prebaci na TNG gledaj u benzinska vremena ubrizgavanja.

      - Ukoliko su benzinska vremena veca posle prebacivanja na TNG, moras napraviti pozitivnu korekciju temp. gasa.
      - Ukoliko su benzinska vremena manja posle prebacivanja na TNG, moras napraviti negativnu korekciju temp. gasa.
      Ove korekcije uraditi samo za tu trenutnu temp. gasa.

      - kako temp. gasa raste, tako proveravati ubrizgavanja benzina i vrsiti korekcije temp. faktora prema potrebi
      - vremena ubrizgavanja benzina moraju biti uvek ista
      - korekciju raditi na svakih 5 ili 10°C, ceo rang

      I nesto jako bitno:
      - ne raditi korekciju temperature za onaj pojas gde je urađena autokalibracija ±5°C

      Evo i dijagram koji sigurno nije dovoljno detaljan, ali bitna je suština (mrzi me da sad idem u garazu za nesto konkretno, a ne bi ni bilo isto kao kod tebe). Ovde je prikazana ralika od 6%, ali u stvarnosti moze biti cak i oko 40%.




      Kod Landirenza ne postoji dijagram, nego brojčane oznake i sl.
      Eto nadam se da sam dosta pomogao, u protivnom pravac servis, jer nisu sve glave dovoljno obucene kao sto je renomirani servis.

      Comment

      • hirurg83
        CBC Senator XXL
        • 26.02.2014
        • 398
        • Banjaluka
        • VW Jetta

        #33
        Druze ti si opterećen servisom. Samo cu to reci. Zivio.

        Comment

        • b_samardzic
          CBC Senator XXL
          • 02.04.2005
          • 1557
          • Smederevo

          #34
          Jel isto vreme benzinskih dizni kad je napolju 0 i kad je napolju 10 ili 20 stepeni?
          Sta se desava sa lamda sondom koja koriguje vreme benzinskih dizni? Mozda ne zbog temperature gasa vec zbog siromasne smese?
          Benzinski ecu zbog siromasne smese poveca vreme benzinskih dizni a ti onda uradis temperaturnu korekciju da bi vratio vreme benzinskih dizni? A mozda i egt sondu dodati na izduvnoj pa onda izvesti zakljucak.
          Ajde malo da osvezimo temu o ubrizgavanju tecnog gasa. Mozda je to resenje svih problema.

          Comment

          • zeljkoci
            CBC Veteran
            • 12.05.2008
            • 143
            • La
            • Fiat Punto. 1.2

            #35
            Razlika je skoro pa zanemarljiva!

            Sad i sam vidis koliko je kvalitetna ugradnja gasa jednostavna ili komplikovana?!
            Bolje je to ostaviti Ivanu, Dori, Slavku i sl... za onoga ko se ne razume, a zeli nesto vise od prosecne ugradnje.

            Bolje je tako, nego sanjati da li je potrebno dodatno ugraditi "EGT sondu" na izduvnu granu ili ne.

            Comment

            Working...
            X