Podesavanje sekventnog gasa preko voznje na benzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mpele
    CBC Početnik
    • 03.01.2013
    • 8
    • Beograd
    • punto

    Podesavanje sekventnog gasa preko voznje na benzin

    Serviser mi rece da je potrebno voziti auto na benzin nekih 50tak kilometara da bi racunar za gas mogao da preuzme podesavanja.
    Nije da sumnjam u servisera, ali ovo mi malo cudno. Da li je ovo tacno?
  • Neshtry
    CBC Član
    • 01.06.2008
    • 53
    • Odzaci

    #2
    Originally posted by mpele View Post
    Serviser mi rece da je potrebno voziti auto na benzin nekih 50tak kilometara da bi racunar za gas mogao da preuzme podesavanja.
    Nije da sumnjam u servisera, ali ovo mi malo cudno. Da li je ovo tacno?
    To i meni stalno pričaju...

    Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

    Comment

    • zeljkoci
      CBC Veteran
      • 12.05.2008
      • 143
      • La
      • Fiat Punto. 1.2

      #3
      Da, tacno je.
      Iako, servisu koji zeli da se potrudi dovoljno je i do 10km.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Nigde ne piše koliko Km treba da se vozi ali piše da se rezultat autokalibracije treba proveriti na putu. Punto se proveri za 7km a neki koji imaju trostruku vrstu ubrizgavanja ili menjaju sekvent u fulgrup mogu da potraju. Nema pravila.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • mpele
          CBC Početnik
          • 03.01.2013
          • 8
          • Beograd
          • punto

          #5
          Ako sam dobro razumeo vožnjom na benzin se prikupljaju podaci koji će koristiti serviseru da proveri autokalibraciju za gas? Ala je zamršeno... ili sam ja to nešto pogrešno razumeo.

          Da li to znači da kod servisera treba dovesti na benzin sa prethodno voženih onih ~50 km u kontinuitetu na benzin?

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Normalnom serviseru treba da dovezeš vozilo da ugradi gas a za one druge nemam pojma u kakve oni karte gledaju...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • mpele
              CBC Početnik
              • 03.01.2013
              • 8
              • Beograd
              • punto

              #7
              Ma ovde nije problem u serviseru (bar se nadam).
              Problem je u korisniku koji bi da konceptuano razume šta se zašto radi i šta se od njega očekuje da bi imao koliko toliko optimalna podešavanja .

              Ako su problem moja laička pitanja, možete li mi dati neki link za "neupućene" . Ja sam pokušavao da nađem da pročitam nešto o potrebi vožnje na benzin, ali nisam ništa našao...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Kako da nadješ kad je ovo ozbiljan forum i ne gleda se u tarot karte ili školjke prilikom ugradnje gasa.

                1. Razmisliš da li ti treba gas u autu, ako da, onda ide dva.
                2. Izabereš servis koji će to da odradi.
                3. Oteraš auto i oni to odrade.
                4.Dodješ po auto, platiš i nastaviš da voziš uz jeftiniju vožnju.

                Sve ostalo su bajke za veliku decu. Ako baš insistiraš mogu da ti odredim optimalnu rutu za prepodešavanje ali mora da imš nalepnicu na šoferki gde piše "vozim na benzin da bi auto znao na gas", tako obidješ svoje nemsto nekoliko puta ali je bitno da ne ideš uvek istim putem i to je to..
                Naravno poslednje je sarkazam ili u prevodu ko kaže da voziš auto 50 km na benzin da bi gasni ecu (koji će tek da se ugradi) naučio nešto, je šupak.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Jedino logicno objasnjenje je ra vec imas ugeadjen gas i da hoces da se uradi pobovno stelovanje. U tom slucaju je potrebno voziti auto samo na benzinu da bu ECU pokupio ispravne parametre. Na osnovu njih gasni ecu podesava ubrizgavanje gasa.

                  Comment

                  • mpele
                    CBC Početnik
                    • 03.01.2013
                    • 8
                    • Beograd
                    • punto

                    #10
                    Ma da, auto ima fabrički ugrađen BRC, ili kako kažu na nultom kilometru.

                    Mene je interesovalo na nivou "za đake i vojnike" da li ta vožnja na benzin treba da bude u kontinuitetu, kako gasni ecu zna kada da preuzme parametre, koliko često treba voziti na benzin radi štelovanja rada na gas i sl.

                    Sve to mogu saznati i na drugom mestu tako se izvinjavam na stvorenoj potrebi za sarkazmom. U svakom slučaju, nisam želeo ničiju sujetu da diram...

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Naopako razmisljas pa i posle mog objasnjenja naopako razmisljas. Gasni kompijuter nece da prikuplja parametre u toku voznje. Gasni ECU se programira i zakljuca, samo uzima informacije od benzinskog ECU i po zadatom algoritmu ih konvertuje u vreme otvorenosti plinskih dizni.
                      E sad benzinski ECU radi korekciju ubrizgavanja konstantno u toku voznje. Koriguje vreme ubrizgavanja i tacku paljenja u zavisnosti od raznih parametara.
                      Ugradnja tj stelovanje gasa je upravo to tj umece da se ti parametri ne promene pri voznji na gas. Kod lose nastelovanog gasa poremeceni se parametri u benzinskom ECU i majstor nema osnovu za rad.
                      Koliko vremena je potrebno da benzinski ECU povratinparametre u normalu zavisi od nacina voznje i od auta. Treba voziti u svim rezimima voznje. Parametri koji uticu na benzinski ECU su: temperatura motora, temperatura u****nog vazduha, kvalitet tj oktanska vrednost benzina, stanje benzinskih dizni, stanje protokomera i ostalih senzora za pracanje parametara motora, opterecenje motora ventilatorom i ostalim potrosacima struje, klima ako je auto ima, stanje i ispravnost lamda sonde u auspuhu, uprogramirano je i ubacivanje izduvnih gasova u ususnu granu preko EGR ventila pa to komplikuje situaciju i sve parametre.
                      Eto sad ti sam zakljuci koluko je vremena i voznje potrebno da se prikupe parametri. Bolje reci koliko % parametara je vraceno u normalne okvire koju se konstantno menjaju.
                      Radom auta na gas ti parametri se takodje menjaju i ukoluko izadju iz zadatih granica pali se zuta lampica. Zato je vazno da gasni ECU moze da isprati benzinski a jos vaznije je da majstor zna mogucnosti gasnog ECU i da zna kako da reaguje i koriguje parametre da otkloni odstupanje na benzinskom ECU. I taman kad sve nauci dodje novija generacija benzinskih ECU i sa njom i noviji plinski ECU pa ponovo ucenje.
                      Srecom plinski ECU ima autokalibraciju pa veci deo odradi automatski na osnovu zadatih benzinskih parametara a ostatak radi serviser. Ovo je samo teorija a u praksi je mnogo vise realnih problema na koje se nailazi i nemoguce je sve opisati.
                      Last edited by b_samardzic; 28.03.2018, 10:32.

                      Comment

                      • Neshtry
                        CBC Član
                        • 01.06.2008
                        • 53
                        • Odzaci

                        #12
                        Extra objašnjenje [emoji106]

                        Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока

                        Comment

                        • mpele
                          CBC Početnik
                          • 03.01.2013
                          • 8
                          • Beograd
                          • punto

                          #13
                          Hvala b_samardzic !!!

                          Tek sam sad razumeo odnose između elemenata i kako sistem funkcioniše. Moje pogrešno razmišljanje je posledica nerazumevanja podesavanja i rada gasnog ECU.

                          Comment

                          Working...
                          X