Vozim Xsaru Picasso 1.8 na plin (STAG4 valjda)...
Da skratim, odavno mi ne na tabli ne prikazuje tačnu količinu benzina u rezervoaru, a od skoro i plinski indikator ne radi kako treba.
Dok sam se nameštao da ga oteram na servis plina i popravku indikatora, dešavalo se i to da mi nestane benzina, pa sam palio direkno na plin... i naravno da je crkla pumpa goriva. Doliveno je svežeg benzina da se proveri da slučajno nije to u pitanu, ali avaj. Par dana sam palio direktno na plin dok se nije našao majstor za zamenu (uloška) pumpe.
Kada sam najzad preuzeo auto, ovoga puta je palio na benzin ali posle verglanja od 1-2 sekunde, za razliku od ranije kada je palio na "pola ključa". Kada sam pitao majstora zašto je to tako, rekao je da je to zato što nije originalna pumpa i da je to tako kako jeste. Kao, da sam kupio originalnu pumpu, sve bi bilo kao i pre. Ako me to nervira, kaže dva-triputa uzastopno daj kontakt pre paljenja (pumpa će onda ušpricati dovoljno benzina). Čini se da je to i pomagalo.
U toj operaciji je odrađen i redovni mali servis, ovog puta i sa zamenom filtera goriva.
Nekoliko dana kasnije sam primetio tragove ulja ispod vozila i ispostavilo se da ispušta na dihtungu nosača filtera ulja.
E, tu se isti majstor namučio da bi zamenio dihtung jer je mogao samo prići odozgo pritom sklanjajući sve instalacije koje su smetale.
Kada sam auto pokupio, na kontaktu je svirao dva zvučna alarma, i na plin nije radio (indikator samo brzo blinka). Auto na tabli ne javlja nikakvu grešku, samo STAG4 odpišti dve sonate i ućuti. Kada god u radu motora pritisnem dugme za prebacivanje, on opet zapišti i ućuti.
Kako sam na pomenutog majstora popiz..., rekoh da odem kod plinadžije koji je ugrađivao plin pre par godina - ali gužva, ne može da me primi... I tako ja odem do drugog koji ga je odmah prikačio na računar i izađe mu poruka da ne rade 2. i 3. cilindar (?!) i da ne može da odradi očitavanje.
Napominjem da mi se čini da na benzin auto ide normalno, osim pomenutog lošijeg paljenja.
Proverio je ventile, kaže oba rade, proverio na oko plinsku instalaciju (ništa nije otkačeno što smo posumnjali), kaže jedino ako je crkao STAG4... ali nema drugi kod sebe da proveri.
Sad ja razmišljam, ovom plinažiji nisam spominjao zamenu uloška pumpe i lošije paljenje, ali da li je moguće da je napravilo problem i STAG4 kompjuteru?
Da li je normalno da auto sa zamenskom pumpom pali lošije nego sa originalnom (mislim, kao neko univerzalno pravilo)? Nigde na netu nisam našao da se ljudi žale na lošije paljenje posle zamene pumpe (a retko ko stavlja originalnu)...
Da skratim, odavno mi ne na tabli ne prikazuje tačnu količinu benzina u rezervoaru, a od skoro i plinski indikator ne radi kako treba.
Dok sam se nameštao da ga oteram na servis plina i popravku indikatora, dešavalo se i to da mi nestane benzina, pa sam palio direkno na plin... i naravno da je crkla pumpa goriva. Doliveno je svežeg benzina da se proveri da slučajno nije to u pitanu, ali avaj. Par dana sam palio direktno na plin dok se nije našao majstor za zamenu (uloška) pumpe.
Kada sam najzad preuzeo auto, ovoga puta je palio na benzin ali posle verglanja od 1-2 sekunde, za razliku od ranije kada je palio na "pola ključa". Kada sam pitao majstora zašto je to tako, rekao je da je to zato što nije originalna pumpa i da je to tako kako jeste. Kao, da sam kupio originalnu pumpu, sve bi bilo kao i pre. Ako me to nervira, kaže dva-triputa uzastopno daj kontakt pre paljenja (pumpa će onda ušpricati dovoljno benzina). Čini se da je to i pomagalo.
U toj operaciji je odrađen i redovni mali servis, ovog puta i sa zamenom filtera goriva.
Nekoliko dana kasnije sam primetio tragove ulja ispod vozila i ispostavilo se da ispušta na dihtungu nosača filtera ulja.
E, tu se isti majstor namučio da bi zamenio dihtung jer je mogao samo prići odozgo pritom sklanjajući sve instalacije koje su smetale.
Kada sam auto pokupio, na kontaktu je svirao dva zvučna alarma, i na plin nije radio (indikator samo brzo blinka). Auto na tabli ne javlja nikakvu grešku, samo STAG4 odpišti dve sonate i ućuti. Kada god u radu motora pritisnem dugme za prebacivanje, on opet zapišti i ućuti.
Kako sam na pomenutog majstora popiz..., rekoh da odem kod plinadžije koji je ugrađivao plin pre par godina - ali gužva, ne može da me primi... I tako ja odem do drugog koji ga je odmah prikačio na računar i izađe mu poruka da ne rade 2. i 3. cilindar (?!) i da ne može da odradi očitavanje.
Napominjem da mi se čini da na benzin auto ide normalno, osim pomenutog lošijeg paljenja.
Proverio je ventile, kaže oba rade, proverio na oko plinsku instalaciju (ništa nije otkačeno što smo posumnjali), kaže jedino ako je crkao STAG4... ali nema drugi kod sebe da proveri.
Sad ja razmišljam, ovom plinažiji nisam spominjao zamenu uloška pumpe i lošije paljenje, ali da li je moguće da je napravilo problem i STAG4 kompjuteru?
Da li je normalno da auto sa zamenskom pumpom pali lošije nego sa originalnom (mislim, kao neko univerzalno pravilo)? Nigde na netu nisam našao da se ljudi žale na lošije paljenje posle zamene pumpe (a retko ko stavlja originalnu)...
Comment