Zavoli Bora self-calibration

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RasaPA
    CBC Početnik
    • 15.05.2020
    • 8
    • Pancevo
    • Sedic 1.6 88KW LPG

    Zavoli Bora self-calibration

    pozdrav,

    Hteo sam da Vas pitam da li neko moze da me uputi kako da odradim self-calibration na gore pomenutom sistemu?
    Problem je nastao mojom krivicom pa bih sad hteo da to sredim jer ne mogu nikako da stupim u kontakt sa majstorom.Ne javlja se na telefon,ne odgovara na poruke...Sto se tice njegovog rada,decko je odradio sve za pohvalu jer sam pre nekih dva meseca zamenio sve cetiri dizne PAN100 i stavljene su PANjet MY17 ali sam potom imao problema sa racunarom od gasnog kompa(alisei N),pa je i on stavljen nov (Bora S32 OBD) da bi se dobilo ono sto nove dizne mogu da daju i sve je on to lepo odradio i nastelovao da super radi.Jedino je bio problem sto mi prikazivanje nivoa plina nije radilo kako treba.Posto moze biti da je izabran drugi senzor a imam kabl i softver za zavoli bora,hteo sam sam da to sredim i zeznuo ...Pokrenuo ,greskom , inicijalizaciju ECU-a i obrisao sve podatke sto se tice mape,kubikaze i svega ostalog....Sad sve to postavim i setujem kako treba i prebacuje na plin ali vrednusti u mapi su 100 u celom opsegu.Treba odraditi self-calibration ali koliko sam skontao,moj auto (fiat Sedici 2009 1.6 88KW) nema MAP senzor, pa mu se mora vezati neki eksterni samo da bi se odradila kalibracija a posle se moze skinuti(pored kompa ima konektor za povezivanje MAP-a). Da li sam u pravu ili gresim i da li MAP mora biti neki odredjen ili je bitno da je od benzinca i 1.6?
    Dakle,problem sam ja izazvao i hteo sam da mi to sredi majstor koji je sve to i ugradio jer on ipak najbolje zna sta je radjeno....ali kako ne mogu nikako doci do njega,moram da probam sam,jer racunajuci nove dizne i komp sad imam oko 35000din pod haubom i vozim na benzin.

    Pozdrav svima,Rasa
    Last edited by RasaPA; 15.05.2020, 17:26.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Za 35000 si mogao da ugradiš AC i da ti dosta ostane da častiš društvo
    Nemam pojma oko Zavolija prestao sam davno da ga radim... Ako je softver kao noviji italijanski (ostali) verovatno je zaštićen ako ne vidiš opciju autokalibracija, ako je ima onda stisneš dugme ali ti ne bi pitao ovde da je ima.
    Stanišić iz Futoga je uvoznik i na njegovom sajtu ima spisak servisa koji rade Zavoli, izaberi najbližeg...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • RasaPA
      CBC Početnik
      • 15.05.2020
      • 8
      • Pancevo
      • Sedic 1.6 88KW LPG

      #3
      Imam opciju za kalibraciju ali kad je pokrenem na "begin" izbaci mi poruku da MAP senzor nije konektovan... sve ovo je i ugradjeno u Zavolijevom ovlascenom servisu u BG-u ali, kao sto rekoh, ne mogu kontaktirati majstora... nije bilo nikakvih problema i sve je bilo super sto se tice i samih radova i saradnje sa majstorom,mogu reci samo seci hvala za sve.... ali zato mi nije jasno sto se ne javlja

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Ko zna kakve probleme ima čovek, nazovi najbliži servis pa idi do njih, ne verujem da to može biti neka cena da se odradi. Ja stvarno ne znam kako izgleda taj dodatni map senzor da bih ti pomogao. Neki sistemi su imali taj fazon da MAP treba samo kod kalibracije a posle se ne koristi.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • RasaPA
          CBC Početnik
          • 15.05.2020
          • 8
          • Pancevo
          • Sedic 1.6 88KW LPG

          #5
          Ovo je takav sistem jer sam u uputstvu za instalaciju Zavoli Bora nasao da se taj MAP poveze privremeno na usis i koristi samo za kalibraciju a posle se skine...Jel mi mozes samo reci da sa kojim MAP-om bih mogao da probam (tri pina, i koliko sam video ima ih koji daju 5V na 3bara i 5V na 3.5bara,ima li to velikog uticaja proces).... to sam i ja pomislio, pa nazvao servis da pitam da mu se nesto ne daj boze nije desilo ali kazu da ima posla i da moram nekako da ga dobijem i da budem uporan... posle neodgovorenih 10 poziva i 4 poruke i samom sebi sam dosadan... kad bi mi poslao kalibracioni fajl i kad bih ga upisao, mislim da bi to sve radilo kako je on nastelovao

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Stvarno ne znam koji je, moraš potražiti na netu. Imaju ga gasadžije sigurno jer ne verujem da je nešto specijalno drugačiji od "normalnih"...

            Za nauku, šta god da čačkaš ti ili bilo ko drugi uvek se pre toga snimi podešavanje da bi se posle vratilo ako se slejbe nešto...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • RasaPA
              CBC Početnik
              • 15.05.2020
              • 8
              • Pancevo
              • Sedic 1.6 88KW LPG

              #7
              ok, hvala na savetu.... probacu vec nesto... a mozda se u medjuvremenu majstor i javi... znam, 30god se bavim elektronikom i to je stvar koju prvo uradim zbog backup-a iz bilo kog razloga na bilo cemu... ali, svi smo mi samo ljudi i svi pravimo greske, na svu srecu ove se mogu resiti samo kostaju malo zivaca

              Comment

              • mrdragan
                CBC Član
                • 13.07.2009
                • 88
                • Sombor

                #8
                Ovako...

                Ne znam koju verziju Zavoli Bora aplikacije imaš, ali ako imaš neku od poslednjih imaš opciju Map Easy (ako nemaš ažuriraj i upucaj novi algoritam u ECU pa će ti se pojaviti). Drugo, bez MAP senzora ćeš teško sve podesiti kako valja s obzirom da očigledno nemaš iskustva, jer u tom slučaju moraš koristiti kompletnu mapu u svim režimima vožnje, a to je i za iskusne prilično zamorno. MAP senzor ili priključiš kao eksterni (imaju ga samo serviseri) ili priključiš određenu žicu na signalnu žicu od postojećeg MAP senzora na automobilu (u uputstvu za Zavoli New Bora imaš šemu i boju žice). Da bi pravilno kalibrisao taj MAP senzor mora ti gasni ECU biti priključen na OBD. U tom slučaju kalibracija senzora je trivijalna, očitaš vrednost sa datim kontaktom i ugašenim vozilom (prva vrednost) i na leru (druga vrednost), snimiš parametre i to je to.

                Kad ispuniš ovaj preduslov, dalji proces je skoro pa trivijalan. Zagreješ dobro auto na benzinu (preporuka je da se auto pre svega ovoga vozi jedno vreme na benzin kako bi se formirala benzinska mapa što je kod tebe verovatno već urađeno s obzirom da ti na gas ne radi kako valja pa si inače vozio na benzin), zatim odradiš self calibration na leru, obavezno snimiš parametre i prebaciš se na opciju Map Easy. Potom imaš opciju da sakupljaš mapu na benzinu (imaš progres bar koji ti kaže kada mu je dovoljno informacija), pa zatim na gasu isto to. On ti nacrta krivu, pritisneš Apply, upucaš sve u ECU snimanjem parametara i to je to. Naravno pri sakupljanju ovih kolekcija gledaj da vožiš istu relaciju i što sličniji režim vožnje i za benzinsku i za gasnu kolekciju. Nemoj auto forsirati u otvorenu petlju jer tada ne beleži ništa, znači što više u zatvorenoj petlji pa će ti proces kraće trajati, jednom rečju što manje gas do patosa, već normalna vožnja kako i inače voziš, ali da zahvatiš što više režima.
                Last edited by mrdragan; 19.05.2020, 09:01.

                Comment

                • RasaPA
                  CBC Početnik
                  • 15.05.2020
                  • 8
                  • Pancevo
                  • Sedic 1.6 88KW LPG

                  #9
                  hvala puno na odgovoru... u medjuvremenu sam uspeo to da odradim i bas tim redosledom jer sam citao jedan od postova na ovom forumu u kojem se spominje bas moj sistem i par pdf-ova u vezi instalacije sistema...nista nisam javljao jer, kao sto sam ranije rekao, nisam znao koji MAP da povezem. Posto nisam bio siguran da li je problem samo u njemu, uzeo sam od drugara automehanicara bilo kakav MAP senzor da bih video da li ce proci autokalibraciju...napravio sam konektor, vezao MAP na predvidjeno mesto na kompu a crevo do njega vezao na plasticnu usisnu granu i sve je proslo kako treba... e sad,interesovale su me karakteristike tog MAP senzora sa kojim sam probao i nasao da je od dizela, tako da sve to sto sam uradio sa njim sigurno nije dobro ali barem mi je pomoglo da resim nedoumicu da li mi treba samo on... iz onih silnih uputstava nasao sam oznaku za taj Zavoli kalibracioni MAP(800DE802060) i juce ga narucio iz ovlascenog zastupnika iz Futoga... danas bi trebalo da stigne pa cu Vas izvestiti o rezultatima

                  Comment

                  • mrdragan
                    CBC Član
                    • 13.07.2009
                    • 88
                    • Sombor

                    #10
                    U principu tebi nije uopšte bitno da li taj MAP senzor očitava tačne apsolutne vrednosti. Njega si koristio i pri vožnji na benzin i pri vožnji na gas tako da ako je grešio u prvom slučaju isto toliko je grešio i u drugom a tebi je svakako bitna samo razlika. MAP svakako nije potreban za rad ovog ECU-a već samo za komparaciju u ta dva režima vožnje. Ako si celu proceduru sproveo kako treba a verujem da jesi, skini MAP i vozi bez brige...
                    Last edited by mrdragan; 19.05.2020, 09:32.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11

                      Konačno još neki majstor da se javi
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • RasaPA
                        CBC Početnik
                        • 15.05.2020
                        • 8
                        • Pancevo
                        • Sedic 1.6 88KW LPG

                        #12
                        Pozdrav
                        Evo da javim rezultate... senzor je stigao jos pre par dana ali nisam bio u mogucnosti da isprobam sve do danas... Povezano i odradjeno sve po uputstvu koje je dao mrdragan i sve je proslo kako treba i bez problema.... e sad, citajuci raniji post od mrdragana i gledajuci na Youtube-u, video sam da su brzine benzinskih i plinskih dizni maltene identicne a kod mene, benzinske 2.5 a plinske 3.4 (a PAN JET idu i do 1.6)...mrdragan je naveo da je u njegovom slucaju plinski ECU bio povezan sa glavnim preko CAN-a ili K line-a i posto u tom slucaju prikuplja razne informacije o radu motora (LTFT, STFT...) na osnovu kojih moze da koriguje rad na plinu...Da li to moze biti uzrok toj razlici u brzini rada? Ako je tako, onda da povezem i to, jer pare sam dao, sistem je takav kakav je (neki ga kude, neki ga hvale), nazad nema pa bih hteo da izvucem max od onog sto on pruza ☺️.... Koliko sam shvatio, a mozda i gresim, kod mene to nije povezano jer prilikom konekcije na prvoj kartici ne "sija" signalizacija za OBD konekciju(ako to ima veze sa ovom sto ja pitam)

                        Comment

                        • mrdragan
                          CBC Član
                          • 13.07.2009
                          • 88
                          • Sombor

                          #13
                          Ta vremena benzinskih i plinskih dizni su ti odlična. Imaš dosta postova o tome, to nije vezano samo za ovaj uređaj nego za neku opštu teoriju o plinsklim uređajima. Ta vremena kada bi trebalo da budu identična ništa ne bi trebalo ni podešavati već bi gasni ECU samo prepisivao benzinska vremena i sve bi bilo u redu. Međutim, zbog milion stvari to nije tako i suština podešavanja je upravo u tome da podesiš vremena ubrizgavanja gasnih dizni tako da emulirana vremena benzinskih dizni pri vožnji na gas ostanu ista ili što bliže moguće kao i realna vremena kada voziš na benzin.

                          Drugo, znaćeš da li ti je uređaj povezan na OBD ako vidiš u softveru na računaru da se trimovi menjaju. Probaj razne protokole, to pre svega zavisi od automobila, ako ti ne radi ni jedan znači da ti nije fizički povezan na OBD (pri svakoj promeni snimi parametre). Što se tiče Zavoli Bora S32 uređaja to ti nije ni neophodno a objasniću ti i zašto. Prvo, taj uređaj trimove koristi samo da bi ih ti video prilikom podešavanja što ti nije neophodno ako si odradio MapEasy a ne kompletnu mapu u kojoj figuriše i parametar broj obrtaja motora. Kompletnu mapu kod ovog uređaja gotovo je nemoguće podesiti bez valjaka i detaljne komparacije rada motora u oba režima u svim režimima vožnje tako da to zaboravi i koristi MapEasy. Drugo, trimove taj ECU koristi ako eventualno uključiš autoadaptaciju a moj savet je da je izbegavaš u širokom luku kod ovog uređaja. Radi toliko sporo da ne može da isprati brzinu rada benzinskog ECU-a i samo će ti razdrndati benzinsku mapu i vrlo verovatno upaliti check engine lampicu (a to ne želiš ). To što će ti malo trimovi možda i otići zbog neidealnog podešavanja to će svakako iskorigovati benzinski ECU i zapisati kao LTFT vrednost u registar. Bitno je da to ne bude mnogo, par procenata nije drama, to je cilj da tu negde bude. Kada uključiš autoadaptaciju počeće da misli i ovaj gasni ECU i napraviće ti probleme iz navedenog razloga.

                          Generalno taj ECU je prilično nesrećan za podešavanje i dok nisu ubacili MapEasy u softver bilo ga je gotovo muka podešavati, a pri tom ne beleži nikakve dugoročne kolekcije da s vremena na vreme baciš pogled i vidiš kakva ti je mapa, nego kad podesiš ostaje ti da mu veruješ na reč. E sad ako si iskusan i imaš bord kompjuter, onda s vremena na vreme, u određenim režimima možeš i sam aproksimativno da proveriš. Držiš konstantnu brzinu, prebacuješ Gas/Benzin i trenutna potrošnja ne sme da odstupa mnogo (probaj u više stepeni prenosa da bi zaključak bio relevantniji, odnosno da bi obuhvatio više tačaka). Za ovo ti je naravno potrebno iskustvo i mirna noga Ja kad vidim da mi s vremena na vreme to odstupanje bude malo veće, odvozim proceduru MapEasy i on mi iskoriguje krivu, srećom kad naučiš na njega procedura traje kratko a i ne treba često da se radi.
                          Last edited by mrdragan; 24.05.2020, 11:16.

                          Comment

                          • RasaPA
                            CBC Početnik
                            • 15.05.2020
                            • 8
                            • Pancevo
                            • Sedic 1.6 88KW LPG

                            #14
                            evo da se javim posle krace pauze.... Prvo da se zahvalim mrdraganu i na detaljnom uputstu i na opisu procedura sta i kako odraditi, a i na izdvojenom vremenu sto se tice moje problematike.... nista vise nisam dirao i sve super radi, trimovi su ok, nema gresaka i sve u svemu zadovoljan sam.... e sad, samo jedno pitanje (izgleda da nisam bas srecne ruke sto se plina tice ????), prekljuce je poceo da me zafrkava tako sto dok je hladan radi normalno ali kad se zagreje kao da mu se prekine dovod plina(preko dijagnostike se vidi da pritisak polako pada i onda prebaci na benzin).Ukoliko odmah probam da prebacim na plin samo pisti i naravno nista od toga (nema gresaka, samo se ponasa kao da je ostao bez plina). Ako malo vozim na benzinu i opet probam na plinu, radi jedno kratko vreme i opet isto....hteo sam samo da Vas pitam za misljenje dal se tako moze ponasati ako mi je neispravan isparivac ili da li se tako moze ponasati el. ventil na njemu(iz vaseg iskustva).... ako je moguce, da ga oteram kod plinadzije pa da se odradi jos i servis isparivaca i da napokon budem miran(jer jedino to jos nije dirano ☺️?).... pozz i hvala na Vasem vremenu

                            Comment

                            • mrdragan
                              CBC Član
                              • 13.07.2009
                              • 88
                              • Sombor

                              #15
                              Originally posted by RasaPA View Post
                              evo da se javim posle krace pauze.... Prvo da se zahvalim mrdraganu i na detaljnom uputstu i na opisu procedura sta i kako odraditi, a i na izdvojenom vremenu sto se tice moje problematike.... nista vise nisam dirao i sve super radi, trimovi su ok, nema gresaka i sve u svemu zadovoljan sam.... e sad, samo jedno pitanje (izgleda da nisam bas srecne ruke sto se plina tice ????), prekljuce je poceo da me zafrkava tako sto dok je hladan radi normalno ali kad se zagreje kao da mu se prekine dovod plina(preko dijagnostike se vidi da pritisak polako pada i onda prebaci na benzin).Ukoliko odmah probam da prebacim na plin samo pisti i naravno nista od toga (nema gresaka, samo se ponasa kao da je ostao bez plina). Ako malo vozim na benzinu i opet probam na plinu, radi jedno kratko vreme i opet isto....hteo sam samo da Vas pitam za misljenje dal se tako moze ponasati ako mi je neispravan isparivac ili da li se tako moze ponasati el. ventil na njemu(iz vaseg iskustva).... ako je moguce, da ga oteram kod plinadzije pa da se odradi jos i servis isparivaca i da napokon budem miran(jer jedino to jos nije dirano [emoji3526]?).... pozz i hvala na Vasem vremenu
                              Negde pušta plin, svakako moraš ići kod majstora a on će već videti gde pušta...

                              Sent from my SM-G965F using Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X