Detonacije prilikom motornog kocenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dandy
    CBC Senator XXL
    • 09.12.2005
    • 513
    • Bijeljina-Beograd Medakovic

    Detonacije prilikom motornog kocenja

    Pozdrav drugari.
    Vozim t4, 2.5 redni petak iz 95 godine na metan, i tako vec preko 450 000 km. U pitanju je stag600 isa uredjaj, dizne igi rail 2x3. Sve radilo godinama savrseno.
    Pre jedno mjesec dana pocne da detonira prilikom motornog kocenja, i to tek kad obrtaji padnu na 1500 obrtaja detonira i to bas zestoko opali. Prvo se desavalo samo ujutro dok je hladan, medjutim sad tuce bio hladan ili vruc, isto.
    Mape su mogu reci idealno podesene, poslednji put podesavane sa sondom u auapuhu proljetos, potrosnja ista, vuce identicno dobro, i zadnjih mjesec dana od kad se to desava zamijenio sam filter cng/ plina, uloske dizni, svjecice, kablove, razvodnu kapu, ruku, razvodnik paljenja kompletan, crijeva od vakuuma, motorni kompjuter, bobinu i ostao sam bez ideja sta vise raditi. Lambda sonda vrsi normalna ocitavanja koliko vidim i iste parametre ocitava i preko wagcom-a i preko stagove dijagnostike. Do sada 3x sam na njemu imao izgorele ventile, jednom mijenjana glava i sad zadnji put prosle jeseni ugradjeni sicevi i ventili namjenski za metan, za vece temperature, ali kad izgori ventil ili sic ventila, radio je kao traktor, vise trosio i sporije primao gas, pogotovo sa lera kad se doda naglo, gusio se, sad sve radi super, pali kao mina, na leru radi smireno, nema nikakve trzavice, ubrzava bez trzanja, sve moze se reci super, ali maltene svako motorno kocenje kad obrtaljka dodje do 1500 rpm detonacija. Dizne gasi na motornom kocenju i cini mi se da bas tu negdje oko 1500 rpm ukljuci dizne i opali. Dizne drze pritisak maltene nekih 4-5 sati, i pritisak opadne za jedva 0.5 bari, sto pripisujem hladjenju gasa. Poceli ljudi da se sklanjaju sa bus stanice ujutro cim vide kombi da prilazi, jer znaju da ce da oplete dok se zaustavljam. Probavao sam da ustanovim da li puca na izduvu ili usisu, posto detonira negdje ispod haube, pa nisam mogao da ocjenim odakle, medjutim skidao sam selne sa step motora i sa crijeva koja idu na usis i ne izbija ih vani, tako da moze samo izduv sa bude. Sad na auspuhu ne vidim da ima neka rupa, cuje se normalno, nije promijenio zvuk. Paljenje je pomjereno na ranije i okretao sam i njega ali sem gubitka startnosti, nema nikakve razlike u detonacijama, bije isto.
    Ima li neko ideju sta moze da bude, jer vise bas dovodi do ludila
    Last edited by dandy; 02.12.2020, 08:29.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Ako su tri puta igoreli ventili to je za Ginisa
    Uzrok te detonacije ovako na brzinu je premali zazor ventila što znači da se spremaju za četvrto sagorevanje.
    Drugi neki slučaj sam imao kad prekasno upali dizne posle kočena motora, na 1200 obrtaja recimo.
    Rekao bih ipak da je neadekvatna smeša i ventili ili pomereno uzupčavanje...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • dandy
      CBC Senator XXL
      • 09.12.2005
      • 513
      • Bijeljina-Beograd Medakovic

      #3
      Provjericu danas zupcenje, to nisam gledao, zupcasti je mijenjan u martu mjesecu, mada sumnjam na zupcenje, jer kod ovog petaka cim jedan zubac omasi, neravnomjerno radi, i ili zvece ventili ko blesavi ili trokira, na leru se bas osjeti tj ne radi nikako. A Motor radi kao sat, ne cuje se...nema trzavice sa ubrzanjima, mirno radi i ima isti zvuk.
      Kod njega su hidropodizaci, i zvece oni kad odu, tako da nema stelovanja ventila. Ali bas se cujunkad odu, kao da ima sitnih novaca u bregastoj pa zveckaju.
      Za pola miliona na metanu, nije problem zamjena siceva i ventila, mala je to investicija, imam jos jednu glavu spremnu i obradjenu za njega, ali mi malo cudno ponasanje, pa da ne skidam dzaba ako moze drugi uzrocnik biti.

      Eh da, i kompresiju sam mjerio, 8,5-9 na svim cilindrima, a nije ranije detonirao ni kad se rascvjeta ventil kao ruza, pa mi zato cudno.

      Nije strasno ni da se zamijeni glava, kao sto rekoh pola miliona je iza njega na metanu, a motor presao preko 800 000km, pa sam prvi put mijenjao ventile i glavu maltene cim sam ga uzeo, sa nekih 300 000 po satu, jedan bio malo nagoreo, tj napukao, posto je godinama vozen na plin prije toga, i tada je radio kao traktor, tresao, na leru tandrkao samo tako, drugi put mijenjao ventile onako preventivno kad je crkla vodena pumpa pa izbio dihtung glave, nisu bili za zamjenu, ali rekose da su nagoreli, pa sam ih zamijenio, i prosle jeseni su bas izgorela 2 ventila i sicevi pa sam uzeo drugu polovnu glavu i odmah mijenjao sve siceve i ventile, i ugradili su siceve i ventile navodno bas za metan, i za vise temperature, i odmah posle i tu staru glavu odradio, da stoji za rezervu. Kad su izgoreli ventili i sicevi isto se gusio, imao lose ubrzanje, trzao, lose palio ujutro, i kompresija na jednom cilindru je bila nesto oko 1, a na drugom koji je izgoreo oko 3 bara.

      Jedino jos nisam skidao benzinske dizne, posto sad kontam, ujutro mi se bas osjeca benzin posle 10tak km, tj tad kad detonira, i nestaje benzin poprilicno iz rezervoara, na sta nisam ni obracao paznju, a ne pusta nigdje, i pumpa u rezervoaru se gasi kad prebaci na metan. A prebacuje posle 20tak sec od paljenja, pa ne znam da li moze kroz dizne da pusta benzin u cilindre i pravi prebogatu smjesu, pa da li moze zato detonirati. Jutros je prastao na maltene svako motorno kocenje, a danas ga upalim, vozao, cimao, kocio, i ni da se javi...
      Last edited by dandy; 02.12.2020, 15:34.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        8,5-9 je zreo za generalnu, to nije kompresija na kojoj može metan da radi... Ta kompresija govori da je zreo za generalnu, ono 1,2,3 govori da je izgoreo ventil...
        Sa tim karikama dok je hladan sipa benzin u ulje a kasnije i metan u karter... Nema ništa od tog motora.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • dandy
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 513
          • Bijeljina-Beograd Medakovic

          #5
          Pa vidjecu sad za vikend da ga raskupusam, mijenjao sam karike kad je drugi put otvaran, tad je kompresija bila ispod 7, ali nikad pucao nije i prosle godine sam vadio klipove, ali karike su bile kao nove, 0.15mm bio zazor na njima, a granica istrosenosti 1mm, stubline bukvalno nove, pa ih nisam ni mijenjao, a imam i njih spremne. A pitanje je i preciznosti komparatera za pritisak, jer i posle hajde da kazem generalke je pokazivao do 9.5 max.

          Evo danas vratio se sa posla, 90km u cugu i pucao je hladan, prvih kilometar, a kad se zagrijao nece da pukne nikako, nema sta radio nisam, pucao je samo dok je metan bio u minusu sa temperaturom, cim je digao metan u plus 3 stepena, nije htio vise da puca. Jutros je metan svo vrijeme bio izmedju -3 i -9 stepeni po senzoru i pucao je i posle 90 km voznje. Probacu prekosutra da vidim na plin kako se ponasa, nisam sipao plin odavno pa sam i zaboravio da probam.
          Ono sto je mene zbunilo je, sto se to nikad do sad desavalo nije, a pola miliona nije mala cifra da se sa vozilom dozive sve moguce i nemoguce zezalice.

          Comment

          • dandy
            CBC Senator XXL
            • 09.12.2005
            • 513
            • Bijeljina-Beograd Medakovic

            #6
            Nakanio se ja danas da razbucam motor, i sinoc svracao kod drugara koji ima ozbiljnu opremu i pricam o problemu, kaze hajde da probamo. Sa njiegovim komapraterom izmjerim kompresiju, kad ono skoro 10 bari, tu hajde da kazem oko 10, i malo jace od 10 na svim cilindrima, na ladan motor. Ubacimo kameru da vidimo ventile, kao novi, koliko se moglo vidjeti, ali nema na njima ni traga izgorelosti, pukotine i slicno. Upalimo i stroboskop i izmjerimo ugao paljenja, 15 stepeni u predpaljenju, zupcasti na nuli na bregastoj i radilici. Ubilo me u pojam, da mi doslo da ga zapalim.
            Bez obzira na to krenem jutros da kupusam, i sreca pa prvo skidoh rail sa benzinskim diznama, a krenuo da odvrcem izduvnu granu, posto obicno skinem nju zajedno sa diznama, ali smetala mi neka crijeva pa skinem dizne. Kad imam sta i da vidim. 3 i 4 dizna mokre skroz. Vratim crijeva za gorivo na rail, nabijem pritisak goriva, nista nema da pusta. Probam da izverglam, rade dobro, ali nema oko njih da pusta bilo sta. Krknem na kompresor nekih 6 bari, corak, nista. Jos vise me izbaci iz takta. I hajde rekoh da probam na usisivac da navucem providnu cjevku pa da probam da povucem gorivo preko dizni odozdo, i bingoooo. Izlazi gorivo samo tako. curka iz dijela gdje nalijeze glava dizne na kuciste.

            I tako, izgleda da je problem bio u dvije gumice koje zaptivaju uloske benzinskih dizni na railu, skroz se skrunile, i da je vuklo benzin kroz dizne samo prilikom velikog podpritiska u sistemu koji nastaje prilikom motornog kocenja, a izgleda da i gasi bobinu prilikom motornog kocenja, to ne mogu da ispitam.
            Uglavnom malopre sam divljao, kocio, ubrzavao, akao, i nista, ni najsitnije detonacije. Sad vidjecu jos u ponedeljak ujutro kako se ponasa, ali mi se cini da je ovo bio uzrok. Pa eto, moze biti jos jedno novo iskustvo...

            Comment

            Working...
            X