Toyota RAV4 trza prilikom ubrzavanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dakile
    CBC Početnik
    • 04.04.2022
    • 3
    • Paraćun
    • RAV4

    Toyota RAV4 trza prilikom ubrzavanja

    Pozdrav drugari i ljubitelji automobila.

    Potrebna mi je stručna pomoć, mišljenje, sugestija ili šta god što bi pomoglo da se rešim problem.

    Naime posedujem Toyotu RAV4 2002. 2,0 VVT 4x4. 150ks
    Od kada je kupljen ima problema sa radom na plinu. Kada se drži jedan isti gas lepo ide, drži ravnomerno brzinu, ne štuca ali problem nastaje kada se doda gas iz niskih obrtaja 1.000 do 1,800 onda zna da štucne-trzne jednom, dvaput, triput sve dok ne pređe 2.500 obrtaja posle toga ide manje više glatko, možda ne perfektno glatko ali nema da štuca. . Takođe pored štucanja ponekada se desi kao da neće uopšte da primi gas, okleva prilikom ubrzanja, kao da gasi 1 cilindar dok ne pređe 2.500 obrtaja. Dakle problem se dešava u opsegu obrtaja između 1.000 i 2,000 ređe do 2.500
    Kada sam ga uzeo pre 2,5 godine i oterao kod majstora on tu nešto gledao tamo vamo i kaže otišo ti dihtung glave. Ok, pristao ja, odrađeno ravnjanje glave, novi dihtunzi glave i poklopca, nove gumice ventila, nove svećice DENSO.... Auto posle toga bolje i mirnije radi ali i dalje štuca na plinu ali kaže majstor to je do plina.
    Odem ja kod plinadžije, on tu menjao membrane na isparivaču, filtere, menjao mape... auto i dalje štuca na plinu. Kaže majstor stavi NKG iridijum svećice ove DENSO nisu za plin. Ja stavim NGK iridijum ono auto opet štuca. Kaže plinadžija nije do plina to te zeza neka bobina.
    Kupim ja bobinu i krenem da menjam po cilindrima, izmenjam na sva 4 mesta, auto i dalje štuca.
    Zovem jednog starog prijatelja mehaničara i objasnim mu o čemu se radi on kaže ma sigurno ti crkle 2 bobine... Ja se izinatim pa kupim sve 4 bobine nove zamenim i gle čuda auto i dalje štuca na plinu.
    Kaže ovaj moj stari prijatelj mehaničar, ma kaže doteraj kod mene ja ću da ga pregledam. On ga gledao zamenio senzor bregaste, senzor radilice, smanjio zazor na svećicama auto i dalje štuca.
    Ja reko hajde kad sam već krenuo sve da menjam da mu zamenim i protokomer i lamda sondu gornju i donju, sve to odradim auto i dalje štuca.
    Reko sigurno vuče falš vazduh negde, proverim ja i nađem jedno crevce gde je malo napuklo, zamenim ga ali i dalje auto štuca...
    Po savetu nekoliko mehančiara odlučio sam da pliniski uređaj ZAVOLI koji je tada bio u auto zamenim kompletno novim uređajem.
    Odem kod ovlašćeno servisera za AC Stag i kaže mu skidaj sve i stavljaj sve novo.
    On čovek skine sve i stave sve komplet novo AC STAG Q-BOX plus, novi isparivač, najbrže dizne, kablaža nova.. apsolutno sve novo, samo je boca ostala stara... i pogodićete šta se opet dešava... i dalje ista priča, auto i dalje štuca, čini mi se čak i malo više nego sa ZAVOLI- uređajem.
    Zadnje što je rađeno na auto je termostat koji nije dobro držao temperatutu, pregledani su i očišćeni filter i ventil za promenu ugla bregaste... auto i dalje štuca.
    Probao sam da ga par dana vozim samo na benzinu i radi ok, nema da trza, ne pali Check engine, manje više deluje sve ok, mada možda pomalo primećujem da to ubrzanje iz niskih obrtaja nije baš 100% fluidno ali je sasvim prihvatljivo, nema štucanja, trzanja...
    Kada se vozi na plin onda nastaju probemi...
    On što sam primetio je da kada sam uzeo auto ta štucavica na plinu je bila povremena da bi vremenom posta sve češća.
    Takođe je u međuvremenu došlo do povećanja potrošnje goriva za okvirnih 15 do 20% i otpočetka se iz aspuha primećuje blagi beličasto-sivi dim, možda je samo kondenzacija. Inače potrošnja ulja je oko 1 litar na 10.000km.
    Kada krene tako da trza ponekad se upali Check engine i javlja kod P0420 i P0430 t.j. slaba efikasnost katalizara.
    Palo mi je napamet da je katalizator možda zapušen. Jedan od majstora je u međuvremenu merio pritisak na otvoru lambda sonde između motora i katalizara i kaže da skoro da nema pritiska... što bi značilo da izduvni sistem nije začepljen.
    Takođe vrlo bitna stvar koju sam provalio je da kada se auto recimo ujutru prvo vozi samo na benzin par kilometara pa onda prebaci na plin onda dok se ne završi ta vožnja on relativno dobro radi na plinu i kada se onda recimo ugasi motor na tipa 15 ili 20 minuta i krene da se vozi odmah na plin on opet trza bez obzira što je radna temperatura motora u optimumu što znači nema veze sa temperaturom motora. Ukoliko se odmah ujutru krene na plin onda slede trzavice ceo dan... e onda mora da se vrati na benzin par kilometara pa tek onda opet na plin da bi moglo da se vozi. Takođe kada tako krene da trza na plin i kada se u tom trenutku prebaci na benzin onda čak i na benzinu se nekih par stotina metara osećaju ti trzaju i štucavice i trokiranja sve dok se benzinski kompijuter izgleda mi ne ,,presabere'' gde je i šta je...
    Takođe je primećeno da kada se resetuje benzinski ECU onda neko vreme lepo radi i na benzinu i na plinu pa opet počne da brljavi...
    Takođe nekada imam utisak da vuče kao lud a nekada kao da nema snage mada je to možda i po malo subjektivni utisak...

    Možda sam malo odužio sa pričom ali molim sve koji imaju bilo kakva iskustva i mišljenja za pomoć.

    Hvala
  • canibal86
    CBC Veteran
    • 07.03.2010
    • 155
    • Sid

    #2
    Verovatno ce ti i drugi clanovi koji se jave za komentar tvog problema reci da tesko sta moze da se kaze o problemu dok se ne vide mape kakve su.Ako motor kako kazes radi lepo na benzin onda svakako je problem do gasa potencijonalno lose podesen i taj novi koji je ugradjen isto kao i taj prosli sto je bio.Zavrnes na boci ventil ugasis plin i vozis par dana samo na benzin ako sve radi kako treba trazi iskusnog plinadziju da pregleda mape i samu instalaciju kako je uradjena.
    Takodje napisi koje su to najbrze dizne ugradjene i koji isparivac oznaka i marka cesto puta se desi da isparvac bude slab za konjazu auta.
    Last edited by canibal86; 04.04.2022, 21:38.

    Comment

    • Dakile
      CBC Početnik
      • 04.04.2022
      • 3
      • Paraćun
      • RAV4

      #3
      Originally posted by canibal86 View Post
      Verovatno ce ti i drugi clanovi koji se jave za komentar tvog problema reci da tesko sta moze da se kaze o problemu dok se ne vide mape kakve su.Ako motor kako kazes radi lepo na benzin onda svakako je problem do gasa potencijonalno lose podesen i taj novi koji je ugradjen isto kao i taj prosli sto je bio.Zavrnes na boci ventil ugasis plin i vozis par dana samo na benzin ako sve radi kako treba trazi iskusnog plinadziju da pregleda mape i samu instalaciju kako je uradjena.
      Takodje napisi koje su to najbrze dizne ugradjene i koji isparivac oznaka i marka cesto puta se desi da isparvac bude slab za konjazu auta.
      Auto je bio u tri različita autogas servisa na štelovanje mapa. U jednom od ova tri servisa sam išao jedno 20 puta na štelovanje mapa, smučio sam se serviseru da sada neće da se javi kada ga zovem. U ova dva druga autogas servisa sam išao po par puta na štelovanje.
      Zadnjih par puta sam išao kod ovlašćenog AC Stag servisera koji je i ugradio komplet nov uređaj, a inače je jedan od najpoznatijih starih majstora za plin.
      Dizne ne mogu da slikam pošto su malo zavučene nezgodno pa ću morati dosta toga da rasturim da bih mogao da ih slikam ali ću ovih dana i to da uradim i da okačim slike. Uglavnom crne su boje, dolaze 4 spojene, na izgled su dosta velike, čini mi se da se spolja vide kao neke oprugice, federčići... Inače u veleprodaji koštaju oko 100 eura 4 komada. Serviser kaže da su to najbrže dizne. Isparivač je AC, slikaću i njega ovih dana. Iskreno ne verujem da je stari iskusni majstor u ovlašćenom AC Stag servisu stavio slabiji isparivač... mada ko zna...
      Intresantno je da se problemi dešavaju samo prilikom ubrzavanja između 1.000 i 2.000 obrtaja.

      Koja je verovatnoća da tu benziski ECU brljavi odnosno gubi memoriju mapa pošto kad se prvo vozi na benzin par kilometara pa se pređe na plin onda na plinu relativno lepo radi neko vreme ali čim se ugaci auto, postoji koji minut ugašen i krene na plin o odmah pravi probleme, kao da nije zampatio prethodne postavke mapa.... barem ja takav utisak stičem....

      Comment

      • canibal86
        CBC Veteran
        • 07.03.2010
        • 155
        • Sid

        #4
        Dizne su onda AC Stag W02 ostalo je jos pitanje isparivaca ako je R01 150E on je namenjen za vozila do 150ks onda si ti tu negde sto se kaze gornja granica ili sama maksimala koju moze da izgura taj isparivac.Ako je u pitanju R01 250E onda taj isparivac gura bez brige taj motor posto mu je max koji moze 250 ks.Nije tu problem benzinski ecu ako sve dobro radi kad je auto na benzinu.Video si verovatno vise tema ovde na forumu da svi uglavnom kace slike kako izgledaju podesavanja gasnog racunara bez toga ti niko ne moze tacno reci jel dobra ta mapa koja ti je trenutno napravljena u gasnom racunaru ili nije.

        Comment

        • Dakile
          CBC Početnik
          • 04.04.2022
          • 3
          • Paraćun
          • RAV4

          #5
          Originally posted by canibal86 View Post
          Dizne su onda AC Stag W02 ostalo je jos pitanje isparivaca ako je R01 150E on je namenjen za vozila do 150ks onda si ti tu negde sto se kaze gornja granica ili sama maksimala koju moze da izgura taj isparivac.Ako je u pitanju R01 250E onda taj isparivac gura bez brige taj motor posto mu je max koji moze 250 ks.Nije tu problem benzinski ecu ako sve dobro radi kad je auto na benzinu.Video si verovatno vise tema ovde na forumu da svi uglavnom kace slike kako izgledaju podesavanja gasnog racunara bez toga ti niko ne moze tacno reci jel dobra ta mapa koja ti je trenutno napravljena u gasnom racunaru ili nije.
          Da, isparivač je za vozila do 150ks. E sada nešto razmišljam kada se vozi na 5.-6,000 obrtaja kada mislim da najviše vuče plina auto vuče perfektno što bi nekom logikom značilo da nije do isparivača... Ali opet da pomenem laik sam za te uređaje tako da Vas molim da me ispravite ako grešim....
          Koja je verovatnoća da je isparivač suviše slab?

          Što se tiče mapa serviser iz ovlašćenog servisa kaže na zadnjem pregledu da su mape perfektne, kaže linija na liniju....
          Evo i par slika u nastavku.











          Comment

          • canibal86
            CBC Veteran
            • 07.03.2010
            • 155
            • Sid

            #6
            Sacekaj svakako jos neki odgovor ima ovde dosta iskusnih ljudi sto se tice gasa koji ce bolje znati jel problem taj isparivac ili nesto drugo.

            Comment

            • GOLUB
              CBC Član
              • 06.04.2005
              • 39
              • Beograd

              #7
              Ja sam imao slican problem na jednom autu. Varirao je napon na akumulatoru, sto se i videlo na ac stag dijagnostici. Stoji 14,4V pa zatim 13v, pa 12,2 pa 10 i sve tako u krug. Reseno tako sto je pojacana masa, odn. dodat jos jedan novi bakarni kabl za masu. Onda je napon postao konstantan.

              Taj belicasti dim kod tebe moze da znaci i da negde imas fals vazduh. Potrosnja ulja mozda ukazuje na zaprljan pcv ventil, to je 5 minuta posla za pranje brake cleaner-om

              Comment

              Working...
              X