Pozdrav drugari i ljubitelji automobila.
Potrebna mi je stručna pomoć, mišljenje, sugestija ili šta god što bi pomoglo da se rešim problem.
Naime posedujem Toyotu RAV4 2002. 2,0 VVT 4x4. 150ks
Od kada je kupljen ima problema sa radom na plinu. Kada se drži jedan isti gas lepo ide, drži ravnomerno brzinu, ne štuca ali problem nastaje kada se doda gas iz niskih obrtaja 1.000 do 1,800 onda zna da štucne-trzne jednom, dvaput, triput sve dok ne pređe 2.500 obrtaja posle toga ide manje više glatko, možda ne perfektno glatko ali nema da štuca. . Takođe pored štucanja ponekada se desi kao da neće uopšte da primi gas, okleva prilikom ubrzanja, kao da gasi 1 cilindar dok ne pređe 2.500 obrtaja. Dakle problem se dešava u opsegu obrtaja između 1.000 i 2,000 ređe do 2.500
Kada sam ga uzeo pre 2,5 godine i oterao kod majstora on tu nešto gledao tamo vamo i kaže otišo ti dihtung glave. Ok, pristao ja, odrađeno ravnjanje glave, novi dihtunzi glave i poklopca, nove gumice ventila, nove svećice DENSO.... Auto posle toga bolje i mirnije radi ali i dalje štuca na plinu ali kaže majstor to je do plina.
Odem ja kod plinadžije, on tu menjao membrane na isparivaču, filtere, menjao mape... auto i dalje štuca na plinu. Kaže majstor stavi NKG iridijum svećice ove DENSO nisu za plin. Ja stavim NGK iridijum ono auto opet štuca. Kaže plinadžija nije do plina to te zeza neka bobina.
Kupim ja bobinu i krenem da menjam po cilindrima, izmenjam na sva 4 mesta, auto i dalje štuca.
Zovem jednog starog prijatelja mehaničara i objasnim mu o čemu se radi on kaže ma sigurno ti crkle 2 bobine... Ja se izinatim pa kupim sve 4 bobine nove zamenim i gle čuda auto i dalje štuca na plinu.
Kaže ovaj moj stari prijatelj mehaničar, ma kaže doteraj kod mene ja ću da ga pregledam. On ga gledao zamenio senzor bregaste, senzor radilice, smanjio zazor na svećicama auto i dalje štuca.
Ja reko hajde kad sam već krenuo sve da menjam da mu zamenim i protokomer i lamda sondu gornju i donju, sve to odradim auto i dalje štuca.
Reko sigurno vuče falš vazduh negde, proverim ja i nađem jedno crevce gde je malo napuklo, zamenim ga ali i dalje auto štuca...
Po savetu nekoliko mehančiara odlučio sam da pliniski uređaj ZAVOLI koji je tada bio u auto zamenim kompletno novim uređajem.
Odem kod ovlašćeno servisera za AC Stag i kaže mu skidaj sve i stavljaj sve novo.
On čovek skine sve i stave sve komplet novo AC STAG Q-BOX plus, novi isparivač, najbrže dizne, kablaža nova.. apsolutno sve novo, samo je boca ostala stara... i pogodićete šta se opet dešava... i dalje ista priča, auto i dalje štuca, čini mi se čak i malo više nego sa ZAVOLI- uređajem.
Zadnje što je rađeno na auto je termostat koji nije dobro držao temperatutu, pregledani su i očišćeni filter i ventil za promenu ugla bregaste... auto i dalje štuca.
Probao sam da ga par dana vozim samo na benzinu i radi ok, nema da trza, ne pali Check engine, manje više deluje sve ok, mada možda pomalo primećujem da to ubrzanje iz niskih obrtaja nije baš 100% fluidno ali je sasvim prihvatljivo, nema štucanja, trzanja...
Kada se vozi na plin onda nastaju probemi...
On što sam primetio je da kada sam uzeo auto ta štucavica na plinu je bila povremena da bi vremenom posta sve češća.
Takođe je u međuvremenu došlo do povećanja potrošnje goriva za okvirnih 15 do 20% i otpočetka se iz aspuha primećuje blagi beličasto-sivi dim, možda je samo kondenzacija. Inače potrošnja ulja je oko 1 litar na 10.000km.
Kada krene tako da trza ponekad se upali Check engine i javlja kod P0420 i P0430 t.j. slaba efikasnost katalizara.
Palo mi je napamet da je katalizator možda zapušen. Jedan od majstora je u međuvremenu merio pritisak na otvoru lambda sonde između motora i katalizara i kaže da skoro da nema pritiska... što bi značilo da izduvni sistem nije začepljen.
Takođe vrlo bitna stvar koju sam provalio je da kada se auto recimo ujutru prvo vozi samo na benzin par kilometara pa onda prebaci na plin onda dok se ne završi ta vožnja on relativno dobro radi na plinu i kada se onda recimo ugasi motor na tipa 15 ili 20 minuta i krene da se vozi odmah na plin on opet trza bez obzira što je radna temperatura motora u optimumu što znači nema veze sa temperaturom motora. Ukoliko se odmah ujutru krene na plin onda slede trzavice ceo dan... e onda mora da se vrati na benzin par kilometara pa tek onda opet na plin da bi moglo da se vozi. Takođe kada tako krene da trza na plin i kada se u tom trenutku prebaci na benzin onda čak i na benzinu se nekih par stotina metara osećaju ti trzaju i štucavice i trokiranja sve dok se benzinski kompijuter izgleda mi ne ,,presabere'' gde je i šta je...
Takođe je primećeno da kada se resetuje benzinski ECU onda neko vreme lepo radi i na benzinu i na plinu pa opet počne da brljavi...
Takođe nekada imam utisak da vuče kao lud a nekada kao da nema snage mada je to možda i po malo subjektivni utisak...
Možda sam malo odužio sa pričom ali molim sve koji imaju bilo kakva iskustva i mišljenja za pomoć.
Hvala
Potrebna mi je stručna pomoć, mišljenje, sugestija ili šta god što bi pomoglo da se rešim problem.
Naime posedujem Toyotu RAV4 2002. 2,0 VVT 4x4. 150ks
Od kada je kupljen ima problema sa radom na plinu. Kada se drži jedan isti gas lepo ide, drži ravnomerno brzinu, ne štuca ali problem nastaje kada se doda gas iz niskih obrtaja 1.000 do 1,800 onda zna da štucne-trzne jednom, dvaput, triput sve dok ne pređe 2.500 obrtaja posle toga ide manje više glatko, možda ne perfektno glatko ali nema da štuca. . Takođe pored štucanja ponekada se desi kao da neće uopšte da primi gas, okleva prilikom ubrzanja, kao da gasi 1 cilindar dok ne pređe 2.500 obrtaja. Dakle problem se dešava u opsegu obrtaja između 1.000 i 2,000 ređe do 2.500
Kada sam ga uzeo pre 2,5 godine i oterao kod majstora on tu nešto gledao tamo vamo i kaže otišo ti dihtung glave. Ok, pristao ja, odrađeno ravnjanje glave, novi dihtunzi glave i poklopca, nove gumice ventila, nove svećice DENSO.... Auto posle toga bolje i mirnije radi ali i dalje štuca na plinu ali kaže majstor to je do plina.
Odem ja kod plinadžije, on tu menjao membrane na isparivaču, filtere, menjao mape... auto i dalje štuca na plinu. Kaže majstor stavi NKG iridijum svećice ove DENSO nisu za plin. Ja stavim NGK iridijum ono auto opet štuca. Kaže plinadžija nije do plina to te zeza neka bobina.
Kupim ja bobinu i krenem da menjam po cilindrima, izmenjam na sva 4 mesta, auto i dalje štuca.
Zovem jednog starog prijatelja mehaničara i objasnim mu o čemu se radi on kaže ma sigurno ti crkle 2 bobine... Ja se izinatim pa kupim sve 4 bobine nove zamenim i gle čuda auto i dalje štuca na plinu.
Kaže ovaj moj stari prijatelj mehaničar, ma kaže doteraj kod mene ja ću da ga pregledam. On ga gledao zamenio senzor bregaste, senzor radilice, smanjio zazor na svećicama auto i dalje štuca.
Ja reko hajde kad sam već krenuo sve da menjam da mu zamenim i protokomer i lamda sondu gornju i donju, sve to odradim auto i dalje štuca.
Reko sigurno vuče falš vazduh negde, proverim ja i nađem jedno crevce gde je malo napuklo, zamenim ga ali i dalje auto štuca...
Po savetu nekoliko mehančiara odlučio sam da pliniski uređaj ZAVOLI koji je tada bio u auto zamenim kompletno novim uređajem.
Odem kod ovlašćeno servisera za AC Stag i kaže mu skidaj sve i stavljaj sve novo.
On čovek skine sve i stave sve komplet novo AC STAG Q-BOX plus, novi isparivač, najbrže dizne, kablaža nova.. apsolutno sve novo, samo je boca ostala stara... i pogodićete šta se opet dešava... i dalje ista priča, auto i dalje štuca, čini mi se čak i malo više nego sa ZAVOLI- uređajem.
Zadnje što je rađeno na auto je termostat koji nije dobro držao temperatutu, pregledani su i očišćeni filter i ventil za promenu ugla bregaste... auto i dalje štuca.
Probao sam da ga par dana vozim samo na benzinu i radi ok, nema da trza, ne pali Check engine, manje više deluje sve ok, mada možda pomalo primećujem da to ubrzanje iz niskih obrtaja nije baš 100% fluidno ali je sasvim prihvatljivo, nema štucanja, trzanja...
Kada se vozi na plin onda nastaju probemi...
On što sam primetio je da kada sam uzeo auto ta štucavica na plinu je bila povremena da bi vremenom posta sve češća.
Takođe je u međuvremenu došlo do povećanja potrošnje goriva za okvirnih 15 do 20% i otpočetka se iz aspuha primećuje blagi beličasto-sivi dim, možda je samo kondenzacija. Inače potrošnja ulja je oko 1 litar na 10.000km.
Kada krene tako da trza ponekad se upali Check engine i javlja kod P0420 i P0430 t.j. slaba efikasnost katalizara.
Palo mi je napamet da je katalizator možda zapušen. Jedan od majstora je u međuvremenu merio pritisak na otvoru lambda sonde između motora i katalizara i kaže da skoro da nema pritiska... što bi značilo da izduvni sistem nije začepljen.
Takođe vrlo bitna stvar koju sam provalio je da kada se auto recimo ujutru prvo vozi samo na benzin par kilometara pa onda prebaci na plin onda dok se ne završi ta vožnja on relativno dobro radi na plinu i kada se onda recimo ugasi motor na tipa 15 ili 20 minuta i krene da se vozi odmah na plin on opet trza bez obzira što je radna temperatura motora u optimumu što znači nema veze sa temperaturom motora. Ukoliko se odmah ujutru krene na plin onda slede trzavice ceo dan... e onda mora da se vrati na benzin par kilometara pa tek onda opet na plin da bi moglo da se vozi. Takođe kada tako krene da trza na plin i kada se u tom trenutku prebaci na benzin onda čak i na benzinu se nekih par stotina metara osećaju ti trzaju i štucavice i trokiranja sve dok se benzinski kompijuter izgleda mi ne ,,presabere'' gde je i šta je...
Takođe je primećeno da kada se resetuje benzinski ECU onda neko vreme lepo radi i na benzinu i na plinu pa opet počne da brljavi...
Takođe nekada imam utisak da vuče kao lud a nekada kao da nema snage mada je to možda i po malo subjektivni utisak...
Možda sam malo odužio sa pričom ali molim sve koji imaju bilo kakva iskustva i mišljenja za pomoć.
Hvala
Comment