Ugradnja plina na auto sa plasticnom usisnom granom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirkom
    CBC Početnik
    • 29.04.2006
    • 5
    • Beograd

    Ugradnja plina na auto sa plasticnom usisnom granom

    Interesuje me, da li je moguce nekako da se ugradi jeftinije (da ne bude tu negde oko 1000e) plin u auto sa plasticnom usisnom granom?
    Moze li mozda da se ta plasticna grana zameni metalnom... (npr. ako bi se nasla metalna sa identicnog motora pa prebacila ili tako nesto?)
    U pitanju je VW Polo 1.6, 98 godiste, 55kw

    Unapred hvala svima na odgovorima
  • Hermes
    CBC Senator XXL
    • 14.02.2006
    • 1306
    • https://t.me/pump_upp
    • bemve

    #2
    Pa ako malo prelistas forum , videces da moze i jeftinje, samo sto ce vrlo brzo da se pretvori u skuplje...
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Mirkome, brate, ljude, čoveče, kad upadneš ovako na forum i pitaš već mnogo puta pitano i odgovoreno, domaći će te juriti, kamioni će te gaziti, stranci će te tražiti i neće te zvati Djole
      Zato prelistaj malo pa se vrati sa potpitanjima....
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • mirkom
        CBC Početnik
        • 29.04.2006
        • 5
        • Beograd

        #4
        Pre nego sto sam i postavio pitanje, pretrazivao sam ali nisam dobio odgovor....
        Videh samo da neko kaze da moze ali da nije to to, ali niko ne rece da li je uspeo to da uradi i sl....

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Moze li mozda da se ta plasticna grana zameni metalnom... (npr. ako bi se nasla metalna sa identicnog motora pa prebacila ili tako nesto?)
          moze filozofski u mislima, problem sa realnim svetom je gde bi ti nasao tu metalnu granu sa identicnog motora (fabrika nije napravila jer da jeste vec bi je imao u svom autu zar ne ?) .

          a posto je usisna grana sastavni deo volumetrije disanja motora kada bi i nasao da li bi ti mogao da uradis nanovo preprojektovanje komplet menadzmenta motora za rad po novom rezimu sa tom novom usisnom granom (ona je naravno razlicita po osobinama, pocevsi od samog materijala i njegovih osobina pa na dalje)...


          i ako, hipoteticki, sve to uspes da teoretski osmislis, ostaje jos i da se proizvede nekako (pretpostavljam rucno u manufakturi sa izradom kalupa, livenjem i ostalo...) i posle toga izvrsi testiranje motora i narocito sistema u****vanja vazduha i sistema ubrizgavanja goriva.


          ok, i to je moguce hipoteticki ali...
          e tu opet ta realnost- koliko to kosta, kada bi se zavrsio proces i ko bi (koim resursima) finansirao projekat.

          u tehnici je sto se prepravki tice maltene sve moguce, samo je pitanje resursa i vremena

          zasto bi se ulazilo u ceo (neizvestan) projekat kada postoje gotova proverena fabricka resenja od strane proizvodjaca LPG opreme ?

          cena kao faktor, pa cena izmena i projekta manufakture jednog komada bi skoro sigurno prevazisla cenu velikoserijske industrijske proizvodnje.

          ovo vazi generalno kao pravilo, nije vezano za Polo ili neki treci model, najjeftinija su vec proverena gotova resenja.

          nekakvo budzenje stapom i kanapom po svaku cenu obaranja ulozene cene je naravno moguce, ali pouzdanost, bezbednost, perfomanse LPG sistema i celog auta ce vrlo verovatno biti debelo degradirano i kao krajnji rezultat imati vise stete nego koristi.

          e sad, ako je za edukativne svrhe i postoje adekvatni resursi svaki projekat je izazov i mozgalica za sebe a pruza veliko zadovoljstvo kada se uspesno kompletira. tu je licni rad i znanje presudan faktor za uspeh a to se ne moze kupiti sa police u radnji...

          ugradnja LPGa u svakom slucaju donosi ustedu, pocetno ulaganje cene kostanja je nesto sto se ne moze izbeci ni za jedan auto.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Delkan
            CBC Senator XXL
            • 14.06.2005
            • 829
            • 60 km From BG,West

            #6
            E,sad mu definitivno vise nece pasti na pamet da menja usisnu granu!

            @mirkom Jbga,moras preci malo vise km da bi ti se isplatilo.U svakom slucaju se isplacuje (32din : 85din) pa ti vidi...

            Comment

            • mirkom
              CBC Početnik
              • 29.04.2006
              • 5
              • Beograd

              #7
              Originally posted by brick
              ugradnja LPGa u svakom slucaju donosi ustedu, pocetno ulaganje cene kostanja je nesto sto se ne moze izbeci ni za jedan auto.

              Pa sve to stoji, ali po nekoj mojoj racunici trebao bi preci nekih 25.000 km da bi ugradnja plina "otplatila" sebe i da bih onda poceo da se vozim jeftinije... a posto ne vozim ovaj auto mnogo, onda to znaci da bi mi se to tek isplatilo posle 2 godine... a onda je i pitanje da li uopste imam potrebe za ugradnjom posto ko zna sta ce biti za 2-3 god i da li cu i dalje imati ovaj auto.... zato sam hteo da vidim ima li neka druga varijanta ili da batalim tu ideju sa ugradnjom plina....
              Golf 3 ima indentican motor kao na mom autu i na njemu sam vidjao da ima metalnu usisnu granu i zato sam dosao na tu ideju da je potrazim.
              znaci.... mogao bih da izvucem sledeci zakljucak...
              ako nadjem metalnu usisnu granu (ako je to uopste moguce)... onda mogu i da razmisljam o uradnji plina... a ako je ne nadjem... onda lepo da zaboravim na ugradnju plina i to je to... !?!?

              Comment

              • The Punisher
                CBC Senator XXL
                • 01.03.2006
                • 503
                • Beograd Wozhdovatz
                • Ford Taunus TC1

                #8
                Zato je VEOMA bitno za buduce kupce koji hoce da ugradjuju plin da vide da li im auto ima plasticnu granu, ako hoce da im se brzo isplati ugradnja.
                https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                Comment

                • mirkom
                  CBC Početnik
                  • 29.04.2006
                  • 5
                  • Beograd

                  #9
                  Originally posted by The Punisher
                  Zato je VEOMA bitno za buduce kupce koji hoce da ugradjuju plin da vide da li im auto ima plasticnu granu, ako hoce da im se brzo isplati ugradnja.

                  Bas to... nazalost... ja kada sam pre 4 god. kupovao ovaj auto... nisam ni razmisljao o plinu niti je toliko bio popularan kao sada....

                  Comment

                  • Durango
                    CBC Senator XXL
                    • 01.02.2006
                    • 590
                    • Zemun, Srbija

                    #10
                    Ukoliko postoji isti motor kao tvoj sa metalnom usisnom granom mozes da potrazis polovnu da kupis!
                    Moj drugar je na Alfi 164 imao plasticnu granu ali posto postoji identican motor i sa metalnom (ili alu) kupio je polovnu i stavio Lambda-control!
                    Jedan momak iz kraja je istu stvar uradio sa Fiat Bravom 1.6 16v!
                    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                    Comment

                    • *IvanT*
                      CBC Senator XXL
                      • 30.01.2005
                      • 3234
                      • Srbija, Beograd, Kara

                      #11
                      Pa sve to stoji, ali po nekoj mojoj racunici trebao bi preci nekih 25.000 km da bi ugradnja plina "otplatila" sebe i da bih onda poceo da se vozim jeftinije...
                      Pa sad zavisi od trenutnih cena gasa i benzina, ali trenutno je toliko isplativo da auto koji trosi u proseku 10l/100km, ustedi 1000E, za nekih 17.000 km.
                      Naravno, zavisi koliko se auto koristi i za koje vreme ce se uredjaj isplatiti.


                      P.S. zamena usisne grane je najgora moguca kombinacija. Celokupna investicija ce kostati kao i ugradnja sekvencijalnog sistema (grana + lambda kontrola)
                      http://www.lovatogas.co.rs

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        a posto ne vozim ovaj auto mnogo, onda to znaci da bi mi se to tek isplatilo posle 2 godine... a onda je i pitanje da li uopste imam potrebe za ugradnjom
                        slazem se, auto koji se ne koristi je bacena investicija, odnosno previse je brza amortizacija za dati efekat korisnosti.
                        auto se obicno kupuje, ili se racuna, kao srednjorocna investicija koja je druga po velicini posle kuce/stana u zivotu.
                        to podrazumeva posedovanje vozila najmanje 5 godina pa sve do 20tak godina ako se zeli ekonomicnost vlasnistva i efikasna upotreba investicije.

                        ako nema tih pretpostavki, sasvim je logicno da je ugradnja plina bespotrebna, kao i uopste bilo kakvo ulaganje u auto osim minimalnog za najnuzniji prevoz A-B.

                        u Evropi, konkretno Nemackoj, investicija u ugradnju plina se procenjuje prosecno na 40.000-60.000km voznje kao neki prosek prema danasnjim cenama tamo.
                        prosto, sto se vise vozi plin ima jaci efekat.

                        sto se tice Golfa i Pola, nesto nisam siguran da se radi o identicnim vozilima...ono sto izgleda na prvi pogled da je isto ne znaci da jeste (vec softver ECU paljenja i/ili ubrizgavanja menja osobine motora, isto kao i prenosni odnosi menjaca prema masi vozila) identicnih osobina sagorevanja.

                        da je tako jednostavno, ne bi inzenjeri razvijali i bilo u proizvodnji toliko razlicitih podvarijanti za razne aplikacije za konkretan auto i konkretno godiste.
                        onako, otprilike bi mozda moglo da radi nekako, koliko se to nekako razlikuje od optimalnog treba da se izracuna ili da se poznaje kao izmereni podatak. ja ne znam, i ne savetujem nikome rizik uletanja u nepoznato zbog sitne potencijalne ustede. a mozda i znatne stete.

                        po meni, 2 godine je vrlo prihvatljiv rok povratka investicije, ugradnja gasa je jedina stvar na autu koja nije bacena para i realno donosi ustedu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • marek
                          CBC Senator
                          • 16.09.2005
                          • 243
                          • Beograd

                          #13
                          Brate ugradi plin i pevaj, i ako planiras da vozis auto jednu godinu ili ti nekih 15k km opet ce ti se deo para vratiti a i ako resis da ga prodajes onda ces dobiti bolju cenu.
                          Meni je zao sto nema sekvenc za yuga pa da ide kao munja.
                          Poz

                          Comment

                          • mirkom
                            CBC Početnik
                            • 29.04.2006
                            • 5
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by marek
                            Brate ugradi plin i pevaj, i ako planiras da vozis auto jednu godinu ili ti nekih 15k km opet ce ti se deo para vratiti a i ako resis da ga prodajes onda ces dobiti bolju cenu.
                            Meni je zao sto nema sekvenc za yuga pa da ide kao munja.
                            Poz

                            pa kada mi ovako napises lepo, kako covek da odoli i ne kupi ga... pa neka ide zivot u p.m.... jeb... pare... jednom se zivi....

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #15
                              Kako nema za Yuga,moze za ove EFi masine

                              Comment

                              Working...
                              X