Pozdrav plinasi... mozda se pitate otkud ja u ovom delu foruma... nisam jos poceo da pisem firmware za plin (tj. ne jos), nije to u pitanju
.
Evo o cemu se radi:

Dizne se koriste za regulaciju boost-a. Pneumatski se povezuju izmedju wastegate aktuatora i kompresorske strane turba (ka usisu motora), znaci u liniju koja se standardno koristi za wastegate.
Ukratko, stvarcica radi ovako: kada su dizne otvorene, pritisak u aktuatoru jednak je nadpritisku koji turbo stvara i dobija se base boost. Kada su dizne zatvorene, pritisak u aktuatoru ide na atmosferski (postoji mali bleeder), i boost raste ili dok se nesto ne razleti, ili dok razlika pritisaka izduvnih gasova na turbinskoj strani turba uspe da savlada oprugu u aktuatoru. Modulacijom otvaranja dizni, dobija se pritisak izmedju ova dva.
E sad, problem, ne mogu da se koriste bilo koje dizne. Razlog je jednostavan, umesto goriva, prisutan je vazduh, pa bi se iste brzo pregrejale. Zbog toga se upotrebljavaju dizne za gas, najcesce 0-280-150-842. Takve dizne se ugradjuju u bi-power Fiate, na primer. Te dizne su niskoomske, imaju protok od ca. 1270g/min (N-Heptana) itd itd. Nova dizna tog tipa kosta okvirno 100e, a potrebne su dve...
Da li moze alternativno da se upotrebi neka dizna za sekvencijalni plin, i to tako da ima dvostruko veci protok od gore pomenute (da bih kupovao samo jednu), i da je niskoomska?
Pozdrav,
Nikola

Evo o cemu se radi:

Dizne se koriste za regulaciju boost-a. Pneumatski se povezuju izmedju wastegate aktuatora i kompresorske strane turba (ka usisu motora), znaci u liniju koja se standardno koristi za wastegate.
Ukratko, stvarcica radi ovako: kada su dizne otvorene, pritisak u aktuatoru jednak je nadpritisku koji turbo stvara i dobija se base boost. Kada su dizne zatvorene, pritisak u aktuatoru ide na atmosferski (postoji mali bleeder), i boost raste ili dok se nesto ne razleti, ili dok razlika pritisaka izduvnih gasova na turbinskoj strani turba uspe da savlada oprugu u aktuatoru. Modulacijom otvaranja dizni, dobija se pritisak izmedju ova dva.
E sad, problem, ne mogu da se koriste bilo koje dizne. Razlog je jednostavan, umesto goriva, prisutan je vazduh, pa bi se iste brzo pregrejale. Zbog toga se upotrebljavaju dizne za gas, najcesce 0-280-150-842. Takve dizne se ugradjuju u bi-power Fiate, na primer. Te dizne su niskoomske, imaju protok od ca. 1270g/min (N-Heptana) itd itd. Nova dizna tog tipa kosta okvirno 100e, a potrebne su dve...
Da li moze alternativno da se upotrebi neka dizna za sekvencijalni plin, i to tako da ima dvostruko veci protok od gore pomenute (da bih kupovao samo jednu), i da je niskoomska?
Pozdrav,
Nikola
Comment