Nedovoljan protok tople vode kroz isparivac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    Nedovoljan protok tople vode kroz isparivac

    Pod velikim opterećenjem se dešava da se motor guši, trza, pri vožnji na gas. Obično je to u 4. i 5. brzini na oko 4500 rpm. Isparivač bude hladan, ali ne smrznut, ili orošen. Čak se ne prebaci ni na benzin. Temperatura koliko sam uspeo da primetim uvek stoji zakucana na sredinu skale. Pri vožnji na benzin nikakve probleme ne mogu da primetim u istim uslovima.

    Teorije koje su u opticaju:
    1. Neispravan termostat ili pumpa za vodu (ponavljam da se nikad ne javlja pregrevanje ili da je hladan motor)
    2. Loš protok vode kroz sam isparivač (uska creva, mali prečnik T nastavaka sa kojima je voda uzeta pre malog hladnjaka).

    Iskreno, nisam sklon ni jednoj od ove dve, niti sumnjam u opremu i ugradnju gasa, niti u ispravnost motora.
    Samo me zanima vaše mišljenje, koji je najlogičniji uzrok nedovoljnog zagrevanja isparivača u "ekstremnim" uslovima? Šta bi bilo pametno prvo uraditi? Ili kakav još test napraviti?

    Pri normalnoj vožnji na gas nikakvih primetnih problema nema, barem ih ja ne primećujem...

    Motor je VW 2.0i 8V, 85kW, isparivač Tomasetto.
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    nedovoljan protok kroz isparivac... neki isparivaci imaju restriktore u sebi, tj ulazni i izlazni precnik nije isti kao i prikljucak za vodu, unutra je zabusena mala rupa 5-6 mm.. jedino da skines isprarivac i razbusis, ali moze se desiti da onda slabije greje kabinu.
    da li je isparivac vezan redno ili paralelno ?
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Paralelno je vezan. Ne znam za te restriktore, niko ih nije spominjao još.
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Nesto tu mulja.
        Za normalno zagrevanje isparivaca je najbitniji STALNI protok.
        Drugim recima to znaci da nije presudni faktor precnik cevi ili precnik protoka kroz isparivac.
        Ja sam imao isti problem ali znatno vise izrazen. Zamrzavao se na 4500 za par minuta i zimi i leti bez razlike i bez razlike da li se grejala kabina ili ne i to sa prastarim hladnjakom sto znaci da je sve bilo idealno vrelo.
        I pored vise nego dovoljnih faktora za super grejanje isparivaca ipak se smrzavao sve dotle dok mi majstor Dora nije izmestio mesto odakle se uzima antifriz.
        Zapravo. Bilo je klasicno ispred grejaca kabine (slavine) T racva i paralelno vezano.
        Izmesteno je i uzeto sa mesta gde dolazi antifriz koji greje trotel i od tada nema problema ni u jednom mogucem rezimu rada motora.
        Samo da napomenem da je protok (kolicina medija) sa tog mesta znatno MANJI (lulica manjeg precnika) nego gore sa racve kod grejaca kabine.
        Pre toga sam DZABE zamenio pumpu ne znajuci stanje posto je auto jako star a bila je kao nova i sto je najvaznije nije curela na semeringu a obicno se tek tada pumpe menjaju.
        Uradi tako nekako ako imas mogucnosti i zacudices se rezultatom.
        Ja sam bukvalno izludeo i zao mi je bilo sto nisu creva providna pa da vidim i tu "magiju". Nikad ne bi poverovao na rec da se nisam licno uverio jer sve izgleda preterano nemoguce a ipak je tako.
        Nista bez majstora sa iskustvom. Yebes suvu logiku.

        Comment

        • Heinz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 1027
          • Beograd, Voždovac
          • Avensis 2.0 D4D

          #5
          Situacija je kod mene slična, jer u auto servisima odbijaju svaku mogućnost da su termostat i pumpa neispravni. Kažu da termostat ili radi ili ne radi, i da bi se u slučaju njegove neispravnosti i na benzinu primetila neka anomalija. A za pumpu tek nema razloga da bude do nje.
          U gas servisu su ubeđeni da je sa njihove strane sve u redu, jer je voda uzeta sa dobrog mesta.
          Tako se igraju ping ponga sa mnom. Oteževajuća je okolnost što sam ja nestrpljiv i što me nervira kad nije sve kako treba, pa sam ovom prilikom hteo da čujem još neko mišljenje dok ne odem ponovo kod nekog majstora. Možda neki problem postoji i pre nego što krene da se guši motor, samo što nema tako očiglednih manifestacija...
          Žao mi je što Ivan ima privatnih problema pa ga nema u servisu, mislim da bi se našlo neko rešenje i rešio problem. Ipak ću morati nekako da se strpim i sačekam njega da da svoje mišljenje i nadam se reši problem.
          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            sekvent ili venturi ?

            ako je sekvent imam ideju kako da softverski upravljas/ dijagnostikujes problemom, da pronadjes tacan uzrok.

            ako je venturi za sada nemam ideju kako da izmeris to sto mislim da je potrebno znati, a tokom voznje dok se to desava.

            jedino ako si spreman da ulozis oko 2 x 700 dinara u alat koji bi omogucio dijagnozu (univerzalni, radio bi na bukvalno svakom autu koji ima ugradjen gas).

            inace alat se prodaje na maltene svakom cosku, doduse pod imenom za drugaciju namenu.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • nijebitno
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2006
              • 629
              • Modrica

              #7
              Hajde sw.brick, sto si tajnovit, pisi
              I da sekvent je, izgleda da stvarno ne pratis gradivo u zadnje vrijeme
              Difference between man and boys is the price of their toys

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #8
                Originally posted by sw.brick
                sekvent ili venturi ?
                ako je sekvent imam ideju kako da softverski upravljas/ dijagnostikujes problemom, da pronadjes tacan uzrok.
                Sekvencijalni je sistem. Mislim da je Lecho elektronika.
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Probaj da slikaš creva mada ne sumnjam da su stavili dobro. Očigledno je da je protok tečnosti u pitanju.
                  Uzroka može biti više, vodena pumpa, neisparavan T komad (neprobušen dovoljno) crevo unutra naduvano ili sam isparivač nešto zapušen.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • ljube-kugla
                    CBC Senator XXL
                    • 04.05.2006
                    • 1531
                    • batajnica

                    #10
                    obrati paznju dal se smrzava kad je grejanje u kabini pusteno a kad je zatvoreno,desavalo se da majstori malo pobrkaju crevo,a neki automobili imaju slavinu za grejanje kabine koja totalno bloki\ra protok a neke osave da kruzi a ne greje kabinu
                    ko na nas krene iz mesta je naje&o
                    a sto nas je vise,jaci smo

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Pa sad, sumnjam da u tom servisu mogu napraviti tako banalnu grešku, pre će biti da je pumpa gecrknula pomalo ili nevalja T komad.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #12
                        Da li pumpa može po malo da crkne? Koliko su meni objasnili ljudi, da je pumpa neispravna onda bi se pregrevao motor. Da li postoji način da se to proveri nekako bez zamene, da ne bude kao u dranixovom slučaju?

                        Za bricka: vrlo rado bih pratio šta se dešava u vožnji, samo reci šta da kupim
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Istroši se propeler, ima veći zazor. Radi al isa nedovoljnim pritiskom.
                          Propeler se okreće na osovini manje ili više. Rad ali sa nedovoljnim pritiskom.

                          Meni se propeler okretao kao ringišpil na osovini, njakao sam se po BG sa SRI-jem ko će pre proći u pun gas do NS-a a posle još par dan po NS-u vožnje i tek tada sam utvrdio šta je posle dva dan čačakanaj svega. A nije prokuvao nijednom. Zato nije radio plin (smrzavao( i nije radilo grejanje.

                          Isto tako sam imao bar dva puta da je fabrički odlivak od T komada bio zatvoren na jednoj strani.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            @heinz,
                            posto vec imas elektroniku sa pratecim senzorima temperature, izvrsi se snimanje podataka sa senzora sekvent sistema na laptop i natera auto u rezim voznje kada se pojavljuje problem.
                            prate se temperatura tecne, temperatura gasne faze i pritisak gasne faze.

                            iz ta 3 podatka utvrdi se da li je problem nedovoljno toplote koja se dovodi (putem antifriza), da li je premala kolicina isparenog gasa (pa zato stuca) iz isparivaca.

                            @nije bitno.

                            ideja je u sustini slicna.
                            kupe se u prodavnici opreme za grejanje 2 kapilarna termometra (obicno su 0-120C) koja se postave na sam isparivac.

                            jedna sonda na dovod antifriza, a druga na povrat antifriza (kao kod centralnog grejanja, dvocevni sistem).

                            na osnovu delta T, a prati se ponasanje rada motora u kriticnom rezimu na 4500 rpm, odmah se vidi da li postoji nagli skok/ pad temperature.

                            temperatura je direktno posledicno vezana za protok tecnosti posto samo tecnost koja protice/ kruzi zapravo prenosi toplotu.

                            tecnost koja miruje ne prenosi toplotu (zapravo prenosi ali jako malo).

                            na osnovu delta T moze da se zakljuci da li je problem cirkulacija.

                            kapilarni termometar, recimo firme Cewal, kosta kod mene u lokalu oko 600, 700, pa sve do 1200 dinara zavisno od podvarijante (velicine skale ili je kombinovani kapilarni termo i kapilarni mano- metar).

                            naravno, potrebno je sve mehanicki pricvrstiti sa recimo nekoliko PE vezica (kablvoskih, u obliku trake) radi termickog kontakta sonde sa kucistem isparivaca.

                            vezice kostaju nekoliko dinara komad.

                            uglavnom za 1500 dinara moze da se formira merni set i za druge korisne namene na autu.

                            moze da se meri, i delta T pumpe za vodu.

                            ako je delta T veliki, pumpa lose radi.
                            pojela je kavitacija npr, ili kao sto rece Dora nema vise obrtanja potisnog kola turbine.

                            i obrnuto, mali delta T ukazuje na brz protok vode koja nije uspela ni da se ohladi niti da se zagreje znacajnije jer "proleti" kroz pumpu.

                            podrzumeva se da je pokretacki remen pumpe za vodu (klinasti, kanalni ili zupcasti) potpuno ispravan i zategnut po propisu.

                            ako nije zategnut, i to je dobar osnov za postojanje problema protoka.

                            @nije bitno izvodljiva ideja, sta mislis ?
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Heinz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 1027
                              • Beograd, Voždovac
                              • Avensis 2.0 D4D

                              #15
                              posto vec imas elektroniku sa pratecim senzorima temperature, izvrsi se snimanje podataka sa senzora sekvent sistema na laptop i natera auto u rezim voznje kada se pojavljuje problem.
                              prate se temperatura tecne, temperatura gasne faze i pritisak gasne faze.

                              iz ta 3 podatka utvrdi se da li je problem nedovoljno toplote koja se dovodi (putem antifriza), da li je premala kolicina isparenog gasa (pa zato stuca) iz isparivaca.
                              I bez laptopa očigledno je šta se dešava, jer isparivač umesto da bude vreo kao što je pri normalnoj vožnji, bude hladan u datim uslovima. Znači da definitivno nema dovoljno toplote, i bez "dijagnostičkih alata". Možda bi se kroz dijagnostiku samo preciznije utvrdilo kada počinju prvi problemi (recimo da li na 4000 rpm već temperatura isparivača postaje niska, ali se problemi ne manifestuju toliko očigledno kao na 4500 rpm).
                              Veći je problem izvesti eksperiment, ne mogu u gradu da vozim toliko brzo. Najbolje bi bilo kada bi postojao način da se pumpa proveri nekako, jer je njena zamena ogroman posao, pogotovo sad posle ugradnje gasa.
                              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                              Comment

                              Working...
                              X