Pozdrav svima. Hteo bi da pomognem prijatelju koji je skoro kupio Xsaru 1.4 55 kw 2000 g. sa ugradjenim plinom MAGIC 1 u Nemackoj. Problem je nastao u voznji kad je sama prebacila na benzin i na pokazivacu za upravljanje izgubila se sva indikacija kao da nema napajanja i vise uopste ne prebacuje na plin. Proverio sam mu napajanje 12v prema ECU za plin ima dva izvoda . Jedan ide preko osiguraca od 10 A i kontakta kljuca ,a drugi je dirktno doveden u ECU i ti naponi su uredu , masa je dobra. Plina ima u boci , multi grupa je sa elektro ventilom. U cevi od boce do plinskog ventila bilo je plina u tecnoj fazi , precistac cist. Na pokazivacu nepokazuje da radi na benzin niti daje zvucnu signalizaciju. Probali smo u Nisu kod servisera koji postoje za plin medjutim niko nema program za Magic 1 ili 2 pokusavali su sa drugim programima da ocitaju ECU ali nemogu. Pa bih molio za pomoc ko bi to mogao da resi ,svaki predlog ili resenje bi dobrodoslo.
Citroen Xsara 1.4 problem sekvencijalni plin MAGIC 1
Collapse
X
-
-
Ivane meni treba neko sa iskustvom u ovoj oblasti da me preciznije uputi sta jos treba pogledati ili uraditi. Imam program za Magic 2 neznam dali on odgovara i za Magik 1. Jednom serviseru sam dao program i on obecao da ce da nas pozove medjutim nejavlja se vise. Danas sam proverio kompletnu instalaciju da nema nekih kratkih spojeva i ona je uredu.Proverio sam i tri elektroventila plinska omski i tu sam nasao velike razlike u otpornosti zavojnice naprimer EPV glavi ima 14.8 oma , na isparivacu 7.5 oma i na boci 11 oma . Sumnjiv mi je ovaj na isparivacu posto je on u zalivenom kucistu a ono je ispucalo. Sva tri su vezana paralelno i onda im je omska vrednost jako niska 3,6 oma a to onda povlaci i veliku struju iz ECU. Zato sam otvorio ECU i nasao sam da je izgorela stampa na plocici zbog preopterecenja i to na vodu +12 v za napajanje. Nakon spajanja stampe ECU radi i daje sgnalizaciju ali prebacivanjem na plin stampa brzo ponovo pregoreva . Dali neko ima podatke za EPV koje omske vrednosti treba da imaju.
Comment
-
-
Ne bi trebalo da gori štampa, jer u instalaciji postoji osigurač koji treba prvi da pregori u slučaju kratkog spoja. Eliminiši jedan po jedan elektro ventil, tako što ćeš im davati nezavisno napajanje u trenutku prelaska na gas, a istom elektro ventilu ćeš isključiti napajanje iz gasnog ECU-a.
Comment
-
-
Špulne obično imaju oko 16 oma...
Comment
-
-
Sve i da je ukupna otpornost 3,6 oma to je ipak samo nesto ispod 3,5 ampera sto nije struja koja gori stampu osim ako nisu trake bas uske.
11 oma na boci je ok sigurno.
To 7 oma na isparivacu se cini premalo. Mozda je skratio namotaj.
Ako se ikako moze pokusaj da dovedes preko nekog osiguraca od najvise 10 ampera napon direktno sa akumulatora na tu spulnu. Morala bi da se usijava za nekoliko minuta.
To znaci da ce se zica sigurno prekinuti uskoro ako je izolacija probila. Do tad moze da izgori ko zna sta ako nije preko odgovarajuceg osiguraca.
Nije problem da se sve te spulne u kranjem slucaju okidaju preko nekog jaceg relea za svetla ali to ne resava problem do kraja.
Da je tako trebalo tako bi napravili.
U svacijem autu ima tih istih spulni i isto je sve povezano pa opet nista.
Mozes komotno da probas da okidas preko relea to sve pa ako ti traka i dalje gori to znaci da je greska na stampanoj polocici.
Ako imas kablove sa stipaljkama to se cas posla improvizuje bez potrebe da se lemi ili slicno. Kad se utvrdi sta je posle je lakse.
U svakom slucaju NESTO okida te spulne. Sta je to? Tranzistor?
Tranzistor u zavisnosti od tipa P ili N moze da prekida ili plus ili minus tako da te to ne buni.
Sredicete sigurno vi to u Nishu ima sve da se kupi sta treba od delova.
Comment
-
-
Slazem se i daje struja 4 A to nebi smelo da se desava jer traka na stampi sigurno moze i 20 A da izdrzi jer ima sirinu oko 4 mm. Jedno napajanje ima osigurac od 10 A koje ide preko brave i on nestrada a drugo je direktno sa akumulatora bez osiguraca i mislim da to nebi trebalo tako da bude i sigurno preko tog voda koji nema zastitu potece veca struja koju stampa nemoze da podnese . Moracu vise da se pozabavim sa ECU .
Comment
-
-
Na plusu sa akumulatora ide obavezno osigurač, tako da ako ga nema stavi jedno kućište sa osiguračem...
Comment
-
-
Doro na jednom vodu od akumulatora ima osigurac od 10 A i on ide na kontakt bravu pa u ECU plina, a drugi vod ide bez osiguraca sa akumulatora u ECU plina i on mi nije jasan nigde na ovim semama na linku sto mi je dao Ivan nema tog napajanja. Ima samo jedno napajanje sa benzinskih injektora koje ide u plinski ECU.
Comment
-
-
Nisam gledao taj uredjaj a ni šemu. Ima uvek dva napajanja, sa kontakta i direktno. Ovo sa kontakta može biti sa brave onda je poseban vod ili "krade" od dizni, onda je u sklopu konektora emulatora.
Sa akumulatora uvek ima osigurač i ako ide sa kontakt brave ima osigurač.
Comment
-
-
drugi vod ide bez osiguraca sa akumulatora
OBAVEZNO postavi osigurac, odmah, danas, hitno, pre bilo kakve upotrebe auta.
dok ne bude kasno pa izgori auto.
ako se spali stampa radi se o strujama koje nisu naivne.
sto se spulni tice, svaku pojedinacno pregledaj na spojevima, kontaktima da nije neki kabl sa ostecenom izolacijom.
i svaku pojedinacno spoj na aku. mozes i da propustis kroz ampermetar pa da uporedis koliko koji od ta 3 vuce struje.
budi uporan sve dok ne pronadjes uzrok zasto to sve nastaje.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Nisam se javljao posto nisam imao vremena da se posvetim problemom, ali nadam se ovih dana da cu moci pa cu javiti sta sam uradio. Inace mere zastite su preduzete da nedodje do pnovnog spaljivanja stampe.
Comment
-
-
Situacija sa problemom je sledeca. Angazovali smo profesore sa masinskog i elektronskog fakulteta . Uzeli su ECU i na masinskom su ga ispitali na probnom stolu i utvrdili da je stampa u prekidu pa su ga prosledili ovima na elektronskom ali ni oni nisu uspeli da rese problem. Zakljucak novi ECU. Oni stupaju sa dobavljacem iz Ceske i narucuju novi ECU za 130 eura, tu su uracunati svi troskovi narucivanja carine , dostave kao i slanje neispravnog ECU dobavljacu. Sutra dolazi njihova ekipa da ispita instalaciju i postavi novi ECU . Javljam sutra sta je bilo.
Comment
-
-
Da ne otvaram novu temu...
u narednih mesec dana treba da mi iz Italije Stigne Xsara 2002.-2003. 1.6 16v.
Ono sto me zanima je da li moze BOCA da bude u rezervnom tocku posto koliko znam za Xsaru (barem onaj stariji model do 2001.) rezervni tocak je ispod poda-spolja u onoj mrezi kao...?
I da zanima me cena ugradnje za ovaj model ako moze sekvent sa bocom umesto rezervnog (koliko znam oko 650E tomazeto sa bocom unutra).
Comment
-
Comment