Previse komplikujete ljudi...
Kilogram je kod svih ugljovodinika isti, pa bio u pitanju metan, propan-butan, benzin ili bilo sta drugo.
Racunajte da sipate 20kg metana, ili 20kg benzina (oko 27l) ili 20kg TNGa (oko 34l). Po trenutnim cenama ovih derivata, usteda vozeci na metan je oko 20% veca nego vozeci na TNG.
Skoro sam montirao instalaciju na taxi Reno Espace, sa dva rezervoara ukupne zapremine 135l (oko 20kg gasa). Autonomija sa tim rezervoarima je ispod 220km gradske voznje. Tezina praznih rezervoara je preko 100kg.
Bitna stvar za one koji se odluce za metan je prostor. Pogledajte vas rezervoar zapremine oko 50l za TNG. Skoro 4 takva su vam potrebna za istu kolicinu metana.
@miroslavm
Meni kao majstoru je totalno nebitno da li cu da ugradjujem instalaciju za TNG, KPG ili "Smederavac na drva" u musterijin automobil. Niko ovde ne pravi famu oko metanskih sistema vec samo diskutujemo o tome da oni nisu isplativi za porodican, putnicki automobil, koji prelazi od 10-20 kkm godisnje. Za taxi vozila, laka dostavna i kombi vozila, kamione i autobuse KPG je buducnost alternativnog goriva. Za ostale, definitivno nije.

Kilogram je kod svih ugljovodinika isti, pa bio u pitanju metan, propan-butan, benzin ili bilo sta drugo.
Racunajte da sipate 20kg metana, ili 20kg benzina (oko 27l) ili 20kg TNGa (oko 34l). Po trenutnim cenama ovih derivata, usteda vozeci na metan je oko 20% veca nego vozeci na TNG.
Skoro sam montirao instalaciju na taxi Reno Espace, sa dva rezervoara ukupne zapremine 135l (oko 20kg gasa). Autonomija sa tim rezervoarima je ispod 220km gradske voznje. Tezina praznih rezervoara je preko 100kg.
Bitna stvar za one koji se odluce za metan je prostor. Pogledajte vas rezervoar zapremine oko 50l za TNG. Skoro 4 takva su vam potrebna za istu kolicinu metana.
@miroslavm
Meni kao majstoru je totalno nebitno da li cu da ugradjujem instalaciju za TNG, KPG ili "Smederavac na drva" u musterijin automobil. Niko ovde ne pravi famu oko metanskih sistema vec samo diskutujemo o tome da oni nisu isplativi za porodican, putnicki automobil, koji prelazi od 10-20 kkm godisnje. Za taxi vozila, laka dostavna i kombi vozila, kamione i autobuse KPG je buducnost alternativnog goriva. Za ostale, definitivno nije.

Comment