Metan, KPG, CNG, prirodni gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #76
    Previse komplikujete ljudi...
    Kilogram je kod svih ugljovodinika isti, pa bio u pitanju metan, propan-butan, benzin ili bilo sta drugo.

    Racunajte da sipate 20kg metana, ili 20kg benzina (oko 27l) ili 20kg TNGa (oko 34l). Po trenutnim cenama ovih derivata, usteda vozeci na metan je oko 20% veca nego vozeci na TNG.
    Skoro sam montirao instalaciju na taxi Reno Espace, sa dva rezervoara ukupne zapremine 135l (oko 20kg gasa). Autonomija sa tim rezervoarima je ispod 220km gradske voznje. Tezina praznih rezervoara je preko 100kg.

    Bitna stvar za one koji se odluce za metan je prostor. Pogledajte vas rezervoar zapremine oko 50l za TNG. Skoro 4 takva su vam potrebna za istu kolicinu metana.

    @miroslavm

    Meni kao majstoru je totalno nebitno da li cu da ugradjujem instalaciju za TNG, KPG ili "Smederavac na drva" u musterijin automobil. Niko ovde ne pravi famu oko metanskih sistema vec samo diskutujemo o tome da oni nisu isplativi za porodican, putnicki automobil, koji prelazi od 10-20 kkm godisnje. Za taxi vozila, laka dostavna i kombi vozila, kamione i autobuse KPG je buducnost alternativnog goriva. Za ostale, definitivno nije.

    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • srdjan_p
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2004
      • 1915
      • ZR

      #77
      Za taxi vozila, laka dostavna i kombi vozila, kamione i autobuse KPG je buducnost alternativnog goriva. Za ostale, definitivno nije.
      Kratko i jasno!
      The End!

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #78
        @Miroslavm
        Za razliku od TNG gde je sad sve jasno u poredjenju kod ekonomi?nosti metana zabunu unose i merne jedinice koje se u pri?i koriste- kubik, kilogram ili litar, a koje su, naravno razli?ite, pa se porede potrošnje po litru benzina ili TNG sa kubicima i kilogramima metana. Tu treba po?i od toga koliko koli?ine treba za 1kw i koja je to cena pa uporediti, pa bio metan, benzin, ugalj ili šta drugo
        Ne unose zabunu merne jedinice, samo sam naveo primer kubnog metra za doma?instvo. Imaš temu o metanu gde je detaljno izra?unato šta i kako se ?ime uporedjuje, nisam hteo da se ponavljam.
        Ti si naveo da je jednako isplativo jer se kroz eksploataciju duplo brže ispla?uje zbog cene metana iako je ugradnja duplo ve?a cena. To nije ta?no i na to sam reagovao, cena ugradnje je minimalno 3 puta ve?a a cena gasa nije tri puta manja.
        IvanT je napisao 20 uštede posto što je realno.
        I dalje niko ne napisa koja je cena tog Metana, moram okrenuti neki telefon da pitam
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #79
          Dora,za taxi udruzenje u BGD cena metana je 42 dinara za kg, video ponudu pre oko mesec i po dana.

          IvanT je najbolje rezimirao, metan jeste jeftiniji ali samo 20-tak % od LPG sto se isplati uglavnom eskplicitno pobrojanim kategorijama primene vozila, tj profesionalnoj upotrebi 15-20sati dnevno vozila.

          za ostale prosecne vlasnike metan po sadasnjim uslovima nije nesto atraktivan imajuci u vidu i gubitak na osobinama vozila- ogromne rezervoaer, povecanu masu, daleko losije ubrzanje, kratki domet sa jednim punjenjem rezerovara,
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #80
            Ja znam da je 28 dinara kubik za doma?instva, po tome nije duplo jeftiniji
            da se nadovezem...
            i ne samo to, nema ga u dovoljnim kolicinama.
            pa je stoga u racunicu potrebno uvek ukalkulisati i redovno poskupljenje.
            evo u kontinuitetu zadnjih 6 godina metan poskupljuje i kod nas i sirom Evrope.
            cak je poskupeo i u Belorusiji i Kazahstanu gde je decenijama imao fiksnu cenu a grejanje se placalo na pausal (plati 3 dinara po sezoni a trosi koliko ti je volja, bilo nekada...).

            koliko sam procitao dokumenta evropske komisije zvanicno procenjuju godisnji porast prosecne cene metana od 6-7% iznad stope inflacije u nareednih 25 godina.
            i nigde nema traga o mogucnosti da ikada pojeftini.

            Kanada je pocevsi od 2002. godine pocela da smanjuje proizvodnju metana, po zvanicnim procenama kanadske Vlade do sredine 2011. godine ce biti iscrpljene sve poznate kanadske rezerve metana sposobne za eskploataciju.

            Norveska ima do 2008. godine, rezerve, Britanija je zavrsila sa podmorskom eksploatacijom (nema vise komercijalno validnih kolicina).

            prica o metanu je isto sto i prica o nafti, negde ga ima a tu gde ga ima ga pazljivo i brizljivo cuvaju (i oruzjem),....

            do kraja decenije tih 28 dinara kod nas bice oko 50 dinara, i to bez akciza prostim smanjenjem raspolozivih kolicina u svetu, padom americkih potencijala (dolara pre svega) i porastom moci energetskog lobija azijskog neformlanog udruzenja za metan tj kartela u osnivanju.

            za razliku od toga LPGa ima viska iz prirodnih izvora na podrucju Balkana, za bar jos 5 puta ovoliko vozila- potrosnje koliko sada iznosi Hrvatska +Srbija zajedno.
            i dalje je veca proizvodnja LPG nego sto je moguca potrosnja a time i cena jos podosta godina ce sporije rasti od porasta cene metana.


            btw, samo u prosloj godini cena metana u Nemackoj za grejanje/ domacinstva je poskupela nekih 22% i to +22% evra.

            otuda i onolika briga oko stednje , nove gradjevinske norme, rigorozno zakonodavstvo, opsta tranzicija za novo doba kada metana nece biti.

            Svedska je donela zakone da krajnji rok za zaborav na metan kao gorivo bude 2020. godina i da dotada predje na druge energetske izvore.

            iako izgleda daleko, to je samo 12 godina u buducnost...kada se ocekuje dotizanje takve cene metana da nece moci da ga placaju gradjani zemalja poput Svedske, Svajcarske, Nemacke, Austrije...dakle najbogatiji.

            cak je i Italija pokrenula program napustanja metana kroz buducu tranziciju energetskog sektora.


            naravno metana ce biti negde na planeti za neke koji budu imali dovoljno moci/sile a mi sigurno ne spadamo u tu kategoriju...

            nasi trgovci naravno da ne razmisljaju tako daleko o mogucoj buducnosti a o drzavnoj birokratiji i da ne pricamo daje tema jos uvek tabu.

            metan je dobar energent, ali je danas daleko od nekadasnje isplativosti sveukupno...sa tendencijom jos goreg stanja.

            a mi smo tako mali potrosaci energije da nam je potpuno svejedno sta se dogodi u svetu, koristicemo mrvice koje preostanu
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • miroslavm
              CBC Senator
              • 13.02.2007
              • 208
              • Beograd, Zvezdara

              #81
              E, ja nadjoh nešto na tu temu, ali ne umem da postavim, koliko snage daje koje gorivo i koliko košta kilometar. Sad , ako je budućnost neizvesna zašto države kao što je Kalifornija propisuju obavezu uvodjenja alternativnog pogona i to metana, koga nema samo pod zemljom, već se lome po svetu da ga iskoriste iz djubrišta, stočnih farmi, itd, jer se može i odatle izvući, iz organskih materija. Verovatno nauka i ima odgovore, ali treba negovati industrijske grane u razvijenom svetu[/list]

              Comment

              • *IvanT*
                CBC Senator XXL
                • 30.01.2005
                • 3234
                • Srbija, Beograd, Kara

                #82
                Pa na kraju kada se sve rezerve gasa pod zemljom iskoriste, sakupljacemo prdez!
                http://www.lovatogas.co.rs

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #83
                  Originally posted by miroslavm
                  E, ja nadjoh nešto na tu temu, ali ne umem da postavim, koliko snage daje koje gorivo i koliko košta kilometar. Sad , ako je budu?nost neizvesna zašto države kao što je Kalifornija propisuju obavezu uvodjenja alternativnog pogona i to metana, koga nema samo pod zemljom, ve? se lome po svetu da ga iskoriste iz djubrišta, sto?nih farmi, itd, jer se može i odatle izvu?i, iz organskih materija. Verovatno nauka i ima odgovore, ali treba negovati industrijske grane u razvijenom svetu[/list]
                  Nemam drugo objašnjenje sem da si verovatno sad skoro gledao mad max III deo....
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • miroslavm
                    CBC Senator
                    • 13.02.2007
                    • 208
                    • Beograd, Zvezdara

                    #84
                    Mad Max se vozio na benzin, ako se sećam. Ali, ajde opet malo o budućim gorivima. Jedan prethodnik se osvrnuo na prdež- bilo bi dobro da razmisli koliko na planeti ima organskih materija koje trule, kao u njegovim crevima. Zar vi stvarno mislite da se metan dobija samo iz podzemnih nalazišta i da ga i u njima malo ima? Ispod zapadnog Sibira samo je procenjeno na oko 400 milijardi tona, ispod Arktika još toliko, a ispod okeana oko 10000 milijardi tona. To su najveće rezerve, a ima i manjih i to je podatak samo o prirodnim rezervama. Treba imati u vidu buduće organske izvore ,da svaka tresetna močvara, ili veće djubrište je fabrika , a ne skladište metana, dakle obnovljiv izvor. Pokušajte da zamislite te količine i ne znam otkud priče o budućim nestašicama.
                    Zaista se već sad, u državama koje planiraju, planira budućnost vezana za metan, voleli mi(vi) to ili ne, doći će i ovde. Jeste da je nepraktično za sada ali moraće se.
                    To će iće brže nego što se misli.

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      #85
                      ovo mi već liči na povratak u budućnost.klasična naša čaršijska priča,svi već znaju globalne eneregentske smernice,rezerve do tančina.kao za vreme bombardovanja kada je moj komšija deda rada znao do tančina sve planove iz pentagona,imao sam osnovanu sumnju da su prvo njemu referisali pa tek posle glavno komanujućem.mi smo samo krajnji korisnici i koristićemo ono što nam je servirano,bio to gas,metan ili prdež.i ništa me ne brine ,sem kakve će biti punilice za prdež

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #86
                        Normalno je da zemlje poput Svedske i Nemacke stalno tragaju za alternativom uvoznom metanu. Cilj svake zemlje je da ostvari ukoliko je to moguce energetsku nezavisnost.
                        Trenutno je borba oko glavnih pravaca za prostiranje gasovoda?
                        To su kapitalni objekti koje ni velja ilic nemoze da zapocne a da neplanira njihovu upotrebu za period od bar 50tak godina?
                        Ako metan nestaje tj. nema ga vise sta ce onda ici kroz te gasovode?
                        U svakom slucaju narednih 30tak godina sigurno ce mo se voziti na nacin slican danasnjem. Neverujem da ce mo leteti iz kuce do posla niti da ce mo koristiti u masovnim razmerama neku alternativu tipa solarna energija i slicno...

                        P.S. Ja bre tek radim generalnu na BMW-u dizelu i stvarno nemam nameru da ga bazam za 2 godine ili da mu stavljam solarne celije
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #87
                          50 godina? Cisto sumnjam.
                          Nije problem sta ce kasnije ici kroz gasovode.
                          Mozda vodonik a mozda i voda za pice.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #88
                            @Miroslavm
                            Stvarno si naporan da ne kažem nešto drugo. U više navrata je re?eno a to je ta?no da je ugradjiva?ima svejedno šta ugradjuju u kola dok se to pla?a. Oprema je vrlo sli?na po tehnologiji i identi?na za ugradnju tako da ne treba neki NASA kurs ili alat za popravku spejs šatla. Tako da si dosadan sa tim da smo mi protiv i da zato osporavamo najve?u blagodet ovog ?ove?anstva, Metan.

                            Ako ve? pri?aš o septi?kim jamama i prdežima onda se malo raspitaj koje se koli?ine mogu dobiti na taj na?in, ako pri?aš o mo?varama, raspitaj se gde su ili iznesi plan kako da napravimo nama najbližu.
                            Što se ti?e Arktika i ostalih sli?nih destinacija mora se izmisliti teleport ili bar gasovod. Teleport nije još napravljen bar ne kako treba videlo se u filmu Muva a gasovodi su skupi i oko njih se vode ratovi.
                            Svaka normalna država koja ima para i dži do sebe ne?e dozvoliti da zavisi od nekog sibir?anina koji ?e zavrnuti gasovod i ostaviti je u mraku i haosu. Cena svega toga ?e daleko nadmašiti svaku drugu alternativu tako da to nema budu?nosti sem ako bude jedini izbor a nije.

                            Sad mao prakti?no i re?eno je isto više puta.
                            Ve?ina današnjih auta uopšte ne raguje lepo kad se nazad optereti sa 100 kila viška, ako ne veruješ stavi 2 džaka cementa
                            i vozaj se par dana. Da bi sve to bilo kako treba moralo bi se preraditi zadnje vešanje a to košta plus na onu cifru ali koga to ovde boli uvo.
                            Svaki auto iz koga sam izvadio metan nije imao prtljažnik uopšte, ber ne upotrebljiv za nešto više od par akt tašni. Meni li?no više i ne treba jer ne vozim ništa naro?ito ali ve?ini ponekad zatreba. Ako je LPG-u najve?a mana boca i zauzimanje prtljažnika onda je to kod CNG-a tri puta ve?a mana sem ako se ne stavi kevlarski rezervoar ali to je onda cena onog spejs šatla i tako još dosta realnih razloga, mrzi me da se ponavljam.

                            Što se mad maxa ti?e, jeste na benzin ali se dobijao na alternativni na?in, obrnutom destilacijom. Kondenzovali su prdež i reciklirali ga u benzin, zato ga je bilo malo i bio je skup.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • dexterorc
                              CBC Početnik
                              • 10.08.2007
                              • 8
                              • Leskovac

                              #89
                              Mislim da ste se previse okrenuli stvarima koje se u svetu polako napustaju.
                              Prvo: neko je reko da je cilj svih zemalja da postanu energetski nezavisne i tu je potpuno u pravu.
                              Drugo: trendovu i svetu su okrenuti koriscenju obnovljivih izvora energije kao sto su etanol i gorivne celije. Pre neki dan sam gledao emisiju o Brazilu koji je veliki proizvodjac secerne trske. U trenutku kada je emisija snimana imali su nekoliko fabrika za proizvodnju etanola, a u izgradnji oko 80 ( slovima osamdeset ).
                              U Srbiji je danas LPG zakon i tako ce ostati duže vreme, tu nema polemike. Sto se tice metana mislim da nece uci u neku širu i ozbiljniju primenu kod nas jer je ugradnja skuplja,a i vremenom ce obnovljivi izvori energije zauzeti svoje mesto.
                              Ima jos jedna caka koja se zove konkurencija. Trenutno proizvodjaci nafte nemaju ozbiljniju konkurenciju i sami pumpaju cenu nafti. Sta mislite sta ce se desiti sa cenom nafte i benzina kada proizvodjaci etanola uzmu ozbiljniji udeo na trzistu?

                              Comment

                              • dranix
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 3079
                                • Antwerpen/Belgium
                                • Saab 9-3

                                #90
                                Pa nista se nece desiti.
                                Znace se samo konacno ko je ko. U smislu da ce pustinja biti pustinja uvek sa ono malo vode dovoljne da kamile imaju od cega da prezive.
                                Posto je "tamo" jel'te alkoFol zabranjen.

                                Comment

                                Working...
                                X