ugradnja uredjaja u brodove

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • simic82
    CBC Član
    • 23.03.2008
    • 15
    • Nova Pazova

    ugradnja uredjaja u brodove

    Pozdrav svima!!!
    Imam nekoliko pitanja vezanih za ugradnju gasa u (brodove) !!!
    To su neke jahtice gliseri koji koriste uglavnom volvove agregate.
    Ima li neko iskustva sa tim, kako bi to trebalo ugraditi,kako staviti tank mozda cak i dva, mere
    bezbednosti itd...Motori su uglavnom od 3.6 pa na dalje
    Imam ovde dostupan neki "princ" gasni uredjaj .
    ugradjivao sam ga u neke automobile i radi perfektno.
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    mislim da ne bi trebalo puno da se razlikuje od ugradnje u automobile.
    neznam samo kako je izveden ciklus hladjenja tih motora, odakle uzeti vodu za grejanje isparivaca.. ostalo je manje vise isto.
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • zemunac72
      CBC Veteran
      • 08.12.2006
      • 154
      • zemun

      #3
      podpuno isti princip kao kod automobila,jedini problem kod brodskih motora je termostat. termostat mora biti podpuno ispravan da bi se isparivac grejao. stabilni i vanbrodski motori dobijaju stalno dotok nove vode. ako je termostat otvoren ,zaglavljen,neispravan....motor nece nikada postici radnu temperaturu i ledice isparivac

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Racunaj na isparivac veceg kapaciteta i na dovodnu cev do njega od 8 mm umesto normalnih 6 kod vecine auta. Ostalo jos manje kriticno jer taj motor radi pod stalnim gasom i nema nekih promena kao kod auta.
        Razlika je i to sto gas konstantno juri i dosta velikoj kolicini pa je neophodno da se dobro greje isparivac.
        Tu nema "pauze" kao kod auta.
        Ako je motor mariniziran a jeste i ima izmenjivac toplote ili otvoreni sistem hladjenja treba dobro razmisliti kako grejati isparivac ako je otvoreni sistem.
        U svakom slucaju moze se staviti onaj mali hladnjak za ulje (izmenjivac toplote) za dizele u kombijima ali je potrebna i neka elektricna pumpa za vodu.
        Postoji tu i druga ideja a to je da se greje gas prolaskom kroz hladnjak za ulje a da se isparivac uopste i ne greje. Pitanje je da li bi to bilo dovoljno jer kad se namota cev oko auspuha to je jedno i veca temperatura a iz izmenjivaca je ipak manja temperatura a dosta veliki protok gasa pa je pitanje da li bi to radilo pod maksimalnim protokom gasa zadovoljavajuce.
        Motanje oko auspuha opet nije zgodno uvek jer na takvim camcima je muffler vodeni obicno i hladi i auspuh ujedno.
        Zavisi opet od koncepcije motora ali nije neki problem. Sve su to samo bakarne cevi sa kojima se lako radi i ne kosta skoro nista.
        Ostaje kao trajan problem tankanje gasa i preporucujem dosta velike tankove. Recimo 2x60 litara pa na vise. Ako bi bilo mesta i veliki je camac bilo bi super. Ako ne, onda maksimalno sto moze.

        Comment

        • simic82
          CBC Član
          • 23.03.2008
          • 15
          • Nova Pazova

          #5
          lpg on boat

          Hvala puno !Ja cu jos detaljnije pojasniti o kom se agregatu radi
          i dati neke specifikacije broda kako mozda neko ima ideju gde sta staviti:
          tank ,prikljucak za punjenje i kako to napraviti da bude bezbedno ako dodje do nekih "curenja" kako ucvrstiti tank sobzirom da je dole poliester!
          I ako bude jos nekih detalja na koje budem naisao ja cu se obratiti forumu!!!
          Obicno nisam nikada bio na ovoj strani da ja pitam za savet ali ovo mi je malo novo i skupo.Tu ce biti i brodova sa dva i vise agregata a za pocetak su mi ponudili da ugradim u jedan najprostiji da bi oni videli kako se to ponasa i kako to izgleda u pitanju je "jahtica" !!!!!!

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Svakako ne smes direktno za polister nista da pricvrstis sto se tice tanka.
            Dno camca obicno nije kao ljuska jajeta pa bi mogla da se napravi platforma od vodootporne sperploce od recimo 18mm pa tek za nju da se pricvrsti tank. Nije sad bitno da li je tank cilindricni ili je pljosnati slicni su spaneri.
            Veoma je bitno koliko prostora ima i gde se on nalazi. Jos nesto veoma vazno je da tank ne bi SMEO da bude ispod vodne linije jer je gas tezi od vazduha i pada na dno a to ne bi smelo vec mora da ima drenazni otvor u slucaju bilo kakvog slucajnog curenja. Podrazumeva se da postoji zadihtovan poklopac multiventila kao i u autu.
            Takodje je sasvim normalna stvar da se u motornom prostoru uvek nalazi AUTOMATSKI sistem gasenja pozara sto znaci da postoji senzor plamena ali da moze da se postavi i senzor za gas kao alarm.
            Bez odredjenih normi NIJE moguce registrovati a tek NI SLUCAJNO osigurati takav plovni objekat.
            Lloyd's norme su uzasno rigorozne. Moze se lako sve ali samo toliko. Kad dodje do pregleda ne moze da prodje nista sto nije po pravilima.
            Ko su to ONI? Budi veoma konkretan ako zelis koristan i realan odgovor.
            Ne dozvoli NIKOME da eksperimentise. Nije dovoljno da je neko samo majstor za ugradnju gasa u auto. Izgleda slicno i jeste ali nije isto.
            Nije problem da to samo proradi. Radice verovatno bez problema.
            Daj nam slike unutrasnjosti tog camca.
            Ako ti trebas da ugradjujes tu instalaciju nekome obrati paznju da ce to biti VEOMA skuplje nego u bilo kakav auto a posebno sa dva agregata.
            Ako se gospoda sa jahticama nadaju da ce proci jevtino jer znaju da to kosta relativno malo za automobile ODMAH im reci da grese i da to isto URADE SAMI da ih kosta jos manje.
            Ne pomisljaj na bilo sta sto nije sekvencijalni sistem jer se radi o ogromnoj kolicini goriva i sve se to isplati veoma brzo.
            Da bi bio spreman moras znati tacno kako ti camci izgledaju, koliko trose na sat i svasta nesto da vidis kako grejati isparivac, gde staviti tankove i sve ostalo.

            Comment

            • simic82
              CBC Član
              • 23.03.2008
              • 15
              • Nova Pazova

              #7
              lpg on boat

              ja cu se javiti sa slikama i pitanjima u svakom slucaju ce biti dosta pitanje vezana kako je najbolje moguce postaviti sve to itd.problem je i u balansu broda da se to ne poremeti i rezervoar za benzin je oko 300 litara pa cak i 360 na tim jahtama jedno motornim.Mozda cak planirati izbaciti toliki benzinski staviti manji da bi imao mesta za ovaj itd.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Nema tamo bas toliko mesta kojeg ce se vlasnik jahte tek tako lisiti zbog tankova. Nije zgodno u svakom slucaju.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Ako je tank za benzin 300 litara onda je bespredmetno staviti pliske manje od 200 litara a to je već problem sa mestom.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    koliko troši za 1 minut rada, sadašnje fabričko stanje ?

                    ako recimo troši 1 litar po minuti, računaj na bar 800 litara tanka za gas, da može da izdrži jedan dan krstarenja bez dosipanja goriva.

                    ako se radi o 2 agregata po 3600 ccm odnosno ukupno 7200ccm u tandemu verovatno to i nije baš neki čamac, već dosta veće skuplje i u svakom slučaju zahtevnije u rangu brodića.

                    treba više podataka a da će biti jeftino neće.
                    u nautici je ionako sve skuplje u odnosu na naviknuto iz automobila.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    Working...
                    X