CNG da ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    ja mislim da ima cca 1,8 ili 1,9L metana u 1KG

    ako je 1KG 52, kad se prevede u litre to dodje oko 27din/l sto je vise nego prihvatljivo
    evo proverio 1kg CNG sadrži 1400 litara metana, tako da litar CNG košta oko 3,7 para ili 0,037 din/l.
    ali u litrima mereno, auto troši hiljade litara CNG.

    valjda da to ne šokira tolika potrošnja ljude, lakše je reći u kilogramima

    na testovima u Italiji i Nemačkoj auto je trošio 8-12kg za 100km kada ima iste perfomanse kao na LPG. koliko se sećam iz testa E200 CNG Mercedesa koji je ADAC obavio.


    1kg CNG energetski odgovara oko 1,2 litra benzina.
    mada se može naći u opsegu od 1,1 do 1,6 odnos najčešći podatak je 1,1 do 1,2 odnosa na koji sam naišao.

    ako je 1kg 52 din ekvivalent po ceni 43 din za litar benzina ili 43/107 nekih 25% troška vožnje u odnosu na benzin.

    LPG je 51 din trenutno i odgovara odnosu 1,2-1,3 veće potrošnje prema benzinu.

    51 din lit LPG ekvivalent po ceni od 66 dinara (51x1,3) ili 39% troška vožnje u odnosu na benzin.


    CNG /LPG za isti energetski efekat ispada 0,25-0,39 /0,39 nekih 36% povoljnije tj tolika je ušteda u odnosu na LPG.

    ako je CNG oprema 2000 € a LPG 500 € po mojoj računici ispada da treba potrošiti 6696 kg CNG dok se ne dodje do povratka investicije.

    skoro 7 tona CNG skuplje košta sama ugradnja uredjaja. (kapitala koji mora unapred da se uloži).

    za moj auto (16lit LPG) ispada da je potrebno nekih 43,000km za povrat investicije u CNG.

    hm, i nije tako mnogo kako sam mislio.

    za auto koji je manji potrošač potrebno je proporcionalno više kilometara izvozati pre nego što počne štednja. za auto koji troši 10 lit LPG to je negde oko 69,000 km vožnje.


    e sad bi trebala i kalkulacija kada se već ima LPG pa vrši prelaz na CNG koliko šta košta onda, pošto se puno opreme zadržava, nešto se menja od instalacije a koliko šta košta pojedinačno po stavkama nemam podatke.

    koliko sam video u testovima motor treba da ima minimalnu zapreminu 2500 do 3000 kubika da bi pogon na CNG mogao po perfomansama da zadovolji minimum današnjih očekivanja vozača i zahteva saobraćaja pre svega u domenu ubrzanja.

    nisam uračunao u obzir domaću taksu na luksuz koja za motore do 3000 kubika sa ostalim taksama izadje na blizu 1,000€ godišnje.

    ne znam ni kako bi turbo motor manje zapremine podnosio CNG po pitanju perfomansi, takav test da je neko radio nisam pronašao do sada sa podacima sa merenja.

    onaj metan što se isporučuje (kao gasovito stanje) kroz gasovodnu mrežu domaćinstvima košta 1kg oko 39 dinara sa sve PDVom

    računam da je prosečna cena za normirani kubik oko 28 dinara, pa 1,4 m3 koje odgovara 1kg ispadne 39,20 dinara.

    po tome ovaj CNG na pumpi od 52 dinara je sa žestokom maržom, porezom, taksom, šta već dodatno oplemenjen...
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • StreetRacerCA
      CBC Senator
      • 11.06.2006
      • 238
      • Čačak
      • Škoda Fabia II 1.6 TNG

      #17
      uf, izgubih se u racunici. a da ja ugradim sekvent lpg i da uzivam?
      Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #18
        To ti pričaju od prvog vagona
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Jezdaue
          CBC Član
          • 25.03.2008
          • 27
          • Uzice

          #19
          Apsolutno. Nema razloga daljem razmisljanju. Ja bih ti preporucio majstor Laza. Gledao sam njegove radove i sve je vrlo korektno. Ako si voljan da platis dobro koliko razumem mozes da stavis i PRINS kod njega al mislim da za to kod tebe nema nuzde
          To ti ovaj... to ti nikad nece poleteti sinko...
          Alfa Romeo 156 1.8 ts 2000. god

          Comment

          • skyline
            CBC Senator XXL
            • 31.07.2007
            • 3149
            • Cacak

            #20
            meni je on ugradjivao plin i prilicno sam zadovoljan
            i to cak nisam isao na plin, nego na Tomasseto AC kombinaciju za 700e i fino sljaka

            doduse, treba jos da dostelujemo ne bi li isao kao na benzin
            ako mi i to ne bude dovoljno, dopalticu za prins
            Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

            Comment

            • StreetRacerCA
              CBC Senator
              • 11.06.2006
              • 238
              • Čačak
              • Škoda Fabia II 1.6 TNG

              #21
              wtf is prinse????
              Koliko dodje 30% od 40.000? Zavisi da li mi duguju ili dugujem...

              Comment

              • Jezdaue
                CBC Član
                • 25.03.2008
                • 27
                • Uzice

                #22
                Jedan od najboljih TNG uredjaja, ako ne i najbolji.
                To ti ovaj... to ti nikad nece poleteti sinko...
                Alfa Romeo 156 1.8 ts 2000. god

                Comment

                • skyline
                  CBC Senator XXL
                  • 31.07.2007
                  • 3149
                  • Cacak

                  #23
                  strasan uredjaj, ali 1100e
                  Kada se glupost toliko namnoži, čitava društvena zajednica postaje jedan veliki debil.

                  Comment

                  Working...
                  X