Plin kao jedino gorivo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    Plin kao jedino gorivo?

    Koliku je kolicinu toplote potrebno dovesti isparivacu za isparavanje dovoljne kolicine plina za pokretanje cetvorocilindrasa od npr. 1600cc? Razmisljam, kada bih za koncept automobil (kako to dobro zvuci :-) hteo da napravim motor koji moze da se startuje na plin, da li bih mogao da instaliram elektricni grejac koji bi grejao malu kolicinu vode za isparivac (i mala pumpa da cirkulise vodu) a onda kad motor startuje (ili na odredjenoj temperaturi rashaldne tecnosti), da se preko termostata iskljuci "grejac cirkulacija" a ukljuci regularno, na motor? Sto se ostalih stvari tice, isao bih na najjednostavnija resenja: venturi sistem, paljenje rukom razvodnika - sve bez elektronike. Mozda eventualno LovEco sa lambda sondom...
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    iz prakse, za pokretanje motora na plin ne treba nikakav grejac do negde oko -2 do 5C sigirno. sto je jaci gas to je jaci protok plina u isparivacu i treba dovoditi vise toplote.

    pri hladnom vremenu (i jos hladnije) moze se upaliti na plin, ostaviti auto 2-3 minuta na leru da se zagreje do prvog podeoka skale i normalno nastaviti sa voznjom po zelji, i pod punim gasom ako treba.

    pretpostavljam da bi takav elektricni grejac koji bi imao svrhu da zameni toplotu nastalu sagorevanjem benzina trebao biti jacine oko 5-10kilovata zavisno od kolicine antifriza i mase motora i da radi bar pola sata pre starovatnja motora na plin.

    mada, pitanje je koliko je to uopste nuzno, mislim na zimske uslove voznje s obzirom da cim se upali motor na plin on sam sebe brzo zagreje, a time i isparivac.

    druga varijanta je da se ugradi stacionarni benzinski ili dizel grejac koji upravo sluzi za takve primene, i grejanje kabine zimi- recimo Webasto ili Eberspaecher. oni su reda oko 5-8kW snage a trose oko 300grama benzina po jednom ciklusu rada (oko 20-30 minuta).

    uz taj sistem auto moze da se pali na plin i pri spoljasnoj temperaturi od -50C, znaci bas ekstra resenje.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      OK, znaci moze... Nisam mislio da grejacem zagrejem ceo motor, cak ni celu rashladnu tecnost. Zamo mali deo, neophodan za rad isparivaca - zato mi je bila bitna kolicina toplote. Kao najprostije resenje cini mi se da se na crevo koje vodi rashladnu (u ovom slucaju grejnu :-) tecnost iz motora do isparivaca stavi jedan mali elektro "protocni bojler" - prosirenje sa elektricnim grejacem i termo sondom koja taj grejac ugasi na odredjenoj temperaturi. Pre nego sto se auto upali, saceka se neko vreme da se tecnost u "protocnom bojleru" zagreje, kad motor zavergla pumpa za vodu upumpa toplu tecnost iz "bojlera" u isparivac, plin lepo promeni fazu, motor dobije gorivo i upali. Rad na leru neko vreme nije problem, dok god je u intervalu od minut-dva. I ovako na SPI motoru moram da sacekam 10ak sekundi dok izgasi lampice, ako bih na hladnom danu cekao 30 sec da "protocni" odradi posao, i posle jos 1 minut na leru, to je sasvim prihvatljivo. Grejanje celog automobila na benzinski grejac gubi smisao, jer benzin zelim da izbegnem. Mogao bih da instaliram plinsko furunce :-)
      Sonda iz "protocnog bojlera" bi mogla da daje podatke o temperaturi rashladne tecnosti koja stize do isparivaca i kad je grejac ugasen - pa mi na instrument tabli lepo gori lampica dok tebam da se strpim sa gasom. Automobili imaju ovo fabricki, i zove se pokazivac temperature, ali je na raznim glupim mestima, tako da recimo na Puntu uopste ne radi dok se ne otvori termodavac i voda ne krene kroz hladnjak...
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        RUBI mozda bi ja mogao da ti pomognem mojim savetima iz licnog iskustva.

        Vozim jugo 55 na plin i vec skoro 2godine nisam sipao benzin.

        Palim ga uvek na plin cak i kad je bilo -20 ispod nule.

        Autom idem na poso svako jutro u 6 sati. Desilo mi se samo dva puta da nisam mogo da ga upalim na -20 pa sam mu sipao malo benz. u karb. i upalio ga opet na plin.

        Fora je u tome sto meni auto na plin cim ga upalim moze da radi na 700 o/min pa je samim tim i protok plina mali a i pothladjivanje isparivaca. Sacekam jedno 5 min. kad je ispod nule i krenem bez problema. Desilo mi se da sam zbog kasnjenja na poso na -10 odmah posle paljenja krenuo. Stim sto je vrlo vazno da ne isforsiras protok plina da nebi zaledila membrana. Znaci lagano prvom do 1500 o/min pa u drugu bez jaceg stiskanja gasa.

        Ja sam evo presao skoro 50 000 km sa ovim isparivacem i dan danas je sve ok nista nisam dirao.

        I ja sam se u pocetku plasio i razmisljao kao ti da zagrejem isparivac nekako. Mada posto zivim u kuci razmisljao sam da ugradim neki grejac koji bi povezao na kucnu instalaciju 220V. Eto sad vise ne razmisljam o tome.

        Mislim da ti je neisplativa investicija u grejac i sve ostale potrebne delove. Razmisli da li akumulator moze da ti izdrzi na -15 da greje isparivac jer ako ti on crkne od tog grejaca na kraju kad sve saberes jeftinija varijanta a i jednostavnija je da palis na benzin a posle par minuta prebacis na plin!

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Varijanta da se pali na beznin je uvek najbolja osim u jednom jedinom pogledu a to je da benzin eventulano moze da sidje u ulje pored karika ako je motor hladan. Ovo je toliko marginalni problem da zaista nema mesta dvoumljenju. Potrebno je ionako da se produvaju dizne za benzin a ko jos slusa savete da bar 50km mesecno vozi na benzin kad je gas jevtin. Ovako, palis na benzin i ubijas dve muve odjednom. Pardon, tri, i onu u novcaniku malo
          Paljenje na gas nije nikada bio poseban problem ali sta kad nema gasa da se nabavi a sistem za benzin ne radi vise kako treba? Treba racunati sa tim da ce se jednog dana eventualno MORATI voziti samo na benzin. Zato, paznja. Sve mora funkcionisati u svakom trenutku i treba biti bar 15 litara benzina uvek u tanku kao rezerva i zbog hladjenja pumpe za benzin ako je u tanku.

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6
            Posto imam nameru da pravim kabriolet, onda celo zimsko pitanje pada u vodu, solomonski :-)
            Drugo resenje bi bilo da montiram karburator i tocim metanol/etanol/sljivovicu... U principu, hteo sam da napravim motor na metanol, ali bi to bilo tesko drndanje u smislu tocenja goriva - kupi mentanol na bure, drzi ga u supi (pored komsije koji raspaljuje rostilj), pretaci ga na crevo (pritom cugni malo pri svakom pretakanju), gledaj da se nigde nista ne zapali (da te ljudi ne bi gledali zbunjeno dok djuskas u nevidljivom plamenu)... Nakon tih razmatranja, plin se nametnuo kao prirodno sledece resenje, u smislu ekologicnost/prakticnost. Jeftnin je i ne zagadjuje, a ima sasvim dovoljno mesta za (bezbedno) tocenje istog.
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Sve to plus mali tank za benzin (moze i napravljen od dobre kantice od debele plastike jedno 10litara ili barem 5 i resio si sve

              Comment

              Working...
              X