Grejanje kabine!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NShappy
    CBC Senator
    • 09.03.2005
    • 261
    • Novi Sad
    • Ford Focus 1.8TDCi

    Grejanje kabine!

    Od letos imam ugrađen gas u Dačiju Logan 1.6. Fino to radi, nikakav problem za 6+ meseci exploatacije, ali kako je zazimilo, primetio sam da grejanje kabine značajno slabije radi nego ranije. Predpostavljam da sada značajno veća količina vode ide kroz isparivač nego kroz grejač kabine pa bih da pitam, da li je to smanjenje grejanja normalno i da li bi se nekim "prigušivanjem" creva za vodu ka isparivaču situacija mogla popraviti? Šta li će biti kada temperature budu u dubokom minusu?

    Predpostavljam da bi i sa manjim protokom, isparivač bio dovoljno ugrejan da gas pravilno radi.

    Gas je ugrađen kod uglednijeg domaćeg majstora, ali ajd' da ne idem odmah tamo da se ne brukam ako pitam glupost.
    Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...
  • ljube-kugla
    CBC Senator XXL
    • 04.05.2006
    • 1531
    • batajnica

    #2
    nije potrefljen precnik racvi,pa su recimo manje rupe na racvama i zato losije greje,smanjen protok,proveri dal je dobar precnik ima da se kupe u vise dimenzija,a za svaki slucaj probaj odpustanjem selne i blagim svlacenjem creva da ozracis sistem,jer se mozda stvorio vazdusni cep
    ko na nas krene iz mesta je naje&o
    a sto nas je vise,jaci smo

    Comment

    • Flavio
      CBC Senator XXL
      • 13.06.2006
      • 1926
      • 012 Centar
      • KaraWagon 1.4T.Spark

      #3

      Vidjao sam da neki Reno motori imaju na crevima male slavinice za odzracivanje.Ako ih ima i na Daciji,probaj.
      Definitivno,kod propisno ugradjenog uredjaja,razlike u grejanju kabine gotovo da nema.

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4
        Ukoliko je na Daciji grejanje reduktora uzeto sa dve T račve i sa grejača kabine, onda je to pravilno.
        Ukoliko je grejanje lošije, kvar treba tražiti u zapušenom grejaču kabine, lošoj pumpi za vodu, ili eventualno pregledati T račve da se proveri da li je neka od njih zapušena u delu prema grejaču kabine.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • NShappy
          CBC Senator
          • 09.03.2005
          • 261
          • Novi Sad
          • Ford Focus 1.8TDCi

          #5
          Hm! Pre mesec dana je menjan antifriz. Tom prilikom je, nadam se, izbačen i taj potencijalni vazdušni džep. Proveriću za slavinice.

          Mislim, da ne bude da auto ne greje. Greje ali slabije nego pre.

          edit: Ivan uleteo dok sam pisao ovo gore....
          Da, uzeto je sa T račvi sa creva što idu u kabinnu za grejanje. Zbog toga sam i pomislio da je ukupan protok kroz kabinu sada manji pa je samim tim i grejanej slabije.
          Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

          Comment

          • Flavio
            CBC Senator XXL
            • 13.06.2006
            • 1926
            • 012 Centar
            • KaraWagon 1.4T.Spark

            #6
            Zasad si dobio dovoljno saveta .
            Probaj pa nas obavesti o rezultatima .

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Ako je menjan antifriz budi siguran da imas neki zaostali vazdusni chep negde koji reducira protok.
              Vise je to moguce nego neka slina u sistemu ili druga vrsta prljavstine.
              Motor ima ogroman grejni potencijal kao i pumpa i isparivac ne moze bitno da utice na grejanje kabine pod normalnim okolnostima. Ne sumnjaj u to mada je logicno jer oduzima deo tecnosti.
              Da je tako svi bi se mi pomrzli.

              Comment

              • NShappy
                CBC Senator
                • 09.03.2005
                • 261
                • Novi Sad
                • Ford Focus 1.8TDCi

                #8
                Re: Grejanje kabine!

                Evo, dižem staru temu al' šta da se radi kada sam se tek sada bavio time. A i tek sada je zapravo zahladilo...

                Našao sam ventil za odzračivanje vodene instalacije i vazduha nije bilo ni malo. A i taj ventil je, koliko vidim, na najvišljoj tački gde se voda može naći. Ne znam jedino ispod instrument table gde se nalazi onaj grejač za kabinu ali s' obzirom da je sve to ostalo fabrički ne verujem da se nalazi iznad tog ventila. Najvišlja tačka isparivača je dobrih 10cm ispod spomenutog ventila. Bla.bla.bla... nema vazduha u sistemu.

                Ostalo je da je grejanje nešto slabije nego pre. Daleko od toga da ne greje, ugreje se kabina sasvim lepo za sedenje u duksu a kada se malo duže vozi potrebno je i smanjiti grejanje, no ipak je slabije no pre. Deluje i logično jer kada posmatramo put vode nakon račvi, ukoliko je otpor strujanja fluida kroz isparivač manji nego kroz sistem grejanja kabine, više vode će ići baš kroz isparivač. Ovo se naravno ne može eksplicitno izmeriti te zbog toga završavam ovu temu. Grejenje radi dovoljno dobro.
                Volim sve što su voleli mladi kada sam i ja bio mlad...

                Comment

                Working...
                X