plin i varajet II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bozanis
    CBC Član
    • 20.06.2007
    • 30
    • nas.Trošarina,Niš

    plin i varajet II

    pozdrav svima.

    duze vreme se dvoumim oko stelovanja gasa na dvorlnom karburatoru. smatram da je svaki auto i motor prica za sebe,pa cu zato i postaviti neka pitanja vezana za moj auto.
    dakle,askona 1.8 varajet II karburator,rucni saug. isparivac lovato i mikser na karburatoru,potrosnja 13-14l po gradu izmedju 2500 i 4000 o/min. na otvoreno potrosnja sidje i na 10l.
    isparivac je montiran u desni kos auta,gleda u pravcu voznje. auto pali bez problema na gas u svim situacijama i godisnjim dobima.

    interesuju me nekoliko stvari:
    citao sam na forumu za stelovanje dvoglnog karburatora,prvo primarno grlo pa posle sekundarno grlo stim sto sekundarno grlo treba da bude vise zavijeno a primarno vise odvijeno na slavinici.
    kod mene je obrnut slucaj,ili auto lepo ide sa vise odvrnutim sekundarnim grlom ili moraju da budu podjednako odvijena na slavinici za gas.
    dali tako treba da bude,s obzirom da je promer grla varajet-a II 35/46?

    dali u ovom slucaju treba da koristim slavinicu sa dva stelujuca srafa ili sa jednim stelujucim srafom koja se racva u dva creva,imajuci u vidu da na mikseru nisu fizicki odvojena dva grla,a da varajet iznad drugog grla ima klapnu koju otvara vakum iz motora?

    i oko potrosnje...
    trenutno je salvinica za gas namestena da su srafovi na jednakoj visini. sta se desava sa viskom gasa kada ne radi sekundarno grlo? sve odlazi u primarno grlo (ja tako shvatam)
    dali to utice na potrosnju?
    i dali je gore navedena potrosnja "normalna" s obziron na sve navedene detalje.

    napominjem,da ako nastelijem gas po upustvu sa ovog foruma onda mi auto lose ide kada otvori drugo grlo,i javlja se mala knedla kada izmedju dva grla,na ravnom manje osetno,vise je primetno uzbrdo na manje obrtaje.
    ovako kako je sada nastelovano,auto je zivahan pri dadavanju gasa i ubrzanjima preko 2000 o/min i nema knedli a kada se potopi do kraja papucica auto se ne davi

    veliki pozdrav svima
    Opel Vectra A 2.0i automatik - TNG sekvent
    Opel Ascona C 1.6D
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: plin i varajet II

    Već je bilo reči dosta puta oko toga ali pošto si se potrudio da opišeš problem, i ja ću da ti odgovorim.

    Gas nema pumpu i nema šta da ga gura u motor, pa time nema nigde ni da ode višak ako jedno grlo ne radi, jer viška nema. Koliko se ostvaruje potpritiska toliko se i VUČE gasa unutra. Sad, da li dve slavine ili jedna, pitanje je za diskusiju i za majstore sa iskustvom, mogli bi letnji dan do podne. Stvarno sve zavisi od slučaja do slučaja, nema ti druge nego da eksperimentišeš polako pa ćeš sam naći najbolju varijantu.

    Druga stvar je Varajet, kao K glava za plin tako je Varajet isti djavo, najgori karburator za plin. Dugo sam vozio Opela sa sličnim motorom i tim karburatorom, sticajem okolnosti Lesi se vratio kući, posle stajanja na zimi od nekoliko dana na -15 pali kao mina na plin, čisto onako za probu, stoji mesecima već, ali... Šta god da sam mu radio nema šanse da se spusti potrošnja ispod te što si naveo, bolji plin i lepše vreme litra manje više dole ali to je sve ako ćeš da ide.
    Ako imaš knedlu kad je zavrnuto drugo grlo, probaj da odvrneš više prvo, u svakom slučaju radi tako da ti je onaj šraf za štelovanje lera što je više moguće unutra. Kombinacijom svega toga možeš malo spustiti potrošnju ali ne verujem nešto mnogo.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • bozanis
      CBC Član
      • 20.06.2007
      • 30
      • nas.Trošarina,Niš

      #3
      Re: plin i varajet II

      sada su mi stvari jasnije oko varajeta.

      sraf za ler na isparivacu je vise zavijen,jer ako bude vise odvijen posle idealnog onda auto ima probleme na leru kada se zagreje.
      da,da napisem da je paljenje pomereno neki stepen ranije.
      vec sutra cu namontirati slavinicu sa jednom srafom (imam mesinganu,kvalitetnu) i malo cu eksperimentisati sto se tice protoka gasa u mikser.

      sto se porosnje tice,maltene sam se pomirio sa tim,ali rek'o da cujem i savet vise strucnjaka,a drago mi je sto si me bas ti savetovao/odovorio.
      Opel Vectra A 2.0i automatik - TNG sekvent
      Opel Ascona C 1.6D

      Comment

      • Djolee
        CBC Veteran
        • 03.04.2006
        • 160
        • Nis

        #4
        Re: plin i varajet II

        Ja imam opel Mantu 1.8 66kw sa Varajet II karburatorom i trosi mi desetak litar plina i fino ide..Ima jednu slavinicu (onu racvicu ili kako se vec zove).Moze da se ustroji i da trosi ispod 8 ali onda nema dusu (ovo sam sucajno isprobao).Inace taj karb je i sam po konstrukciji vrlo zanimljiv,ne znam dal' si nekad video kolika mu je razlika izmedju grla ,a i valjda neam dizne (osim one glavne).
        A da,dok je dobar dobar,cim pocne da zeza mozes da ga bacis.

        Comment

        • bozanis
          CBC Član
          • 20.06.2007
          • 30
          • nas.Trošarina,Niš

          #5
          Re: plin i varajet II

          grla su mu kao otvor od vodenice za meso

          imam jedan rastureni i merio sam otvore gde su leptiri sublerom. mere su 35/46. inace taj karburator "hvale" zato sto nema membrane i ima jednu diznu za gorivo i jednu za vazduh i nista vise.

          evo danas sam stavio slavinicu sa jednim srafom koja se racva u dva creva pa cu videti. inace bitan je detalj,da meni drugo grlo otvara na pola gasa.
          dali mozes otprilike da snimis na tvom varajetu gde otvara drugo grlo,dali isto na pola gasa ili tek pri kraju.
          to bi mi bila korisna informacija
          Opel Vectra A 2.0i automatik - TNG sekvent
          Opel Ascona C 1.6D

          Comment

          • Djolee
            CBC Veteran
            • 03.04.2006
            • 160
            • Nis

            #6
            Re: plin i varajet II

            pa tu je negde izmedju pola gasa i dve trecine.Mislim da to moze nekako da se podesi (ili da se nabudzi )

            Comment

            • bozanis
              CBC Član
              • 20.06.2007
              • 30
              • nas.Trošarina,Niš

              #7
              Re: plin i varajet II

              moze da se pomeri,pomerao sam ugao otvaranja zato i pitam.
              ...ali da ne pravimo off

              hvala za info
              Opel Vectra A 2.0i automatik - TNG sekvent
              Opel Ascona C 1.6D

              Comment

              Working...
              X