Ponovo check engine i lamda sonda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOLUB
    CBC Član
    • 06.04.2005
    • 39
    • Beograd

    Ponovo check engine i lamda sonda

    Kao sto se moze zakljuciti iz teme, problem koji sam imao aprila meseca sa lamda sondom koji sam opisao pod temom K&N filter i gas, ponovo mi se javio. Tada sam sondu promenio i drugi put, a sada se nakon par meseci i par hiljada predjenih kilometara, check engine lampica ponovo upalila i majstor kaze - ponovo lamda sonda - PO TRECI PUT ZA MANJE OD DVE GODINE! Sta da radim, vise mi nista nije jasno.

    Da li da vratim OEM filter za vazduh, posto se na dijagnostici ocitava dosta veci protok vazduha zbog K&N filtera, pa to mozda steti sondi?

    Dora kaze da plin ne sme da skodi sondi,ali taj problem sa ranijom voznjom na benzin nisam imao, mozda mi je neispravna plinska instalacija, mada problema u njenom radu nikad nisam imao?

    А mozda imam problema i sa samom elektronikom automobila, cim mi se stalno javlja isti problem. Majstor kaze da je kod mene jedinstveni slucaj.

    Inace auto je jugo, a motor je pezo 1.1. sa plasticnom usisnom granom, pliski uredjaj Logas sa (sekvencijalnim) ubrizgavanjem. Unapred hvala na pomoci i predlozima, jer su stvari prevrsile svaku meru...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Da li se lampica pali i kad voziš na benzin i kako je majstor utvrdio da je lambda sonda uzrok paljenja ček endžina...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #3
      Zbog cega strada lambda sonda? Zbog nekvalitetnog benzina? Sta to u benzinu ima pa ta lambda crkne ili je nesto drugo? Govorimo o bilo kom automobilu koji ide na benzin a nema ugradjen plin!
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Na osnovu ono malo sto ja znam o plinu, CHECK ENGINE se zna upaliti i ako emulator nije dobro prikopcan ili nastelovan.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • *IvanT*
          CBC Senator XXL
          • 30.01.2005
          • 3234
          • Srbija, Beograd, Kara

          #5
          ogas-ov sistem za direktno ubrizgavanje koristi informaciju od Lambda sonde direktno i ona mu predstavlja jedan od osnovnih podataka za rad. Taj sistem bih ja nazvao malo poboljshanom verzijom lambda kontrole i daleko je od pravog sekvencijalnog sistema. Chinjenica da se kod Jugica ugasila MIL lampica govori upravo o tome da je sonda reagovala na bolji dotok vazduha shto se sa pravim sekvencijalnim ubrizgavanjem ne bi smelo desiti.

          Sa dobrim direktnim sekvencijalnim ubrizgavanjem gasa MIL ne sme da svetli zbog loshe smeshe!!!
          Ako se to desi, znachi da sistem nije dobar!

          Trebalo bi proveriti da li je i zamenjena sonda uopshte bila neispravna ili je jednostavno reagovala na loshu smeshu koja je prouzrokovana loshim sistemom za ubrizgavanje gasa.

          Pozdrav!
          Ovo sam ti odgovorio pre par meseci, pa evo opet.


          Idi na diagnostiku, da ti ugase chek lampicu, pa provozaj auto na benzin par dana i videcesh da se lampica nece paliti.

          Izvadi to djubre od LOGASA napolje i ugradi neki od pravih sistemema za sekvencijalno ubrizgavanje i trajno cesh reshiti problem.
          http://www.lovatogas.co.rs

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Pazi vamo, pitanje je bilo sta ima u benzinu pa lambda sonde crkavaju.

            Pa, recimo SUMPOR.
            Pa posle imamo i HC (Ugljovodonik)

            No ovo dvoje samo po sebi nije dovoljno da izazove reakciju.

            Kiselinu je lako stvoriti u idealnim uslovima i jedna stvar koja me interesuje je sama pozicija LAMBDA SONDE.

            Pezo zna kako sme ali Zastava je malo krojila tuda pa pitam.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • *IvanT*
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2005
              • 3234
              • Srbija, Beograd, Kara

              #7
              Sonda kod tog motora stoji na idealnom mestu, idealno okrenuta, a taj auto se vozi na LPG.
              http://www.lovatogas.co.rs

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Oces reci da stoji odozgo, da nema kondenza koji bi eventualno mogao da legne u sondu i pokrene reakciju?

                Mada, sta se ja mesam u LPG

                A ti, begaj vise na odmor
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  Ma da. Stoji apsolutno vertikalno.

                  A ti, begaj vise na odmor
                  Josh samo par dana!
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • Srdjan
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 2416
                    • Bajina Basta/Beograd

                    #10
                    A utice li sta plin negativno ili pozitivno na sondu. Odnosno, kad je sve ispravno, traje li vise sonda kad se vozi na benzin ili na plin?
                    Lancia Kappa 2.0 20v

                    Comment

                    • GOLUB
                      CBC Član
                      • 06.04.2005
                      • 39
                      • Beograd

                      #11
                      Majstor je prilikom dijagnosticiranja kvara ocitao gresku sa lamda sonde da je nepovoljan odnos goriva i vazduha u smesi. Identicna greska se javljala i ranije. Nakon resetovanja greska se ne javlja u proseku nekih par nedelja, pa drugi put resetujem - pa nedelju dana, i nakon treceg reseta, odmah se pali i ne gasi se vise, sto ce reci da je tada sonda crkla.

                      Ivane, u pravu si sto se tice voznje na benzin. To sam i ranije testirao i prilikom voznje na benzin, check engine se ne pali. Ja bih i izvadio Logas kad bih mogao da iskoristim deo instalacije da ne moram opet da dam 1000 evrica. Ako imas neku ideju koja je (dosta) jeftinija, predlozi.

                      Slazem se sto se tice loseg kvaliteta goriva ali tri sonde za dve godine je stvarno mnogo!

                      Sonda stoji vertikalno.

                      Ja ne bih obracao mnogo paznje na to, da se prilikom paljenja lampice racunar ne prebacuje u safe-mode, u kome, po prici majstora, su perfomanse auta manje za nekih 20% i potrosnja goriva raste isto toliko. Pa pitam da li moze nesto da se steluje, budzi, prepravlja, bilo na racunaru, bilo na samoj instalaciji, sto bi otklonilo problem? Da li je problem K&N filter (mada se problem javljao i sa OEM filterom)?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        kvara ocitao gresku sa lamda sonde da je nepovoljan odnos goriva i vazduha u smesi
                        to NIJE kvar vec upravo suprotno- tacan rad lambda sonde jer ona u motoru i sluzi da meri i pokazuje nepovoljna odnos goriva i vazduha u smesi.

                        dakle, auto je 100% ispravan, isto kao i sve te 3 sonde, kao i kompjuter.
                        kada kompjuter ustanovi da je smesa van regulaiconog opsega oni treba da predje u limp rezervni mod.

                        ono sto je neispravno je majstor, koji to ocito nije, i autogas uredjaj koji je rastelovan.


                        posto je receno da se rado i Jugu sa Pezo motorom a uz to sa sumnjivim gasnim sistemom koji je neodgovarajuci za taj auto koliko vidim ( a rece i ivant) resenje je zamena postojeceg gasnog sistema za novi ispravan i odgovarajuci.

                        naravno, ni slucajno kod ovog majstora gde si do sada isao, i koji te je oladio za 2 sonde i mnogo litara nepotrebno bacenog goriva.

                        magije nema, da se ne bi palila lampica i kompjuter ne bi blokirao auto gas mora da bude ispravno ugradjen/podesen.
                        to ima svoju cenu i ona je sastavni deo upotrebe modernog sofisitciranog sistema elektronskog upravljanja motorom.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Originally posted by GOLUB
                          Majstor je prilikom dijagnosticiranja kvara ocitao gresku sa lamda sonde da je nepovoljan odnos goriva i vazduha u smesi. Identicna greska se javljala i ranije. Nakon resetovanja greska se ne javlja u proseku nekih par nedelja, pa drugi put resetujem - pa nedelju dana, i nakon treceg reseta, odmah se pali i ne gasi se vise, sto ce reci da je tada sonda crkla.
                          Pa di nadje tog genijalnog majstora?? Kako meni nikad ne zapadnu takve mušterije nego se uvek patim

                          Crkavanje lambda sonde se ne ogleda u tome da li gori lampica ili ne već da li radi ili ne. Ako pokazuje napon to jest bogatu ili siromašnu smešu, sonda je ispravna. Neispravan rezultat merenja sonde se ogleda u paljenju lampice ali to nije sonda kriva nego nešto drugo.
                          Što se ostalog tiče, može da se iskoristi samo zadnji deo koji relativno malo utiče na cenu, znači boca i ostatak na njoj i oko nje.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • GOLUB
                            CBC Član
                            • 06.04.2005
                            • 39
                            • Beograd

                            #14
                            Dora i Brick, u potpunosti se slazem sa vama, proverio sam sa majstorom i on na to kaze da je sonda jako osetljiv elektronski deo koji ukoliko duze vremena ima gresku koja se ne otklanja - crkava.

                            Da li je moguce manuelno podesiti smesu plina i vazduha na neku vrednost koja ce obezbediti normalan rad i trajno resavanje problema sonde? Jer ako mi se jos jednom upali lampica dobicu nervni slom....

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Sonda je elektrohemijski element. Crkava od velike količinhe sumpora u gorivu (zato duže traje na gasu ) od vode u gorivu, ako je postavljena pod lošim uglom pa se na njoj skuplja svašta. Slabije radi kad se na njoj nahvataju naslage kamenca recimo.

                              Prolaskom gasova preko nje stvara se struja u tvom slučaju od 0 do 1 volt obično je od 0.2 do 0.8 volti rezultat koji ona daje.

                              Ta struja se šalje u kompjuter i on na osnovu toga odredjuej da li je smeša siromašna ili bogata i reguliše putem dizni smešu, to jest smanjuje ili povećava impuls dizni ili kako god već radi...

                              Recimo da imaš stalno bogatu smešu i sonda se zakuca na 0.8 i ne mrda, kompjuter ima informaciju da se napon ne menja i registruje da je sonda crkla ili pomisli da su dizne crkle. Uglavnom ne može više da iskoriguje grešku smeše i upali ti lampicu da odeš u servis.

                              Sonda u ovom slučaju radi ispravno ali kompjuter javlja grešku i on je u pravu ali se ne menja sonda nego se otklanja uzrok greške. Dokaz za to ti je kad voziš na benzin, lampica se ne pali. Sonda nema polupokvareno stanje, ili radi ili ne radi. Može da radi usporeno ali se to da očitati instrumentom ali i onda radi. Ako ne radi nema nikakav signal ili je neka nebuloza.

                              Daklem, ne daj bože slomiš nogu na stepenice i odeš kod doktora a on ode i promeni ti stepenice.

                              Baci majstora u Moraču ili "savremeni gas" koji imaš.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X