Atest za plin.MUKA MI JE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bokiel
    CBC Član
    • 22.03.2005
    • 31
    • Krupanj

    Atest za plin.MUKA MI JE!

    Evo da se i ja izjadam nekome ko god da cita pa sami prosudite i odgovorite ako hocete.
    Ugradjujem plin vec 4 god. ali je to mnogo manjih razmera jer sam u malom mestu,i iza mene je nekih stotinak auta,pa slobodno mogu reci dobro odradjenih.Naravno jedan dobar broj je prosao atest a jedan broj i ne pomislja da ga radi,zasto nepitajte.
    Ali ovih zadnjih meseci ljudi koji dolaze iz Vince, a dolaze jednom mesecno, su poceli toliko da zakeraju da je to neizdrzivo.
    Jedna od zadnjih gluposti, koja je bila i kap u casi,je da su fabricko crevo od benz. pumpe do benzinskog ventila nasli kao zamerku.Napomena, radi se o Jugu starom tacno godinu dana i kojem je sad istekla registracija i sad covek mora da ceka sledeci njihov dolazak ovde da bi to uradio.a u medjuvremenu nedaju mu da registruje auto bez atesta tako da mora vratiti tablice i saobracajnu.Da covek poludi.
    Isto tako znam i jednu od Lada niva koje sam radio Medju prvim autima i tada nisam znao sta sve treba za atest i ona je prosla atest i to bez treceg drzaca na boci, bez zastitnog lima a i crevo 6mm je isuvise blizu auspuha.Bez problema,DA NEPOVERUJES.
    To je ono kako im kad padne na pamet.
    MOLIM SVE KOJI NESTO VISE ZNAJU O ATESTU ILI GDE SU ONI RADILI I KAKO GA PROSLI DA MI JAVITE.
    A Doru molim ako ima neko uputstvo za atest da mi javi ili ostavi link.
    Pozdrav iz zadnje tacke na ovoj planeti,Krupnja.
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2


    Link na kome je pdf za servisere a to je ovaj tekst ispod. Sad me živo zanima kako da stavim pancirna creva za gas kad ih nema u prodaji? Original iz kutije stiže sa gumenim crevima na kojima piše da su za LPG, ostatak iz prošlosti gde je bilo kao to je faradejev kavez pa neće struja a u praksi je obrnuto, piči struja po metalu gde god je blizu VN kablova.
    Piše kakve cevi treba da budu ali se ne spominje nigde ona čuvena spirala hebala ih ona...
    Piše da boca mora biti najmanje 200 mm od "patosa" ali nigde ne spominje kojekakve limove i ostale "zaštitne kerefeke" oko boce koja je ispod poda kao kod lade a neće proći atest bez toga i tako još mnogo nelogičnosti.

    Sve u svemu sramota i blamaža kako se radi atest. Kod narandžića je red jednom nedeljno za atest pošto on radi atest a ja nisam još vide bocu koju je postavio a da se ne šeta po prtljažniku a o 20G da ne govorimo sa onim bednim limčićima, ali izgleda da treba malo i podmastiti... I tako dalje da ne dužim.... Mislim ne radi on atest jer ne verujem da je dobio certifikat za to ali rad ljudi koji mene zezaju u glavu jel mi ventil stoji malo nakrivo a ne strogo vertikalno... Pa neka ga on stavi strogo vertikalno u Vektru ili tako neki napakovan auto, nek mu nadje uopšte mesto a da može kasnije da mu se ljudski pridje radi održavanja. Makar svaki stoji čvrsto na svom mestu.

    Atest se radi po ubedjenju i vidjenju onog ko ga radi. Zakon je nejasan i zastareo pa po njemu ne bi mogao da se ugradi gas u 80 posto današnjih vozila jer negde još uvek piše da mora biti čvrsta metalna pregrada izmedju putničke kabine i prtljažnika gde je boca.

    Sledi uputstvo sa AMS sajta koji vrši atest.


    Poštovana gospodo
    Obzirom da je sredinom 2004 godine naša zemlja obavestila Ujedinjene Nacije o prihvatanju smernica pravilnika P-29 ECE-67 R01 i na osnovu tumacenja Zavoda za standardizaciju jasno je da se od trenutka notifikacije kao nadredeni primenjuju smernice ECE-67 R01.

    Koristimo priliku da vas podsetimo na najvažnije detalje koji se odnose na ugradnju opreme za pogon vozila sa tockovima na tecni naftni gas.

    Svaki uredaj za napajanje motora tecnim naftnim gasom mora sadržavati najmanje sledece delove opreme:
    1. rezervoar
    2. uredaj za ogranicenje punjenja na 80% zapremine rezervoara
    3. indikator nivoa
    4. ventil za ispuštanje nadpritiska
    5. daljinski upravljan radni ventil sa zaštitom od prevelikog protoka
    6. regulator pritiska i isparivac koji mogu biti kombinovani
    7. daljinski upravljan ventil za iskljucivanje protoka (može se mbinovati sa regulatorom - isparivacem)
    8. prikljucak za utakanje TNG
    9. cevi i vodovi za TNG
    10. veze za prenos TNG izmedu delova opreme
    11. injektor ili uredaj za ubrizgavanje ili uredaj za mešanje TNG i vazduha
    12. elektronska upravljajuca jedinica
    13. uredaj protiv nadpritiska (može biti i ventil za nadpritisak u multiventilu ako je obezbeden protok od najmanje 17 7 m3/min)

    Uredaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5 mogu biti kombinovani u jedan uredaj (multiventil) homologovan prema odredbama ECE 67 R01

    ? Nijedan deo instalacije TNG ne sme viriti izvan tela vozila osim prikljucka za
    punjenje koji sme da bude izvan linije vozila najviše 10mm.
    ? Sigurnosni uredaj multiventila mora onemoguciti stvaranje nadpritiska u rezervoaru iznad 25 bar kao i punjenje rezervoara tecnim gasom iznad 80% zapremine.
    ? Armatura rezervoara mora biti zašticena od mehanickih oštecenja i mora biti sprecen prodor gasa u prostor za putnike odnosno motor. Zaštita armature mora izdržavati opterecenja iznad 350 N/mm2 ili biti od materijala koji odgovara celicnom limu od najmanje 0.5mm
    ? Ventilacija armature mora biti izvedena cevima glatkih zidova iznutra i ne sme izlaziti u prostor tockova.
    ? Vodovi za gas visokog pritiska moraju biti pre ugradnje ispitani na pritisak od 25 bar.
    ? Kada se koriste bešavne bakarne cevi za vodove visokog pritiska one moraju biti zašticeni gumenim ili plasticnim bužirom.
    ? U putnicke automobile sme se ugraditi jedan rezervoar zapremine do najviše 100 l a u druga motorna vozila najviše dva rezervoara do ukupne zapremine do 200 l.
    ? Rezervoar za gas se po pravilu ugraduje iza prostora za putnike i ne sme biti ugraden ispred vetrobrana niti u motorski prostor.

    ? Rezervoar mora biti pricvršcen prema uputstvima proizvodaca i nije dozvoljeno da ima direktnog kontakta sa drugim metalnim delovima osim ako se radi o direktnoj permanentnoj vezi (ne postoji mogucnost varnicenja pri nasilnom pomicanju rezervoara).
    ? Kada je vozilo spremno za vožnju rezervoar mora biti više od 200 mm iznad površine puta.
    ? Veze za pricvršcenje rezervoara moraju cvrsto i bez pomicanja zadržavati pun rezervoar sa opterecenjima od 20G u pravcu vožnje i 8G poprecno na pravac vožnje.
    ? Prikljucak za punjenje rezervoara gasom ne sme se nalaziti u kabini vozaca prostoru za putnike niti u prostoru za motor.
    ? Udaljenost rezervoara za gas od motora i izduvne grane je najmanje 200 mm a od izduvnog sistema najmanje 50 mm pod uslovom da se izvede odgovarajuca toplotna izolacija.
    ? Nije dozvoljeno da rezervoar bude izložen direktnim suncevim zracima odnosno mora biti zašticen odgovarajucom pregradom koja nije bliže od 20 mm do rezervoara.
    ? Prostor u kojem se nalazi rezervoar odnosno armatura rezervoara mora se ventilirati cevima glatkog unutrašnjeg zida precnika najmanje 20 mm. Otvori za ventilaciju moraju se nalaziti najmanje 200 mm odaljeni od izduvnog sistema. Otvori za vetilaciju
    se ne smeju nalaziti u krilima vozila (prostoru tockova)
    ? Isparivac i regulator pritiska gasa moraju se nalaziti najmanje 200 mm od izduvnog sistema.
    ? Cevovodi visokog pritiska moraju biti položeni tako da ugibanje šasije ne sme imati uticaj na njih i biti pricvršceni na najviše svakih 500 mm s tim da radijus savijanja cevi nije manji od tri precnika cevi i da nema oštrih uglova. Udaljenost do izduvne
    grane bez izolacije je najmanje 200 mm ili ne manje od 50 mm ako je izvedena odgovarajuca termicka izolacija.
    ? Cevovodi niskog pritiska moraju biti izvedeni kao elasticne cevi sa celicnim opletom.
    ? Elektricna instalacija mora biti zašticena topivim osiguracem a komande za izbor vrste goriva moraju se nalaziti na dohvat ruke vozaca. Spojevi moraju biti tako izvedeni da ne izazivaju varnicenje.
    ? Instalacija sistema za grejanje isparivaca mora biti izvedena sa kvalitetnim elementima i propisno zaptivena kako ne bi dolazilo do isticanja rashladne tecnosti motora.
    ? Proveriti uskladenost ugla ugradnje rezervoara i nominalnog ugla pod kojim treba da bude ugraden multiventil radi tacnog odredivanja tacke prekida punjenja rezervoara na 80% zapremine.
    ? Vozilo mora biti snabdeveno tehnickim uputstvom za pravilno rukovanje i održavanje TNG instalacije.



    Strucna služba AMSS-CMV
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • bokiel
      CBC Član
      • 22.03.2005
      • 31
      • Krupanj

      #3
      Hvala ali...

      Hvala za uputstvo.
      Vidim da I ti imas problema sa atestima odnosno sa ljudima koji ih rade I njihovim bezgranicnim glupostima.Neverovatno je to dok neosetis na svojoj kozi.
      Znaci podmazivanje u nekim slucajevima vredi,Sve sto bih im ja podmazao je njihova glava,Glupa I bezvredna.
      Pozivam sve one koji su imali iskustva sa atestom za plin da se jave na ovom forumu,naravno neocekujem da se jave oni koji su atest zavrsili podmazivanjem jer njima je dobro.Samo oni treba da znaju da sada voze nesiguran auto jer im cev nije spiralno savijena ili je iparivac malo iskosen ili pak boca nestoji pod pravim uglom.Strasno!!!
      Granice gluposti za atest su neverovatne zato dajte da to prikazemo I drugim ljudima koji voze auta na plin da bi znali sta ih sve ocekuje kad dodjeVREME ZA ATEST.
      Pozdrav iz zadnje tacke na ovoj planeti,Krupnja.

      Comment

      • SALE
        CBC Senator XXL
        • 04.01.2005
        • 841
        • Banovo Brdo

        #4
        Boki ideja nije losa samo je problem sto svakog od nas ceka neka druga pametnica sa svojim zamerkama.Tako da ce zajebancije uvek biti.Jedino sto treba pisati sta najvise gledaju i koje su najcesce primedbe.
        Pozdrav

        Comment

        • -Vedran-
          CBC Senator XXL
          • 03.10.2004
          • 3255
          • Beograd

          #5
          Evo ja se javljam iako nisam imao problema pri atestiranju...samo savetujem da svi idete na masinski fakultet....ljudi su normalni!
          Power of dreams !!!

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by Honda
            Evo ja se javljam iako nisam imao problema pri atestiranju...samo savetujem da svi idete na masinski fakultet....ljudi su normalni!
            I to ima problema, ovde na mašincu prodje svašta pa i to nije u redu. Mene baš to nervira nema ujednačenog kriterijuma a ovi što pregledaju su naučili ešto na nekom kursu pa sad tabaju kako znaju. Trebalo bi da ugrade bar 5 automobila da vide kako izgleda smestiti negde ventil za gas kad nema mesta ili provući cev odnazad pored auspuha da nije pored auspuha a auspuh je preko celih kola uzduž i popreko kao kod Volva recimo itd... A onda prodje boca koja se klima ili isparivač koji se klima kao kod tebe recimo... Da li sam ja onda blesav kad o tome vodim računa ili treba da pitam gde će se vršiti atest pa onda ugradjuejm za pola sata ili 4 sata po potrebi...
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • CSI
              CBC Član
              • 09.08.2005
              • 40
              • SCG

              #7
              atest- boca umesto rez. toka- citroen

              Pozdrav,
              imam Citroena, stavio bih bocu umesto rezervnog tocka (spoljna strana vozila), dobio sam informacije da ovako nikad necu dobiti atest- da li je to tacno i da li ja imam neku drugu mogucnost osim da bocu prebacim u gepek?
              CSI

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Boce su predvidjene da stoje napolju, ali posto je ovo Srbija, prave probleme... Kada je Niva u pitanju, nema problema sa atestom ali ako se koristi limena zastita za bocu. Sigurno ce to biti slucaj i kod tebe.


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • bokiel
                  CBC Član
                  • 22.03.2005
                  • 31
                  • Krupanj

                  #9
                  Ovo je Srbija bas tako,sve i moze i nemoze u isto vreme.Evo jos jedno pitanje za servise koji ugradjuju plin,Da li kod nekog od vas dolaze ljudi za atest bilo iz Vince ili sa masinskog?????
                  Kod nas ce doci ali traze da skupim 30 auta za atest(sto i nije neizvodljivo)ali kazu da od tih 30 auta 25 nece proci atest.Sva moja prica je uzalud da vec duze radim plin i da su moji auti vec prolazili na atestima i to jedan veci broj,to se njih netice.Tako da jedva cekam da dodju i da jednom razgranicim sta treba a sta ne,bar donekle.
                  Pozdrav iz zadnje tacke na ovoj planeti,Krupnja.

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Originally posted by bokiel
                    neizvodljivo)ali kazu da od tih 30 auta 25 nece proci atest.Sva moja prica je uzalud da vec duze radim plin i da su moji auti vec prolazili na atestima i to jedan veci broj,to se njih netice.Tako da jedva cekam da dodju i da jednom razgranicim sta treba a sta ne,bar donekle.
                    I ja sam razmišljao da uradim tako nešto ali mi je to nekako ofrlje... Ja mislim da ipak teba da je to odvojeno od servisa bar dok ne uvedu licence za servise i onake kazne ako se ne poštuju propisi. Vidim da neke moje kolege tako rade pa me živo zanima da vidim kako isti ljudi iz AMS-a puštaju na atestu boce od nekih kolega koje su poslovično lutajuće po prtljažniku a meni prave problem zbog nemanja spirale ili zbog nemanja guma ispod stege a stavljam plastificirane limove.

                    To je unosan biznis, za pola sata posla se uzme 3600 dinara a toliko se uzme i za ugradnju, malo više da budem iskren ali ne tolika satnica sigurno.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • bokiel
                      CBC Član
                      • 22.03.2005
                      • 31
                      • Krupanj

                      #11
                      Nemislim ja da oni kad dodju na atest mene i moje aute drugacije gledaju ili cak propustaju nekakve gluposti nego da vidim bas sve sta oni traze i da onda sve ubuduce radim tako jer ce svi auti raditi atest kod njih.A postoji jos nesto a to je da mogu da otklonim nedostatke na licu mesta tipa glupe spirale ili blizine prolazenja creva ili vec neke gluposti koja im padne na pamet a moze se brzo otkloniti.
                      Pozdrav iz zadnje tacke na ovoj planeti,Krupnja.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Pa nisam mislio na tebe, nego na neke druge i uopšteno. Drugo je opet problematično bar kod mene. Ja radim kola iz velikog okruženja i okolnih država, kako oni da dodju na baš tog dana zakazani pregled, mislim glupo je. Svrha pregleda za sada po ovakvim i važećim zakonima je da nezavisan pregledač izvrši atest ugradnje a to mi nešto ne ide sa pregledom u servisu gde je i uradjeno, ali ako to tržište zahteva, razmisliću o tome.

                        I na kraju, to što naučiš od te ekipe uopšte neće biti bitno kad mušterija ode kod neke druge ekipe da se uradi atest. Čuvena hebena spirala je uradjena neki dan i čoveku je odštampano zvanično uputstvo za servise sa AMS sajta gde se ne pominje ta spirala a traže je uporno ili kako kad. Mislim, znam ja gde piše kao što znam i mnogo više od tog šturog uputstva šta treba i kako treba samo nisam mislio da je neko baš takav ... da se pridržava napisanog kao pijan plota iako nema veze sa funkcijom i sigurnošću. Još nism video u životu toplovod koji ima spiralu radi dilatacije, obično ima P ćirilicom ali ko zna, možda ih nateraju...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Davor
                          CBC Senator XXL
                          • 02.03.2005
                          • 498
                          • Novi Sad

                          #13
                          Evo da se i ja priključim u raspravu malo.Ja sam atest obavio na mašinskom fakultetu u Novom Sadu i mogu vam reći da nije bilo nikakvih problema a bilo ih je tog jutra 54 na atestu i da mi je onaj čovek na atestu pohvalio kako je ugrađen gas,nije ni jednu jedinu zamerku našao,a reče mi ćale da je bio poprilično neugodan za većinu ljudi koji su tog jutra bili na atestu,jedino što zameram to je što u SUP-u nemaju pojma šta kojim redom treba pribaviti od papira,uglavnom da ne dužim sve me izašlo 4550din crno na belo.Taksa 1050, atest 2900 i vanredni tehnički 600,mislio sam da ću bar dobiti neki normalan papir o atestu a ono kao na malo finijem toalet papiru bez imalo ironije.

                          Comment

                          • Chokky
                            CBC Član
                            • 26.03.2005
                            • 49
                            • Beograd

                            #14
                            Posto vidim da nisu iste cene atestiranja u BGD i NS, da li mozemo i mi iz BGD da idemo u NS, tj kakav je onda redosled dogadjaja? Da li idemo u Ljermotovu za zahtev za atest (i ono otvaranjae zahteva za vandredni tehnicki, itd) ili to radimo u MUP-u u NS?
                            Two beers or not two beers...
                            Shakesbeer.

                            Comment

                            • Davor
                              CBC Senator XXL
                              • 02.03.2005
                              • 498
                              • Novi Sad

                              #15
                              Originally posted by Chokky
                              Posto vidim da nisu iste cene atestiranja u BGD i NS, da li mozemo i mi iz BGD da idemo u NS, tj kakav je onda redosled dogadjaja? Da li idemo u Ljermotovu za zahtev za atest (i ono otvaranjae zahteva za vandredni tehnicki, itd) ili to radimo u MUP-u u NS?
                              Možete i u NS-u da radite kao što sam i ja mogao u BG-u da radim(jer sam tamo i ugrađivao gas),samo moraš prvo da se raspitaš kod tebe u SUP-u da te ne bi seljakali,jer im je to duševna hrana izgleda.Ne zaboravi da vlasnik auta mora lično doći u SUP da potpiše za dokumenta o gasu,ne može na ličnu kartu bez obzira da li ti je ćale ili keva vlasnik.
                              Čuo sam da je kod vas 3600din atest ovde je 2900 pa 700din nije za baciti pogotovo u Srbiji,i ne zaboravite vi koji planirate da dolazite u NS da ovi za atest rade samo sredom od 7-13h na FTN-u(fakultet tehničkih nauka),to vam je preko puta Spensa gde su i svi fakulteti

                              Comment

                              Working...
                              X