Objasnite nam "stelovanje"!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Objasnite nam "stelovanje"!

    Dobar dan i pozdrav svima. Prvi post na forumu. Molim vas "be gentle to me"
    Elem,
    Zanima me tzv. stelovanje plina.
    -Da li propisno (ili dobro, pravilno.... nazovite po izboru) stelovanje podrazumeva samo paljenje motora u okviru radionice, gde se ujedno podesava softver? Da li je primenjljivo prosto kopiranje parametara sa istog tipa vozila (ili mozda je cak dovoljno samo da motor bude isti tip?)? Pretpostavljam da stelovanje zavisi od nekih merenih velicina (snage na radilici? snage na tockovima? neke vrste analize gasova iz auspuha?...)
    -Ako je odogvor NE na prvo pitanje pretpostavljam da pravilno stelovanje podrazumeva voznju (u realnim uslovima, u gradu, van grada, pri raznim obrtajima.....)? Da li za pravilno stelovanje u ovom slucaju morate da imate log nekih merenih velicina? Ako da kako ih dobijate osim ako majstor u najmanju ruku ne sedi sa laptopom u kolima za vreme voznje (pod pretpostavkom da su u samom autu prisutni davaci koji su potrebni za stelovanje)?


    Drugim recima, ovo stelovanje za mene je poprilicno konfuzan pojam. Objasnite sta tacno podrazumevate pod ljudski uradjenim stelovanjem, i koje korake to podrazumeva (mozda i ovde postoje opcije "za narod" i nesto bolje opcije)

    Osim toga, sta nam je cilj stelovanjem uopste? Upravljanje potrosnjom (sa nekom iskrivljenom voznim karakteristikom) ili postizanje prblizno istih voznih karakteristika kao na benzin? Pretpostavljam da ovo drugo obavezno podrazumeva povecanje od oko 20% potrosnje LPG u odnosu na benzin (zbog gustine energije ova dva goriva)? Sta od ovo dvoje vi preferirate ako je izbor uopste moguc i kako je moguce da je i potrosnja i "vozna karakteristika" u okviru nekoliko procenata (kako se cesto tvrdi)?

    Nadam se da nisam smorio, jer u svakom slucaju nisam uspeo da nadjem koherentan odvor na ovih par pitanja.
    Unapred hvala.
  • slavko_bgd
    CBC Senator XXL
    • 24.03.2009
    • 771
    • Batajnica
    • Stilo 1.6 16V MW

    #2
    Re: Objasnite nam "stelovanje"!

    @Srbosrbin:

    Pre nego pokušam da odgovorim, zanima me sledeće:

    -da li imate automobil sa motorom koji za pogon koristi TNG ?
    -ako da, da li je u njega nedavno ugrađen gasni uređaj?
    -ako da, da li ste zadovoljni uslugom servisa u kojem ste ugradili gas?
    -ako da, da li imate problem sa potrošnjom gasa ili voznim karakteristikama?
    -ako da, detaljno opišite problem;

    Nemojte da mislite da je u pitanju zafrkavanje. Slutim da imate problem sa vozilom ili gasnim uređajem na vozilu.
    Ako je post napisan u cilju Vaše edukacije, savetujem da pročitate prvo sve što je sublimirano na ovom forumu a zatim da "izguglate" sve sa ključnim rečima "LPG engines internal combustion principles " i slično.
    Naći ćete gomilu informacija koje će zadovoljiti Vaše interesovanje.

    Srdačan pozdrav!


    p.s Ljudski urađeno štelovanje je ono koje urade jedan ili više ljudi....
    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

    Comment


    • #3
      Re: Objasnite nam "stelovanje"!

      @Slavko,
      Ljudsko pitanje je ono pitanje koje "ljud" postavi.
      Odgovor na tvoj eprvo pitanje je NE, tj. nemam u autu TNG (SEAT Ibiza 63kW, BXW motor), ali nameravam da ga ugradim, pokusao sam saznati sta mogu da ocekujem od stelovanja

      Pozdrav

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Re: Objasnite nam "stelovanje"!

        I ova tema se proteže godinam kroz ovaj forum i nikad neću prestati da se čudim zašto je nekom normalno da zna sve oko popravke kola da bi kontrolisao majstora a nikad mu ne pada na pamet da nauči elektroniku da bi kontrolisao majstora za televizor koliko mu je drpio na delovima

        U principu možeš da očekuješ svašta od štelovanaj na sad ćemo m ito do puštanja samo autokalibracije pa sve do probne vožnje baš kak osi opisao sa laptopom u krilu dva interfejsa zakaćena i praćenje svih parametara. Normalno jedan vozi drugi prati, sumnjam da je Supermen ili Čak Noris neki gas majstor.

        Ono što ti treba da znaš je šta možeš očekivati posle ugradnje gasa, to je primarno pitanje koje treba sebi da postaviš. Imaš lepljive kako treba il ikak ose postupa sa vozilima. imaš temu loši primeri ugradnje, imaš temu atestiranje (više komada) imaš temu iskustva sa majstorima, imaš na forumu manje više članova sa svakavim kolima pa i sa takvim kao tvoja, ne verujem da baš niko nema TNG i njim. Možeš ga pitati.

        To što si ti pitao je pitanje i za mnoge majstore a u jednoj temi čekam da i ja saznam nešto novo oko toga, svakako nije pitanje za vlasnika vozila.

        Skraćeni opis.
        Odeš kod majstora i pitaš koliko košta.
        Kad odlučiš da li želiš, predaš auto i sačekaš da se završi.
        Platiš sedneš, voziš i uživaš.
        Imaš problem, ideš na reklamaciju.

        Pod opis
        sitne intervencije su relativno ok.
        Višestruke povratne intervencije nisu ok
        Tražiš povraćaj sredstava i dovodjenej auta u prvobitno stanje.

        Rezime
        Odlučiš kome ćeš dati auto na "usvajanje" da ne dodje do Pod opisa
        Forum je pun Pod opisa pa prelistaj, to je bitno a svakako nećeš naučiti za par dana kako se podešava auto čak ni toliko da kontolišeš šlosera... Da se ne uvrede šloseri kojima je to stvarno zanimanje...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Re: Objasnite nam "stelovanje"!

          Jednan primer o čemu sam pričao...
          viewtopic.php?f=302&t=45998&p=720031#p720031
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #6
            Re: Objasnite nam "stelovanje"!

            samo bih jos dodao da je biranje gasnog uredjaja i majstora stvar na kome se ne stedi

            i da, zaobidji "voltran" i da ti ga daju za dzabe

            Comment


            • #7
              Re: Objasnite nam "stelovanje"!

              Slavko/JapanNX/Dora hvala na odgovorima.
              Ljudi su razliciti, a ja imam i malo profesionalnu deformaciju u vezi brojeva, sta da s eradi.

              Gore opisano "primarno pitanje": Da li (sa Vasom standardnom opermom - koliko razumem Stag/Valtek/Tomasetto) mogu da ocekujem potrosnju do 1L/100km benzina i do ~9L/100km pri iskljucivo umerenoj gradskoj voznji (od toga u tih 100km jedno 4 starta na vrlo kratke relacije od po 2-3km, ostalo po 6-7km, nekoliko po ~10km)? Motor VW 1.4mpi 63kW/85hp. Da li biste rekli da je ovo realno? Pretpostavka je da je auto "zategnut" sam po sebi.

              I jos jedno pitanje, ako se teperatura isparivaca za prebacivanje na gas podesi na neku vrlo nisku vrednost (<35degC, npr 25degC) da li to ima uticaj na normalan rad ili vek motora (da li se preporucuje zbog ogromne potrosnje benzina pri hladnom staru)? Da li raspon od recimo 100m do najvise 1km pri kom se prebacuje nesto sto je raelno pri 35degC?

              Znaci, interesuje me priblizni rasponi zbog orijentira, ne zakletva krvlju u svakom slucaju

              Comment

              • slavko_bgd
                CBC Senator XXL
                • 24.03.2009
                • 771
                • Batajnica
                • Stilo 1.6 16V MW

                #8
                Re: Objasnite nam &quot;stelovanje&quot;!

                @Srbosrbin:

                Nema na čemu.
                Da je moj auto sa BXW motorom ja u njega nikada ne bih ugradio gas.
                Odmah napominjem da je to moje lično iskustvo i mišljenje i da neću odgovarati na eventualna pitanja "kako?" ili "zašto?".

                Pozdrav.
                Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                Comment


                • #9
                  Re: Objasnite nam &quot;stelovanje&quot;!

                  Originally posted by slavko_bgd
                  @Srbosrbin:

                  Nema na čemu.
                  Da je moj auto sa BXW motorom ja u njega nikada ne bih ugradio gas.
                  Odmah napominjem da je to moje lično iskustvo i mišljenje i da neću odgovarati na eventualna pitanja "kako?" ili "zašto?".

                  Pozdrav.
                  Nista ne pitam vidis.
                  Da li neki od forimasa ima iskustva sa ovim motorom (ugradjuje se u Seat Ibiza/Cordoba zadnji par godina, najnoviji VW Polo, neke Fabije...mozda jos ponegde)?
                  A kazi mi u vezi ovog podesavanja temperature prebacivanja sto sam pitao da li znas?

                  Comment

                  • slavko_bgd
                    CBC Senator XXL
                    • 24.03.2009
                    • 771
                    • Batajnica
                    • Stilo 1.6 16V MW

                    #10
                    Re: Objasnite nam &quot;stelovanje&quot;!

                    @SrboSrbin:

                    Mislim da znam, al ne znam kako da ti to jednostavno objasnim...I može i ne može...
                    Ajde da sačekamo mišljenja drugih forumaša, pa ćemo diskutovati.
                    Pozdrav!
                    Bolje peške u švaleraciju nego Mercedesom na posao...

                    Comment

                    Working...
                    X