Dobar dan i pozdrav svima. Prvi post na forumu. Molim vas "be gentle to me" 
Elem,
Zanima me tzv. stelovanje plina.
-Da li propisno (ili dobro, pravilno.... nazovite po izboru) stelovanje podrazumeva samo paljenje motora u okviru radionice, gde se ujedno podesava softver? Da li je primenjljivo prosto kopiranje parametara sa istog tipa vozila (ili mozda je cak dovoljno samo da motor bude isti tip?)? Pretpostavljam da stelovanje zavisi od nekih merenih velicina (snage na radilici? snage na tockovima? neke vrste analize gasova iz auspuha?...)
-Ako je odogvor NE na prvo pitanje pretpostavljam da pravilno stelovanje podrazumeva voznju (u realnim uslovima, u gradu, van grada, pri raznim obrtajima.....)? Da li za pravilno stelovanje u ovom slucaju morate da imate log nekih merenih velicina? Ako da kako ih dobijate osim ako majstor u najmanju ruku ne sedi sa laptopom u kolima za vreme voznje (pod pretpostavkom da su u samom autu prisutni davaci koji su potrebni za stelovanje)?
Drugim recima, ovo stelovanje za mene je poprilicno konfuzan pojam. Objasnite sta tacno podrazumevate pod ljudski uradjenim stelovanjem, i koje korake to podrazumeva (mozda i ovde postoje opcije "za narod" i nesto bolje opcije)
Osim toga, sta nam je cilj stelovanjem uopste? Upravljanje potrosnjom (sa nekom iskrivljenom voznim karakteristikom) ili postizanje prblizno istih voznih karakteristika kao na benzin? Pretpostavljam da ovo drugo obavezno podrazumeva povecanje od oko 20% potrosnje LPG u odnosu na benzin (zbog gustine energije ova dva goriva)? Sta od ovo dvoje vi preferirate ako je izbor uopste moguc i kako je moguce da je i potrosnja i "vozna karakteristika" u okviru nekoliko procenata (kako se cesto tvrdi)?
Nadam se da nisam smorio, jer u svakom slucaju nisam uspeo da nadjem koherentan odvor na ovih par pitanja.
Unapred hvala.

Elem,
Zanima me tzv. stelovanje plina.
-Da li propisno (ili dobro, pravilno.... nazovite po izboru) stelovanje podrazumeva samo paljenje motora u okviru radionice, gde se ujedno podesava softver? Da li je primenjljivo prosto kopiranje parametara sa istog tipa vozila (ili mozda je cak dovoljno samo da motor bude isti tip?)? Pretpostavljam da stelovanje zavisi od nekih merenih velicina (snage na radilici? snage na tockovima? neke vrste analize gasova iz auspuha?...)
-Ako je odogvor NE na prvo pitanje pretpostavljam da pravilno stelovanje podrazumeva voznju (u realnim uslovima, u gradu, van grada, pri raznim obrtajima.....)? Da li za pravilno stelovanje u ovom slucaju morate da imate log nekih merenih velicina? Ako da kako ih dobijate osim ako majstor u najmanju ruku ne sedi sa laptopom u kolima za vreme voznje (pod pretpostavkom da su u samom autu prisutni davaci koji su potrebni za stelovanje)?
Drugim recima, ovo stelovanje za mene je poprilicno konfuzan pojam. Objasnite sta tacno podrazumevate pod ljudski uradjenim stelovanjem, i koje korake to podrazumeva (mozda i ovde postoje opcije "za narod" i nesto bolje opcije)
Osim toga, sta nam je cilj stelovanjem uopste? Upravljanje potrosnjom (sa nekom iskrivljenom voznim karakteristikom) ili postizanje prblizno istih voznih karakteristika kao na benzin? Pretpostavljam da ovo drugo obavezno podrazumeva povecanje od oko 20% potrosnje LPG u odnosu na benzin (zbog gustine energije ova dva goriva)? Sta od ovo dvoje vi preferirate ako je izbor uopste moguc i kako je moguce da je i potrosnja i "vozna karakteristika" u okviru nekoliko procenata (kako se cesto tvrdi)?
Nadam se da nisam smorio, jer u svakom slucaju nisam uspeo da nadjem koherentan odvor na ovih par pitanja.
Unapred hvala.
Comment