Pitanje u vezi dvrogrlog karburatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chokky
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 49
    • Beograd

    Pitanje u vezi dvrogrlog karburatora

    Dakle, imam jedno pitanje u vezi 2-grlog karburatora (Pierburg 2E2), mozda nije bas za ovu temu, ali posto koristim gas, rek'o da ga turim ovde. Kako mogu da proverim da li mi se regularno otvara drugo grlo? Da li to moze da se oseti u voznji? Vakuumska jedinica koja je zaduzena za to je ispravna, i kola idu OK, potrosnja takodje (mozda ja i ne znam da mogu da idu i bolje )
    Two beers or not two beers...
    Shakesbeer.
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    #2
    Vakuum koliko je meni poznato nema veze sa otvaranjem drugog grla, već se ono otvara mehanički preko nekih polugica čim se gas doda preko neke mere.
    Dok je motor ugašen skini filter i kućište filtera za vazduh, pogledaj ka unutrašnjosti karburatora, i dodaj rukom gas na samom karburatoru. Videćeš da drugo grlo počinje da se otvara kada je položaj gasa negde oko polovine (ja sam gledao na karburatoru dok je bio skinut sa motora, tako ne garantujem da ćeš uspeti, ali bar vredi probati).
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

    Comment

    • Chokky
      CBC Član
      • 26.03.2005
      • 49
      • Beograd

      #3
      Heinz, mislim da si samo delimicno u pravu - taj deo u vezi mehanike. Drugo grlo fizicki MOZE da se otvori tek ako je dato VISE od 2/3 gasa (tako pise u knjigama), i to je potreban ali ne i dovoljan uslov. Drugi uslov koji mora da se ispuni je da je oterecenje motora dovoljno veliko ( koje se ogleda kroz vakuum koji se prenosi crevcetom do memrane koja povuce polugicu za otvaranje drugog grla). Razlog zasto mislim da ne mogu da proverim dok je na leru je to sto tada motor nije oterecen pa nema ni vakuuma koji bi otvorio drugo grlo cak i ako otvorim prvi leptir za 2/3 hoda. Inace, drugi leptir se pomera kad ga rukom (preko polugice) otvaram. Mene zanima, dakle, da li moze nekako drugacije da se vidi ili oseti u voznji da se drugo grlo otvorilo
      Two beers or not two beers...
      Shakesbeer.

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Crevce za otvaranje drugog grla bi trebalo da je spojeno na najuzi deo difuzora (tako je barem u primeru u knjizi). To znaci da se drugo grlo otvara kada je brzina strujanja u prvom grlu velika, sto znaci da moze da se vidi i na leru, samo ako se da veci gas. I naravno, da je prvo leptir otvoren preko 1/2-2/3.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • Heinz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 1027
          • Beograd, Voždovac
          • Avensis 2.0 D4D

          #5
          Moram priznati da ne kapiram na koji vakuum uređaj misliš. Postoji jedan za sauh (koji radi preko polugice), i ima jedan za ler gas.

          Recimo da se drugo kod mene otvara na nekih 3300-3500 rpm pri normalnoj vožnji. Pri tom broju obrtaja rad u slobodnom hodu u odnosu na rad motora sa opterećenjem se razlikuje u snazi potrebnoj za savladavanje otpora. Znači, podpritisci u sistemu su isti za zadati režim rada motora, koji u slučaju rada bez opterećenja radi sa "malim gasom" i troši samo malo goriva kroz prvo grlo, a u slučaju rada pod opterećenjem sagoreva daleko više goriva, sa "punim gasom" odnosno sa preko 2/3 gasa i mehanički se u tom slučaju otvorilo drugo grlo. Nikakav vakuum nije potreban.
          Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Heinz, postoje dva tipa dvogrlih. Jedan je nehanicki, gde se uvek posle 2/3 otvaranja prvog grla otvara drugo. Drugi tip je ovaj pneumatski gde se drugo grlo otvara tek posto je brzina strujanja u prvom dovoljno velika.
            Prakticno, toznaci da ne mozes na 1000/min da otvoris oba grla kada gas pritisnes do poda jer ce se previse smanjiti brzian strujanja kroz difuzore i zuato ce da cine dok ne prihvati i tek onda ce polako da pocne da vuce.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • Heinz
              CBC Senator XXL
              • 30.09.2004
              • 1027
              • Beograd, Voždovac
              • Avensis 2.0 D4D

              #7
              Evo slike karburatora 2E2, možda bude od pomoći.



              I jedno off pitanje: da li na ovom karburatoru može membrana da se zameni bez demontaže karba sa motora i otvaranja? Gde kupiti membranu?
              Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

              Comment

              • don
                CBC Senator XXL
                • 13.04.2005
                • 483
                • Beograd

                #8
                Heinz, to rade ljudi iz servisa Solex, ako ti treba njihova adresa i tel. reci, sredjivanje kompletnog karba je 70e, i to pod uslovom da su ti sve jedinice na njemu ok, a ako je neka otisla onda ti kazu sta je otislo,pa ti odlucis da li menjas ili ne, ja sam kod njih radio pre 2 godine.

                I drugo grlo se otvara vakumski
                Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  #9
                  Originally posted by don
                  Heinz, to rade ljudi iz servisa Solex, ako ti treba njihova adresa i tel. reci, sredjivanje kompletnog karba je 70e, i to pod uslovom da su ti sve jedinice na njemu ok, a ako je neka otisla onda ti kazu sta je otislo,pa ti odlucis da li menjas ili ne, ja sam kod njih radio pre 2 godine.
                  Bez uvrede, ali kod lopova kao što su svi (redom, svi) karburator servisi ne idem iz principa Za pranje karba u kiselini i promenu delova koji koštaju 200 dinara da plaćam 70? nisam lud.

                  Tačno znam šta se sve radi u karb servisima, tako da je to jednom rečju bruka!
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • Chokky
                    CBC Član
                    • 26.03.2005
                    • 49
                    • Beograd

                    #10
                    Heinz, na slici koju si poslao se lepo vidi , u donjem desnom uglu "vacuum unit stage II". E, na taj sam vakuum mislio, jedino nisam znao ( a nigde se ne vidi) odakle se dovodi taj vakuum. Ja sam mislio da dolazi negde iz difuzora drugog grla ( jer se sa te strane i nalazi port gde se kaci crevce).
                    Two beers or not two beers...
                    Shakesbeer.

                    Comment

                    • don
                      CBC Senator XXL
                      • 13.04.2005
                      • 483
                      • Beograd

                      #11
                      Originally posted by Heinz
                      Originally posted by don
                      Heinz, to rade ljudi iz servisa Solex, ako ti treba njihova adresa i tel. reci, sredjivanje kompletnog karba je 70e, i to pod uslovom da su ti sve jedinice na njemu ok, a ako je neka otisla onda ti kazu sta je otislo,pa ti odlucis da li menjas ili ne, ja sam kod njih radio pre 2 godine.
                      Bez uvrede, ali kod lopova kao što su svi (redom, svi) karburator servisi ne idem iz principa Za pranje karba u kiselini i promenu delova koji koštaju 200 dinara da plaćam 70? nisam LUD.

                      Tačno znam šta se sve radi u karb servisima, tako da je to jednom rečju bruka!
                      Ok tvoje misljenje, ja sam isto tako bio skeptican i jedva sam se odlucio da ostavim auto da mi se uradi kod njih, rade otac i sin, i dobijes god. dana garancije, i mogu ti reci posteno urade.

                      A sto se tice tih gumenih membrana, te od 200 din posle 2 meseca postanu plastika, vidjeno. A onda cu ti dati njihov broj
                      Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                      Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                      Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #12
                        pozdrav,
                        kompletan remont karburatora (membrane, ekonomajzer, ...bla, bla...stelovanje) 3500din .Auto servis Andjelkovic na senjaku.
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • acapn
                          CBC Član
                          • 20.04.2005
                          • 86
                          • Paracin

                          #13
                          Evo jedne cene iz unutrasnjosti: 1000 din kompletno sredjivanje karburatora, u cenu ulazi i predhodno stelovanje paljenja i stelovanje karburatora. Taj poduhvat se definitivno isplati. Meni se potrosnja smanjila i auto bolje vuce posle remonta karburatora.

                          Nego imam i ja jedno pitanje, da ne otvaram drugu temu posto je isto vezano za karburator. Kad dodam gas preko 2/3, tj kad se otvori drugo grlo, auto stucne za trenutak i onda nastavi da vuce. Isto se desava i posle kad otpustam papucicu gasa, kad se zatvori drugo grlo.
                          Inace karburator je weber i drugo grlo se otvara mehanicki, ne preko vakuma. Zna li neko zasto se ovo desava ?
                          Inace to se desava samo kad vozim na plinu, na benzinu se desavaju neke druge nepravilnosti u radu, ali to je prica za drugu priliku.

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            Originally posted by acapn
                            Kad dodam gas preko 2/3, tj kad se otvori drugo grlo, auto stucne za trenutak i onda nastavi da vuce.
                            Meni se isto to desavalo. Promenio filter za vazduh i otiso na stelovanje uredjaja i sad radi normalno.
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • Chokky
                              CBC Član
                              • 26.03.2005
                              • 49
                              • Beograd

                              #15
                              Originally posted by Heinz
                              Originally posted by don
                              Heinz, to rade ljudi iz servisa Solex, ako ti treba njihova adresa i tel. reci, sredjivanje kompletnog karba je 70e, i to pod uslovom da su ti sve jedinice na njemu ok, a ako je neka otisla onda ti kazu sta je otislo,pa ti odlucis da li menjas ili ne, ja sam kod njih radio pre 2 godine.
                              Bez uvrede, ali kod lopova kao što su svi (redom, svi) karburator servisi ne idem iz principa Za pranje karba u kiselini i promenu delova koji koštaju 200 dinara da plaćam 70€ nisam LUD.

                              Tačno znam šta se sve radi u karb servisima, tako da je to jednom rečju bruka!
                              Ako je ta firma sa druge strane auto-puta u odnosu na Sava Centar, onda sam i ja vrlo sumljicav u njihovo znanje!!!! Meni je bio crko neki grejac (za smesu na ler gasu) na karburatoru a oni su tvrdili da je to kondenzator!?!?!?!?!?! A pri tome zaista su ubice sa cenama!!!!!! I ja sam bio kod Andjelkovica i zadovoljan sam kako su mi odradili
                              Two beers or not two beers...
                              Shakesbeer.

                              Comment

                              Working...
                              X