Originally posted by Davor

Jos od pocetka dvadesetog veka (~1900 god.) koriste se mehanicki sistemi ubrizgavanja goriva koji su u pocetku bili dosta primitivni, a svoj vrhunac su dostigli sa K i KE Jetronicom koje je zajedno sa Bosch-om razvio Mercedes-Benz.

Slovo K dolazi od nemacke reci "Kolben" = klip posto jedan klip u K glavi regulise trenutni protok goriva ka diznama i polugom je vezan sa protokomerom vazduha
Naravno da nemacki inzenjeri pojma nisu imali kad su ga izmislili ali majstori kojima je ficin motor poslednja rec tehnike tu su da ga pljuju i kazu kako ne valja jer su K glave jako precizna stvar i ne ume svako da ih nasteluje ili im ugradi plin posto postoji gomila fora i caka neke kod Audija neke kod w124/w201 koje ne zna svaki majstor (slab vakum kod MB, kompenzaciono crevo iza leptira Audi itd itd)
Razlika K i KE Jetronica je u tome sto je kod ovog drugog dodata elektronska regulacija lera. Sam sistem je dosta pouzdan jedino treba redovno menjati filter za benzin (einspritz filter) i nema problema. Na zapadu se filter menja na 80.000km ja kupujem original i dva puta sam ga menjao do sada u intervalima od 60.000km malo je skuplji ali glava ne boli

Takodje vlasnici ovakvih vozila moraju da vode racuna o tome da pre ugradnje plina imaju ispravne dizne koje ne cure te da im majstor tako ugradi plin da pale na benzin, a posle prebacuju na plin (kod mene automatski) cime K glava ostaje sacuvana jer nju benzin podmazuje a onaj klip u njoj se pomera kako pritiskate papucicu gasa. Tokom dugih voznji (more i sl) treba prebaciti par km na benzin jer postoji mogucnost da benzin ispari pa ona ostane suva i vremenom zariba zbog finih tolerancija.
Znaci ne moze se voziti i paliti samo na plin sa zavrnutim benzinom jer odlazi K glava

K & KE Jetronic je za svoje doba bio ZAKON !!!
Comment