K & KE Jetonic ne valja ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K & KE Jetonic ne valja ???

    Originally posted by Davor
    Samo jedno pitanjce... koji su to motori sa k glavom?

    K-jectronic sistem dobija konstantno gorivo.Imaš K-jectronic koji je potpuno mehanički i KE-jectronic koji je delimično elelktonski.
    Razlika K-jectronik u odnosu na npr.SFI(koji se nalazi u Opelovim 2.0 16V motorima) je u tome da SFI ne dobija kontantno gorivo za svaki cilindar nego dva po dva.

    Motore sa K glavom ćeš naći u Golfu 1 i 2 GTI,Audiju 80,100 , Mercedesu 124,190 i možda još nekim modelima i markama automobila.
    Još nisam ni od jednog majstora čuo da ima imalo reči hvale za taj sistem ubrizgavanja,svi ga pljuju maksimalno
    Pljuju ga oni koji pojma nemaju o kolima pa da pojasnim neke stvari kao neko ko Audi i Mercedes sa ovim sistemom bez problema vozi zadnjih 12 godina:

    Jos od pocetka dvadesetog veka (~1900 god.) koriste se mehanicki sistemi ubrizgavanja goriva koji su u pocetku bili dosta primitivni, a svoj vrhunac su dostigli sa K i KE Jetronicom koje je zajedno sa Bosch-om razvio Mercedes-Benz.

    Slovo K dolazi od nemacke reci "Kolben" = klip posto jedan klip u K glavi regulise trenutni protok goriva ka diznama i polugom je vezan sa protokomerom vazduha

    Naravno da nemacki inzenjeri pojma nisu imali kad su ga izmislili ali majstori kojima je ficin motor poslednja rec tehnike tu su da ga pljuju i kazu kako ne valja jer su K glave jako precizna stvar i ne ume svako da ih nasteluje ili im ugradi plin posto postoji gomila fora i caka neke kod Audija neke kod w124/w201 koje ne zna svaki majstor (slab vakum kod MB, kompenzaciono crevo iza leptira Audi itd itd)

    Razlika K i KE Jetronica je u tome sto je kod ovog drugog dodata elektronska regulacija lera. Sam sistem je dosta pouzdan jedino treba redovno menjati filter za benzin (einspritz filter) i nema problema. Na zapadu se filter menja na 80.000km ja kupujem original i dva puta sam ga menjao do sada u intervalima od 60.000km malo je skuplji ali glava ne boli

    Takodje vlasnici ovakvih vozila moraju da vode racuna o tome da pre ugradnje plina imaju ispravne dizne koje ne cure te da im majstor tako ugradi plin da pale na benzin, a posle prebacuju na plin (kod mene automatski) cime K glava ostaje sacuvana jer nju benzin podmazuje a onaj klip u njoj se pomera kako pritiskate papucicu gasa. Tokom dugih voznji (more i sl) treba prebaciti par km na benzin jer postoji mogucnost da benzin ispari pa ona ostane suva i vremenom zariba zbog finih tolerancija.

    Znaci ne moze se voziti i paliti samo na plin sa zavrnutim benzinom jer odlazi K glava

    K & KE Jetronic je za svoje doba bio ZAKON !!!
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Kakav je ovo ton u diskusiji
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Daleko od toga da neko ovde ne poštuje tu fazu u evoluciji sistema za ubrizgavanje, ali je jednostavno prevazidjen jer su noviji sistemi efikasniji sto se tice potrosnje goriva i pouzdaniji jer se manje kvare. Moj burazer je imao problema s K glavom na Fordu i odahnuo je kad ga je prodao. Moj auto je imao K glavu i ceo sistem mu je zamenjen novijim L jetronik-om. Jednostavno vremenom su razvijeni bolji sistemi, tako da mu ostaje mesto u istoriji kao pretece modernih ubrizgavanja .

      Comment


      • #4
        Originally posted by dfast
        Daleko od toga da neko ovde ne poštuje tu fazu u evoluciji sistema za ubrizgavanje, ali je jednostavno prevazidjen jer su noviji sistemi efikasniji sto se tice potrosnje goriva i pouzdaniji jer se manje kvare. Moj burazer je imao problema s K glavom na Fordu i odahnuo je kad ga je prodao. Moj auto je imao K glavu i ceo sistem mu je zamenjen novijim L jetronik-om. Jednostavno vremenom su razvijeni bolji sistemi, tako da mu ostaje mesto u istoriji kao pretece modernih ubrizgavanja .
        Naravno da danas postoje moderniji sistemi i isti motor na koji se umesto KE Jetronica montira npr. Bosch Motronic u startu ima povecanje snage za minimum 10% (primer ///AMG 190E za DTM) ali treba imati u vidu da to nije omoguceno drugacijim brizgaljkama (jer su slicne ugradjivane jos krajem 60ih godina) vec usavrsavanjem programabilnih komponenti i mocnijim a pre svega brzim ECU kao i sve vecim ekoloskim zahtevima koje su motori morali da ispune

        U Nemackoj su mi rekli da ako popravljas auto i sumnjas na K glavu uzmi u obzir sledece:

        Pravilo #1 pretpostavi da nije do K glave
        Pravilo #2 procitaj pravilo #1 ponovo

        Ovde su K glave dosle na los glas zbog prljavog i goriva punog vode iz vremena sankcija kada se benzin sipao iz flasa od Coca Cole 2L i slicno dok je u razvijenom svetu taj problem nepoznat.

        Takodje pumpu podmazuje i hladi benzin, ona ima fine tolerancije pa se ne sme dozvoliti da auto ostane potpuno bez benzina jer se tada pumpa jako lako osteti. Ovo vazi za sva vozila sa elektricnim pumpama na samo Jetronice i u YU se to mnogima dogadjalo dok drugde u svetu ljudi idu da dospu gorivo cim im kazaljka za nivo goriva prodje ispod 1/2

        Treba sipati na proverenoj pumpi i na vreme promeniti filter pa problema nema

        Comment

        Working...
        X