O štelovanju venturi sistema se ovde pisalo nekoliko puta, a postoji i lepljivo objašnjenje.
Ipak, par nedoumica bi valjalo razrešiti.
Da li najbolje podešen plin najmanje troši i najbolje vuče? Računam s tim da je u tom slučaju smeša gasa i vazduha idealna.
Ili je ova funkcija ipak u korist jednog ili drugog? Drugim rečima, da li zaista moramo da napravimo kompromis između potrošnje i vuče. Trećim rečima, da li to što mi auto malo slabije vuče nakon što sam zavrnuo slavinu na plinu nužno znači i da će manje trošiti, ili sam džaba krečio?
Iz svih prethodnih priča nisam decidno mogao da zaključim koji je pravi odgovor na to pitanje.
Imao sam do skoro Mazdu 323 karburatorsku, 1.3 motor, a sada vrlo sličnu 1.3 injection. Prebacio sam plin s jednog auta na drugi (uz zamenu mešača i prekidača). Prethodna Mazda trošila 12l plina i 12l benzina. Ova druga Mazda troši 9 benzina i 12 plina, ali ide na plin ko mećava. Juče sipao novi rezervoar i malo prigušio slavinicu. Subjektivni utisak mi je da slabije vuče, ali ko će ga sad znati, jer ipak ide za grad dovoljno dobro, a na autoput još nisam izašao.
Da li je moguće da sam previše "stegao kaiš", tj. da sam mogao da prođem sa boljom vučom/potrošnjom? (napomena: još nisam izmerio novu potrošnju, tek juče sam natankovao plindžu)
Da li je onaj test sa uzbrdicom najbolji za podešavanje?
Da li DEFINITIVNO treba pomerati paljenje kada se auto prebaci na plin? Koliko se ja razumem u fiziku, trebalo bi da da. Koliko se NE razumem u automehaniku, trebalo bi da mi se nacrta na koju stranu i za koji ugao. Naime, majstori su skloni da samouvereno izgovore kako plin i benzin imaju isti ugao pretpaljenja. Ja bih hteo da izbegnem raspravu sa njima i da kažem - pomeri za taj i taj ugao.
Negde sam pročitao da prigušivanje filtera vazduha za neki procenat hoće da poboljša rad motora na plinu, i smanji potrošnju. Da li je ovo tačno? Opet, ona fizika u koju se razumem kaže da to ne bi trebalo da je tačno, ali je opet moguće da sam neki važan detalj zanemario.
Pozdrav
Ipak, par nedoumica bi valjalo razrešiti.
Da li najbolje podešen plin najmanje troši i najbolje vuče? Računam s tim da je u tom slučaju smeša gasa i vazduha idealna.
Ili je ova funkcija ipak u korist jednog ili drugog? Drugim rečima, da li zaista moramo da napravimo kompromis između potrošnje i vuče. Trećim rečima, da li to što mi auto malo slabije vuče nakon što sam zavrnuo slavinu na plinu nužno znači i da će manje trošiti, ili sam džaba krečio?
Iz svih prethodnih priča nisam decidno mogao da zaključim koji je pravi odgovor na to pitanje.
Imao sam do skoro Mazdu 323 karburatorsku, 1.3 motor, a sada vrlo sličnu 1.3 injection. Prebacio sam plin s jednog auta na drugi (uz zamenu mešača i prekidača). Prethodna Mazda trošila 12l plina i 12l benzina. Ova druga Mazda troši 9 benzina i 12 plina, ali ide na plin ko mećava. Juče sipao novi rezervoar i malo prigušio slavinicu. Subjektivni utisak mi je da slabije vuče, ali ko će ga sad znati, jer ipak ide za grad dovoljno dobro, a na autoput još nisam izašao.
Da li je moguće da sam previše "stegao kaiš", tj. da sam mogao da prođem sa boljom vučom/potrošnjom? (napomena: još nisam izmerio novu potrošnju, tek juče sam natankovao plindžu)
Da li je onaj test sa uzbrdicom najbolji za podešavanje?
Da li DEFINITIVNO treba pomerati paljenje kada se auto prebaci na plin? Koliko se ja razumem u fiziku, trebalo bi da da. Koliko se NE razumem u automehaniku, trebalo bi da mi se nacrta na koju stranu i za koji ugao. Naime, majstori su skloni da samouvereno izgovore kako plin i benzin imaju isti ugao pretpaljenja. Ja bih hteo da izbegnem raspravu sa njima i da kažem - pomeri za taj i taj ugao.
Negde sam pročitao da prigušivanje filtera vazduha za neki procenat hoće da poboljša rad motora na plinu, i smanji potrošnju. Da li je ovo tačno? Opet, ona fizika u koju se razumem kaže da to ne bi trebalo da je tačno, ali je opet moguće da sam neki važan detalj zanemario.
Pozdrav
Comment