Malo teorije o venturiju, čisto razonoda...i ušteda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banconi
    CBC Član
    • 19.11.2008
    • 20
    • Beograd
    • Seat Toledo 2002

    Malo teorije o venturiju, čisto razonoda...i ušteda

    O štelovanju venturi sistema se ovde pisalo nekoliko puta, a postoji i lepljivo objašnjenje.
    Ipak, par nedoumica bi valjalo razrešiti.
    Da li najbolje podešen plin najmanje troši i najbolje vuče? Računam s tim da je u tom slučaju smeša gasa i vazduha idealna.
    Ili je ova funkcija ipak u korist jednog ili drugog? Drugim rečima, da li zaista moramo da napravimo kompromis između potrošnje i vuče. Trećim rečima, da li to što mi auto malo slabije vuče nakon što sam zavrnuo slavinu na plinu nužno znači i da će manje trošiti, ili sam džaba krečio?

    Iz svih prethodnih priča nisam decidno mogao da zaključim koji je pravi odgovor na to pitanje.

    Imao sam do skoro Mazdu 323 karburatorsku, 1.3 motor, a sada vrlo sličnu 1.3 injection. Prebacio sam plin s jednog auta na drugi (uz zamenu mešača i prekidača). Prethodna Mazda trošila 12l plina i 12l benzina. Ova druga Mazda troši 9 benzina i 12 plina, ali ide na plin ko mećava. Juče sipao novi rezervoar i malo prigušio slavinicu. Subjektivni utisak mi je da slabije vuče, ali ko će ga sad znati, jer ipak ide za grad dovoljno dobro, a na autoput još nisam izašao.

    Da li je moguće da sam previše "stegao kaiš", tj. da sam mogao da prođem sa boljom vučom/potrošnjom? (napomena: još nisam izmerio novu potrošnju, tek juče sam natankovao plindžu)

    Da li je onaj test sa uzbrdicom najbolji za podešavanje?

    Da li DEFINITIVNO treba pomerati paljenje kada se auto prebaci na plin? Koliko se ja razumem u fiziku, trebalo bi da da. Koliko se NE razumem u automehaniku, trebalo bi da mi se nacrta na koju stranu i za koji ugao. Naime, majstori su skloni da samouvereno izgovore kako plin i benzin imaju isti ugao pretpaljenja. Ja bih hteo da izbegnem raspravu sa njima i da kažem - pomeri za taj i taj ugao.

    Negde sam pročitao da prigušivanje filtera vazduha za neki procenat hoće da poboljša rad motora na plinu, i smanji potrošnju. Da li je ovo tačno? Opet, ona fizika u koju se razumem kaže da to ne bi trebalo da je tačno, ali je opet moguće da sam neki važan detalj zanemario.

    Pozdrav
  • banconi
    CBC Član
    • 19.11.2008
    • 20
    • Beograd
    • Seat Toledo 2002

    #2
    Re: Malo teorije o venturiju, čisto razonoda...i ušteda

    ŠTa sam pogrešno pitao, pa nema nikakvog objašnjenja ni odgovora?

    Ako tvrdite da je sve više puta prežvakano, ne slažem se, jer je gotovo pravilo da se na svako pitanje uved da taj jedan isti odgovor: ovo je već prežvakano. Izuzev toga, vrlo retko nalećem na prava objašnjenja nekih procesa koja me interesuju. Niko nikada nije postavio ni neki link ka eventualno literaturi koja pokriva gradivo.

    A mene samo interesuje tek malo "tehničkije" kako rade sistemi sa venturi plinom, malo dalje od onog - šraf gore, šraf dole, potrošnja mi je tralala.

    Pozdrav i srećna Nova godina,
    Bane

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Re: Malo teorije o venturiju, čisto razonoda...i ušteda

      Srećna i tebi nova godina Nisi ništa pogrešno pitao samo si strpao jedno 20 pitanja u toj poruci a nova godina je
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • TECA
        CBC Senator XXL
        • 14.10.2007
        • 2355
        • Oz

        #4
        Re: Malo teorije o venturiju, čisto razonoda...i ušteda

        Da li najbolje podešen plin najmanje troši i najbolje vuče? Računam s tim da je u tom slučaju smeša gasa i vazduha idealna.
        Ili je ova funkcija ipak u korist jednog ili drugog?
        Ako zahtevas maximalnu snagu i dobre performanse u svim rezimima voznje,odgovor je da.

        Drugim rečima, da li zaista moramo da napravimo kompromis između potrošnje i vuče. Trećim rečima, da li to što mi auto malo slabije vuče nakon što sam zavrnuo slavinu na plinu nužno znači i da će manje trošiti, ili sam džaba krečio?
        Nisi dzaba krecio ako ti je cilj minimalna potrosnja plina,trosice manje ako iz motora ne budes trazio maximum,a s druge strane sa siromasnom smesom mozes imati problema sa dugotrajnoscu motora.

        Iz svih prethodnih priča nisam decidno mogao da zaključim koji je pravi odgovor na to pitanje.
        Pokusaj da nadjes kompromis izmedju ovoga napisanog

        Comment

        Working...
        X