Neispravan rad ventila...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TECA
    CBC Senator XXL
    • 14.10.2007
    • 2355
    • Oz

    #31
    Re: Neispravan rad ventila...

    Znam da je OT, ali prica se o curenju ventila - da li neko ima sliku ili moze da pojasni: kada se skine glava i gleda komora sa ventilima, kako izgleda i da li uopste ima karakteristicnih i prepoznatljivih znakova, kada ventil curi? Neka karakteristicna diskoloracija, nedostatak naslaga, bilo sta od toga? Eventualno kakva slika?
    Glava se skida uvek kada je evidentno da fali kompresije, odnosno utvrdjeno nedozvoljeno curenje,a ventili nisu nategnuti.Da li i koliko ventili propustaju se utvrdjuje merenjem curenja,dok je glava jos na motoru stim sto se meri u nekoliko polozaja klipa.Ako je ovalnost hilzne u pitanju,bar na jednom mestu ce se curenje smanjiti na minimum,tj.bice vecih oscilacija u postupku merenja.Ako su ventili u pitanju te oscilacije ce biti minimalne.U svakom slucaju ,curenje treba proveriti na cilindrima kada je skinuta glava.Simptome mogucnosti curenja ventila na ovom motoru sam vec opisao.Na ovom istom ili slicnom motoru pri radu na gas ukoliko ima problema sa produvavanjem cilindara moze doci do efekta otvorenog EGR ventila.Zbog restrikcije u**** koje pravi leptir gasa,moze doci po povlacenja izvesne kolicine gasova iz kartera,samim tim ce doci i manja kolicina plina u komoru za sagorevanje.Rezultat mozete naslutiti i objasniti zasto se to ne desava na benzinu ,a znamo da se isti uspricava kod samog ventila.

    Koliko me sećanje služi kompresija je na svim cil. bila vrlo ujednačena kada bi došla u max. vrednost i oko 12 - 12.5, ali se na nekima desi tokom merenja trenutni pad da bi se odmah posle ponovo popela na max. vrednost.
    Eto,nisi siguran,a kako cemo ti mi onda pomoci?
    Vidis,da bi otklonili crne misli gore napisane,trebaju nam ispravna merenja,bar sa ispravnim manometrom.Jos da dodam i da minimalna potrosnja ulja ne znaci da je sa sklopom klip cilindar sve u redu.Ovalnost cilindra od cak 6 stotih ako je u zlom rasporedu,moze praviti gore navedene probleme.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #32
      Re: Neispravan rad ventila...

      Originally posted by wlady
      Originally posted by Alien108

      Koliko me sećanje služi kompresija je na svim cil. bila vrlo ujednačena kada bi došla u max. vrednost i oko 12 - 12.5, ali se na nekima desi tokom merenja trenutni pad da bi se odmah posle ponovo popela na max. vrednost.
      motor sa sest cil. u razvodu svaki zavrsen cetverotaktni ciklus iskoristava sabijanje smese jednog od cilindara za sledeci(i tu se desava trenutan gubitak kompresije ili prodiranje u usisnoj grani) da bi se dobila ravnomerna distribucija iskoristavanja aktivne faze,bas zato sto je sest cil.ako je ta glava sa tri ventila po cilindru onda je to sto govorim i treba poraditi na gasnom uredjaju.

      Prstani da lupetaš.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #33
        Re: Neispravan rad ventila...

        Tečo, ćovek (206, mada se mnogi neće složiti ) Je pitao kako se prepozna kad je već utvrdjeno da postoji curenje.
        Nisam se nikad posebno za ovo interesovao ali ako ne izgori ventil u medjuvremenu, morao bi imati trag druge boje gde curi, jedino ako ne zatvara skroz onda je isti mada zbog komore ne nagrne sve uvek isto pa... Ne znam i nemam sliku
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • wlady
          CBC Veteran
          • 13.11.2010
          • 144
          • bern
          • daf

          #34
          Re: Neispravan rad ventila...

          hvala...ali to tvom sinu kazi

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #35
            Re: Neispravan rad ventila...

            Reci ce i njemu cim krene da lupeta kao ti, jer ovo sto si ispricao veze sa zivotom nema.

            A jos jedna mudra dosetka te vrste, i gledaces nastavak diskusije sa tribina.

            @Teca
            Znam i teoriju, a nazalost imam i prakse oko curenja Ono sto ne znam, odnosno ne znam da prepoznam na glavi na kojoj je vec ustanovljeno da postoji curenje (i leak testerom pre, kao i vakuum masinom po skidanju glave) je kako to IZGLEDA, da li ostavlja karakteristican "potpis" na komori, ventilima, sicevima? Po svecici mozes reci kakva je smesa, da li na glavi ili ventilima, komori itd. postoji slican vizuelni znak curenja siceva?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Re: Neispravan rad ventila...

              Originally posted by wlady
              hvala...ali to tvom sinu kazi
              Molim i drugi put, moj sin nema veze sa ovim niti ti je on šta rekao.

              Za sve takve od sad pa nadalje a i u buduće stvari će se zvati baš tako kako se zovu. Dosta je lupetanja, ja mislim, javlja mi se.... Niko nikog ne tera da ovde piše, savetuje ili šta god drugo je u pitanju. X uvek rešava stvar na kraju a mana je da se X ne troši.
              Prvi put sam prećutao na drugi sam reagovao.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • wlady
                CBC Veteran
                • 13.11.2010
                • 144
                • bern
                • daf

                #37
                Re: Neispravan rad ventila...

                moze i odma na tribine,no problem.samo pre nego sto degradiras nekoga, bolje se informisati malo o argumentu da li stvarno postoji i koje veze su u pitanju.sa zivotom nema veze sigurno,ali sa mehanikom ima.e sad da li se ugradjivao u to vreme,to ne znam i nije razlog da mi kazes da lupetam,pogotovo ti 206,koji si cesto citiran u interesantne recenice na CBC-u

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #38
                  Re: Neispravan rad ventila...

                  Nema sta da se "informisem", sasvim dovoljno znam o tim stvarima.

                  Rekao bih da si malo omasio poentu te teme Za ove izjave slicne tvojima takodje postoji tema i zove se Zezanje, a posto zezanje i saveti ozbiljne vrste ne idu zajedno, batali savete...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #39
                    Re: Neispravan rad ventila...

                    Znam i teoriju, a nazalost imam i prakse oko curenja
                    Znam da znas,prvenstveno je bilo namenjeno kolegama sto rade sa gasom,jer im se moze desiti takav problem

                    Ono sto ne znam, odnosno ne znam da prepoznam na glavi na kojoj je vec ustanovljeno da postoji curenje (i leak testerom pre, kao i vakuum masinom po skidanju glave) je kako to IZGLEDA, da li ostavlja karakteristican "potpis" na komori, ventilima, sicevima? Po svecici mozes reci kakva je smesa, da li na glavi ili ventilima, komori itd. postoji slican vizuelni znak curenja siceva?
                    E pa sad,pisem po secanju....Mesto curenja ventila je obicno cistije od mesta gde ne curi.Recimo usisni,pola pecurke ventila je cisto,a druga polovina sa garezom.Na strani gde je cisto produvava.Kod izduvnih,na mestu curenja,fali malo onog koksa koji je zastupljen skoro na celoj pecurci.Povrsina klipa sa problematicnim ventilima je vise garava od ostalih...komora,bem li ga,trebalo bi biti cistija oko ventila koji produvava,tj.manje koksa.Na sicu,crn ili sivi trag na mestu gde produvava.Gde ne produvava se vidi cist sjajan metal.

                    kao i vakuum masinom po skidanju glave
                    Ili ne znaju da je koriste,ali cesto vracam glavu na doradu

                    Comment

                    • Alien108
                      CBC Veteran
                      • 03.06.2008
                      • 129
                      • Beograd

                      #40
                      Re: Neispravan rad ventila...

                      Kao što rekoh, potrebno je ozbiljno merenje kompresije koje ću u toku sledeće sedmice sigurno obaviti po predviđenim procedurama u jednom ovlaštenom servisu.
                      Ako dozvoljavte, rezultate ću prikazati na postu čim ih dobijem.

                      Do tada se zahvaljujem svima na dobroj volji u nadi da čete imati opet strpljenja za pomoć kada obavim potrebno, a ne dođem do rešenja.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Re: Neispravan rad ventila...

                        Čekamo To što smo se išopali u medjuvremu u tvojoj temi nema veze sa rezultatom, zanima nas
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • TECA
                          CBC Senator XXL
                          • 14.10.2007
                          • 2355
                          • Oz

                          #42
                          Re: Neispravan rad ventila...

                          Moram se malo dodati oko onih siceva...Izduvni sicevi nisu svetle metalne boje zbog tankog sloja koksa,ali,ako se prati venac sica ili ventila iz aviona se vidi da nije svuda ista struktura.Curenje je prepoznatljivo najcesce na jednoj cetvrtini obima sica ili ventila,retko kad curenje zauzima veci obim.

                          Ako dozvoljavte, rezultate ću prikazati na postu čim ih dobijem.
                          Ne zaboravi,posle cetvrtog skoka igle manometra ocitaj vrednost pritiska.Ostale svecice sve vreme zavrnute.

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #43
                            Re: Neispravan rad ventila...

                            Klapatranje klapne K-glave jasno ukazuje na pad podpritiska u usisnoj grani.

                            Ovo moze da se desi ako ti usisni ventili ostaju otvoreni. Plin to ne prasta i doslo bi do detonacija
                            sigurno. Sobzirom da je usisna grana ogromna tu bi doslo do krivljenja klapne nakon par detonacija.

                            Ti kazes da ti na benzinu radi dobro sto znaci da nisi imao detonacije.

                            Sta je onda uzrok gubljenja podpritiska? Mozda egr ventil? Mozda je varnica sa bombine preslaba
                            pa ne uspe da preskoci zato sto je probojna moc varnice mnogo veca kroz smesu plina nego kroz
                            smesu benzina.

                            Treba krenuti i od struje.

                            Comment

                            • Stratos
                              CBC Senator XXL
                              • 10.09.2008
                              • 2594
                              • Novi Sad

                              #44
                              Re: Neispravan rad ventila...

                              U toku rada dolazi da gubitka kompresije na nekom od cilindara i to se jasno čuje po prodiranju vazduha u usisnu granu i karakterističnom "landaranju" klapne K glave jer se ona potpuno olabavi ukoliko se koristi isključivo na plin.
                              Kako stoji klapna u k glavi kada u njoj nema pritiska benzina zbog rada na gas? U kom je položaju kada je motor u radu a u kom je položaju kada je motor isključen? Da li je osetljivost samog diska k glave veća kada motor radi na gas, a sama k glava nije pod pritiskom benzina?

                              Comment

                              • Alien108
                                CBC Veteran
                                • 03.06.2008
                                • 129
                                • Beograd

                                #45
                                Re: Neispravan rad ventila...

                                Stoji uvek isto i na plin i benzin, ali nakon nekoliko startova na plin normalno je da se potpuno olabavi pa ne pruža skoro nikakav otpor kada se pritiska na dole.
                                U toku rada ponaša se identično, kada motor radi pomera se na dole u skladu sa brojem obrtaja, a time i vazduha koji protiče.
                                Verovatno kada njen otpor oslabi usled nedostatka pritiska goriva, dolazi do većeg otklona kada se daje gas ali nisam primetio da ima uticaj u radu na plin.

                                Ali ako tada dođe do pomenute anomalije, čuje s njeno brzo pomeranje gore-dole zbog varijacije pritiska u usisnoj grani što sam i video kada sem skinuo gornji poklopac filtera za vazduh i nakon toga posumnjao na problem sa kompresijom.
                                Odmah potom sam merio kompresiju i ustanovio povremen gubitak kako sam to već opisao prethodno.

                                Ako se redovno pali na benzin, ovo se ne javlja, ili bolje rečeno možda klapna ne "registruje" ovu anomaliju zbog pritiska benzina koji se uspostavi redovnim paljenjem na benzin.
                                Detonacija nema i na ovim kolima su veoma retke, svega par od kada ih koristim (preko 60.000 km), razlog je bio nedostatka plina pa to smatram normalnim.

                                OT...
                                Na plin već duže vremena radi loše na leru (lošije nego na benzin) i potrošnja je sa nekih 15.5 otišla na 17-18 l, ali kada se vozi ne pravi probleme, čak i kada se dešavalo da se klapna onako pomera.

                                Comment

                                Working...
                                X