Termicka kotva???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Phaeton
    CBC Član
    • 02.01.2005
    • 11
    • Mladenovac

    Termicka kotva???

    Da li neko zna sta je TERMICKA KOTVA i cemu sluzi? Valjda se nalazi u boci?!
    Da li ona moze da pravi neki problem ako auto nece da prebaci na plin?
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Izraz termicka kotva bi trebalo da znaci termicki elektro ventil. Tako nesto ne postoji nego je neko greskom ili pri prevodu napravio kovanicu zbog moguce povezanosti u funkcionalnom smislu.
    Termicki ventil (ustvari i nije ventil) nema veze sa tim (potpuno pasivan deo). To je deo multi ventila koji se otvara (topi) kad se zapali auto (boca) i gas izlazi napolje i samo gori a ne eksplodira boca. Topi se na negde 160°C ako se dobro secam. Ali to nije "kotva".
    To sto te mozda asocira izraz "termicki" a u vezi tvog problema mozda je NTC otpornik ciji se otpor menja promenom temperature a koji sluzi kao sonda za merenje koliko je motor vruc (a samim tim i voda u isparivacu) i da li je vreme da se dozvoli da sa benzina sistem prebaci na gas (otvori elektro ventil "kotvu" koja pusta gas iz boce). Taj deo (uslov) nije uvek prisutan vec sistem moze da radi i bez njega samo po sistemu praga broja obrtaja koji se takodje podesava. Sta je kod tebe od toga? Nije sigurno da ti imas taj NTC otpornik uopste. Sve je to manje bitno, nego...
    Nisi nam rekao koji je gasni sistem u pitanju. Koji su simptomi kvara tacno?

    Comment

    • Phaeton
      CBC Član
      • 02.01.2005
      • 11
      • Mladenovac

      #3
      U pitanju je Koltec-ov sistem, Opela Astra F 1,6 16v. Upalim auto na benzin pustim ga da se malo zagreje, dok ne iskljuci automatski sauh, prebacujem ga na plin i sta se desava: sam mi podize broj obrtaja na 2000 i ne prebacuje ga na plin. Jedan majstor mi je rekao da jos malo dodam gas i tako drzim jos minut do dva. Tako i uradim, oda ga on prebaci na plin! U toku voznje on sam vrati na benzin po ga vrati na plin i tako me ********, samo skljoca!

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Moj ti je predlog da nadjes majstora koji ima opremu za programiranje tvog sistema i da sve ponovo reprogramira.Tvoj problem lici kao da mikrokontroler nije u stanju da uporedi podatak o broju obrtaja sa programiranim pragom na koliko obrtaja treba da prebaci na gas. Moguce je isto da taj signal negde na putu do kontrolera ima ili smetnje od necega pa to ometa prepoznavanje od strane kontrolera ili se mozda taj signal i gubi (nema dovoljan nivo) za okidanje komparatora u sklopu sa kontrolerom. Zato se desava da ti kad drzis gas dugo (signal je jaci) ipak uspes da ukljucis ventil za gas.Posle kad se u voznji oduzima gas on opet izbaci. On bi u principu morao da drzi sve dotle dok imas kontakt na kljucu. Sta ako ti nestaje napon? To je u principu reset za ceo sistem i vracanje na benzin. Takvi kratki prekidi su moguci i ne primete se ali ih elektronika jos kako primeti i reaguje odmah. Nazalost ne uspevam da pronadjem elektricnu shemu ni jednog uredjaja inace bi ti rekao odmah sta je u pitanju. Taj tvoj problem postoji i kod drugih proizvodjaca opreme (desava se i kod Lovato). Ne znaci da je kvalitet uredjaja u pitanju jer se problem pojavljivao opet u jednom slucaju kad je oprema bila zamenjena NOVOM i to vise puta. Los (stari) akumulator mozda? Zaista je mnogo sto sta banalno moguce. Ako nista ne uspe a problem ostane neka ti neko napravi prekidac (u kabini) koji ce da ukljucuje ventil kad ti hoces a kad je prekidac iskljucen neka radi "automatika". Nije neko resenje problema ali nema nerviranja vise. U SCG je zaista tesko naci servise za specificne proizvodjace opreme a menjati ceo sistem zbog "sitnice" je isto ekonomski neopravdano. U krajnjem slucaju moras da se snadjes, nema sta.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          U principu nemam nista protiv sistema da se pali na benzin pa posle predje na gas ali bi voleo da mi neko objasni zasto je to bolje
          Gde je to neka uzasna zima (osim mozda...)? Svi znamo da hladan start nije zdrav za ulje jer benzin moze da sidje pored karika u ulje i razredi ga.To se kod starta na gas ne desava. Ja zaista ne nalazim bilo kakvo tehnicki potkovano obrazlozenje i zato startujem UVEK na gas mada to treba malo znati kako se to radi o cemu je Dora pisao opsirno. Stalno slusamo probleme sa divljanjem te kontrole za automatsko prebacivanje i skoro svi ostajemo nemocni. Nema "vise sile" u tehnici nego razliciti pristupi resavanja problema. U ovom slucaju je neko (ko zna zasto) dao zadatak da bude obavezno start na benzin i inzenjeri su to i napravili a vidimo kako to pouzdano i radi Ne bi da pametujem i volim fine stvari ali bi voleo da u svom autu UVEK imam sve "rucno". Zar treba da se ostane na putu zbog dzidza-bidze od 30 evra? (toliko kosta Lovato KOMPJUTER prekidac)
          Ne znam, ja bi ga skarabudzio garant zarad sigurnosti pa makar izgubio garanciju Proste stvari su zakon i kad obican prekidac crkne (desi se i to u horroru) vezes zice zajedno i teras dalje. Znam ljude koji za kontakt koriste EKSER. Ne verujete? Vazno je da funkcionise

          Comment

          Working...
          X