CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • netzy
    CBC Početnik
    • 10.04.2011
    • 3
    • BGD

    CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

    Poštovani,

    Dobro sam istražio forum (bar mi se čini, a ukoliko nisam izvinjavam se unapred) u vezi sa CNG tematikom. Dosta toga sam novog saznao, i hvala svima koji su učestvovali u tome! Ali, baš zato što sada više znam nekako mi se čini i da još manje znam nego što mi se činilo pre ovog saznanja...
    Nadam se da moja pitanja nisu suvišna, pa prelazim na stvar...

    Planiram da kupim auto. Dvoumim se između TNG i CNG, račnuajući da dosta prelazim kilometara CNG zvuči jeftinije. U vezi TNG-a mi je gotovo sve jasno, procedure, atesti, uređaji, boce, itd. Ali, CNG mi je potpuno stran. U oglasima je lako naći vozila sa fabričkim ili ugrađenim CNG-om. Normalno, bolje zvuči ako je fabrički, pre nego ugrađivani, ali ko bi znao. Pa me interesuje na šta sve treba da se obrati pažnja i koje su procedure za koje opcije CNG uređaja (nadam se da sam objasnio kako valja).

    1. Da li je bolji fabrički ili ugrađivani CNG? Da li to utiče na potrošnju? (Na forumu piše da su Fiat-ovi automobili sa fabričkim metanom bolji po potrošnji...)
    2. Da li fabrički treba da se atestira?
    3. Da li svaki uređaj/boca može da se atestira?
    4. Da li cevi trebaju biti čelične ili mogu biti bakarne?
    5. Da li mora biti sekvent uređaj da bi dobio atest? (Piše na forumu da su vraćali pojedine zbog "pogrešnog" uređaja)
    6. Da li usisna grana mora biti od nekog specijalno materijala? (Mislim da je usisna, možda grešim, ali bila je polemika oko plastične i čelične...)
    7. Da li boca i uređaj mogu da se atestiraju bez papira prethodnog vlasnika?
    8. Da li postoje preduslovi za bocu ili uređaj (ukoliko sam zaboravio nešto da pitam) da bi prošli atest?
    9. Koliko često se radi atest?

    Hvala
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

    1.Niko sa sigurnošću nemože to da potvrdi.
    2.Treba. Obavezan si da imaš zeleni karton od atesta gasnog uređaja i da ga nosiš uz saobr. dozvolu.
    3.Svaki ispravan u smislu funkcije ili roka važnosti/trajanja.
    4.Obavezne su čelične.
    5.Od g.p. 2001. svi automobili moraju imati sekventni uređaj za snabdevanje motora alternativnim gorivom.
    6.Nebitno.
    7.Mogu. Treba se raspitati za tačnu proceduru.
    8.Preduslovi su pravilna ugradnja komponenti koje su homologovane za takvu namenu.
    9.Važenje atesta za rezervoare pod visokim pritiskom,za metan,je 3 (tri) godine i radi se za svaki posebno.

    AMSS CMV vrši atestiranje uređaja,pa za detalje možeš tamo da se obratiš.

    Comment

    • netzy
      CBC Početnik
      • 10.04.2011
      • 3
      • BGD

      #3
      Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

      Hvala najlepše!

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

        Nema na čemu. U Bgd ima dosta vozila sa pogonom na CNG,pošto postoje punionice istog. Iz toga proizilazi da ima i dobrih servisera za takve sisteme.
        Opet bih preporučio Pane sa Ledina koji rade takve uređaje i preko njih se može izvršiti atestiranje rezervoara,pošto je neophodno demontirati ih.
        Dobra adresa je Ledi iz Pančeva. Njihova vozila već dugo koriste CNG.

        Comment

        • IlijaGM
          CBC Senator XXL
          • 02.12.2008
          • 313
          • Gornji Milanovac

          #5
          Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

          da li mogu da atestiram uredjaj za metan koji je fabricki u autu npr evo 2001. godishta,poshto je vec uredjaj star 10 god,da li ce mi prihvatiti atest ili cu morati da menjam boce?
          Originally posted by zoranbg
          nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

          Comment

          • Plinadzija
            CBC Senator XXL
            • 29.07.2008
            • 1514
            • Paracin

            #6
            Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

            Ako su boce homologovane, bice potrebno samo da ih skines i odneses u laboratoriju na ispitivanje. Nemoj da me pitas koja laboratorija radi ispitivanje boca za cng. Ako boce nisu homologovane tj. nemaju utisnutu homologaciju na plocici moraces da ih zamenis.
            UGRADITE PLIN DA VAM AUTO PALI KAO VOJNI MAGACIN!

            Devojka moze da bude sa sela ali auto MORA da bude iz Nemacke!

            Comment

            • IlijaGM
              CBC Senator XXL
              • 02.12.2008
              • 313
              • Gornji Milanovac

              #7
              Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

              Deluje mi malo komplikovano da ce morati boce da se skinu...
              ima li neko sa foruma da je atestirao fabricki uredjaj za metan,i kako je prosao,neka iznese neka svoja iskustva?
              Originally posted by zoranbg
              nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

              Comment

              • IlijaGM
                CBC Senator XXL
                • 02.12.2008
                • 313
                • Gornji Milanovac

                #8
                Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

                Ima li neko da odgovori na moje gore pomenuto pitanje,posto planiram da kupim auto sa fabrickim uredjajem na metan?Neverujem da bas niko nije imao iskustva sa ovim.Takodje me interesuje da li je ista cena kao kod atesta plina,i gde se tacno vrsi?
                Originally posted by zoranbg
                nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

                  Metan u automobilu je kod nas još uvek zakonski ne definisana kategorija. Pokušaj da dobiješ konkretne info u AMSS-CMV ili na Institutu u Vinči.

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

                    Nedavno sam u Beogradu video manja dostavna vozila sa reklamom o lizingu i na metan. U svakom slučaju atest je obavezan, a tko je ovlašten pitaj AMSS.

                    Comment

                    • IlijaGM
                      CBC Senator XXL
                      • 02.12.2008
                      • 313
                      • Gornji Milanovac

                      #11
                      Re: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

                      Zvao sam AMSS i dobio informaciju da ako je uredjaj fabricki ugradjen i ako ima utisnut znak proizvodjaca na bocama i homologaciju ne treba da se atestira,a ako ovo nema mora proci atest.
                      Originally posted by zoranbg
                      nemci i nemacki automobili postadose ko Čak Noris... sve su oni..

                      Comment

                      • mido
                        CBC Početnik
                        • 14.10.2011
                        • 1
                        • subotica

                        #12
                        Odg: CNG - fabrički ili ugrađen - atestiranje

                        evo da i ja podelim svoje iskustvo. ne znam da li ovo da ovde postujem

                        kupio sam zafiru 1.6 stari tip, 2005. godište. tražio sam benzinca, a metan sam smatrao kao prednost, i dalje smatram, iako sam trenutno u fazi atestiranja. odmah na početku skrećem pažnju da auto ima rezervoar za benzin od samo 14 litara. znači, predvidjen je na metan. ono što nigde nisam pre pročitao, to je da je obavezan atest boca. bez toga nema registracije, rekoše. u nekom servisu se boce skidaju, šalju u kraljevo u "messer" na ispitivanje pod pritiskom, i onda montaža na kola, pa atestiranje uredjaja tj. auta. pošto sam iz subotice, naišao sam na problem što ovde ljudi ne znaju za proceduru, kako, šta, gde i pošto. uputili su me u "pane ag" novi beograd. nazvao sam ih, i dobio cifru 47.000 dinara, i da auto treba kod njih ostati nedelju dana. npr. cena atesta po boci je 5.000 din po panetu, a u kraljevu je prava cena 1.600 din, mislim. no, onda mi se sreća osmehnula, našao sam "landi" auto gas servis, stipan milanković, subotica, koji mi je objasnio sve što treba da se radi, i sračunao cifru od 24.000 din kompletno sve. demontaža, pranje i čišćenje boca, on ih lično vozi u kraljevo (jer kurirske službe ne smeju takvo nešto prevoziti), gorivo + putarine, montaža, i atest uredjaja od strane amk sombor, sve za 24.000. nakon što sam dogovorio, javili su mi se sa tehničkog da ipak mogu da mi registruju auto, sa upisanim metanom u saobraćajnu, ali da atest ipak nije potreban za dobijanje regstracije. od atesta nisam odustao, jer mi ostaje nepoznanica, da li ga naša saobraćajna policija traži ako te zaustave u saobraćaju. ono što znam, je da se dešavalo da madjari i hrvati traže prilikom ulaska u njihovu zemlju. meni je to i najvažnije, jer mi je najbliža pumpa u segedinu, 40 km od subotice. atest važi tri godine. oprostite zbog opširnosti, takav sam...

                        a samo sam hteo da pitam, da li neko zna za te kućne kompresore za punjenje auta? gde se mogu kupiti?

                        Comment

                        • Ognjen
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2008
                          • 438
                          • Novi Beograd
                          • -

                          #13
                          Jedno pitanje za nekog ko se razume u metan. U poslednje vreme jurim kola za sestrića, dečko je tek položio, ima poprilično ograničen budžet i nekako je u najuži izbor ušao Bravo ili Punto2, benzin 1.2, godišta oko 2001-2002. Danas sam na jednom placu gledao Bravo i sve mi odgovaralo dok nisam otvorio gepek, a tamo pola gepeka neke šine, creva i nosači. Prodavac mi reče da auto ima fabrički ugrađen uređaj za metan, a da nema boce i ne zna razlog zašto je nema. Ne razumem se u metan, ali ono što je pod haubom lepo izgleda, sve je uredno, ima i neku nalepnicu sa nazivom nekog servisa i neku markicu na šoferci gde piše CNG i neki brojevi sa datumom u 2012 godini. sada pitanja:

                          Da li je moguće da priključak za punjenje stoji ispod haube?
                          Koliko otprilike košta boca, ispitivanje i atest?
                          Da li postoji neki servis u Beogradu koji radi te vrste uređaja?
                          I da li je moguće izvaditi i izbaciti svu tu instalaciju, a da ne košta preterano?
                          Hvala

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Priključak treba da je ispod haube, tu mu je mesto.
                            Cena atesta ili boce ne znam ali boce su skupe.
                            Nemam pojma...

                            Ako je fabrička ugradnja onda je problem jer ima dosta manje snage na benzin pošto je gas primarno gorivo, ako je naknadna ugradnja onda se izvadi i sve radi normalno.

                            Danas sam slučajno gledao kućni kompresor koji tanka auto, nekoliko sati za desetak kila a cena prava sitnica 4500 ojra...
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • Ognjen
                              CBC Senator XXL
                              • 21.02.2008
                              • 438
                              • Novi Beograd
                              • -

                              #15
                              To za punjenje mi bilo neobično da mora hauba gore da bi punio. Pretpostavljao sam da je jaka cena boce, verovatno je zato i nema. Pokušaću da pronađem neki servis i da se raspitam. Šteta da ga ispustim, lep auto utegnut za to godište maksimalno, a i cenu sam lepu pogodio.

                              Comment

                              Working...
                              X