Poštovani,
Dobro sam istražio forum (bar mi se čini, a ukoliko nisam izvinjavam se unapred) u vezi sa CNG tematikom. Dosta toga sam novog saznao, i hvala svima koji su učestvovali u tome! Ali, baš zato što sada više znam nekako mi se čini i da još manje znam nego što mi se činilo pre ovog saznanja...
Nadam se da moja pitanja nisu suvišna, pa prelazim na stvar...
Planiram da kupim auto. Dvoumim se između TNG i CNG, račnuajući da dosta prelazim kilometara CNG zvuči jeftinije. U vezi TNG-a mi je gotovo sve jasno, procedure, atesti, uređaji, boce, itd. Ali, CNG mi je potpuno stran. U oglasima je lako naći vozila sa fabričkim ili ugrađenim CNG-om. Normalno, bolje zvuči ako je fabrički, pre nego ugrađivani, ali ko bi znao. Pa me interesuje na šta sve treba da se obrati pažnja i koje su procedure za koje opcije CNG uređaja (nadam se da sam objasnio kako valja).
1. Da li je bolji fabrički ili ugrađivani CNG? Da li to utiče na potrošnju? (Na forumu piše da su Fiat-ovi automobili sa fabričkim metanom bolji po potrošnji...)
2. Da li fabrički treba da se atestira?
3. Da li svaki uređaj/boca može da se atestira?
4. Da li cevi trebaju biti čelične ili mogu biti bakarne?
5. Da li mora biti sekvent uređaj da bi dobio atest? (Piše na forumu da su vraćali pojedine zbog "pogrešnog" uređaja)
6. Da li usisna grana mora biti od nekog specijalno materijala? (Mislim da je usisna, možda grešim, ali bila je polemika oko plastične i čelične...)
7. Da li boca i uređaj mogu da se atestiraju bez papira prethodnog vlasnika?
8. Da li postoje preduslovi za bocu ili uređaj (ukoliko sam zaboravio nešto da pitam) da bi prošli atest?
9. Koliko često se radi atest?
Hvala
Dobro sam istražio forum (bar mi se čini, a ukoliko nisam izvinjavam se unapred) u vezi sa CNG tematikom. Dosta toga sam novog saznao, i hvala svima koji su učestvovali u tome! Ali, baš zato što sada više znam nekako mi se čini i da još manje znam nego što mi se činilo pre ovog saznanja...

Nadam se da moja pitanja nisu suvišna, pa prelazim na stvar...
Planiram da kupim auto. Dvoumim se između TNG i CNG, račnuajući da dosta prelazim kilometara CNG zvuči jeftinije. U vezi TNG-a mi je gotovo sve jasno, procedure, atesti, uređaji, boce, itd. Ali, CNG mi je potpuno stran. U oglasima je lako naći vozila sa fabričkim ili ugrađenim CNG-om. Normalno, bolje zvuči ako je fabrički, pre nego ugrađivani, ali ko bi znao. Pa me interesuje na šta sve treba da se obrati pažnja i koje su procedure za koje opcije CNG uređaja (nadam se da sam objasnio kako valja).
1. Da li je bolji fabrički ili ugrađivani CNG? Da li to utiče na potrošnju? (Na forumu piše da su Fiat-ovi automobili sa fabričkim metanom bolji po potrošnji...)
2. Da li fabrički treba da se atestira?
3. Da li svaki uređaj/boca može da se atestira?
4. Da li cevi trebaju biti čelične ili mogu biti bakarne?
5. Da li mora biti sekvent uređaj da bi dobio atest? (Piše na forumu da su vraćali pojedine zbog "pogrešnog" uređaja)
6. Da li usisna grana mora biti od nekog specijalno materijala? (Mislim da je usisna, možda grešim, ali bila je polemika oko plastične i čelične...)
7. Da li boca i uređaj mogu da se atestiraju bez papira prethodnog vlasnika?
8. Da li postoje preduslovi za bocu ili uređaj (ukoliko sam zaboravio nešto da pitam) da bi prošli atest?
9. Koliko često se radi atest?
Hvala
Comment