Metan, KPG, CNG, prirodni gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naztee
    CBC Član
    • 16.08.2007
    • 23
    • Sarajevo, BiH

    #91
    Malo sto se tice performansi...
    Bilo je na jednoj emisiji Top Geara testiranje auta na metan, jedan je valjda bio na CNG, a dva su bila na "proizvedeni" metan, jedan od kravljeg a drugi od ljudskog "otpada", i tu je bio najbrzi na "nas" metan
    Renault Clio 2 ph1 1.6 16V Initiale Paris [MFY 2000] LPG ACR1
    Opel Vectra A 2.0i CD [MFY 1989] LPG

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #92
      Zamislite svet u kome se koriste o bnovljivi izvori energije svima dostupni?
      Koja je to utopija, to nikome neide u prilog. Nema svetske dominacije, nema ratova (svi se vode oko nafte).
      Zamisli malu Srbiju koja poseje i posle pretoci u rezervoare. Zamislite da imate solarne celije da vam netreba elektrodistribucija....
      50 tak godina je optimum, kada pogledate prilike u svetu trenutno. Da je manji period nebi se onolika sila ljudi zrtvovala na bliskom istoku...
      Na kraju ko zna u cijem sefu se vec sada nalaze planovi za efikasnu primenu obnovljivih izvora energije.

      Sto se tice metana, negde sam ovde postovao kako to amerikanci zamisljaju i koliko kosta honda sivik modifikovana za upotrebu samo metana. Sistem se isporucivao sa jeftinom (sporom) aparaturom za dopunjavanje rezervoara. Autonomija je cinimi se oko 350km sa punim rezervoarom ali trebalo je nekih 6-8 sati da se rezervoar napuni od praznog do punog. Da i koliko sam uspeo da vidim honda uopste nije imala benzinsku instalaciju (rezervoar). Ovo mi se ucinilo interesantnim narocito kada ce mi metan proci pored kuce i bice mi primaran sto se tice grejanja.

      U svakom slucaju LPG je rasireniji, ali metana ima sve vise a to znaci da i vozila ima sve vise. Setite se samo lpg-a pre 5 godina, stampane su karte sa ucrtanim pumpama. One su sad potrebne za metan (karte) ali za par godina ko zna? Jos ako prodje neki od ozbiljnijih gasovoda kroz Srbiju?
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • naztee
        CBC Član
        • 16.08.2007
        • 23
        • Sarajevo, BiH

        #93
        Originally posted by djukic
        Sto se tice metana, negde sam ovde postovao kako to amerikanci zamisljaju i koliko kosta honda sivik modifikovana za upotrebu samo metana. Sistem se isporucivao sa jeftinom (sporom) aparaturom za dopunjavanje rezervoara. Autonomija je cinimi se oko 350km sa punim rezervoarom ali trebalo je nekih 6-8 sati da se rezervoar napuni od praznog do punog. Da i koliko sam uspeo da vidim honda uopste nije imala benzinsku instalaciju (rezervoar). Ovo mi se ucinilo interesantnim narocito kada ce mi metan proci pored kuce i bice mi primaran sto se tice grejanja.
        Ima neceg u tome sa metanom, samo, kako ja vidim, problem je skladistenje, tj. naravno rezervoar. Puno su veci pritisci u pitanju i puno ga je teze pospremiti u auto, a da ne zauzima mnogo mjesta.
        Znaci, ne bi mogli da racunamo na toroidne boce u manjim autima.
        Sto se punjenja tice, bilo bi kul u garazi spojiti auto na gasnu mrezu i neka se puni preko noci, pogotovo jer ionako i koristim zemni gas kod kuce
        Renault Clio 2 ph1 1.6 16V Initiale Paris [MFY 2000] LPG ACR1
        Opel Vectra A 2.0i CD [MFY 1989] LPG

        Comment

        • gorky
          CBC Senator XXL
          • 08.06.2007
          • 860
          • Vojvodina,Kikinda

          #94
          ne samo da nema toro boca nego ni točak ako je u unutrašnjosti gepeka,ne može vaditi,znači mora van,jer se boce za metan ređaju po podu gepeka.svaka boca ima svoj ventil i redno su spojene,vrlo su slične bocama protiv-požarnih aparata.težina boca je u proseku 80-100kg po auto,koriste se obično 4-5 boca po autu

          Comment

          • jevtic
            CBC Senator XXL
            • 26.11.2006
            • 729
            • beograd

            #95
            znaci to je vec i preko maksimalne dozvoljene nosivosti vecine automobila..... znaci ili ce morati zadnje vesanje da se adaptira ili ce gepek biti neupotrebljiv.
            ex - fabia 1.9 tdi
            golf 2.0 tfsi

            Comment

            • miroslavm
              CBC Senator
              • 13.02.2007
              • 208
              • Beograd, Zvezdara

              #96
              Originally posted by Dora
              @Miroslavm
              Stvarno si naporan da ne kažem nešto drugo. U više navrata je re?eno a to je ta?no da je ugradjiva?ima svejedno šta ugradjuju u kola dok se to pla?a. Oprema je vrlo sli?na po tehnologiji i identi?na za ugradnju tako da ne treba neki NASA kurs ili alat za popravku spejs šatla. Tako da si dosadan sa tim da smo mi protiv i da zato osporavamo najve?u blagodet ovog ?ove?anstva, Metan.
              Šta reći, obzirom na prvi red tvog potpisa.Trudio sam se da više pišem o budućem korišćenju metana uglavnom, a samo sam jednom pomenuo ugradjivače gasnih uredjaja, ne razumem toliko uvreda.Kome je dosadno ne mora da čita. Dozvoljeno je valjda izneti svoje vidjenje stvari, pa forum je mesto za razmenu mišljenja o nekoj temi. Nema tu nikakve SF priče niti čaršijskog nagadjanja, sve je već poznato. Slažem se da je nepraktično za one kojima treba prtljažnik, ali koliko auta u proseku, recimo ovde u Bgdu ide na duži put? A od Sibiraca (ne Sibirčanina ) ćemo zavisiti koliko i sad od Arapa, takva nam je sudbina. Razmislite zašto je trenutno investiranje u deponije dobar biznis u svetu, nije baš da šest milijardi ljudi ne ostavljaju djubre za sobom, a i to je nebitno u odnosu na ogromne količine u prirodnim rezervama. Nafta, i njeni nusprodukti kao energenti, polako postaju stvar prošlosti, i hitno se mora ulagati u pumpe metana, vodonika, šta god, i kod nas

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #97
                Ok, odustajem u pravu si....
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #98
                  Ispod zapadnog Sibira samo je procenjeno na oko 400 milijardi tona, ispod Arktika još toliko, a ispod okeana oko 10000 milijardi tona. To su najve?e rezerve, a ima i manjih i to je podatak samo o prirodnim rezervama
                  da procena raznih ima, ali sve to sto si pobrojao niti jedno nije komercijalno raspolozivo niti postoji danas ni u dogledno vreme na vidiku tehnologija za eksplaotaciju.

                  ima i na Marsu rezervi pa nam to bas nista ne znaci.

                  vec su i rezerve oko Kaspijskog jezera/mora dovoljno nedostupne da su Amerikanci napustili svoje busotine i svoja zakupljena nalazista.

                  isto su bila slicno procenjene neke kao velike kolicine a ispostavilo se da su potpuno nedostupne/ citati visekratno skuplje vadjenje nego vrednost nafte.

                  mozda jednoga dana bas bude neophodan za prezivljavanje taj metan ispod Arktika,samo i tada kao i sada ni ti ni ja necemo biti platezno sposobni da finansiramo njegovo vadjenje, obradu, transport do nase kuce.

                  za nas ce biti fakticki i prakticki nepostojece, kao i onaj na npr Marsu.

                  cinjenice su surovo realne, nafte vise nema u UK i Norveskoj sto se tice podmorskih busotina...tj ne mogu dalje rezerve da se crpe danasnjom tehologijom a da to neko moze i zeli da plati.

                  ovoliki ratovi bas u naftnim/gasnim podrucjima nisu bas puka slucajnost danasnjice...

                  ako vec pricamo o fosilnim gorivima, ugalj je tu daleko najinteresantniji sto se tice dokazanih rezervi jeftino dobavljivih na samoj povrsini planete.

                  kada se uskoro zavrsi ratna raspodela plena oko nafte, ugalj je sledeci na rasporedu...zivi bili pa videli.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • dexterorc
                    CBC Početnik
                    • 10.08.2007
                    • 8
                    • Leskovac

                    #99
                    Originally posted by djukic
                    Zamislite svet u kome se koriste o bnovljivi izvori energije svima dostupni?
                    Koja je to utopija, to nikome neide u prilog.
                    Oba pomenuta energenta su vec sada dostupna svima: etanol dobijas destilacijom, a vodonik elektrolizom pa ti vidi.
                    Kao sto rece: bili zivi pa videli.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      Nafta, i njeni nusprodukti kao energenti, polako postaju stvar prošlosti, i hitno se mora ulagati u pumpe metana, vodonika, šta god, i kod nas
                      potpuno si u pravu, sve pobrojano postaje stvar proslosti.
                      metan jeste isto sto i nafta, fosilni rezervoar koji se exspresno brzo crpi.
                      stoga metan vec danas nema u svetu dovoljno na zeljenim geografskim prostorima u zeljenim kolicinama.

                      vodonika uopste nema na planeti zemlji tako da je tek to teska utopija.. osim ako se ne pronadje neki magicni izvor energije (gotovo beskonacnih kolicina) koji bi se koristio za proizovdnju vodonika.

                      tek izvori metana su kod nas vrlo diskutabilni, imamo ga manje od nafte.

                      ali zato ima na Balkanu izvora LPG, i to prilicno povelikih za nase danasnje pojmove i potrebe.
                      i pri tome uopste ne moramo da zavisimo ni od slavine iz Sibira ni od Arapa ni od Amera ni od nafte u bilo kom obliku..osim dobrosusedskih balkanskih odnosa i zajednicke upotrebe onoga sto nam je priroda podarila.


                      najveci problem sa metanom je njegova danas jako velika cena, toliko velika da se prakticno ne isplati za putnicki prosecan auto.
                      a da ne pricamo sto 98% putnickih auta kakvih se kod nas koristi nije sposobno da prihvati teske rezervoare za metan.

                      auto sa manje od 550kg nosivosti nije za metan...as simple.

                      ili da se komplet prepravi vesanje a to opet kosta i truda i novca..

                      za 20% razlike i to sada bez akcije na metan, vrlo je veliko pitanje kada se i kome isplati ugradnja metanskog sistema.

                      tehnika nije problem, ali sam energetski sadrzaj metana jeste.
                      a on je vrlo nizak pri poredjenju sa LPG a kamoli sa recimo dizelom.

                      da li treba da pomenem da dizel po perfomansama razbija svaki motor koji se pogoni metanom.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • dexterorc
                        CBC Početnik
                        • 10.08.2007
                        • 8
                        • Leskovac

                        Originally posted by sw.brick
                        vodonika uopste nema na planeti zemlji
                        !!!!

                        Comment

                        • naztee
                          CBC Član
                          • 16.08.2007
                          • 23
                          • Sarajevo, BiH

                          Originally posted by sw.brick
                          vodonika uopste nema na planeti zemlji tako da je tek to teska utopija.. osim ako se ne pronadje neki magicni izvor energije (gotovo beskonacnih kolicina) koji bi se koristio za proizovdnju vodonika.
                          Pa, imamo vode... U svakoj molekuli vode imaju dva atoma vodonika
                          Renault Clio 2 ph1 1.6 16V Initiale Paris [MFY 2000] LPG ACR1
                          Opel Vectra A 2.0i CD [MFY 1989] LPG

                          Comment

                          • Timothy Leary
                            CBC Senator XXL
                            • 23.04.2006
                            • 439
                            • Beograd

                            Dobro bre, novi ste, ne treba vam zameriti sto ne poznajete bricka, ali ono, jel stvarno mislite da neko ne zna da vodonika ima u vodi?
                            Poenta je da slobodnog vodonika na zemlji ima jako malo, a elektroliza vode je i dalje komercijalno skup postupak(vecina vodonika za potrebe industrije se dobija iz ugljovodonika, metana npr, ali se takav vodonik obicno koristi na licu mesta)....
                            Druga stvar, svi glasnogovornici ekologije treba da se zapitaju odakle dolazi struja koja bi se koristila za elektrolizu vode? I dalje jako mali procenat iste se dobija iz ekoloski cistih izvora.....

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              U svakoj molekuli vode imaju dva atoma vodonika
                              da, i jedan atom kiseonika.
                              a oni su....
                              vezani izuzetno jakim hemijskim vezama (da ne ulazim sada kako, koliko, zasto, itd).

                              dakle, da bi raskinuli te veze mi treba da spolja odnekle dovedemo energiju za njihovo raskidanje.
                              i da pogadjamo...ne ne traba jer je nauka vec objasnila.

                              potrebno je VISE energije dovest ida se raskine ta veza i razdvoje atomi vodonika.

                              a ta energja nastaje iz cega....

                              pa iz fosilnih goriva koje imamo na planeti zemlji koje koristimo u 90% slucajeva i ono malo hidro potencijalne energije (Ep visinske razlike vodotokova) , suncane, vetrovne, plime i ostalih cistih obnovljivih energija.


                              jednostavije, platis 3 dinara da razdvojis atome vodonika a dobijes 1 dinar kasnijim sagorevanjem. pri tome uz 3 dinara si 5 puta vec zagadio okolinu.

                              nazalost voda koja u sebi sadrzi vodonik nije goriva materija, i totalno je nupotrebljiva u tom obliku kao energent

                              a vodonika ima u tusta i tma jedinjenja, btw.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                a sve zajedno automobili su beznacajno mali problem i faktor i sto se tice potrosnje i sto se tice zagadjenja planete. ucestvuju tek sa 13tak % u potrosnji energije jednog prosecnog evropsog domacinstva tokom jedne godine.

                                isto toliko, oko 15% otpada na pripremu tople potrosne vode, tj bojleri potrose vise metana/uglja/ nafte/ urana/ struje u toku godine nego nasi auti.

                                a to se slabo pominje kao problem odnosno mesto mogucih ogrooomnih usteda energije.
                                ako tu ustedimo nafte/metana imacemo ga vise za nas auto...

                                o gubicima pri grejanju kuca i stanova na metan da ne pricamo, radi se o stotinama milijardi tona svake godine bacenih kroz prozor besciljno
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X