A sta vas sprecava da prodajete gas kad vec imate izgradjenu pumpu?
Dali ce neko da puni bocu, auto ili telefon nije bitno, bitno je da vi legalno prodajete gas i ispunjavate bezbednosne standarde.
Mislim da nas zakon nije u dkladu sa transportom biogasnih boca i da ih po zastarelosti smatra i tunachi kao prevoz opasnih materija ili slicno
Verujem da u istom zakonu ima i iskazana maksimalna brzina i tip boce u kojoj se sme prevoziti a ovo je sve previshe moderno, jednostavno, drzavni aparat klacka u praistoriji po tim segmentima.
Previse izmena se izdesavalo pa nisu imali vremena da budu u korak sa svim sferama , treba jos vremena.
Isto tako je pomenuta aparatura za pretakanje i punjenje verujem preskupa za nase pojmove da bi se rasirila u neku mrezu
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Cena prirodnog gasa je 19.91 dinar za kubni metar.
30 x 19.91 = 597 dinara
hm, koja je ovo racunica, za koji prirodni gas.
onaj iz gasovoda ?
njegova cena je za tzv standardni kubik gasovitog metana a to nije ista mera kao pravi kubik neke tecnosti/1000 litara.
metan za auto se kupuje na kg, ne na kubike i potrosnja se obracunava na kg/100km.
barem u zemljama gde se toci na pumpama.
koja je cena kg metana na toj konkretnoj pumpi, iako je samo za internu upotrebu.
ili se gorivo uospte ne placa i nema formiranu cenu ?
ajde malo vise detalja, ionako se kasni 10 godina sa otvaranjem metanskih pumpi a informacije nece valjda toliko kasniti...
koliko je sama cena metana, a koliko su porezi, takse za puteve i ostalo- kako je kod nas definisano sada ?
ko je i kako izvrsio tehnicki pregled tih Doblo-a i ko je izdao atest ?
posto je pre 2 godine bilo price da ce javno poceti tocenje metanai u NS i u BG do kraja 2004. godine a to jos nije zazivelo, ko je omanuo, gde se stalo, sta ili ko jos koci ?
Izgleda da se nismo dobro razumeli za kompresor.To je kucna punionica prirodnog gasa za kola i kosta 9000 evra.80 lit. se puni za 6 sati, sto je relativno brzo s obzirom na ulazni pritisak gasa.Ja mislim da bi se to isplatilo brzo nekoj manjoj firmi sa 5-6 kola.
Veliko puniliste u NIS-u nije kostalo ni upola koliko Boost kaze da kosta u Svedskoj,a boce od 126 lit. napuni za nekih 3-4 minuta. A sad sto se ne sipa i za ostale, rekao sam vec pitajte politicare. U ovoj zemlji niko ne moze dati atest za uredjaj na zemni gas, jer ne postoji zakon koji bi to regulisao.
Neko je pitao kako su kola prosla tehnicki i atest.Pa lepo, sve stvari fabricki ugradjene ne moraju se atestirati i jos kad imas svu pratecu dokumentaciju.
Sto se tice sipanja tacno je da se meri u kg. a obracunava se tako sto se kg. pretvore u metre kubne, a njegova cena se zna.
Gas na kucnoj adresi je sada vec dostupan velikom broju ljudi. Cena mu je ipak ogranicena i nemoze da divlja kao i cena LPG-a. Jedino me cena od 9000EUR-a za punionicu (kucnu) sokira. Sta je skupo u tom celom sistemu punjenja?
Mislim voleo bih da mogu da parkiram auto u garazu i prikljucim se na kucnu instalaciju i ujutro vozim dalje.
Ali opet ako je vreme punjenja 6 sati onda vec razmisljam o elektropogonu....
Jos ako se neplaca struja ko u vecini kuca po srbiji......
Problem je što kompresor treba da nadrnda velik pritisak od 200 bara i zato je skup. Pumpa u rafineriji košta manje zato što već ima infrastrukturu. Treba zamisliti pumpu koja ima kapcitet da puni 4 vozila u kratkom roku od par minuta, koji su to kompresori i kilovati, a i rezervoari... Naspram LPG pumpi investicija po neuporedivo većoj ceni. LPG pumpe u kućnoj radinosti sa 5000 litara LPG-a košta manje od tog kompresora za metan.
LPG nije bio popularan širom zemlje dok nije bilo mesta gde da ga sipaš, bilo je bazirano na NS i okolinu i Elemir (Zrenjanin) i okolinu. Ne računam individualna pretakanja iz kućne boce koja su bila raširena svugde pomalo.
Prema tome bez pumpi za Metan nema ni raširenosti vozila, pumpe za Metan neće biti u doglednoj budućnosti raširene po ovoj državi.
NS i BG su veliki centri i koncentracija vozila je velika pa će eventualno i procenat vozila biti velik ako jednog dana prorade te pumpe u Pančevu i NS-u ali je to malo ako se ide na put ili za one kojima je to daleko.
Mozda bolje pitanje na kojoj temperaturi.
Na raznim merno-regulacionim stanicama pored meraca postoji i jedna sprava koja se zove korektor.Ona sluzi da koriguje kolicinu gasa u odnosu na njegovu temperaturu.Sve pocinje u odnosu na 15 stepeni celzijusa, tj. to je temperatura koja je uzeta za reper.Jedna kolicina gasa (recimo kubik) veca je na 15 stepeni nego na 5 st. tj.kubik gasa na 15 st. nece biti kubik na 5 st. vec manje, a na 30st. ce biti vise od kubika(tezina ce ostati ista)I gas se na toploti siri,a na hladnoci skuplja.Zato se na punionicama za prirodni gas "roba" meri u tezinskoj meri, jer kilogram je kilogram i na 0 i na 15 i na 30 stepeni.
Licno mislim da ce brzo proraditi jos punionica za pr. gas,jer dosta ljudi je dolazilo da se raspita kako da stupe u kontakt sa firmom od koje smo mi nabavili.Ko je iz Chachka,sigurno zna za,ja mislim da se tip zove Vuk Bojovic,(kao onaj iz zoo vrta)i vec ima puniliste za LPG.Koliko sam cuo covek je vec porucio ovakvu punionicu za CNG.
Vec sam rekao da se kola pune brzo, 3-4min. (126lit. rezervoar),a kako i ne bi kad je motor koji tera kompresor od 45 kw.
Sto setice infrastrukture,sto je Dora pomenuo, nista posebno nismo imali sem magistralnog gasovoda i trafo-a,a sve ostalo se pravilo(temelji za kontejner u kome je kompresor i struja)
Comment