Da bi 20 kg. metana(sto je oko 30 kubika na 15 stepeni celzijusa i na atmosferskom pritisku)spakovao u boce zapremine 126 lit. treba ga sabiti na nekih 220 bara.Sto znaci zapremina pr. gasa menja se u zavisnosti i od temperature i od pritiska,a tezina uvek ostaje ista.Kilogram pr.gasa je isti i na 0 i na15 i na 50 stepeni i bez obzira da li je na 200 bara ili na atmosferskom pritisku, samo ce promenuti zapreminu.
Metan, KPG, CNG, prirodni gas
Collapse
X
-
Originally posted by Dragan1 kubni metar, priblizno 0,75kg. prirodnog gasa.Originally posted by BOOSTNa kojem pritisku
Originally posted by DraganOriginally posted by BoostNa kojem pritisku
Na raznim merno-regulacionim stanicama pored meraca postoji i jedna sprava koja se zove korektor.Ona sluzi da koriguje kolicinu gasa u odnosu na njegovu temperaturu.Sve poc.......Originally posted by BOOSTPS: Samo jedan podatak dovoljan, temperatura ili pritisak, proporcionalnost.Originally posted by DraganDa bi 20 kg. metana(sto je oko 30 kubika na 15 stepeni celzijusa i na atmosferskom pritisku)spakovao u boce zapremine 126 lit. treba ga sabiti na nekih 220 bara.Sto znaci zapremina pr. gasa menja se u zavisnosti i od temperature i od pritiska,a tezina uvek ostaje ista.Kilogram pr.gasa je isti i na 0 i na15 i na 50 stepeni i bez obzira da li je na 200 bara ili na atmosferskom pritisku, samo ce promenuti zapreminu.
Inache cenim sve tehnichke podatke, nece se baciti , nema veze nesporazum , samo daj joshAtt mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
pV=kT
dokle god znamo 2 a merimo trecu velicinu imamo sva potrebna saznanja, dakle dovoljno je pratiti temperaturu pri konstantnom pritisku...
a to se radi u gradskoj mrezi, pa postoji poseban Normirani (vestacki izmisljen) kubni metar koji se zove standardni kubik priordnog gasa, a to nije onaj isti kubik kao za sve fluide u opstem znacenju.
zato se i pita za cenu toga sto se toci u NS, koliko je to prevedeno na kg= dinara...opste vazeca u svetu CNGa, mera za odredjivanje i potrosnje auta i cene kostanja /km.
auto se ne vozi na kubike prirodnog gasa, barem ne na auto pumpama.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
U narednih 6 meseci trebalo da se otvori jedna punionica metana za gradjanstvo. Moj prijatelj je odustao od ugradnje TNG sistema jer ima pouzdanu informaciju da ce se punionica otvoriti. Ocekuje da ce ga ugradnja opreme za metan kostati izmedju 1000 i 1500EURa.Što više za što manje
Comment
-
-
Sto se tice metana ja sam se isto obrukao (i jos sam tvrdio) da je metan tecan na 200+ bara ne razmisljajuci da je on veoma hemijski "lak" CH4 i da nema onog molekula ugljenika da drzi na okupu ona 4 vodonika bio bi to vodonik. Sto se tice tezine ona je UVEK ista samo sto je gas jako stisljiv pa zapremina nije ista za tu istu tezinu a samim tim ni pritisak pod kojim se cuva na recimo sobnoj temperaturi. Zanimljiva je i snaga motora za taj pomenuti brzi kompresor od 45kw. Pitam se samo da li taj motor radi na niski napon ili mu je potrebna trafo stanica (10-15kv u blizini) sto jos vise poskupljuje citav projekat. U praksi postoje razlicita resenja za pumpne stanice i ne zasnivaju se sva samo na kompresoru vec i na kombinaciji sa snizavanjem temperature u toku komprimovanja. U pitanju je dakako kompromis cene celog sistema i utrosak energije da bi se napunio tank koji nije bas mali ni u jednoj kombinaciji. Princip je da jedna pumpa kad recimo nema nikog za punjenje druka metan u svoje interne "buffer" tankove kao neku vrstu "rezerve". Sve je izmisljeno samo je problem sto ne moze da bude i jevtino. Jos ako uzmemo u obzir i faktor sigurnosti jer svaki kakav uredjaj mora da prodje i atest kao i periodicne kontrole stvar postaje ocajno skupa i zaista dugorocna investicija.
Comment
-
-
pa nije ni tocionica benzina i dizela nimalo jeftina, razne vrste goriva zahtevaju raadvojene tankove, pa opet neke pumpe, pa kontrole, ateste i sve ostalo.
ja bih rekao da je stvar inercije, da je ulagano u CNG ili LPG pumpe makar priblizno decenijama koliko u benzinske stanice ne bi to danas bilo ni retko ni skupo.
ali na benzinima i uopste nafti je izrasla posebna grana biznisa, uz uvek povelike profite. prakticno ne znaju da postoji pojam gubitak, slucajno mozda samo je u to ne verujem.
Ameri su na sve moguce nacine pokusavali da uniste brazilski program uporebe alkohola za pogon vozila, na mnogo prljave nacine a sto opet verujem nije iz brige za Brazilce vec sasvim prozaicno svojim vec podebelih novcanika
dok ne pocne da prosecnog americkog vozaca pritiska novcanik a onda i pritisak javnog mnenja sumnjam da ce se i ekoloski poceti menjati svest i prelaziti na gasovita goriva ili elektro pogon.
nadam se samo da do tada nece biti masovne reprize "uvodjenja slobode" u podrucja sa naftom uz ogromne civilne zrtve, najvise dece i nezasticenih.
uostalom, kao sto je nas pritislo u Evropi pa smo ocas posla naucili da moze i drugacije...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Cena u kg. nije odredjena jer se ne sipa za gradjanstvo,a ja sam uporedio 20kg i 30 kubika radi orjentacije.30 kubika je oko 570 din.(pr.gas za grejanje)pa izadje da je kg oko 28,5din.
Postoje i boce od kompozitnih materijala, da ne kazem plastike, koje su kud i kamo lakse od celicnih ali i dosta skuplje.
Comment
-
-
Skymobile,
Skoro je neko napisao (Brick) da je zakonska zapremina oko 18 litara LPG-a ( za kucnu 10kg bocu) a navodno na pumpi sipaju 17,5 litara. Da ne trazim sad koja je tacno specificna tezina butana i propana pa jos je to i mesavina.... Mislim da ti je ovaj podatak sasvim dovoljno tacan.
Kilogram jeste uvek kilogram ali se LPG na pumpi meri u litrima i ako hoces da sipas u kucnu bocu (na zapadu zabranjeno) a kucna boca nema plovak za ogranicenje na 80% onda treba sipati 17,5 litara.. Zapreminski se kucna boca puni znatno manje od automobilske jer je od znatno tanjeg celika. Postoje i specijalne boce za kamp prikolice koje su istog kvaliteta kao automobilski tankovi i koje se pune kao automobili (ima ventil sa plovkom i navoje sa automobilskim standardom) ali im je i cena isto tako astronomska (oko 350 eura). Ovo je off jer se pricalo o metanu...
Comment
-
-
Thanks Dranix,
to me je interesovalo, cinilo mi se da sam procitao pre ovo ali nisam bio siguran.
thanks againWhen things look bad, I just remember that I've got a real big dick and things seem much better...
Comment
-
-
Sto se tice kucnih plinskih boca one se pune na kilograme. Tj ima ih razlicitih zapremina pa se razlicito pune.
Standardna kucna boca (one sto na njima pise npr 11.2 12.1 itd) se puni 10kilograma inace imaju boce za kucu i od 5kg izgleda kao ova samo malo manja i velika boca od 35kg.
Imaju i one manje za kapovanje sto na sebi imaju gorionik i one su 2,5 i 3,5kg a mislim da ima i od 1,5 ali nisam siguran.
Znaci ovo su mase gasa koje se sipaju u te boce. Natpisi na boci oznacavaju masu u kilogramima prazne boce! Tako da oni kad ih pune stave na vagu i kad je masa 10kg + masa boce zavrcu slavinu.
probajte - izmerite praznu bocu
Razlike u masama boca poticu od upotrebe razlicite vrste cellika.
Tih 10kg gasa je otprilike 17.5litara sto zavisi od spoljne temperature.
Inace kucne boce su se za vreme krize kada se plin dovozio iz Madjarske punjene po 14kg i to je ono otprilike do chepa. To je jako rizicno jer su te boce se deformisale tako da kad ih pogledas sa strane nisu rave nego kao burence, jednom mom drugu je tako napunjena boca pukla u kolima, na svu srecu peta vrata su bila otvorena i sve je proslo dobro.
Svima nam je drago sto su ta vremena proslost.
E sad neka mi neko kaze koja je masa boce za metan jer po mom misljenju bi trebala da je bar 100kg teska jer mora debeli celik i tako to. Ja je nisam video pa zato pitam.
Pozdrav svima
Comment
-
-
zakon koji uredjuje ovu oblast jer proglasen nevazacim,ali dok se novi ne donese stari se jos primenjuje.
juce sam pricao sa likom koji se bavi izgradjom plinske mreze.
kaze nece jos dve godine biti pumpi na zemni gas.
trebala bi drzava to da podstice zbog zagadjenja,ali onda bi gubila pare od akcize na gorivomala bara,puno krokodila
Comment
-
Comment