e ovako da kazem fabricki zazor svecica za rad na benzinu je 1, a navodno za rad na plin bi trebao da bude oko 0.7! e sada pitanje da li ima to neke veze sa detonacijama, i potrosnje!!!! Inace kod mene su na 1???? hvala na odgovorima?!
opet oko svecica ali za moj auto????
Collapse
X
-
opet oko svecica ali za moj auto????
Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!Tags: None
-
-
Ima veze jedino sa probojnim naponom plinske smeše. Nisam siguran, ali čini mi se da je oko 50% veći nego za benzin i to oko 500KV. A probojni napon zavisi od prirode dielektrika (u ovom slučaju plin), razmaka između elektroda i njihovog oblika. Tako da se smanjenjem razmaka elektroda kompenzuje, to što je plinska smeša bolji izolator od benzinske. Ako ti auto radi normalno, znači da varnica skače bez problema i nema potrebe da bilo šta diraš, ali ako rad motora nije stabilan, trebalo bi da smanjiš razmak. U svakom slučaju pri sledećoj promeni svećica uzmi neke iridijumske ili bar dvostruko platinisane. One su otpornije na visoku temperaturu od običnih (a sagorevanje plina i pravi veću temperaturu nego benzin, pa će ti i mnogo duže trajati), što omogućava da se elektroda zašilji. Takav oblik dosta smanjuje probojni napon, pa će ti sasvim normalno raditi i na benzin i na plin sa razmakom od 1mm.
EDIT: Naravno da ako paljenje nije baš najbolje, skače potrošnja, javljaju se detonacije... Obično se pri ugradnji plina izmenjaju svećice, razvodna kapa, pa i kablovi i ponovo našteluje paljenje. Moralo bi da ide još malo ispred mrtve tačke (da okida ranije nego u odnosu na benzin), jer plin i sporije sagoreva nego benzin.
-
-
Ada,
Nisi nam rekao imas li ti detonacije uopste i nista u vezi tvog auta i stanja instalacija paljenja. Stavi zazor ako te ne mrzi da eksperimentises na 0,6mm pod uslovom da su svecice odgovarajuce toplotne vrednosti ( za benzin) i u dobrom stanju pa probaj. Takodje izbegavaj platinske svecice sa klasicnom elektrodom od fi 2,5mm i klasicnim oblikom mase. Ne stavljaj isto visekrake bilo koje vrste.
Veseli,
Neka bude da je probojni napon LPG smese 50 posto veci nego benzinske smese. Klasicno induktivno paljenje daje 15kv a u vrh glave 20kv i to pali benzin bez problema. Napisao si 500kv PET STOTINA a mozda si hteo 50kv mada je i to mnogo. Vec na 35kv se gas pali bez problema (na zazoru 1,1) obicnog oblika i obicne bakarne svecice a ako je sve ostalo ispravno.Ako racunamo za faktor sigurnosti da nikada nije sve ok onda tu moze da bude mnogo iznenadjenja. Za gas se komotno mogu koristiti neke igzoticnije svecice sa "V" kanalom ili platinske cak sa tanjom elektrodom ili Iridium sa jos tanjom i sa istim zazorom kao na benzin ali mora da su ispunjeni svi ostali uslovi. Perfektno stanje paljenja. Ipak je gas malo nezgodan za paljenje i ne treba se igrati osim ako se zna sta se radi i zasto. Detonacije kod gasa se desavaju i iz drugih razloga pa je nezgodno dijagnosticirati ako se ne zna sta je sta a stanje kablova recimo ce tesko neko izmeriti.To vrlo lako postaje onda zacarani krug a detonacije za to vreme mogu da naprave skupu stetu.
Comment
-
-
To sam pokušavao da se prisetim sa neke liste iz knjige, ali očito sam pogrešio, znam da treba da bude 5, sad 15 ili 500... Pa sam pokušao nešto da izračunam (aproksimirajući plin vazduhu) i dobio da je bliže 500 nego nekom manjem broju. Ali u principu to i nije bitno, poenta je da je probojni napon stvarno veći oko 50%, ovo sam sigurno zapamtio. Tako da ako ne želi da menja razmak između elektroda, treba da stavi iridijumske i to je to. Što se tiče detonacija - vazdušni filter, ispravnost isparivača, dovod vazduha, zasićenost smeše, ispravnost sistema za paljenje... sve može da zeza. Kao što većina gas servisa (bar onih koji ne fušere) savetuje, trebalo bi pre ugradnje gasa promeniti sve ovo, a oni posle samo našteluju paljenje i smešu, mehanički ili elektronski nije bitno. Kod mene je radilo sve normalno i bez zamene, ali sam par dana po ugradnji gasa izmenjao sve i otišao da mi ponovo sve našteluju. Rezultat je bio nešto mirniji rad, oko litar manja potrošnja i bolje performanse automobila pri radu na gas. Ako Ada ima auto sa karburatorom i metalnim usisom, ne verujem da će detonacije tako lako ubiti bilo šta, a sređivanje stanja može da počne sa svećicama. Naravno da je ipak najbolje da promeni sve i odmah ode na podešavanje. Čiini mi se da filter za vazduh+iridijumske svećice+silikonski kablovi+razvodna kapa izađu do 5.000.
Comment
-
-
ada12
hondice video si juce! stavili ih na 0.7 i auto ideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeSamo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
Comment
-
-
Kod opreme za gas ne postoji reč univerzalno.Ako nešto baš mora da bude isto, onda će se truditi da bude makar druge boje.
Svaki proizvodjač namerno pravi da nije kompatibilno sa drugim. Dakle u Landi Renzo radnju ili servis po filter. Auto kuća Šumadija.
Comment
-
Comment