Malo o LPG-u

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mfengineer
    CBC Veteran
    • 24.06.2005
    • 145
    • Novi Beograd
    • Mazda 626 i-V6 2.5

    Malo o LPG-u

    LPG je smeša ugljovodonika sa 3 i 4 ugljenikova atoma (propan, n-butan, izo-butan, propen, buten, ...)
    S obzirom da u najvecem procentu sadrzi propan dalju analizu zasnivacemo na propanu + male izmene zbog dodataka drugih gasova:

    Propan je hidrokarbonsko gorivo, hemijska oznaka C3H8.
    Tacka kljucanja: -42°C
    Oktanska vrednost: 104
    Energetska vrednost = 426 kJ/kg (25300 kJ/L)
    Temperatura samozapaljivosti 457°C
    Stehiometrijski odnos = 15.5:1
    Molekularna tezina = 44.09
    Carbon % = 89%
    Hydrogen % = 18%
    Viskozitet na temperaturi 293 K (-205 C) (2.48 KJ/Kg °K)
    Odnos gasovito:tecno stanje = 270:1 na sobnoj temperaturi
    Tezi od vazduha 1,9 puta
    Najvisa temperatura sagorevanja sa vazduhom (20% O) = 1900 stepeni C


    LPG pri promeni stanja iz tecnog u gasovito kljuca apsorbovajuci toplotu iz okoline.

    Potreban pritisak da bi odrzali gas u tecnom stanju:
    Temperatura - Pritisak
    -42,2 - 0
    20 - 8.27 bar
    50 - 17.23 bar
    70 - 27 bar
    80 - 31 bar

    Granice zapaljivosti propan-butan smese su izuzetno male, za smesu propan-butan (35% - 65%) su 2%-9% To znači, da ako u određenom prostoru ima manje od 2% ili više od 9% smeše propana i butana neće doći do eksplozije čak i ako postoji izvor paljenja (zbog viška, odnosno manjka kiseonika).

    Posto je gas bez mirisa u njega se dodaje mala kolicina etil-merkaptana koji mu daje specifican miris.

    I jos malo informacija:
    4,16 l= 29,3 KW
    0.141 l = 1KW
    1 Kg = 1,985 l
    3,85 l = 1m3 u gasovitom stanju
    MAZDA 626 GE i-V6 2.5 125 kw+
Working...
X