Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

    Kakva su iskustva sa ovim uredjajima u praksi, da li rade ono sto je nevedeno u uputstvu korektno i bez zaglupljivanja softvera, sa kojim aktuatorima (regler ventilima) imate iskustva ili koji su pogodni (model, ime) ili bas i nisu pogodni tj lose su se pokazali.

    Iima li ovakav sistem smisla za karburatorske motore, da li je opravdano u dobitku na potrosnji i perfomansama, i slicno...
    jednom recju sta je za a sta je protiv ovakvog resenja.
    zanimaju me iskustva i sa slicnim uredjajima drugih proizvodjaca.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • banekg
    CBC Senator XXL
    • 06.09.2010
    • 1274
    • Nis
    • Toyota Carina e 2.0

    #2
    Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

    Brick, molim te pojasni mi ovaj deo "za karburatorske motore" - jako si me zagolicao. Kakav je to uredjaj?
    Long Live CBC!!!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

      Uredjaj koji obradjuje signale rada motora lambda sonde, temperature, broja obrtaja, polozaja leptira i posredno pritiska usisne grane pa na osnovu softverskg algoritma i programskog podesavanja korisnika vrsi odredjivanje kolcine goriva (gasa) koja se salje u motor.
      Ima algoritam/ strategiju dopunskog obogacivanja smese kao sto ima karburator, ima strategiju cut off funkcije sa programabilnom brzinom dostizanja ler gas rezima kao sto imaju neki karburatori, itd jos nekih funkcija koje su tipicne za sisteme upravljanja kolicinom benzina koji se doturaju motoru a koje se danas najcesce elektrinim putem EEPROMa i ECUa precizno podesavaju u okviru benzinskog ECUa.

      Dakle, nesto poput tipicnog plinskog ECUa, koji radi bez ikakvog benzinskog ECUa.

      Ukratko, lpg varijanta Boschovog sistema KE Jetronic za ubrizgavanje tecnog goriva- benzina.

      Moje pitanje se odnosi na to da li je neko ugadio, koji su pozitivni efekti, ima li negativnih i slicno.

      U sustini obican karburatorski motor mogao bi da se dogradi do nivoa rada sa LPG na nivou nekadasnjih tipicnih funckija ECU EFI/ K Jet ubrizgavanja iz 80tih godina.

      Uz lambda sondu i zatvorenu petlju putem povratne sprege po mojoj proceni iz uputstva za ugradnju trebale bi da se otklone skoro sve nepravilnosti u radu venturi klasicnih sistema jer postoji pametni ECU koji prati proces sagorevanja LPGa i onda na osnovu toga dozira vise ili manje lpg goriva, prakticno tacno onoliko koliko je motoru zaista i potrebno sa cime znatno popravlja preciznost doziranja goriva u klasicnom vakuum venturi isparivacu.


      U principu je dovoljno da se prati rpm, TPS kao osnova za upravljanje kolicinom goriva uz vec postojecu zavisnosto vakuum isparivaca od MAPa, a sto Stag familija kontrolera ispunjava.

      E sada mene zanima koliko je softver dobro napisan, koliko je dobro odmeren algoritam proracunavanja kolicine goriva, koliko efikasn o kontrolise step regulator protoka, uopsteno kako i koliko dobro ili lose radi u praksi.

      K Jetronic je u principu dobro zamisljen sistem ali je problem u praksi potreban visoki nivo mehanicke prciznosti i perfektne podesenosti svega.

      Meni lici da je Stag 100 dosta tolerantan u smislu auto adaptacije preko Lambda sonde na stvarno stanje procesa sagorevanja.
      Last edited by sw.brick; 19.11.2011, 21:32.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • banekg
        CBC Senator XXL
        • 06.09.2010
        • 1274
        • Nis
        • Toyota Carina e 2.0

        #4
        Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

        Dakle, nesto poput tipicnog plinskog ECUa, koji radi bez ikakvog benzinskog ECUa.
        Vrlo sam zainteresovan - znaci ECU je nezavisan i nije mu potreban benzinski ECU, tako da se moze instalirati na starije automobile sa karburatorom, naravno, uz sve potrebne senzore (davace).

        Da li se ubusuju dizne za svaki cilindar, ili je u pitanju, neki "monopoint"?
        Long Live CBC!!!

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

          Ja nemam iskustva baš sa tim modelima jer se kad je bilo aktuelno nisu uvozili, to je bio početak AC "imperije" Imam sa drugim lambda kontrolama više tipova pa i na karburatoru. Sve je bolje od karburatora i sasvim je sigurno da je za motor bolje a a što se tiče uštede i toga ima pošto radi "rentabilnije" ne rasipa... Koliko je to danas ekonomski isplativo je druga priča ali opet na duže staze jeste isplativo.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

            Originally posted by banekg View Post
            Vrlo sam zainteresovan - znaci ECU je nezavisan i nije mu potreban benzinski ECU, tako da se moze instalirati na starije automobile sa karburatorom, naravno, uz sve potrebne senzore (davace).

            Da li se ubusuju dizne za svaki cilindar, ili je u pitanju, neki "monopoint"?

            Nema dizni, koristi se postojeci mesac na usisu ako ga ima ili postojece monopoint uvodnice (po jedan uvodnik za svako grlo karburatora).

            Uredjaj "samo" upravlja elektro ventilom (malim servo motorom) koji dozira kolicinu gasa koju inace u****va motor preko klasicnog venturi isparivaca (vakumski uobicajeno receno).

            Ali to "samo" je uporedivo sa onim sto radi benzibski + plinski ECUi u paketu jer i oni samo doziraju kolicinu gasa, i to u najvecem vremenu rada motora bas upravljano signalom sa lambda sonde.

            Imam neku ideju kako da upotrebim Stag100 u kombinaciji sa jednim tajmerom sa IC555 koji cu isprojektovati i napraviti sam, tako da nastane sistem koji vrsi automatski prelaz sa karburatora na lpg bez potrebe da se vozac bakce sa prekidacem za gorivo.

            za 10 dana cu imati test vozilo , treba da ugradim lambda sondu i da nadjem gde ima da se kupi Stag 100 ili nesto slicnih softverskih mogucnosti, interfejs imam napravljeno, softver imam, trenutno cu imati i vremena da se bakcem time.

            ALi reko da pitam da ne bacam pare na Stag 100 ili slicno ako se pokazalo kao nepouzdano u praksi, pa da potrazim drugi smer razmisljanja o resenju.
            Imam jos jedan projekat u razmatranju...

            Rado bih pazario i Stag TUP2 da se poigram sa paljenjem za trenutni auto, mapu sa potrebnim vrednostima (manje vise tacnim tj testiranim iz vise internet izvora) imam pa da konacno napravim LPG konverziju na turbo motoru kako bog zapoveda, tj da iskoristim visoki oktanski broj LPGa i potencijal koji se time moze pruziti.Fabricki ECU za paljenje ima 3 stepena mogucnost korekcije kao jedinu opciju pogodnu za lpg a praksa mi pokazuje da to moze jos unapred da se pomeri.
            Imam 3D fabricku mapu paljenja koju sam nasao na internetu kao i softver za upucavanje Bosch ICU EEPROMa ali, ICU ne moze da ima 2 razlicite mape a sa TUP2 bi mogao da imam jednu fabricku mapu za benzin i drugu moju mapu na plin a prebacivanje i izbor mape paljenja bi se onda mogao vrsiti u voznji pritiskom tastera.
            Uz to bi bio softverski povezan i novi dodatni ECU za kontrolu rada turbo kompresora koji bi bio kupljen uz komandni softver koji je sada predvidjen da kontrolise preradjeni motor na alkohol ali bi ja umesto alkohola upotrebio lpg kao gorivo i izvrsio odgovarajuca softverska prilagodjavanja. Taj dodatni ECU mogu da pazarim vec kao gotov kit u delovima i samo zalemim komponente i sklopim.

            Tada bi imao 2 mape za ubrizgavanje goriva (benzin i plin) koje su odvojeno programabilne, 2 programabilne mape za paljenje i i 1 programabilnu mapu za turbinu uz fabricki hardverski waste gate za fiksno podesavanje turbine.

            Uz Win XP masinu koji imam u autu sa GPSom (na XP win) i 3G ruterom otvaraju se mogucnosti da mogu u realnom vremenu preko satelita i GSM mreze da pratim kako se odrazava neka softverska promena u mapama na ponasanje auta.

            Promenim nesto u mapi, vidim odmah tj izmerim promenu u efektu motora a sve tokom voznje.


            Dora, hvala za misljenje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • banekg
              CBC Senator XXL
              • 06.09.2010
              • 1274
              • Nis
              • Toyota Carina e 2.0

              #7
              Odg: Stag 50, 100,150 - kakva su iskustva

              Da li ima razlike izmedju tog uredjaja i Lambda Control-a, koji su pominjani na forumu u raznim temama?

              Brick, hvala sto svoje ideje delis sa nama - mislim da su fantasticne.
              Long Live CBC!!!

              Comment

              Working...
              X