Čitam ovih dana autogas forum i često nalazim na probleme vezane za siromašnu smešu,bogatu smešu ,koja je opasnija za motor i koji su simptomi, pa u temi "Hladan motor teško pali" je navedeno da je mnogo opasnije kad je smeša mnogo siromašna jer se motor više greje itd. međutim na sajtu ACRašić postoji objašnjenje po koje to i nije baš tako pa sam ostao malo zbunjen i voleo bih da mi stručnjaci objasne šta je tačno a da ne bi bilo zabune citiraću sadržaj teksta.
"Naročito moze biti opasno ako na benzinu pokazuje višu potrošnju nego na gasu. U tom slučaju je potrebno odmah kontaktirati instalatera jer može doći do oštećenja motora, usled jako lose smese.
Razlog je u tome što motor na gasu radi sa prebogatom smesom i benzinska mapa je snižena za onaj postotak koliko je bogatiji rad na gasu.
Objašnjenje:
Kod vozila koja koriste obične L-sonde (kod UEGO sondi to nije slučaj), u radu motora postoji tzv. "open loop" područje u kome benznski ECU očitava signal sa L-sonde ali ga ne primjenjuje za korekciju smese goriva i vazduha.
"open looop" se događa u uslovima akceleracije ili ubrzavanja I kod vožnje "gas do poda".
U "open loop" području benzinski ECU koristi podatke iz svoje mape ubrizgavanja koja odgovara trenutnom opterecenju motora i broju obrtaja. Ako je benzinska mapa spuštena za nekoliko postotaka logično je da će u "openloop-u", kada nema korekcije preko L-sonde, ubrizgana količina goriva(svejedno da li je to plin ili benzin) biti manja od potrebne što dovodi do povećane količine vazduha, a samim tim i povećanjem temperature sagorevanja, ato pak omogućava pojavu VSR-a ili nekih drugih oštećenja motora." Koliko sam ja ovo shvatio itekako je opasna i bogata smeša pa u takvim situacijama treba odmah kod dobrog majstora , kao i za siromašnu smešu. Mene interesuje da li postoje neki opšti simptomi za siromašnu ili bogatu smešu a da nisu drastični kao u navedenoj temi, npr.nema gašenja u vožnji, dobro pali, ne pali se check engine lampica, potrošnja je ok, vuča malo slabija na plin, da li recimo može da bude loša smeša kad auto trza kad se pusti gas i slično, da vozači ne bi odlagali odlazak u servis jer nema drastičnih problema a dugoročno se može oštetiti motor.Na jednom sajtu sam našao firmu koja prodaje ručne gas analizatore za koje tvrde da pomoću njih se bez problema može uvrditi kakva je smeša naročito za plin i da nakon ugradnje uređaja treba podesiti smešu vazduha i plina u odnosu 15,6:1 i tada će potrošnja i snaga motora biti najbolji, da li sve baš tako jednostavno , jer sam video da dosta poznatih servisa ima uslugu štelovanja gasnih uređaja pomoću gas analizatora. Nadam se da će ova tema pomoći mnogim forumašima da na vreme uoče problem i reše ga bez veće štete.
Razlog je u tome što motor na gasu radi sa prebogatom smesom i benzinska mapa je snižena za onaj postotak koliko je bogatiji rad na gasu.
Objašnjenje:
Kod vozila koja koriste obične L-sonde (kod UEGO sondi to nije slučaj), u radu motora postoji tzv. "open loop" područje u kome benznski ECU očitava signal sa L-sonde ali ga ne primjenjuje za korekciju smese goriva i vazduha.
"open looop" se događa u uslovima akceleracije ili ubrzavanja I kod vožnje "gas do poda".
U "open loop" području benzinski ECU koristi podatke iz svoje mape ubrizgavanja koja odgovara trenutnom opterecenju motora i broju obrtaja. Ako je benzinska mapa spuštena za nekoliko postotaka logično je da će u "openloop-u", kada nema korekcije preko L-sonde, ubrizgana količina goriva(svejedno da li je to plin ili benzin) biti manja od potrebne što dovodi do povećane količine vazduha, a samim tim i povećanjem temperature sagorevanja, ato pak omogućava pojavu VSR-a ili nekih drugih oštećenja motora." Koliko sam ja ovo shvatio itekako je opasna i bogata smeša pa u takvim situacijama treba odmah kod dobrog majstora , kao i za siromašnu smešu. Mene interesuje da li postoje neki opšti simptomi za siromašnu ili bogatu smešu a da nisu drastični kao u navedenoj temi, npr.nema gašenja u vožnji, dobro pali, ne pali se check engine lampica, potrošnja je ok, vuča malo slabija na plin, da li recimo može da bude loša smeša kad auto trza kad se pusti gas i slično, da vozači ne bi odlagali odlazak u servis jer nema drastičnih problema a dugoročno se može oštetiti motor.Na jednom sajtu sam našao firmu koja prodaje ručne gas analizatore za koje tvrde da pomoću njih se bez problema može uvrditi kakva je smeša naročito za plin i da nakon ugradnje uređaja treba podesiti smešu vazduha i plina u odnosu 15,6:1 i tada će potrošnja i snaga motora biti najbolji, da li sve baš tako jednostavno , jer sam video da dosta poznatih servisa ima uslugu štelovanja gasnih uređaja pomoću gas analizatora. Nadam se da će ova tema pomoći mnogim forumašima da na vreme uoče problem i reše ga bez veće štete.
Comment