Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • batakole
    CBC Član
    • 13.03.2006
    • 96
    • Beograd
    • Punto classic 1,2 8v

    Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

    Čitam ovih dana autogas forum i često nalazim na probleme vezane za siromašnu smešu,bogatu smešu ,koja je opasnija za motor i koji su simptomi, pa u temi "Hladan motor teško pali" je navedeno da je mnogo opasnije kad je smeša mnogo siromašna jer se motor više greje itd. međutim na sajtu ACRašić postoji objašnjenje po koje to i nije baš tako pa sam ostao malo zbunjen i voleo bih da mi stručnjaci objasne šta je tačno a da ne bi bilo zabune citiraću sadržaj teksta.

    "Naročito moze biti opasno ako na benzinu pokazuje višu potrošnju nego na gasu. U tom slučaju je potrebno odmah kontaktirati instalatera jer može doći do oštećenja motora, usled jako lose smese.
    Razlog je u tome što motor na gasu radi sa prebogatom smesom i benzinska mapa je snižena za onaj postotak koliko je bogatiji rad na gasu.

    Objašnjenje:
    Kod vozila koja koriste obične L-sonde (kod UEGO sondi to nije slučaj), u radu motora postoji tzv. "open loop" područje u kome benznski ECU očitava signal sa L-sonde ali ga ne primjenjuje za korekciju smese goriva i vazduha.
    "open looop" se događa u uslovima akceleracije ili ubrzavanja I kod vožnje "gas do poda".
    U "open loop" području benzinski ECU koristi podatke iz svoje mape ubrizgavanja koja odgovara trenutnom opterecenju motora i broju obrtaja. Ako je benzinska mapa spuštena za nekoliko postotaka logično je da će u "openloop-u", kada nema korekcije preko L-sonde, ubrizgana količina goriva(svejedno da li je to plin ili benzin) biti manja od potrebne što dovodi do povećane količine vazduha, a samim tim i povećanjem temperature sagorevanja, ato pak omogućava pojavu VSR-a ili nekih drugih oštećenja motora." Koliko sam ja ovo shvatio itekako je opasna i bogata smeša pa u takvim situacijama treba odmah kod dobrog majstora , kao i za siromašnu smešu. Mene interesuje da li postoje neki opšti simptomi za siromašnu ili bogatu smešu a da nisu drastični kao u navedenoj temi, npr.nema gašenja u vožnji, dobro pali, ne pali se check engine lampica, potrošnja je ok, vuča malo slabija na plin, da li recimo može da bude loša smeša kad auto trza kad se pusti gas i slično, da vozači ne bi odlagali odlazak u servis jer nema drastičnih problema a dugoročno se može oštetiti motor.Na jednom sajtu sam našao firmu koja prodaje ručne gas analizatore za koje tvrde da pomoću njih se bez problema može uvrditi kakva je smeša naročito za plin i da nakon ugradnje uređaja treba podesiti smešu vazduha i plina u odnosu 15,6:1 i tada će potrošnja i snaga motora biti najbolji, da li sve baš tako jednostavno , jer sam video da dosta poznatih servisa ima uslugu štelovanja gasnih uređaja pomoću gas analizatora. Nadam se da će ova tema pomoći mnogim forumašima da na vreme uoče problem i reše ga bez veće štete.
  • Put-in
    Banovan
    • 28.01.2009
    • 189
    • Beograd

    #2
    Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

    Batakole, vidim ja da ti hoćeš Dori da uzmeš posao, ali isto tako vidim da ti ne ide od ruke
    Ako pokazuje povećanu potrošnju na bordu kada ide na plin to zneči da je smesa siromašna, pa benzinski komp to pokušava da nadomesti povećanjem ubrizgavanja benzinskih injektora (koji ne rade), a to dovodi do povećane potrošnje po bordu.
    A siromašna smesa nije opasna što se motor više greje nego što ti mogu izgoreti sicevi ventila od nje.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

      Obzirom da sam na godišnjem i pijem pivce, smara me da čitam citate koje ne vidim gde počinju a gde završavaju.. U editoru ima ona ikonica kao oblačić pa klikneš na nju i ubaciš citat (navode) pa onda znam šta je onaj pisao a šta si ti pisao.

      Uglavnom Migun je ukratko objasnio neki problem za koji i ja mislim da imaš dilemu.

      @Migun
      od srca mu dozvoljavam da mi preotme sav posao ali pare delimo
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • batakole
        CBC Član
        • 13.03.2006
        • 96
        • Beograd
        • Punto classic 1,2 8v

        #4
        Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

        Da pojednostavim stvari, na forumu ima raznih mišljenja o tome da li je opasnija po motor siromašna ili bogata smeša,mada očito nije dobro na duže staze ni jedno ni drugo i treba posetiti pravi servis na vreme da reši problem.Obično su to drastični slučajevi da se motor gasi ,varira broj obrtaja, dešavaju se eksplozije i slično, a verovatno postoji mnogo vozila na plin koji nije ugrađen u nekom proverenom servisu koji nemaju te drastične probleme u vožnji a smeša im ipak nije dobro podešena što dugoročno može da napravi problem pa me interesuje kako običan vozač može na neki način da "proveri" prevntivno smešu i da ako nije u redu poseti servis da mu to reše.Na više mesta sam našao savet kako to proveriti pa i na sajtu ACRašić i ukratko treba voziti na plin konstantnim gasom ,očitati trenutnu potrošnju na BCu, pa prebaciti na benzin uz konstantni gas i očitati trenutnu potrošnju i to ponoviti više puta. Ako je na bordu potrošnja na benzin i plin ista motor je dobro podešen,uz odstupanje od 0,5-0,8l, ako je manja ili veća očitana potrošnja na benzinu ili plinu treba odmah otići u srevis da se to podesi jer nije dobro za motor tako voziti auto.Mene interesuje vaše mišljenje o ovoj odokativnoj metodi ,jer sam kolegi koji ima punta koji je kupio sa ugrađenim plinom prešao već 30000km za manje od dve godine još je u garanciji i nikad nije imao drastične probleme osim trzanja prilikom puštanja gasa, više izraženog zimi nego leti, zbog čega je više puta išao u ovlašćeni servis gde su mu čak i menjali dizne ali je taj iritirajući problem ostao ,savetovao nakon testa koji smo probali u vožnjii "ustanovili" da mu je smeša verovatno siromašna da bez obzira na garanciju koju još ima ode u servis AC Rašić gde će mu taj problem biti rešen jer smo iz Beograda, a u ovlašćenom servisu to nisu nikad rešili.U Srbiji ima više od 400000 vozila na plin i nisu svi ugrađeni kod Dore, Ivana i ostalih pravih majstora pa bar mogu to kod njih da isprave dok nije kasno. Eto to je bio cilj mog posta a nikako da nekom kradem posao ,upravo suprotno.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

          Eksplozije (detonacije) i ostale slične gadosti neću pominjati jer su manje više stvar prošlosti, danas ili za nekoliko dana svejedno.

          Prosečan vozač ne primeti ni kad dodje na tri cilindra ali primeti da mu troši više samo ne zna zašto, tako da neće svakako znati ni da li ima više ili manje goriva u smeši. Svako cimanje, trzanje, nepravilan rad je samo po sebi dovoljna indikacija da nešto ne štima i treba otići u servis.

          BS ili bord kompjuter je glup ko noć i nema pojma da se vozi na plin. On će i dalje da pokazuje benzin uvek, da li se vozite na vodu, metanol ili plin svejedno, on pokazuje benzin.

          Migun je ukratko i lepo objasnio ali vidim da ti nije jasno. Ako na BC pokazuje veću potrošnju dok se vozi na plin znači da ima manje gasa (siromašna smeša) i obrnuto. Manjak goriva (zamislite i plin je gorivo) izaziva benzinski ECU da ga doda a pošto dizne ne rade on to dodaje u mislima i nervra se što nema rezultata a BC to uredno pokazuje kao dodato gorivo a nije ustvari.

          Kad se benzinski ECU dovoljno iznervira on iz besa ode u LIMP (SAFE)) ili kako se već zove mod i motor počne da se dere na 2500 obrtaja umesto lera, nema snage za uzbrdo jer je ograničen da ne bi crkao i sl....
          Manje pametni ECU će ostati zabezeknut od te loše smeše i kad ujtru pali auto biće teško da se snadje i loše će raditi, neće primati gas odmah i sl... dok se za par sekundi ili minuta ne obavesti ponovo o dobrom stanju i vrati se u normalu, što bi reklo popio plavu pilulu i sad je ok

          Znači dok radi ujtru dobro, dobro je i sve ostalo. Ako neradi, da bi se isjključio gas kao krivac, stisne se čarbno dugme za isjključenej gasa (čarobno je zato što vremenom postane nevidljivo i niko ne zna gde je) pa se vozi par dana na benzin. Ako se stanje popravi, kriv je plin, pravac plinadžija (gasadžija) a ako ostane isto pravac Meaničar....

          Što se otimanja posla tiče, Migun se šalio ali ja nisam, samo ti radi i šalji redovno pola, meni ne smeta

          P.S.
          U nekoliko navrata sam napisao da u ovoj državi postoji dosta dobrih majsotra sem nas dvojice odavde sa foruma. Mi smo imali više znanja o kuckanju na internetu ili više volje ili vremena svejedno.
          Znači nismo jedini, nervira me ta konstatacija koja se stalno provlači kroz forum...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • batakole
            CBC Član
            • 13.03.2006
            • 96
            • Beograd
            • Punto classic 1,2 8v

            #6
            Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

            Konačno na jednom mestu kratak,jednostavan i pravi odgovor za sve korisnike autogas uređaja u kolima kako da se ponašaju i šta da rade kad uoče i naizgled sitne nepravilnosti, mislim da će ovo mnogima pomoći da na kraju odu u servis nakon što provere sve ono što piše u Dorinom odgovoru. Meni je lakše jer sam ipak dao dobar savet kolegi samo se nadam da nije nastala neka veća šteta a i ja ću se toga pridržavati kad ugradim plin.Naravno da ne mislim da su Dora i Ivan jedini dobri majstori za plin,to sam i napisao ali jedino za njih nigde nisam našao ništa loše napisano u vezi njihovog rada uostalom postoji i tema o iskustvima sa servisima a i lična preporuka od nekog kome možete da verujete može da pomogne.Ipak neću menjati posao pod stare dane ali ću te uvek preporučiti za ugradnju ili servis svima kojima nije daleko.
            Last edited by batakole; 10.01.2012, 14:52.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Odg: Siromašna smeša,bogata smeša,simptomi,opasnost

              Originally posted by Dora View Post
              BS ili bord kompjuter je glup ko noć i nema pojma da se vozi na plin. On će i dalje da pokazuje benzin uvek, da li se vozite na vodu, metanol ili plin svejedno, on pokazuje benzin.
              Nakon redovnog servisa na Aveo 1.2 S + TNG, zamene nekih zaptivki na EGR i dalje se pali MIL. Na postavljeno pitanje, zašto je to tako, u ovlaštenom servisu su rekli, da bude sretan (moj zet Pandur), što mu se ipak gasi.

              Prijatelj, automehaničar, koji radi sa dijagnostikom za dacie, prikačio je auto na uređaj i očitao PR070, što bi trebalo da znači bogatu smesu i nešto u vezi kablova (nije siguran da li je to PR300?). Odmah je zapucao, da menja kablove, ali nije našao originale.

              E, sad, osim lampice, nema nikakavih problema: auto ide super, potrošnja idealna i na testu, na tehn. pregledu zbog produženja registracije, rečeno mu je, da bolje rezultate još nisu imali, kao da je vozilo tek izašlo iz fabrike!?

              U čemu je poJenta? Pre dva dana (proslava 2. rođendana unučice Kaće), zavirim pod haubu i gle čuda: niko ne primećuje, sem ćoravog deda Franja, da je crevo na usisu vazduha oko šelne, do klapne gasa, dobrano nauljeno! Izvor je vidljiv: sa donje strane creva, "uboden" je protokomer, ili senzor temperature sa dve žice.

              I ... otkud i zašto ulje na tom mestu?

              Pretpostavljam, od uljnih para, koje se zbog nekog razloga i nekim putem vraćaju na usis? Da li je uzrok prethodna neispravnost EGR, ili prebogata smesa (lošeg) gasa, što se u radu ne očituje?

              Da dodam, auto je 2008. prešao 60 Kkm, od toga 35 Kkm na TNG. Sekvent + stag 300 (ako se ne varam?)

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Odg: Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

                Gde ste Majstori? Zar, ponovo, da razgovaram sam sa sobom!

                Evo, šta sam našao na jednom U.S. sajtu:

                2007 Chevrolet Aveo 30,500 mi (50 Kkm)

                CHECK ENGINE light went on and repair man said the gas cap wasn`t locking so the gas fumes were not being properly cycled through the engine. I just had to get gas cap repleced; (it cost about $25)

                Najčešća greška od 2004 do danas i nije konstrukcijski otklonjena, jer se radi o jeftinom vozilu.

                Ipak, nema odgovora, kojim putem ulje dospeva do senzora temperature?

                Druga "greška" odnosi se na jednu od češćih dijagnoza kod savremenih vozila:

                P0300, P0301 etc. MULTIPLE MISFIRE IN CYLINDER ...

                Moguće vezano za prvu, ali, kao što sam rekao, nikakvih indikacija u radu motora.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Odg: Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

                  Misfire je posledica svega ali najčešće loše smeše kod savremenijih vozila. u nekom trenutku je smeša loša pa se ne upali kako treba što motor preko senzora sazna po promeni brzine rotacije i to prijavi kao misfire. Ako toga ima više onda kako koji, neki predje u safemod a neki ugase taj cilindar. U principu to se dešava i sa ispravnim motorom a lošim gorivom kad je motor (elektronika) osetljiva, kao neki Krajsleri recimo, upaliće na dva štuca.

                  Ako bi zabrinutost bolela, Beograd ne bi živeo od vriske 1000 taksista kojiam sija lapmpica. Sad il ien boli ili nisu zabrinuti, utvrdjuej se još
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • batakole
                    CBC Član
                    • 13.03.2006
                    • 96
                    • Beograd
                    • Punto classic 1,2 8v

                    #10
                    Odg: Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

                    Nasao sam na nekom sajtu prilično detaljan opis problema koji nastaju lošom smešom kako se detektuju. Po tom pisanju najlakše je otići u servis koji ima gas analizator ,izmeriti faktor lambda (čini mi se) i on bi idealni trebao da bude 1 a smatraju da je ok ako je u opsegu od 0,85 do 1,1, ako ja manje ili više treba naštelovati smešu i to je to.Znači pravac servis i problem se brzo rešava.Izvinjenje ako sam pogrešio za naziv faktora.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Odg: Siromašna smeša, bogata smeša, simptomi, opasnost

                      Ne znam kako će bilo koji servis izmeriti AFR ( vazduh-gorivo-odnos = lambda faktor) na opterećenju u kad je bitno, ovo na leru je bezveze, na mestu sa stisnutim gasom a bez opterećenja je takodje bezveze.
                      Idealan lambda faktor 1 je idealan za ekologiju ali ne i za motor.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • dandy
                        CBC Senator XXL
                        • 09.12.2005
                        • 513
                        • Bijeljina-Beograd Medakovic

                        #12
                        Vidim da je odavno tema skoro pa zaboravljena pa bih da pitam o tom lambda faktoru, tj vrijednostima koje ocitava lamda sonda na izduvu, ima li tu neki spektar vrijednosti i opseg u kom se krece na leru, opterecenju i slicno, koje su neke srednje vrijednosti optimalne i da li to zavisi od motora do motora. kod mene na metanu varira od 0,8 na leru do 1,4 pri ubrzavanju i na oko 3500rpm krstarece brzine opterecen naravno.
                        Doduse prebacivao sam i na benzin i nemogu reci da sam nesto dugo vozio, ali posle 5 min voznje na benzinu, nista se nije mijenjalo po pitanju signala lambda sonde.

                        Comment

                        • vladaomega
                          CBC Senator XXL
                          • 11.10.2010
                          • 484
                          • beograd

                          #13
                          bato operi ti dizne I stavi nove svecice I uzivaj

                          Comment

                          Working...
                          X